![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mai citește încă o dată hotărârile Sinodului, scrie negru pe alb că icoanele nu au nevoie de rugăciuni de sfințire. Păi dacă scrie acolo, de ce e nevoie de tot felul de inovații? Și de ce în unele locuri unde, culmea, s-a păstrat cel mai bine Tradiția, nu se sfințesc icoane?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
La un control oftalmologic de când nu ai mai fost? Întrebarea este cât se poate de serioasă.
Citat:
Tu poți crede ce vrei, ești liber. :)) Probabil că nu ai nimic nici împotriva icoanelor cu inimioare sau alte kitsch-uri de acest gen. Sau alta: Părinții spun răspicat că la Sf. Liturghie se stă în picioare (au lăsat canon), dar noi din "evlavie" (pietism) îngenunchem că deh, noi suntem mai ortodocși decât cei din primele veacuri de creștinism. Idei protestante, ce să mai, doiu-n cărți le știe pe toate. :)) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Au fost discutii despre afirmatiile iconoclastilor, dar acestea nu au intrat in hotararile sinodului. Acelea erau afirmatiile Sfantului Nicodim, nu hotarari ale sinoadelor. Se pare ca inainte nu se facea sfintirea lucrurilor, nici macar vasele folosite la slujbe nu se sfinteau. Se sfintea doar apa. Ma refer la perioada secolului VIII, dar si in timpul sfantului Nicodim. Ceea ce au sustinut parintii colivari nu a fost introdus in practica bisericii, nici parastase doar sambata, nici impartasirea ca in primul secol, nici asta cu sfintirea icoanelor. Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Susții reprezentări necanonice, în schimb ești calificat în a stabili de unde vine unde vine pietismul. :))
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si influentele catolice. Si influentele protestante. Si neoprotestante. Si cine e informat si cine nu. Tu crezi ca atatea.diplome se obtin usor?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Da, condiția este să ai net. :)
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu spuneam ca, icoanele nemaifiind sfintite fiecare va lua drept icoana ce va intelege el, la nivelul lui de intelegere a credintei. Cum am vazut, chiar si acum sunt care nu sfintesc icoanele si au tot felul de icoane gresite in case. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ba da. ...:))
Pentru a avea o icoană canonică în casă nu este nevoie ca ea să fie sfințită, ci sursa să fie bună (comercializarea să se facă cu binecuvântarea ierarhului, preotului). Nu îți cumperi o icoană de pe orice tarabă, ci numai de la surse sigure. Dar când și la sursele sigure (pangare bisericești) găsești incoane necanonice, dar "sfințite", vina nu cade numai pe cel care o alege. |
|