Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.10.2017, 21:21:48
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Stai să vezi ce o scaldă.

Last edited by simpllu; 08.10.2017 at 21:54:33.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.10.2017, 22:11:30
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Stai să vezi ce o scaldă.
Mda. Pe Părintele Pruteanu l-a desființat, să vedem dacă îlcontestă și pe Sf. Ioan Damaschinul,care scrie:

"Cu privire la învinovățirea de idolatrie: icoanele nu sunt idoli, ci simboluri, astfel că, atunci când cineva venerează o icoană, nu se face vinovat de idolatrie. El nu se adoră simbolul, ci doar îl venerează. O astfel de închinare nu e adresată lemnului sau culorii sau pietrei, ci persoanei zugrăvite."
(sublinierea mea)
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.10.2017, 16:07:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Mda. Pe Părintele Pruteanu l-a desființat, să vedem dacă îlcontestă și pe Sf. Ioan Damaschinul,care scrie:

"Cu privire la învinovățirea de idolatrie: icoanele nu sunt idoli, ci simboluri, astfel că, atunci când cineva venerează o icoană, nu se face vinovat de idolatrie. El nu se adoră simbolul, ci doar îl venerează. O astfel de închinare nu e adresată lemnului sau culorii sau pietrei, ci persoanei zugrăvite."
(sublinierea mea)
In graba fariseistica si bucuria de a fi gasit o greseala, te-ai bagat in discutie fara sa stii despre ce vorbeam si fara sa citesti mesajele. Evident ca nu sustin intelegerea idolatra si cunosc citatul din Sfantul Damaschin. Imi dau doar seama ce poti sa intelegi tu, daca poti sa crezi ca eu as spune ca ne inchinam la lemn si vopsele. Eu am spus ca nu ne inchinam doar sfantului, ca si cum icoana ar fi un simplu tablou religios, ci ne inchinam icoanei insasi, la fel cum este in cazul sfintelor moaste.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.10.2017, 22:18:35
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca iti amintesti, am dat intr-unul din mesajele trecute ce insemna binecuvantarea, este o rugaciune pe care o spune preotul.
Am făcut poze la "Rânduiala binecuvântării casei" din Moliftelnicul Mare (ediția 2003):

https://imgur.com/PEA5kQY

https://imgur.com/jNUrdu4

https://imgur.com/UvVgBwR

https://imgur.com/rTsBw1d

https://imgur.com/vJytwng

Mai clar de atât nu se poate.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.10.2017, 17:07:55
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am făcut poze la "Rânduiala binecuvântării casei" din Moliftelnicul Mare (ediția 2003):
E clar ca am discutat degeaba pana acum, tu cred ca nici nu citesti mesajele, sau nu te intereseaza. Nu era nevoie sa faci poze, era Molitfelnicul de pe net, aceeasi slujba. Ce nu ai inteles cand ti-am aratat ca si artunci cand se sfinteste biserica se scrie cateodata ca se binecuvanteaza? Sau cand ti-am aratat ca binecuvantarea este o rugaciune pe care o rosteste preotul? Slujba sfintirii casei este formata din mai multe rugaciuni de binecuvantare, de aceea se numeste si binecuvantarea casei.
Acum citeste cu atentie ce scrie in acea slujba, la sfintirea uleiului: "trimite harul Preasfântului Tău Duh peste untdelemnul acesta și îl sfințește ca să fie spre sfințirea locului acesta și a casei ce s‑a zidit pe el și spre alungarea tuturor puterilor celor potrivnice și a bântuielilor diavolești."
Ti-am ami spus ca un credincios nu poate binecuvanta, sa spuna acele rugaciuni, daor preotul. De aceea, atunci cand stropeste peretii cu apa sfintita se cheama ca sfinteste casa, nu doar umezeste peretii.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.10.2017, 22:06:02
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Lightbulb

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Slujba sfintirii casei este formata din mai multe rugaciuni de binecuvantare, de aceea se numeste si binecuvantarea casei.
Foarte tare! ...:)))) Titlul este relevant, dar tu preferi să-l sfidezi. Dovadă, la icoane scrie clar "slujba de sfințire a icoanelor". În Moliftelnicul nou, ediția 2013, avem "sfeștania pentru binecuvântarea unui vehicul".

E acolo ceva tare interesant, mai exact "Rânduiala sfințirii icoanei Preasfintei Treimi". Am marea curiozitate, și anume dacă nu cumva numai o anumită variantă a icoanei Sfintei Treimi poate fi sfințită.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Acum citeste cu atentie ce scrie in acea slujba, la sfintirea uleiului: "trimite harul Preasfântului Tău Duh peste untdelemnul acesta și îl sfințește ca să fie spre sfințirea locului acesta și a casei ce s‑a zidit pe el și spre alungarea tuturor puterilor celor potrivnice și a bântuielilor diavolești."
Singura sfințire "strecurată" pe acolo, în rest sunt numai binecuvântări, asta una la mână. Doi, ungerea cu undelemn se face o singură dată la binecuvântarea casei noi, titlul slujbei este cât se poate de relevant "rândiuala binecuvântării casei noi". În rest, binecuvântarea casei, ori de câte ori este chemat preotul, se face doar prin stropire cu apă sfințită, fără ungerea cu undelm sfințit. Iar când preotul stropește casa cu apa sfințită rostește "se binecuvintează această casă prin stropirea cu apă sfințită...". Deci, ceea ce ai vrut subliniezi pică.

Ce zici, preotul unge cu undelemn sfințit de fiecarea dată când îl chemi să binecuvinteze casa? Sau ești străin de așa ceva?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ti-am ami spus ca un credincios nu poate binecuvanta, sa spuna acele rugaciuni, daor preotul.
Evident că mireanul nu poate înlocui preotul. Numai că spre surprinderea ta, preotul cere binecuvântarea Domnului, el (preotul) este doar mijlocitorul binecuvântării.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De aceea, atunci cand stropeste peretii cu apa sfintita se cheama ca sfinteste casa, nu doar umezeste peretii.
Sau poate cere binecuvântarea Domnului în timp ce stropește cu apă sfințită, așa cum de altfel face și preotul. Sau e interzis?

Last edited by simpllu; 10.10.2017 at 09:36:07.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.10.2017, 19:53:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Singura sfințire "strecurată" pe acolo, în rest sunt numai binecuvântări, asta una la mână. Doi, ungerea cu undelemn se face o singură dată la binecuvântarea casei noi, titlul slujbei este cât se poate de relevant "rândiuala binecuvântării casei noi". În rest, binecuvântarea casei, ori de câte ori este chemat preotul, se face doar prin stropire cu apă sfințită, fără ungerea cu undelm sfințit. Iar când preotul stropește casa cu apa sfințită rostește "se binecuvintează această casă prin stropirea cu apă sfințită...". Deci, ceea ce ai vrut subliniezi pică.
Argumentul tau era ca titlul este cu binecuvantare. Iar acolo scrie ca se sfinteste casa prin ungerea cu ulei sfintit. Deci nu are relevanta titlul, asa cum ti-am spus de vreo zece ori ca scrie ca se binecuvanteaza biserica, iar acolo e vorba de sfintirea bisericii. Si cum ai uitat ce a dat Iorest, sfintirea steagului mestesugarilor, unde scrie "Se binecuvintează și se sfințește steagul grupării meseriașilor din (numele orașului sau al satului) prin stropirea cu această apă sfințită, în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin." Iar in slujba bisecuvantarii casei, dupa ce scrie ca se sfinteste casa cu untdelemn, scrie "Se binecuvintează casa aceasta, cu ungerea cu acest untdelemn sfințit, în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin." Vorbim degeaba pentru ca tu nu intelegi (sau te prefaci ca nu intelegi) ce inseamna binecuvantarea, desi ti-am dat definitia si ti-am spus de nenumarate ori. Binecuvantarea este o rugaciune pe care o rosteste preotul. Slujbele de sfintire sunt formate din rugaciuni de binecuvantare. Un credincios nu poate rosti o binecuvantare, numai preotul o poate face. Atunci cand credicniosul stropeste casa cu apa sfintita sfinteste casa, nu o binecuvanteaza, pentru ca el nu poate binecuvanta. Dar tie iti place sa te contrazici la infinit, spunand ca eu as face asta, desi eu iti repet tot timpul aceleasi lucruri pe care tu nu vrei sa le intelegi.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.10.2017, 16:22:22
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Stai să vezi ce o scaldă.
De aceea ti-am pus acele intrebari si ti-am dat acele explicatii. Ai aratat ca sustii iconoclasmul, de fapt, pentru ca nu stii care e invatatura ortodoxa. In plus, doar un protestant (si doar unul fara prea multe cunostinte, ca acum nu mai spun toti protestantii asa) poate crede ca ortodocsii s-ar inchina la vopsele si sticla. Ortodocsii venereaza icoanele, nu e doar un simplu tablou prin care il venereza pe sfant, asa cum spui tu (si probabil si parintele). Iconoclastii erau impotriva venerarii icoanelor, nu si a sfintilor. Icoana este o reprezentare a sfantului, ne inchinam sfantului reprezentat in icoana, dar nu doar prototipului ci si reprezentarii. De aceea in articolele ortodoxe se spune ca prin sfintirea icoanelor se uneste mai bine prototipul (adica sfantul) cu reprezentarea sa in icoana.
Catehism: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ane-79776.html
Citez: "Sunt icoanele altceva mai mult decat tablouri cu infatisari ale lui Hristos si ale sfintilor Sai si altceva mai mult decat un simbol al cinstirii pe care noi o avem pentru ei?

Ele sunt mai mult decat atat. Icoanele sfintite sunt canale ale puternicului har dumnezeiesc care da tamaduire, innoieste, lumineaza, daruieste curaj si mustra. Atat de mult iubeste Domnul Dumnezeu pe sfintii si mucenicii Sai, casnicii Sai, incat a dat putere chiar si chipurilor zugravite ale acestora cand sunt cinstite, si numelor lor cand sunt chemate spre ajutor."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.10.2017, 20:45:46
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

............

Last edited by simpllu; 10.10.2017 at 01:31:46.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie

Thread Tools
Moduri de afișare