Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.06.2009, 13:55:33
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Ceea ce nu intelegi tu este ca este posibil ca sa traiesti autentic credinta in Hristos in biserica ortodoxa.
Nicidecum. Am convingerea ca in biserica ortodoxa sunt adevarati traitori ai crestinismului autentic (bazat pe iubirea de Dumnezeu si de oameni).


Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Spuneai ca ai suferit o transformare dramatica in bine datorita crestinismului. Puteai foarte bine sa incerci si in biserica ortodoxa si am certitudinea ca reuseai cel putin la fel de bine sa te schimbi in omul cel nou.
Am incercat. Aveam nevoie si de un ajutor consistent. Biserica din care fac parte acum, n-a facut decat sa ma puna fata in fata cu Cuvantul lui Dumnezeu. Mi-am vazut starea in care ma aflam si am vazut si cum ma priveste si ma vrea Dumnezeu. Nu o biserica anume ci Cuvantul lui Dumnezeu schimba omul. De aceea, m-as bucura daca biserica ortodoxa ar pune accentul pe formarea caracterelor, indreptand oamenii catre Sfanta Scriptura.

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Crestinul este in comuniune peste tot, insa daca eu rup legatura cu Trupul lui Hristos care este Biserica, atunci o sa alunec incet pe cai gresite. Da, crestinismul este un mod de viata, nu implinirea unor ritualuri. Dar ceea ce tit iti apare fad din exterior este traire duhovniceasca in realitate. Si, in afara de Biserica nu este mantuire - sper ca esti de acord.
Nu sunt deloc de acord cu ideea ca nu exista mantuire in afara bisericii (mai ales cand este specificata o biserica anume). Daca este sa vorbim despre Biserica lui Hristos, aceasta nu se numeste nici ortodoxa, nici catolica, nici adventista, etc. ci este acea Biserica formata din toate sufletele care-L cauta in mod sincer pe Mantuitorul. Cat despre mantuire... "In nimeni altul nu este mantuire; caci nu este sub cer alt Nume dat oamenilor, in care trebuie sa fim mantuiti."(Fapte 4:12)


Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Pentru noi, participarea la Liturghie este inceputul vietii vesnice, este viata noastra impreuna cu Iisus, vesnicia iesita din sine si integrata pentru cateva ore in timpul nostru actual. Fara Liturghie, fara Taina Spovedaniei, fara impartasirea cu cuvintele Lui si cu Insusi Trupul Lui, fara trairea vietii in spiritul jertfelnic al Lui Hristos, iubindu-L pe El si toata faptura creata - nu este mantuire. Nu mai caut trimiterile din NT, ca le stii sigur
Totusi, te rog sa cauti trimiterile din Noul Testament care vorbesc despre liturghie sau spovedanie (nu cred ca este cazul sa ma leg de alte multe slujbe care nu au baza scripturistica). Eu nu am gasit asa ceva. Te-as ruga sa nu faci confuzie intre liturghie si Sfanta Impartasanie sau intre marturisirea pacatelor unii altora si spovedania la preot.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.06.2009, 14:29:14
ClaudiuT's Avatar
ClaudiuT ClaudiuT is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2009
Locație: Vatra Dornei, student: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 147
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Totusi, te rog sa cauti trimiterile din Noul Testament care vorbesc despre liturghie sau spovedanie (nu cred ca este cazul sa ma leg de alte multe slujbe care nu au baza scripturistica). Eu nu am gasit asa ceva. Te-as ruga sa nu faci confuzie intre liturghie si Sfanta Impartasanie sau intre marturisirea pacatelor unii altora si spovedania la preot.
Ai episodul cu CINE CEA DE TAINA desemenea CLEOPA SI CEL CARE-L INSOTESTE LA EMAUS.

Ai niste verbe care apar de ambele dati : "a luat", "a binecuvantat" si "a dat" si care nu intamplator sunt puse acolo, iar exegetii rasariteni cosidera ca acolo deja este prima Sfanta Liturghie savarsita.
Pentru mai multe informatii poti sa citesti studiile.

Har si Pace de la Domnul!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.06.2009, 16:58:42
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ClaudiuT Vezi mesajul
Ai episodul cu CINE CEA DE TAINA desemenea CLEOPA SI CEL CARE-L INSOTESTE LA EMAUS.

Ai niste verbe care apar de ambele dati : "a luat", "a binecuvantat" si "a dat" si care nu intamplator sunt puse acolo, iar exegetii rasariteni cosidera ca acolo deja este prima Sfanta Liturghie savarsita.
Pentru mai multe informatii poti sa citesti studiile.
Eu stiam ca Cina cea de Taina reprezinta ceea noi numim azi Sfanta Impartasanie (sau Sfanta Cina- cum o numesc altii). Ce facem? Deoarece nu avem exemple de slujbe in Noul Testament, luam Cina ce de Taina si consideram ca de aici deriva toate slujbele si ritualurile care se fac azi? Nu ar fi mai frumos sa recunoastem ca Sfintii Apostoli nu au tinut slujbe si ritualuri (doar Sfanta Cina, Botezul, ungerea cu untdelemn si punerea mainilor)?

Nu ma intereseaza studiile despre care vorbiti. Astept sa-mi aratati, din Noul Testament, ca in Biserica din vremea Sfintilor Apostoli se tineau liturghii si spovedanii (ajung doua exemple).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.06.2009, 19:40:21
ClaudiuT's Avatar
ClaudiuT ClaudiuT is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2009
Locație: Vatra Dornei, student: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 147
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Eu stiam ca Cina cea de Taina reprezinta ceea noi numim azi Sfanta Impartasanie (sau Sfanta Cina- cum o numesc altii). Ce facem? Deoarece nu avem exemple de slujbe in Noul Testament, luam Cina ce de Taina si consideram ca de aici deriva toate slujbele si ritualurile care se fac azi? Nu ar fi mai frumos sa recunoastem ca Sfintii Apostoli nu au tinut slujbe si ritualuri (doar Sfanta Cina, Botezul, ungerea cu untdelemn si punerea mainilor)?

Nu ma intereseaza studiile despre care vorbiti. Astept sa-mi aratati, din Noul Testament, ca in Biserica din vremea Sfintilor Apostoli se tineau liturghii si spovedanii (ajung doua exemple).
Ia frate "Dogmatica Ortodoxa" - Manual pentru seminariile teologice. Pr. Prof. Dr. Isidor Todoran, Arhid. Prof. Dr. Ioan Zagrean si te informeaza singur despre Sfanta Spovedanie. E un manual accesibil tuturor.
Despre Sfanta Liturghie, nu pot sa-ti scriu aici prea mult, tot cea ce pot sa fac e sa te indemn spre articolele de specialitate, sunt specialisti care s-au ocupat de acesta chestiune mai pe indelete, nu pot sa-ti explic in cateva randuri aici.
Noi ortodoxii nu speculam adevarul, tocmai pentru ca-l avem! Te indemn la articole!
Ah, poate o sa-mi arati si mie cu Noul Testament "in mana" unde gasesti:
- Ca Fiul este deofiinta cu Duhul Sfant.

Har si pace de la Domnul!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.06.2009, 20:44:27
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ClaudiuT Vezi mesajul
Ia frate "Dogmatica Ortodoxa" - Manual pentru seminariile teologice. Pr. Prof. Dr. Isidor Todoran, Arhid. Prof. Dr. Ioan Zagrean si te informeaza singur despre Sfanta Spovedanie. E un manual accesibil tuturor.
Despre Sfanta Liturghie, nu pot sa-ti scriu aici prea mult, tot cea ce pot sa fac e sa te indemn spre articolele de specialitate, sunt specialisti care s-au ocupat de acesta chestiune mai pe indelete, nu pot sa-ti explic in cateva randuri aici. !
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?

Citat:
În prealabil postat de ClaudiuT Vezi mesajul
Ah, poate o sa-mi arati si mie cu Noul Testament "in mana" unde gasesti:
- Ca Fiul este deofiinta cu Duhul Sfant.
Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.06.2009, 21:54:49
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?



Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).
E foarte clar si cunoasteti si dumneavoastra ca Noul Testament pe langa Evanghelii cuprinde Scrisori/Epistole adresate special unor biserici infintate de apostoli si nu un ghid complet si detaliat al modului de inchinare universal in intreaga Biserica existenta atunci, aceasta idee este indusa de teoria "Sola Scriptura" nu de realitate
Apoi desi nu imi dau seama de ce, pt neo-protestanti istoria timpurie a Bisericii e =0 si deasemenea lucrarea Duhului Sfant in Sfintii Parinti nu e recunoscuta dar "lucrarea" Duhului in propria persoana sau in ilustrii predicatori este recunoscuta
In anul 150 Sfantul Iustin Martirul si Filosoful in lucrarea "Apologetica intai" scre pt imparaul roman de atunci modelul cultic crestin
acesta arata astfel :

SYNAXIS(adunarea)
-Salut si raspuns
-Imne intercalate cu citiri din Scriptura
-Predica
rugaciunea catehumenilor

EUHARISTIA
-salut si raspuns
-Ectenii(rugaciuni dialogale)
-Aducerea Darurilor de paine si vin
-Consacrarea darurilor
-Impartasirea
- Multumirea
- Binecuvantarea
Si facem o comparatie cu Sf Liturghie de acum , cea pe care dumneata nu o suporti

Liturghia Cuvantului
Binecuvantarea
Ectenii(rugaciuni dialogale)
Antifonul I,II,III(cantari)
Citiri din Epistole si Evanghelie
Predica
Rugaciuni pt diferite trebuinte
Rugaciunea catehumenilor

Liturghia Credinciosilor(Euharistia)
Imnul Heruvinilor, aducerea Sfintelor daruri la altar
Marturisirea crtedintei
Sfintirea darurilor,( invocarea Sf Duh peste darurile de paine si vin)
Tatal Nostru
Impartasania
Multumirea
Rugaciunea Amvonului

Putem vedea ca in documentele istorice apare o forma de inchinare liturgica a Bisericii
Forma de inchinare a cultelor neo-protestante e doar banuita ca ar fi a Bisericii primare, luand diferite versete si imbinandu-le, adaungand in plus cantari proprii, emotionale, tehnici de predica si tehnici de rugaciuni, si un adevarat arsenal de instrumente muzicale desi nici in Noul Testament nici in istioria timpurie a Bisericii nu exista nicio consemnare a folosirii lor in cultul divin, normal, desi zicem ca suntem crestinii sola scriptura, nu o respectam, si gasim motive,

Referitor la spovedanie, nu stiu de ce vi se pare atat de pagan si de urat de Dumnezeu acest gest
Un gest de o smerenie graitoare in care omul ingenuncheaza inaintea lui Hristos si-si marturiseste sincer pacatele, primind iertare de la Hristos prin preotul duhovnic, tocmai pt ca Dumnezeu lucreaza prin oameni si cu oameni si pentru oameni, sunt curios ce semnifica pt neo-protestanti aceste versete Luați Duh Sfânt; . Cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți ține, vor fi ținute.(Ioan 20:22-23)

PS, Dumneavoastra cel mai probabil nu ati simtit usurarea, bucuria si pacea care te cuprinde dupa ce iesi din scaunul spovedaniei, dar asta-i o alta poveste
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.06.2009, 09:10:20
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
E foarte clar si cunoasteti si dumneavoastra ca Noul Testament pe langa Evanghelii cuprinde Scrisori/Epistole adresate special unor biserici infintate de apostoli si nu un ghid complet si detaliat al modului de inchinare universal in intreaga Biserica existenta atunci, aceasta idee este indusa de teoria "Sola Scriptura" nu de realitate
Din epistolele Sfintilor Apostoli, adresate unor biserici, doar cateva invataturi le putem considera specifice acelor vremuri si acelor locuri (dar si acestea ne induc un principiu de gandire). In rest, putem spune ca invataturile Sfintilor Apostoli sunt de actualitate (sunt si eficiente; o parte din ele, le-am testat).

Sugerati faptul ca principiul "Sola Scriptura" nu corespunde realitatii. Poate nu va place denumirea. Schimbati-o. Numiti cum vreti acel "obicei" al Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli de a raspunde cu "este scris" (in Sfanta Scriptura). Mai ales, in vremurile pline de inselatorie pe care le traim, oamenii ar trebui indemnati la Sfanta Scriptura, pentru a putea raspunde cu "este scris" in fata inselatoriilor subtile ale celui rau.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Apoi desi nu imi dau seama de ce, pt neo-protestanti istoria timpurie a Bisericii e =0 si deasemenea lucrarea Duhului Sfant in Sfintii Parinti nu e recunoscuta dar "lucrarea" Duhului in propria persoana sau in ilustrii predicatori este recunoscuta
Neo-protestantii recunosc invataturile Sfintilor Parinti la fel ca si biserica ortodoxa. Asa cum ortodoxia respinge unle invataturi ale Sfintilor Parinti (le considera gresite) tot asa fac si neo-protestantii. Diferenta consta in faptul ca nu se cade de acord in privinta invataturilor acceptate sau respinse.

Referitor la recunoasterea lucrarii Duhului Sfant la "ilustrii predicatori": sunt cazuri cand predicatorul, este luat la intrebari de credinciosi, pentru faptul ca a facut o afirmatie care nu este in armonie cu Sfanta Scriptura (am fost martor la asemenea intamplari). Nici un "ilustru predicator" nu este mai presus de Cuvantul lui Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Forma de inchinare a cultelor neo-protestante e doar banuita ca ar fi a Bisericii primare, luand diferite versete si imbinandu-le, adaungand in plus cantari proprii, emotionale, tehnici de predica si tehnici de rugaciuni, si un adevarat arsenal de instrumente muzicale desi nici in Noul Testament nici in istioria timpurie a Bisericii nu exista nicio consemnare a folosirii lor in cultul divin, normal, desi zicem ca suntem crestinii sola scriptura, nu o respectam, si gasim motive,
Din pacate, atat la bisericile traditionale cat si la cele neo-protestante, locul mesajului simplu si plin de Duh Sfant, a fost luat de "spectacol". Este nevoie de multa "coregrafie" pentru a tine o adunare "crestina". Diferenta dintre Biserica din vremea Sfintilor Apostoli si bisericile de azi este foarte mare. Totusi, mai sunt si biserici (prea putine) unde Cuvantul lui Dumnezeu este prezentat simplu si plin de adevar. De multe ori, adaugirile care stimuleaza simturile si scad din luciditate, pot fi numite manipulare. Omul a devenit tot mai mult o fiinta senzoriala in loc de rationala, iar bisericile speculeaza acest lucru. Cunoasc persoane care spun ca frecventeaza o anumita adunare pentru ca acolo "se simt mai bine" sau acolo "imi place". Daca le ceri sa faca apel la cuget, le pui in incurcatura.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Referitor la spovedanie, nu stiu de ce vi se pare atat de pagan si de urat de Dumnezeu acest gest
Un gest de o smerenie graitoare in care omul ingenuncheaza inaintea lui Hristos si-si marturiseste sincer pacatele, primind iertare de la Hristos prin preotul duhovnic,,
De ce sa ne marturisim lui Hristos prin preotul duhovnic? Cu ocazia Sfintei Impartasani, Sfantul ASpostol Pavel ne invata: "Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta." (1 Corinteni 11:28). Este mult mai bine sa te pui pe genunchi, "in odaita ta", sa marturisesti totul direct in fata lui Dumnezeu, prin Domnul Iisus Hristos (adevaratul si singurul preot). Nu este nevoie sa ne spuna un duhovnic ce avem de facut pentru a indrepta o greseala. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata ce trebuie sa facem. Si o face in modul cel mai intelept.


Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
PS, Dumneavoastra cel mai probabil nu ati simtit usurarea, bucuria si pacea care te cuprinde dupa ce iesi din scaunul spovedaniei, dar asta-i o alta poveste[,,
Am fost la o spovedanie cand eram ortodox. Nu vroiam sa merg nici atunci. Eram de parere ca este mai frumos sa-ti recunosti pacatele in fata lui Dumnezeu, sa le regreti sincer si sa vrei sa nu le mai faci. Ca sa fac pe plac unor persoane, m-am spovedit totusi. Am avut o surpriza neplacuta. Cand i-am marturisit preotului (nume cunoscut) ca m-am apucat sa cercetez Sfanta Scriptura, mi-a zis: "lasa Biblia si vino la biserica". Eu am preferat Biblia (care nu prea se impaca cu biserica).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.06.2009, 23:33:29
ClaudiuT's Avatar
ClaudiuT ClaudiuT is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2009
Locație: Vatra Dornei, student: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 147
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?



Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).

Trebuie sa intelegi ca nu am timp, avand in vedere ca sunt in sesiune, sa-ti scriu referitor la toate nelamuririle, din acest motiv te-am indemnat sa citesti singur. Sfanta Liturghie sau Sfanta Spovedanie nu sta intr-un verset, la fel cum nu sta si nici deofiintimea Tatalui cu Duhul Sfant.
Cat despre ce verset mi-ai pus acolo, trebuie sa mi-l explici mai bine. Una sunt ce? una ce? sunt una, dar n-am vazut sa scrie ca sunt egali. Fii mai explicit.

Har si pace de la Domnul!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.06.2009, 12:13:11
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap.
Esti sigur ca acest verset a fost scris in versiunea originala a NT? Nu cumva a fost adaugat ulterior de catre Parintii Bisericii?

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=5888
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=1256
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.06.2009, 14:23:57
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Esti sigur ca acest verset a fost scris in versiunea originala a NT? Nu cumva a fost adaugat ulterior de catre Parintii Bisericii?

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=5888
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=1256
Nu sunt sigur. Posibil sa fie adaugat de Sfintii Parinti. Daca este contestata valabilitatea acestui verset, pot veni cu altele. Dar, nu stiu de ce as face-o. Toti suntem de acord ca "Tatal, Fiul si Duhul Sfant, Una sunt".
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Definitie topcat Generalitati 9 28.09.2008 11:41:01
O definitie a singuratatii Ioan_Ciobota Generalitati 14 28.11.2007 10:03:32