![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Biserica a incercat si a ajuns la concluzia ca la aprox.40 de zile e intervalul corect . Impartasania are dimensiuni calitative ,nu cantitative.Nu cat ,ci cum.Asta e sablonul la care priveste duhovnicul si apreciaza ,poate fi 20 zile poate fi 50 zile.Nu poti compara ,de exemplu un calugar zavorat cu un mirean...nici macar mirenii intre ei... Sufletul are nevoie de timp ,evolutia spre sfintire are un ritm,nu se face magic de la o zi la alta.Asa cum stomacul are nevoie de timp sa digere hrana materiala ,tot asa si sufletul are nevoie de timp sa digere Sf.Impartasanie.Suntem noi acum in pericol sa fim aruncati la lei in orice clipa cum erau crestinii Bisericii primare? Unul care e in pericol iminent ca fie martirizat e de inteles sa se impartaseasca in fiecare zi,caci fiecare zi poate fi ultima.Viata noastra de acum poate fi comparata cu ce se intampla in perioada Bisericii primare?
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Intervalul de 40 de zile este prost înțeles, anume să nu depășim 40 de zile (vezi Sfântul Simeon al Tesalonicului), iar dacă ar fi să ținem cont de Canonul 80 Trulan atunci maxim 3 săptămâni. Dacă ar fi să ținem cont de sfatul Sf. Macarie Egipteanul termenul de 40 de zile este prea mare. Deci termenul de 40 de zile este cel maxim, cel minim ar fi zilnic, iar calea de mijloc este săptămânal (adică duminica).
”Sulfetul are nevoie de timp”? :))) Nu de Hristos? ”fără Mine nu puteți face nimic” (Ioan 15, 5). ”Beți dintru acesta toți”. Auzi ce zice? Toți! Nu numai preotul și copiii. Bineînțeles, cu binecuvântarea duhovniculi și cu pregătirea adecvată. Nu am spus să ne îmăpărtășim zilnic. Și da de ne apropiem cu pași repezi de perioada Bisericii primare. Încă nu suntem acolo, dar prin alte părți (vezi Siria, Egipt) sunt ca și cei din perioada Bisericii primare. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.mitropolia-ro.de/index.ph...le-bisericesti "Să ne spovedim și să ne împărtășim în fiecare dintre cele patru posturi mari de peste an, sau, dacă nu putem, cel puțin o dată pe an, în postul Sfintelor Paști." Asadar, chiar daca cineva se impartaseste o data pe an nu greseste. Sa se fi inselat Biserica si sa fi aparut niste luminatori ai Bisericii dupa 1500 de ani? Nu, pentru ca Biserica e infailibila, a aparut doar o conceptie preluata de la catolici. Asta cu intoarcerea la Biserica primara e pur protestantism, asa cum am mai mentionat. Biserica o sa ramana la fel, problema e cu ecumenistii care impartasesc alte credinte. Pana unde duce aceasta gresita conceptie. Parintele Pruteanu, primind argumentul ca Sfanta Maria Egipteanca s-a impartasit doar la sfarsitul vietii, a ajuns la concluzia ca aceasta nu a existat. Si, pentru ca nu putea avea o justificare, a adus ca explicatie faptul ca majoritatea vietilor sfintilor sunt doar povesti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Să ne rugăm pentru ocârmuitorii noștri.' fo' doua-trei sute de ani rusii s-au rugat pentru sanatatea si viata lunga a hanului tatar... probabil ca popii nostri inaltau rugi pentru dej si groza in timp ce sute, daca nu mii, de alti popi erau schingiuiti prin temnite. deh, curat infailibilitate...
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by simpllu; 05.05.2018 at 15:28:54. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ceea ce spui e eronat, nu au aparut aceste conceptii in 1642, ci dupa primele secole, cum spun chiar cei ce sustin impartasirea fara spovedanie. Iar practica Bisericii de azi e afirmata chiar de Sfantul Ioan Gura de Aur, in secolul IV. Sfantul spune ca in timpul sau unii se impartasesc la un an, altii de doua ori pe an si altii mai des. Spune ca nu gresesc nici unii nici altii, chiar spune ca nu ii critica pe cei ce se impartasesc la un an, deci nu e gresit. Dar chiar Sfantul Nicodim Aghioritul spune ca in acea perioada, in acea parte, credinciosii se impartaseau de 3 ori pe an (deci mai putin decat la noi). SFantul spune ca nu gresesc nici cei ce se impartasesc de 3 ori sau de 2 ori pe an. Dar acestia cu impartasirea deasa dau doar ce vor ei din spusele sfintilor. Biserica este sfanta, nu exista eroare in ea niciodata, pentru ca este stalp si temelie a adevarului. Nu doar acum, dar niciodata Biserica nu a adoptat invataturi sau practici gresite. Biserica a imbunatatit tot timpul slujbele si practicile, deci acum acestea sunt in stare mai completa decat oricand. Cine spune ca in Biserica au intrat cocneptii gresite nu marturiseste versetul din Crez despre Biserica, legat de faptul ca Biserica este sfanta. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
simpllu,cel care baga zazanie in Biserica nu e miscat de Duhul lui Dumnezeu ci de alte duhulete.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#8
|
|||
|
|||
|
cat de frumos zice aici, cat de penibili sunt unii si cum s-a "imbunatatit" Biserica...
" la un veac după libertatea acordată creștinismului, majoritatea credincioșilor nu se mai împărtășeau decât în posturile mari, cu toate că, în Constantinopol spre exemplu, Sfânta Liturghie se săvârșea zilnic. Sfântul Ioan Hrisostom ne informează că „unii creștini se împărtășeau de mai multe ori, alții de mai puține ori, cei mai mulți o singură dată sau de două ori pe an, iar monahii din pustie și la doi ani” (Sf. Ioan Gură de Aur, Omilia XVIII către evrei). El mai spune că „nici obișnuințele, nici soroacele să te îndemne să te apropii, ci curăția și nevinovăția sufletului, cugetul curat. Timpul de împărtășire pentru voi să fie conștiința curată” (Despre botezul lui Hristos). Aceasta este și singura condiție pusă de Biserica Ortodoxă în calea împărtășirii: conștiința curată. Ea n-a impus vreodată termene obligatorii pentru cuminecare, chiar dacă a căutat să stabilească anumite reguli: în cele patru posturi de peste an / sau măcar o dată pe an, la patruzeci de zile și/sau la treizeci de zile (cum spune Sfântul Simeon al Tessalonicului, „pentru cei sporiți”)." "constiinta curata", adica exact ce spunea pavel: "cercetarea pe sine insusi si apropierea cu nevrednicie". spovedania este la fel de importanta, dar nu cred ca e vorba despre spovedanie mai sus.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Oare ignoranța voastră de ce duhulețe este mișcată? Ah, am uitat că ”sufletul are nevoie de timp”! :)) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Z0NZ...ndex=1&t=1m47s Iote cum stă treaba cu împărtășirea în cele 4 posturi, cică este pseudo-tradiție: https://www.youtube.com/watch?v=Z0NZ...ndex=1&t=5m24s |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 06.05.2011 00:34:45 |
| Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 17:04:00 |
| Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 18:56:11 |
|
|