![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Scrie ca nici icoanele de pe peretii bisericilor nu se sfintesc. Nu stiu daca asa era pe atunci, dar azi se sfinteste si pictura bisericii: http://ziarullumina.ro/sfintirea-pic...ii-125841.html Mai scrie ca nu se sfintesc nici vasele folosite in slujbele bisericii, dar azi se sfintesc acestea. Nu stiu daca asa era in acea perioada si nu se sfinteau sau parintii colivari exagereau, cum s-a intamplat si cu alte subiecte. Oricum, cei de azi ar fi trebuit sa stie toate astea, ei nu inteleg ca tot timpul practicile Bisericii au fost imbunatatite, cele ce nu tineau de invatatura Bisericii. De exemplu, mai scrie ca in vremea Sinodului VII crucea se facea cu un singur deget, de obicei pe frunte doar. Cel mai bun argument este ca si raclele cu sfinte moaste sunt sfintite, desi sfintele moaste sunt deja sfinte: http://basilica.ro/patriarhul-romani...ii-celei-mari/ Citez ce spune Patriarhul despre sfintirea caselor: "SfinÈirea casele este un semn de bucurie, binecuvântare, ocrotire, încât fiecare casă a omului devine o icoană a Bisericii celei mari în care se adună credincioÈii." Parintele Nicolae Necula spune despre sfintirea icoanelor: "Este o încărcătură de har pe care o primesc și crucea, și icoana, întotdeauna prin rugăciunea pe care o citește preotul sau episcopul, urmată de stropirea cu apă sfințită." |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pietism, nimic mai mult. Notele de subsol fac mereu referire la hotărârile ce s-au luat la al VII-lea Sinod Ecumenic. Rugăciunile de sfințire a icoanelor sunt introduse pentru prima dată de Mitropolitul Petru Movilă în Molitfelnic abia la 1646. Rușii sfințesc icoanele, grecii nu, românii și da și nu. Deci cum e bine, dacă este să ținem cont de hotărârile unui Sinod?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Oricum, hotaririle mai recente pot fi viciate de pietism sau filetism: sa fim realisti, Biserica e infailibila ca invatatura revelata, nu si ca politica bisericeasca sau tehnicalitati ritualice. si da, de cind cu nefasta iesire din intunericul rece al catacomelor in calduta lumina a tolerantei de catre sau chiar coabitarii cu puterea politica, Biserica este deschisa la o multime de influente, desori nu tocmai...crestineste in regula. Ideea in sine, judecind omenste, ca icoana reprezntind-O pe Maica Preacurata ar avea nevoie de sfintire (atentie, vorbim de o imagine canonica, erminic,a nu de kitschuri pietist-comerciala!) e absolut stupida, avind in vedere Cine este infatisata acolo! Nu mai vorbesc de icoanele cu Domnul, Arhanghelii, sau Mucenicii.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Din faptul ca se sfintesc si racelele cu sfinte moaste reiese ca nu se face sfintirea icoanelor din cauza faptul ca icoanele ar fi deja sfinte si clericii sunt ignoranti si nu cunosc asta, cum reiese din articolele celor doi preoti. Parintele Staniloae sustine sfintirea icoanelor, spunand ca sfintitrea icoanelor accentuează puterea lucrătoare a celui reprezentat în ea: "Prin sfințire se face din icoană un loc în care Hristos sau sfântul e obișnuit să fie chemat și să-și reînnoiască venirea, prezența sau lucrarea." Pe de alta parte, vedem ca inainte nu se sfinteau nici vasele folosite la slujbe, nici crucea, etc. Deci nici nu avea cum sa existe practica sfintirii icoanelor, din moment ce nu exista aceasta nici pentru alte lucruri. Practicile Bisericii au evoluat, asta nu inteleg acesti teologi care vor o reintoarcere la primele secole. Nici Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur nu exista inainte de Sfantul Ioan. Am mai spus ca acelea nu sunt hotarari ale Sinodului VII, referirea la acest Sinod se face in contextul in care la sinodul impotriva icoanelor iconoclastii spusesera ca nu se face o rugaciune de consacrare a icoanelor. In epoca erau si exagerari in ceea ce privetse icoanele: http://ortho-logia.com/Romanian/Iconoclasm.html "Asterie al Amasiei povesteste ca, în secolul VII, imaginile brodate ale sfintilor ornau vesmintele de ceremonie ale membrilor aristocratiei bizantine. La Alexandria, domni si doamne se plimbau pe strazi îmbracati în haine ornate cu imagini sacre. O venerare excesiva a icoanelor avea loc chiar în practicile curente din Biserica: astfel, icoanele erau luate uneori drept nasi si nase de botez sau ca nasi de calugarie. Existau fapte înca si mai curioase: anumit preot razuiau culorile icoanelor amestecându-le cu Sfintele Daruri si distribuind acest amestec credinciosilor, ca si cum Trupul si Sângele lui Dumnezeu ar fi trebuit completate cu ceva sfânt; aceasta practica aminteste de un alt abuz raspândit, acela de a bea ulei din candelele care fusesera aprinse la icoane sau moaste. Alti preoti oficiau Sfânta Euharistie având o icoana drept altar." |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Am spus la modul general unii nu sfințesc icoanele. Faptul că grecii au în Moliftelnic rugăciunea de sfințire, asta nu înseamnă că toți grecii sfințesc icoane. Sunt curios dacă în Sfântul Munte ai mai susține cu atâta acrivie sfințirea icoanelor. Ți-am arătat în repetate rânduri că în unele cazuri avem rânduilei total diferite de cei din Sfântul Munte și de multe ori deviate de la adevărata Tradiție (pornind de banulaul obicei de ne face cruce când preotul cădește sau de la așezatul în genunchi când se citește Evanghelia, nu mai vorbim de imnografie, iconografie sau tipicul slujbelor). În fine, ori cu tine ori cu pereții, e același lucru.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
De la părintele duhovnic și de la părintele Pruteanu:
"Biserica Greacă (cu anumite excepții) nici în prezent nu sfințește icoanele sau mai ales crucile, iar în Biserica Rusă și Română obiceiul a apărut prin contribuția Trebniculuilui Petru Movilă (1646), fiind preluat de la romano-catolici. În secolul al XVIII-lea mai mulți monahi teologi din Muntele Athos, astăzi canonizați ca sfinți, s-au ridicat împotriva obiceiului de sfințire a icoanelor și crucilor, ca fiind contrar hotărârilor Sinodului VII Ecumenic și vechilor rânduieli bisericești, dar pentru cei mai mulți glasul lor a rămas neauzit." Te invit în Sf. Munte să te lămurești (vorbesc serios!). Nu ai nevoie mai mult de 5 minute să te lepezi de acrivia cu care susții o serie de inovații străine de adevărata Tradiție. Unde s-a păstrat cel mai bine Tradiția? Nu transforma o excepție în regulă. Te invit să-mi areți câte icoane de acest gen sunt în Sf. Munte. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Legat de duhovnicul tau, care am vazut ca face mai multe lucruri ce contravin practicilor BOR (din ce ai povestit tu). Daca un preot nu vrea sa sfinteasca icoanele, cum se face in Biserica, primeste un avertisment, nu-i asa? Daca insista poate fi caterisit, pentru neascultare? Citat:
Am dat datile trecute exemplele, inclusiv cu icoanele de acest fel pe care le-au avut si sfinti. Daca iti amintesti, am stabilit ca argumentul adus de cei ce erau impotriva acelei icoane era fals, bazat pe neadevarul ca in Daniel 7 sfintii nu au spus ca e Dumnezeu Tatal. Si atatia "teologi" din vest, inclusiv parintele Pruteau, au reluat acest neadevar, probabil fara sa-l verifice. De aceea nu poti avea incredere in tot ce zic acesti teologi din tari din vest (ma refer la teologi ortodocsi). |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Yeah, foarte matur din partea ta, dar avand in vedere si restul contributiei tale "intelectuale" pe subiect..intelegem.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.09.2017 at 15:06:40. |
|
|