![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am vazut la acest preot nimic din ceea ce tine de vrajitorie. Imi citea gandurile spontan, fara a deschide nicio carte. Dimpotriva, parintele Gabriel Nicu lua atitudine impotriva celor care deschid cartile sfinte pentru a ghici. Nu stiu cum s-a ajuns la o asemenea deformare a realitatii.
Parintele a adunat in jurul sau un grup de crestini dintre care pe unii i-a vindecat de boli grave, iar pe altii i-a vindecat sufleteste, insuflandu-le o credinta puternica. Existau insa multi crestini care veneau pentru a-si rezolva diverse probleme, apoi plecau. Unii scrasneau din dinti daca problemele nu li se rezolvau si-l acuzau, pe parinte, dar ei nu acceptau sa renunte la anumite pacate pentru a beneficia de ajutorul lui Dumnezeu. Caci parintele le spunea verde-n fata unora sa renunte la anumite pacate pentru a-i impartasi, de exemplu. Asa cum am subliniat si cu alte ocazii, am incercat sa-l inteleg pe parintele Gabriel, deoarece vedeam ca unii aruncau cu noroi in dumnealui. Il compatimeam uneori pentru necazurile pe care le indura, dar citeam ca multi sfinti au patimit la fel, si imi reveneam. Imi puneam intrebari, comparam, judecam, iar parintele, care imi stia gandurile, intervenea rar, cand vedea ca o iau intr-o directie gresita. Nu era nevoie sa-i adresez multe intrebari. Era suficient sa ma gandesc la o problema si parintele imi dadea raspunsul cu glas tare in predica, dupa predica sau incet cand ma miruia. Predicile erau constructive, fiecare fraza tintea un pacat, si fiecare ,,vinovat'' rosea, crezand ca lui i s-a adresat. Astfel, desi era tanar, avea o intelepciune duhovniceasca pe care greu o intalnim. Urmarea progresul duhovnicesc al fiecaruia, tinuta, privirea, rugaciunea, starea sanatatii, comportarea in familie si in societate nu cu mestesuguri vrajitoresti, ci cu Darurile pe care Dumnezeu i le-a dat. Stia ca voi scrie aceste lucruri. Nu eram obligata sa merg la slujbele parintelui tocmai la Gresia, adica intr-un sat de langa Rosiorii-de-Vede, nu ma presa acut nicio problema si totusi, mergeam aproape saptamanal. Citeam carti scrise de sfinti, iar la Gresia auzeam de asemenea cuvinte de folos spuse cu o convingere in stare sa miste si muntii din loc. Si misca din loc muntii necredintei si ai pacatoseniei. Acolo au venit multe feluri de pacatosi care, au acceptat sa vietuiasca altfel, sa incerce o schimbare. Cred cu tarie ca parintele Gabriel Nicu m-a asezat pe o cale mantuitoare, si Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi l-a scos in cale la timpul potrivit. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nici eu nu l-am vazut pe pr. Ilarion Argatu deschizand Cartea Sfanta pentru a ghici din ea, dfar de vreme ce nepotul acestuia, pr. Ioan V. Argatu citeaza din invatatura sa cum ca "dupa trei zile de post negru poti sa-l rogi pe preot sa te lase sa deschizi Sfanta Carte, dar sa nu interpretezi tu textul, caci oricat de credincios ai fi nu-l poti interpreta, ci roaga-l pe preot sa-l interpreteze.".. Oare asta nu este ghitie, adica vrajitoria ghicirii prin deschiderea unei Carti Sfinte? Este. De aceea, il consider pe Ilarion Argatu eretic si iesit din randurile Bisericii Celei Uneia Sfinte, sobornicesti si Apostolesti. Daca, Pr. Arhimandtrit Justin Parvu sugereaza ca pr. Gabriel Nicu deschideas cartea pentru vrajitoria ghicirii, mai ales ca e fiu duhovnicesc al lui Ilarion Argatu, inseamna ca este eretic.
Citat: Citat:
Nu-i infricosator de eretic ceea ce spune Ilarion Argatu despre deschiderea Sfintei Carti? Daca Gabriel Nicu a fost fiul duhovnicesc al unui duhovnic orb dpdv al invataturii ortodoxe, atunci nu are cum sa fie altfel decat tot eretic, adica orb duhovniceste. Iar asa-zisele minuni de la mormantul lui care se intampla in anumite zile sunt minuni pe care cel rau [diavolul] le poate de asemenea infaptui. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Constantin Galeriu - despre sfintenie:
"Sfintenia nu inseamna sa mergi pe ape, nu inseamna sa zbori prin vazduh, nu inseamna sa inviezi mortii. Cea mai mare virtute a sfinteniei la care poate ajunge un om in zilele noastre este sa se invieze pe sine, din propriile pacate." ADICA, nu tot soiul de "minuni" pe care orice diavol prin vrajitori le poate face, ci INVIEREA DE SINE, VINDECAREA DE SINE DIN PROPRIILE PACATE. Daca a zburat prin vazduh, s-a teleportat [teleportarea e un fapt diavolesc in sine] dintr-un loc in altul, a facut un peste sa ajunga pt. 30 de oameni, ii aparea un curcubeu de lumina alba in fata la slujbe, nu inseamna ca este sfant, ci s-a curatit el [Gabriel Nicu] de propriile pacate? Sa nu uitam indemnul din Pateric: "Doctoore, vindeca-te intai pe tine si dupa aceea vindeca-i pe altii!", adica un preot pt. a fi un bun duhovnic trebuie sa se lepede de propriile pacate si dupa aceea sa-i tamaduiasca si pe altii, ceea ce Gabriel Nicu cu a lui ghitie evident ca n-a facut, fiind eretic vrajitor. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie sa se faca o deosebire intre parintele Gabriel si parintele Argatu. Fireste ca daca parintele Argatu incuraja deschiderea cartii de catre credinciosi, va raspunde pentru acest pacat. Eu nu stiam despre acest aspect.
Am mai spus ca parintele Gabriel nu avea nevoie sa deschida nicio carte. Iar daca unele minuni pot fi interpretate in doua moduri, intoarcerea la credinta a multor oameni cred ca este este o lucrare sfanta. Mama Sfantului Fanurie a fost o pacatoasa, dar fiul ei s-a sfintit privind in jur si intelegand ce este sfintenia. Parintele Gabriel a fost inconjurat de multi pacatosi. A calatorit insa prin tara si a stat de vorba si cu multi duhovnici. Pana una alta, parintele Gabriel Nicu este un preot al B.O.R. careia nu cred ca-i facem un serviciu lovind fara argumente intr-un slujitor al lui Dumnezeu. Ce sa creada lumea? Ca minunile se mai fac numai cu puterea diavolului? Pai uite-asa, prin compromiterea preotilor adevarati derutam lumea si o aruncam in bratele lui Antihrist. Pentru mine spusele parintelui Iustin nu au importanta. Dumnealui n-a adus argumente. Nu cumva i-a achitat o polita post-mortem pentru ca parintele Gabriel l-a numit mason? De ce parintele Iustin le-a spus credinciosilor ca atat timp cat va trai nu va spune adevarul despre parintele Gabriel? Consider ca trebuie sa se faca abstractie de acel mesaj al parintelui Iustin, deoarece nu cred ca a fost obiectiv. Dumnezeu sa ne lumineze pentru a putea avea discernamant. Caci s-a comis o greseala. Iar problema este delicata. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Da, rectific. Pentru mine nu are importanta mesajul parintelui Iustin care se refera la parintele Gabriel Nicu. In calitate de mare duhovnic, ma asteptam sa vina cu argumente, nu sa loveasca pur si simplu, apoi sa pastreze tacerea. Atatia credinciosi stiu ca adevarul este altul, nu cel spus de parintele Iustin
caruia nu-i contest toate meritele, dar nici nu-i datorez ascultare in aceasta privinta. Eu stiam ca in asemenea situatii marturiile credinciosilor au o importanta majora. Dar poate nu mai e asa... S-au schimbat atatea in ultima vreme... Incredere deplina mai am doar in Dumnezeu. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre Pr. Gabriel Nicu nu cunosc mai nimic asa ca nici nu pot sa zic nimic. Dumnezeu sa ne ajute si sa ne fereasca de rataciri, ca multe mai sunt in ziua de azi... Bogdan. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=black][COLOR=red]Putem sa fim sinceri cu noi insine?[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=black]Preluat dupa situl Razboi intru Cuvant:[/COLOR] http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...ate/#more-4252 (fragmente) Citat:
Daca este cui adevarat Sfant, nu se stie mai nimic despre viata sa, caci cu adevarat nu a cautat niciun fel de publicitate din partea niciunui crestin, mai ales de astazi, pe ale carui marturii aproape ca nu se mai poate pune baza. Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea mesajului precedent]
Citat:
Sunt, deci, oameni care se inseala despre Sfintenia unor batrani din Sfintele Manastiri ale Sfantului Munte Athos... cum nu ar putea sa nu fie oameni care sa nu se insele despre "sfintenia" "parintelui" Gabriel Nicu, oameni patimasi si la propriu, dar si la figurat? Ca acei "ucenici" ai lui Gabriel Nicu care l-au vazut [cum de l-au vazut daca era asa de "smerit" si evita lumea???] cum nu mai manca nimic preparat din carne, i-au cerut "binecuvantare" sa nu mai manance nici ei carne...asta nu este doar o forma exterioara, rece si superficiala de manifestare a Ortodoxiei? Desigur ca asa este. Iar in tot ce a postat cineva despre Gabriel Nicu, niciodata nu a razbatut pana la mine, asa de mult pacatosul, "smerenia" acestui "parinte", simti un preot care este smerit din duhul sau, din felul in care predica, simt de exemplu aceasta in cazul parintilor Ilie Cleopa, Justin Parvu, Constantin Galeriu din predicile lor, nu insa si in predicile IPS Daniel Ciobotea sau ale raposatului Patriarh al BOR Teoctist Arapasu, ambii proslavindu-l pe ereticul Papa de la Roma [mai intai Ioan Paul al II-lea, iar mai apoi Benedict al XVI-lea, Joseph Ratzinger de fapt]. Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
[continuarea mesajului precedent]
Citat:
Citat:
Razvan
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre ereziarhi, erezii si combaterea acestora la Sfintele Sinoade Ecumenice | tot-Laurentiu | Dogmatica | 15 | 11.04.2014 00:40:59 |
Preoti de tara sau preoti de oras? | paulac | Preotul | 38 | 26.06.2013 10:55:03 |
Cartea ortodoxă între cenzura patriarhală și pretențiile librăriilor moderne | Remus | Generalitati | 32 | 17.05.2010 09:36:13 |
Parintele Steinhardt - CRESTINISMUL RESPINGE PROSTIA SI PASIVITATEA LAȘĂ CA PE EREZII | andrei_im | Generalitati | 49 | 15.01.2010 01:01:10 |
Articol de contine erezii in ziarul Lumina | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 7 | 23.09.2008 14:13:45 |
|