![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yeah, foarte matur din partea ta, dar avand in vedere si restul contributiei tale "intelectuale" pe subiect..intelegem.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.09.2017 at 14:06:40. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Să recunosc ce, ignoranța în care preferați să vă scăldați?
Last edited by simpllu; 26.09.2017 at 23:47:05. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
În Tradiția veche a Bisericii icoanele nu au fost niciodată sfințite, iar Sinodul VII Ecumenic precizează clar că sfințenia icoanelor vine de la prototipul pictat pe ea, adică „dinăuntrul icoanei”, nu „din afara ei”.
Agheasma nu poate „sfinți” o imagine care nu este icoană, în sensul că nu poate acorda statutul de icoană a Maicii Domnului oricărei imagini de femeie cu prunc în brațe, dacă această nu corespunde normelor canonice prevăzute de Sinodul VII Ecumenic. Iar dacă o imagine este icoană prin zugrăvirea ei, aceasta nu mai are nevoie să fie sfințită. Ea își îndeplinește perfect rolul liturgic și didactic și fără „sfințire”. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dar asta e grav nene, inseamna ca orice pictor serios cu dedicatie si respect pentru canoane, poate pune in circulatie sfinte icoane.
Dar de sfintit (si luat bani pentru asta) nu poate oricine, nu-i asa? E la fel si cu lumanarile. Cele din biserica sunt "sfintite". Cele din piata nu mai sunt. Una e sa fii ingropat cu lumina sfintita alta e cu lumina laica.. Cand lumina arde emanand "sfantenie", merita sa dam cateva zeci de mii de euro sa o aducem cu avionul de la mii de km, nu? Pe urma, cu procedura sfintiirii, putem baga in circulatie diverse modernisme, kitch -uri sau chiar si simpatica arta naiva. Nu mai conteaza ca seamna mai mult a mazgaleala, sau ca inspira mai mult senzualitate decat solemnitate, e sfintita, deci e icoana. Si in final, tragem concluzia, care putini se tem sa o rosteasca, ca ce facem noi in fata icoanei, poate fi marcat de superficialitate, ipocrizie, fariseism. Important este ca icoana e sfintita, deci indiferent de cine suntem, ceea ce facem, cum facem, harul e musai sa-l primim. Cam aici am ajuns cu "imbunatatirea" Traditiei.. Si mai e o problema, cum explicam "icoane facatoare de minuni" ? Sa fie in unele zugravite un sfant facator de minuni si in altele acelasi dar mai putin facator de minuni?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 27.09.2017 at 01:14:52. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
N-ai priceput. O reprezentare necanonică stopită cu agheasmă devine icoană ("sfințită")?
Last edited by simpllu; 27.09.2017 at 22:35:30. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ps: la intrebarea ta, raspunsul este nu
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...-ca-pe-erezii/ "Când am ieșit pe ușa care mă purta spre libertate, am știut că dacă nu las ura și amărăciunea în spate, voi continua să fiu în închisoare".-Nelson Mandela |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un exemplu elocvent, mai demult un preot s-a dus sa sfinteasca o casa si a intrebat daca o icoana este sfintita. Nefiind sfintita, preotul a spus ca odata cu sfintirea casei se sfinteste si icoana. Un tablou de pe perete (oarecare, nu religios) nu devine icoana sau sfant, chiar daca e sfintit odata cu casa. |
|