Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.10.2017, 23:48:28
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ce sa fie folclor daca acolo scrie clar ca staretul din Sfantul Munte a sfintit icoana?
Irelevant, Schitul Podromu este un așezământ monahal de români cu cei mai mulți nepomenitori. Sunt curios cu explici "icoană făcătoare de minuni".

Last edited by simpllu; 03.10.2017 at 01:02:07.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.10.2017, 12:43:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Irelevant, Schitul Podromu este un așezământ monahal de români cu cei mai mulți nepomenitori. Sunt curios cu explici "icoană făcătoare de minuni".
Si cand a fost vorba de manastirea Vatopedu era irelevant, desi era acelasi tipic: se picta icoana, apoi se sfintea si dupa aceea se atingea de icoana facatoare de minuni. E mai mult decat clar ca aceasta e practica si in Sfantul Munte, ceea ce era evident, avand in vedere ca si ei au tot Molitfelnicul grecesc.

Nu stiu de ce ma intrebi cum explic "icoana facatoare de minuni", din moment ce parintele Pruteanu spune ca nu exista icoane facatoare de minuni speciale, pentru ca toate sunt facatoare de minuni. Parintele neaga realitatea, exista icoane facatoare de minuni, care sunt mai speciale decat icoanele obisnuite, desi si ultimele sunt tot icoane folositoare.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.10.2017, 20:38:09
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si cand a fost vorba de manastirea Vatopedu era irelevant, desi era acelasi tipic: se picta icoana, apoi se sfintea si dupa aceea se atingea de icoana facatoare de minuni. E mai mult decat clar ca aceasta e practica si in Sfantul Munte, ceea ce era evident, avand in vedere ca si ei au tot Molitfelnicul grecesc.
Articolul este redactat de cine? Sfințirea putea fi făcută de delegația română, atingerea icoanei nu am contestat-o, am spus că cel mult e posibil. Invitația rămâne valabilă, din fericire ne cazăm aproape de Vatoped și te poți convinge că articolele de pe net pot conține și folclor.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu stiu de ce ma intrebi cum explic "icoana facatoare de minuni", din moment ce parintele Pruteanu spune ca nu exista icoane facatoare de minuni speciale, pentru ca toate sunt facatoare de minuni. Parintele neaga realitatea, exista icoane facatoare de minuni, care sunt mai speciale decat icoanele obisnuite, desi si ultimele sunt tot icoane folositoare.
"Nu există „icoane făcătoare de minuni”, ci există doar minuni, pe care Persoana reprezentată în icoană o face asupra celui care se roagă cu credință în fața acelei icoane. Denumirea de „icoană făcătoare de minuni” este acceptată și folosită în Biserica Ortodoxă doar în sens indirect, nu direct."

Fii atent la nuanțe! Apoi, nu neagă că nu ar fi icoane mai speciale, ar fi culmea, în Sf. Munte doar la Vatoped sunt 7 icoane speciale. Uite ce zice:

"Este o altă situație cu icoanele care ele însele au trecut prin întâmplări minunate: fiind arse nu ardeau, fiind împunse cu sabia izvorau sânge sau mir etc. Astfel de icoane există și ar fi o nebunie să fie contestate, iar cinstea deosebită adusă lor este oarecum justificată. Dar și aici trebuie să fim atenți la nuanțe (căci ele contează): prin minunile întâmplate cu aceste icoane ele nu au devenit „făcătoare de minuni”, ci cu ele însele Dumnezeu a făcut o minune, pentru credința sau necredința celor care au văzut sau au cunoscut acea minune. Dar și după minunile întâmplate cu acele icoane ele nu devin „făcătoare de minuni”, căci minunile le face doar Dumnezeu."

Asta este poziția ortodoxă! Restul este percepția magică și marketing.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.10.2017, 14:56:52
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Articolul este redactat de cine? Sfințirea putea fi făcută de delegația română, atingerea icoanei nu am contestat-o, am spus că cel mult e posibil. Invitația rămâne valabilă, din fericire ne cazăm aproape de Vatoped și te poți convinge că articolele de pe net pot conține și folclor.
O sa raspund si la mesajele la care am vrut sa raspund ieri, inainte sa devieze discutia GMihai.
In articol se spune ca icoana a fost adusa de o singura persoana, protosinghel, nu a fost o delegatie. Eu vad ca se repeta acelasi tipic cu fiecare copie dupa icoane facatoare de minuni: se sfintesc dupa pictare si apoi sunt atinse de icoana originala. De asemenea, cred ca se sfintesc toate icoanele pictate de calugari, imediat dupa pictare.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
"Nu există „icoane făcătoare de minuni”, ci există doar minuni, pe care Persoana reprezentată în icoană o face asupra celui care se roagă cu credință în fața acelei icoane. Denumirea de „icoană făcătoare de minuni” este acceptată și folosită în Biserica Ortodoxă doar în sens indirect, nu direct." Dar și după minunile întâmplate cu acele icoane ele nu devin „făcătoare de minuni”, căci minunile le face doar Dumnezeu."
Complet gresit ce spune, tu spui ca-s nuante pentru ca nu intelegi exact. Toate minunile sunt facute de Domnul, dar exista si sfinti facatori de minuni, sfinte moaste, sfinte icoane, etc. Parintele pare ca nu intelege exact care e explicatia ortodoxa a acestor lucruri, asta cu percetia magica o spun protestantii. Oasele Sfantului Elisei au inviat un mort doar pentru ca s-a atins cel mort de oasele sfantului. La fel, obiectele purtate de Apostoli vindecau si el. Sfintele moaste sunt ele insele vindecatoare, datorita harului din ele. Toate icoanele sunt sfinte icoane, dar unele sunt facatoare de minuni. La fel si apa sfintita de preot, nu devine sfintita doar daca acel credincios crede. E o mare problema aceasta neintelegere, nu doar nuante.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.10.2017, 21:47:39
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Toate minunile sunt facute de Domnul, dar exista si sfinti facatori de minuni, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.
...:)) Te contrazici! "exista si sfinti facatori de minuni" prin care lucrează Domnul.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]Toate icoanele sunt sfinte icoane, dar unele sunt facatoare de minuni.
Nu icoana face minuni, ci Domnul prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui. Toate icoanele sunt "făcătoare de minuni" (asta indirect spus, adică pe limbajul tău). Dacă noi nu știm, asta nu înseamnă că celelalte icoane nu sunt "făcătoare de minuni".

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]La fel si apa sfintita de preot, nu devine sfintita doar daca acel credincios crede.
...:)) Și cine a spus altceva? Ideea era că apa sfințită devine lucrătoare după credința omului, nu în chip magic. Domnul nu forțează pe nimeni.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[b]E o mare problema aceasta neintelegere, nu doar nuante.
Da, mare de tot și asta din lipsă de cateheză.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.10.2017, 15:14:32
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Te contrazici! "exista si sfinti facatori de minuni" prin care lucrează Domnul.
Nu icoana face minuni, ci Domnul prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui. Toate icoanele sunt "făcătoare de minuni" (asta indirect spus, adică pe limbajul tău). Dacă noi nu știm, asta nu înseamnă că celelalte icoane nu sunt "făcătoare de minuni".
Ti-am spus in mesajul trecut ca n-o sa intelegi. Toate minunile sunt facute de Domnul. Inclusiv cele facute de sfinti, de sfinte moaste, de icoane facatoare de minuni, etc. Sfantul vindecator nu vindeca el pe cineva, tot Domnul vineca, la rugaciunea sfantului. Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari (adica sfinti, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.) Din cate inteleg asta spune si parintele Pruteanu, in intelegerea aceasta de tip protestant. La fel, toate icoanele sunt sfinte, pot face si minuni celui ce se roaga, dar icoanele facatoare de minuni sunt mult mai "puternice", ca sa zic asa. Cum e si cu rugaciunea, fiecare rugaciune e ascultata, dar rugaciunea dreptului (sau sfantului) e mai puternica. De aceea exista icoane facatoare de minuni, nu ceea ce spune parintele Pruteanu.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Și cine a spus altceva? Ideea era că apa sfințită devine lucrătoare după credința omului, nu în chip magic. Domnul nu forțează pe nimeni.
Aici e corect cum spui, asta am spus si eu. Doar ca eu inteleg ca parintele Pruteanu spune altceva, ca apa e sfintita sau nu, in functie de credinta cuiva.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.10.2017, 16:29:40
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari (adica sfinti, sfinte moaste, sfinte icoane, etc.) Din cate inteleg asta spune si parintele Pruteanu, in intelegerea aceasta de tip protestant.
Eu am spus clar că prin mijlocirea sfântului din icoană și pentru rugăciunile lui...

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La fel, toate icoanele sunt sfinte, pot face si minuni celui ce se roaga, dar icoanele facatoare de minuni sunt mult mai "puternice", ca sa zic asa.
Ai un aparat de măsurare a "puterii" icoanelor și noi nu știm de el?
Nu realizezi că ai intrat în sfera percepției magice?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cum e si cu rugaciunea, fiecare rugaciune e ascultata, dar rugaciunea dreptului (sau sfantului) e mai puternica. De aceea exista icoane facatoare de minuni, nu ceea ce spune parintele Pruteanu.
...:)) Exemplu ca nuca-n perete. În icoana Sf. Nicolae e același sfânt, nu unul facător și unul nefăcător de minuni. Pe când rugăciunea vine de la persoane diferite și aici poți avea dreptate.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aici e corect cum spui, asta am spus si eu. Doar ca eu inteleg ca parintele Pruteanu spune altceva, ca apa e sfintita sau nu, in functie de credinta cuiva.
Nimic nou că tu înțelegi altceva. În slujba de binecuvântare a casei nu e musai să sfințească preotul apa pe loc, poate veni cu agheasmă și stropească direct casa, de exemplu la Bobotează.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.10.2017, 20:19:36
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.636
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfantul vindecator nu vindeca el pe cineva, tot Domnul vindeca, la rugaciunea sfantului.
Asta e si diferenta fata de ce spun protestantii, care spun ca doar Domnul face minuni, dar fara intermediari
Cum ai ajuns la concluzia asta, frate Catalin?

Domnul face minuni prin oameni.
Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur.

Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie

Thread Tools
Moduri de afișare