Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.09.2017, 17:03:25
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Pidalion, Prolegomena despre Sfântul și Ecumenicul al VII-lea Sinod, pag. 240 (online) sau 324 (cel editat), subnota 258: http://www.sufletortodox.ro/arhiva/c...nal%201841.pdf
"Sfintele Icoane nu trebuie a se unge cu Sfântul Mir, sau a se sfinți cu rugăciuni de preot:
Acelea sunt note de subsol, chiar acum am citit in viata Sfantului Nicodim Aghioritul ca acele comentarii au fost facute de domnia sa.
Scrie ca nici icoanele de pe peretii bisericilor nu se sfintesc. Nu stiu daca asa era pe atunci, dar azi se sfinteste si pictura bisericii: http://ziarullumina.ro/sfintirea-pic...ii-125841.html
Mai scrie ca nu se sfintesc nici vasele folosite in slujbele bisericii, dar azi se sfintesc acestea. Nu stiu daca asa era in acea perioada si nu se sfinteau sau parintii colivari exagereau, cum s-a intamplat si cu alte subiecte. Oricum, cei de azi ar fi trebuit sa stie toate astea, ei nu inteleg ca tot timpul practicile Bisericii au fost imbunatatite, cele ce nu tineau de invatatura Bisericii. De exemplu, mai scrie ca in vremea Sinodului VII crucea se facea cu un singur deget, de obicei pe frunte doar.

Cel mai bun argument este ca si raclele cu sfinte moaste sunt sfintite, desi sfintele moaste sunt deja sfinte: http://basilica.ro/patriarhul-romani...ii-celei-mari/
Citez ce spune Patriarhul despre sfintirea caselor: "Sfințirea casele este un semn de bucurie, binecuvântare, ocrotire, încât fiecare casă a omului devine o icoană a Bisericii celei mari în care se adună credincioșii."
Parintele Nicolae Necula spune despre sfintirea icoanelor: "Este o încărcătură de har pe care o primesc și crucea, și icoana, întotdeauna prin rugăciunea pe care o citește preotul sau episcopul, urmată de stropirea cu apă sfințită."
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.09.2017, 23:21:51
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Pietism, nimic mai mult. Notele de subsol fac mereu referire la hotărârile ce s-au luat la al VII-lea Sinod Ecumenic. Rugăciunile de sfințire a icoanelor sunt introduse pentru prima dată de Mitropolitul Petru Movilă în Molitfelnic abia la 1646. Rușii sfințesc icoanele, grecii nu, românii și da și nu. Deci cum e bine, dacă este să ținem cont de hotărârile unui Sinod?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.09.2017, 00:05:19
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Oricum, hotaririle mai recente pot fi viciate de pietism sau filetism: sa fim realisti, Biserica e infailibila ca invatatura revelata, nu si ca politica bisericeasca sau tehnicalitati ritualice. si da, de cind cu nefasta iesire din intunericul rece al catacomelor in calduta lumina a tolerantei de catre sau chiar coabitarii cu puterea politica, Biserica este deschisa la o multime de influente, desori nu tocmai...crestineste in regula. Ideea in sine, judecind omenste, ca icoana reprezntind-O pe Maica Preacurata ar avea nevoie de sfintire (atentie, vorbim de o imagine canonica, erminic,a nu de kitschuri pietist-comerciala!) e absolut stupida, avind in vedere Cine este infatisata acolo! Nu mai vorbesc de icoanele cu Domnul, Arhanghelii, sau Mucenicii.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.09.2017, 15:10:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Pietism, nimic mai mult. Notele de subsol fac mereu referire la hotărârile ce s-au luat la al VII-lea Sinod Ecumenic. Rugăciunile de sfințire a icoanelor sunt introduse pentru prima dată de Mitropolitul Petru Movilă în Molitfelnic abia la 1646. Rușii sfințesc icoanele, grecii nu, românii și da și nu. Deci cum e bine, dacă este să ținem cont de hotărârile unui Sinod?
Toti sfintesc icoanele, chiar in link-ul dat de tine scrie clar ca grecii sfintesc icoanele: http://www.pemptousia.ro/2013/10/sfi...partea-a-doua/
Din faptul ca se sfintesc si racelele cu sfinte moaste reiese ca nu se face sfintirea icoanelor din cauza faptul ca icoanele ar fi deja sfinte si clericii sunt ignoranti si nu cunosc asta, cum reiese din articolele celor doi preoti. Parintele Staniloae sustine sfintirea icoanelor, spunand ca sfintitrea icoanelor accentuează puterea lucrătoare a celui reprezentat în ea: "Prin sfințire se face din icoană un loc în care Hristos sau sfântul e obișnuit să fie chemat și să-și reînnoiască venirea, prezența sau lucrarea."
Pe de alta parte, vedem ca inainte nu se sfinteau nici vasele folosite la slujbe, nici crucea, etc. Deci nici nu avea cum sa existe practica sfintirii icoanelor, din moment ce nu exista aceasta nici pentru alte lucruri. Practicile Bisericii au evoluat, asta nu inteleg acesti teologi care vor o reintoarcere la primele secole. Nici Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur nu exista inainte de Sfantul Ioan.

Am mai spus ca acelea nu sunt hotarari ale Sinodului VII, referirea la acest Sinod se face in contextul in care la sinodul impotriva icoanelor iconoclastii spusesera ca nu se face o rugaciune de consacrare a icoanelor. In epoca erau si exagerari in ceea ce privetse icoanele: http://ortho-logia.com/Romanian/Iconoclasm.html
"Asterie al Amasiei povesteste ca, în secolul VII, imaginile brodate ale sfintilor ornau vesmintele de ceremonie ale membrilor aristocratiei bizantine. La Alexandria, domni si doamne se plimbau pe strazi îmbracati în haine ornate cu imagini sacre. O venerare excesiva a icoanelor avea loc chiar în practicile curente din Biserica: astfel, icoanele erau luate uneori drept nasi si nase de botez sau ca nasi de calugarie. Existau fapte înca si mai curioase: anumit preot razuiau culorile icoanelor amestecându-le cu Sfintele Daruri si distribuind acest amestec credinciosilor, ca si cum Trupul si Sângele lui Dumnezeu ar fi trebuit completate cu ceva sfânt; aceasta practica aminteste de un alt abuz raspândit, acela de a bea ulei din candelele care fusesera aprinse la icoane sau moaste. Alti preoti oficiau Sfânta Euharistie având o icoana drept altar."
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.09.2017, 23:00:50
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Am spus la modul general unii nu sfințesc icoanele. Faptul că grecii au în Moliftelnic rugăciunea de sfințire, asta nu înseamnă că toți grecii sfințesc icoane. Sunt curios dacă în Sfântul Munte ai mai susține cu atâta acrivie sfințirea icoanelor. Ți-am arătat în repetate rânduri că în unele cazuri avem rânduilei total diferite de cei din Sfântul Munte și de multe ori deviate de la adevărata Tradiție (pornind de banulaul obicei de ne face cruce când preotul cădește sau de la așezatul în genunchi când se citește Evanghelia, nu mai vorbim de imnografie, iconografie sau tipicul slujbelor). În fine, ori cu tine ori cu pereții, e același lucru.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.09.2017, 01:15:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am spus la modul general unii nu sfințesc icoanele. Faptul că grecii au în Moliftelnic rugăciunea de sfințire, asta nu înseamnă că toți grecii sfințesc icoane. Sunt curios dacă în Sfântul Munte ai mai susține cu atâta acrivie sfințirea icoanelor. Ți-am arătat în repetate rânduri că în unele cazuri avem rânduilei total diferite de cei din Sfântul Munte și de multe ori deviate de la adevărata Tradiție (pornind de banulaul obicei de ne face cruce când preotul cădește sau de la așezatul în genunchi când se citește Evanghelia, nu mai vorbim de imnografie, iconografie sau tipicul slujbelor). În fine, ori cu tine ori cu pereții, e același lucru.
De unde stii ca grecii nu sfintesc icoanele? Dar ca cei din Sfantul Munte sustin asta? Lucrarea aceea era a unui preot din Canada. Legat de iconografie, nu mai tii minte ca icoana despre care am vorbit era si in Sfantul Munte si la mai multi sfinti, dar ai spus ca nu conteaza?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.09.2017, 00:02:17
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De unde stii ca grecii nu sfintesc icoanele?
De la părintele duhovnic și de la părintele Pruteanu:
"Biserica Greacă (cu anumite excepții) nici în prezent nu sfințește icoanele sau mai ales crucile, iar în Biserica Rusă și Română obiceiul a apărut prin contribuția Trebniculuilui Petru Movilă (1646), fiind preluat de la romano-catolici. În secolul al XVIII-lea mai mulți monahi teologi din Muntele Athos, astăzi canonizați ca sfinți, s-au ridicat împotriva obiceiului de sfințire a icoanelor și crucilor, ca fiind contrar hotărârilor Sinodului VII Ecumenic și vechilor rânduieli bisericești, dar pentru cei mai mulți glasul lor a rămas neauzit."

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar ca cei din Sfantul Munte sustin asta?
Te invit în Sf. Munte să te lămurești (vorbesc serios!). Nu ai nevoie mai mult de 5 minute să te lepezi de acrivia cu care susții o serie de inovații străine de adevărata Tradiție. Unde s-a păstrat cel mai bine Tradiția?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Legat de iconografie, nu mai tii minte ca icoana despre care am vorbit era si in Sfantul Munte si la mai multi sfinti, dar ai spus ca nu conteaza?
Nu transforma o excepție în regulă. Te invit să-mi areți câte icoane de acest gen sunt în Sf. Munte.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.09.2017, 16:44:04
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
De la părintele duhovnic și de la părintele Pruteanu:
"Biserica Greacă (cu anumite excepții) nici în prezent nu sfințește icoanele sau mai ales crucile, iar în Biserica Rusă și Română obiceiul a apărut prin contribuția Trebniculuilui Petru Movilă (1646), fiind preluat de la romano-catolici. În secolul al XVIII-lea mai mulți monahi teologi din Muntele Athos, astăzi canonizați ca sfinți, s-au ridicat împotriva obiceiului de sfințire a icoanelor și crucilor, ca fiind contrar hotărârilor Sinodului VII Ecumenic și vechilor rânduieli bisericești, dar pentru cei mai mulți glasul lor a rămas neauzit."
Din cartea data de tine aflam ca in Grecia se sfintesc icoanele. Si se sfinteau si in Grecia si in Muntele Athos in vremea parintilor colivari, ca altfel nu mai scriau nimic. Parintele Pruteanu scrie intotdeauna doar lucruri care se potrivesc cu ceea ce crede domnia sa. Probabil cunoaste vreun preot grec din diaspora care nu face asta si spune ca ei nu sfintesc icoanele. La fel cum scria si ca grecii nu se spovedesc inainte de impartasire, cand faceau asta doar unii ciprioti (care tineau posturi mai aspre in loc si probabil capatasera acest obicei din cauza stapanirii catolice de aproape 400 de ani).
Legat de duhovnicul tau, care am vazut ca face mai multe lucruri ce contravin practicilor BOR (din ce ai povestit tu). Daca un preot nu vrea sa sfinteasca icoanele, cum se face in Biserica, primeste un avertisment, nu-i asa? Daca insista poate fi caterisit, pentru neascultare?
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Te invit în Sf. Munte să te lămurești (vorbesc serios!). Nu ai nevoie mai mult de 5 minute să te lepezi de acrivia cu care susții o serie de inovații străine de adevărata Tradiție. Unde s-a păstrat cel mai bine Tradiția?
Nu e nevoie, sunt pe net multe articole in care se arata ca se sfintesc icoanele si in Sfantul Munte. In toata ortodoxia se sfintesc icoanele. De exemplu: icoana facuta de parintii de la Vatopedu si sfintita, adusa la Feldioara: http://www.mitropolia-ardealului.ro/...dioara-brasov/ Sau icoana sfintita in Muntele Athos: http://www.reporterntv.ro/stire/bric...-muntele-athos
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Nu transforma o excepție în regulă. Te invit să-mi areți câte icoane de acest gen sunt în Sf. Munte.
Am dat datile trecute exemplele, inclusiv cu icoanele de acest fel pe care le-au avut si sfinti. Daca iti amintesti, am stabilit ca argumentul adus de cei ce erau impotriva acelei icoane era fals, bazat pe neadevarul ca in Daniel 7 sfintii nu au spus ca e Dumnezeu Tatal. Si atatia "teologi" din vest, inclusiv parintele Pruteau, au reluat acest neadevar, probabil fara sa-l verifice. De aceea nu poti avea incredere in tot ce zic acesti teologi din tari din vest (ma refer la teologi ortodocsi).
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.09.2017, 02:30:55
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu
În fine, ori cu tine ori cu pereții, e același lucru.
Draga simpllu ,e in regula sa recunosti cand pierzi.E dureros,dar recunoasterea te face barbat.Nu mai privesti de sus ...ci de jos.

__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.09.2017, 14:32:25
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de flying Vezi mesajul
Draga simpllu ,e in regula sa recunosti cand pierzi.E dureros,dar recunoasterea te face barbat.Nu mai privesti de sus ...ci de jos.
Yeah, foarte matur din partea ta, dar avand in vedere si restul contributiei tale "intelectuale" pe subiect..intelegem.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 26.09.2017 at 15:06:40.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie

Thread Tools
Moduri de afișare