Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 03.06.2009, 18:40:21
ClaudiuT's Avatar
ClaudiuT ClaudiuT is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2009
Locație: Vatra Dornei, student: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 147
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Eu stiam ca Cina cea de Taina reprezinta ceea noi numim azi Sfanta Impartasanie (sau Sfanta Cina- cum o numesc altii). Ce facem? Deoarece nu avem exemple de slujbe in Noul Testament, luam Cina ce de Taina si consideram ca de aici deriva toate slujbele si ritualurile care se fac azi? Nu ar fi mai frumos sa recunoastem ca Sfintii Apostoli nu au tinut slujbe si ritualuri (doar Sfanta Cina, Botezul, ungerea cu untdelemn si punerea mainilor)?

Nu ma intereseaza studiile despre care vorbiti. Astept sa-mi aratati, din Noul Testament, ca in Biserica din vremea Sfintilor Apostoli se tineau liturghii si spovedanii (ajung doua exemple).
Ia frate "Dogmatica Ortodoxa" - Manual pentru seminariile teologice. Pr. Prof. Dr. Isidor Todoran, Arhid. Prof. Dr. Ioan Zagrean si te informeaza singur despre Sfanta Spovedanie. E un manual accesibil tuturor.
Despre Sfanta Liturghie, nu pot sa-ti scriu aici prea mult, tot cea ce pot sa fac e sa te indemn spre articolele de specialitate, sunt specialisti care s-au ocupat de acesta chestiune mai pe indelete, nu pot sa-ti explic in cateva randuri aici.
Noi ortodoxii nu speculam adevarul, tocmai pentru ca-l avem! Te indemn la articole!
Ah, poate o sa-mi arati si mie cu Noul Testament "in mana" unde gasesti:
- Ca Fiul este deofiinta cu Duhul Sfant.

Har si pace de la Domnul!
Reply With Quote
  #52  
Vechi 03.06.2009, 19:44:27
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ClaudiuT Vezi mesajul
Ia frate "Dogmatica Ortodoxa" - Manual pentru seminariile teologice. Pr. Prof. Dr. Isidor Todoran, Arhid. Prof. Dr. Ioan Zagrean si te informeaza singur despre Sfanta Spovedanie. E un manual accesibil tuturor.
Despre Sfanta Liturghie, nu pot sa-ti scriu aici prea mult, tot cea ce pot sa fac e sa te indemn spre articolele de specialitate, sunt specialisti care s-au ocupat de acesta chestiune mai pe indelete, nu pot sa-ti explic in cateva randuri aici. !
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?

Citat:
În prealabil postat de ClaudiuT Vezi mesajul
Ah, poate o sa-mi arati si mie cu Noul Testament "in mana" unde gasesti:
- Ca Fiul este deofiinta cu Duhul Sfant.
Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).
Reply With Quote
  #53  
Vechi 03.06.2009, 20:54:49
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?



Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).
E foarte clar si cunoasteti si dumneavoastra ca Noul Testament pe langa Evanghelii cuprinde Scrisori/Epistole adresate special unor biserici infintate de apostoli si nu un ghid complet si detaliat al modului de inchinare universal in intreaga Biserica existenta atunci, aceasta idee este indusa de teoria "Sola Scriptura" nu de realitate
Apoi desi nu imi dau seama de ce, pt neo-protestanti istoria timpurie a Bisericii e =0 si deasemenea lucrarea Duhului Sfant in Sfintii Parinti nu e recunoscuta dar "lucrarea" Duhului in propria persoana sau in ilustrii predicatori este recunoscuta
In anul 150 Sfantul Iustin Martirul si Filosoful in lucrarea "Apologetica intai" scre pt imparaul roman de atunci modelul cultic crestin
acesta arata astfel :

SYNAXIS(adunarea)
-Salut si raspuns
-Imne intercalate cu citiri din Scriptura
-Predica
rugaciunea catehumenilor

EUHARISTIA
-salut si raspuns
-Ectenii(rugaciuni dialogale)
-Aducerea Darurilor de paine si vin
-Consacrarea darurilor
-Impartasirea
- Multumirea
- Binecuvantarea
Si facem o comparatie cu Sf Liturghie de acum , cea pe care dumneata nu o suporti

Liturghia Cuvantului
Binecuvantarea
Ectenii(rugaciuni dialogale)
Antifonul I,II,III(cantari)
Citiri din Epistole si Evanghelie
Predica
Rugaciuni pt diferite trebuinte
Rugaciunea catehumenilor

Liturghia Credinciosilor(Euharistia)
Imnul Heruvinilor, aducerea Sfintelor daruri la altar
Marturisirea crtedintei
Sfintirea darurilor,( invocarea Sf Duh peste darurile de paine si vin)
Tatal Nostru
Impartasania
Multumirea
Rugaciunea Amvonului

Putem vedea ca in documentele istorice apare o forma de inchinare liturgica a Bisericii
Forma de inchinare a cultelor neo-protestante e doar banuita ca ar fi a Bisericii primare, luand diferite versete si imbinandu-le, adaungand in plus cantari proprii, emotionale, tehnici de predica si tehnici de rugaciuni, si un adevarat arsenal de instrumente muzicale desi nici in Noul Testament nici in istioria timpurie a Bisericii nu exista nicio consemnare a folosirii lor in cultul divin, normal, desi zicem ca suntem crestinii sola scriptura, nu o respectam, si gasim motive,

Referitor la spovedanie, nu stiu de ce vi se pare atat de pagan si de urat de Dumnezeu acest gest
Un gest de o smerenie graitoare in care omul ingenuncheaza inaintea lui Hristos si-si marturiseste sincer pacatele, primind iertare de la Hristos prin preotul duhovnic, tocmai pt ca Dumnezeu lucreaza prin oameni si cu oameni si pentru oameni, sunt curios ce semnifica pt neo-protestanti aceste versete Luați Duh Sfânt; . Cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți ține, vor fi ținute.(Ioan 20:22-23)

PS, Dumneavoastra cel mai probabil nu ati simtit usurarea, bucuria si pacea care te cuprinde dupa ce iesi din scaunul spovedaniei, dar asta-i o alta poveste
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #54  
Vechi 03.06.2009, 22:33:29
ClaudiuT's Avatar
ClaudiuT ClaudiuT is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2009
Locație: Vatra Dornei, student: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 147
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Ce sa inteleg? Nu cunoasteti Sfanta Scriptura (Noul Testament) sau nu exista in Noul Testament invataturi despre spovedanie si liturghie?



Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap. 1.

Astept din partea dvs. un raspuns simplu si limpede referitor la spovedanie si liturghie in invataturile si practicile Sfintilor Apostoli (Noul Testament).

Trebuie sa intelegi ca nu am timp, avand in vedere ca sunt in sesiune, sa-ti scriu referitor la toate nelamuririle, din acest motiv te-am indemnat sa citesti singur. Sfanta Liturghie sau Sfanta Spovedanie nu sta intr-un verset, la fel cum nu sta si nici deofiintimea Tatalui cu Duhul Sfant.
Cat despre ce verset mi-ai pus acolo, trebuie sa mi-l explici mai bine. Una sunt ce? una ce? sunt una, dar n-am vazut sa scrie ca sunt egali. Fii mai explicit.

Har si pace de la Domnul!
Reply With Quote
  #55  
Vechi 04.06.2009, 08:10:20
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
E foarte clar si cunoasteti si dumneavoastra ca Noul Testament pe langa Evanghelii cuprinde Scrisori/Epistole adresate special unor biserici infintate de apostoli si nu un ghid complet si detaliat al modului de inchinare universal in intreaga Biserica existenta atunci, aceasta idee este indusa de teoria "Sola Scriptura" nu de realitate
Din epistolele Sfintilor Apostoli, adresate unor biserici, doar cateva invataturi le putem considera specifice acelor vremuri si acelor locuri (dar si acestea ne induc un principiu de gandire). In rest, putem spune ca invataturile Sfintilor Apostoli sunt de actualitate (sunt si eficiente; o parte din ele, le-am testat).

Sugerati faptul ca principiul "Sola Scriptura" nu corespunde realitatii. Poate nu va place denumirea. Schimbati-o. Numiti cum vreti acel "obicei" al Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli de a raspunde cu "este scris" (in Sfanta Scriptura). Mai ales, in vremurile pline de inselatorie pe care le traim, oamenii ar trebui indemnati la Sfanta Scriptura, pentru a putea raspunde cu "este scris" in fata inselatoriilor subtile ale celui rau.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Apoi desi nu imi dau seama de ce, pt neo-protestanti istoria timpurie a Bisericii e =0 si deasemenea lucrarea Duhului Sfant in Sfintii Parinti nu e recunoscuta dar "lucrarea" Duhului in propria persoana sau in ilustrii predicatori este recunoscuta
Neo-protestantii recunosc invataturile Sfintilor Parinti la fel ca si biserica ortodoxa. Asa cum ortodoxia respinge unle invataturi ale Sfintilor Parinti (le considera gresite) tot asa fac si neo-protestantii. Diferenta consta in faptul ca nu se cade de acord in privinta invataturilor acceptate sau respinse.

Referitor la recunoasterea lucrarii Duhului Sfant la "ilustrii predicatori": sunt cazuri cand predicatorul, este luat la intrebari de credinciosi, pentru faptul ca a facut o afirmatie care nu este in armonie cu Sfanta Scriptura (am fost martor la asemenea intamplari). Nici un "ilustru predicator" nu este mai presus de Cuvantul lui Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Forma de inchinare a cultelor neo-protestante e doar banuita ca ar fi a Bisericii primare, luand diferite versete si imbinandu-le, adaungand in plus cantari proprii, emotionale, tehnici de predica si tehnici de rugaciuni, si un adevarat arsenal de instrumente muzicale desi nici in Noul Testament nici in istioria timpurie a Bisericii nu exista nicio consemnare a folosirii lor in cultul divin, normal, desi zicem ca suntem crestinii sola scriptura, nu o respectam, si gasim motive,
Din pacate, atat la bisericile traditionale cat si la cele neo-protestante, locul mesajului simplu si plin de Duh Sfant, a fost luat de "spectacol". Este nevoie de multa "coregrafie" pentru a tine o adunare "crestina". Diferenta dintre Biserica din vremea Sfintilor Apostoli si bisericile de azi este foarte mare. Totusi, mai sunt si biserici (prea putine) unde Cuvantul lui Dumnezeu este prezentat simplu si plin de adevar. De multe ori, adaugirile care stimuleaza simturile si scad din luciditate, pot fi numite manipulare. Omul a devenit tot mai mult o fiinta senzoriala in loc de rationala, iar bisericile speculeaza acest lucru. Cunoasc persoane care spun ca frecventeaza o anumita adunare pentru ca acolo "se simt mai bine" sau acolo "imi place". Daca le ceri sa faca apel la cuget, le pui in incurcatura.

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
Referitor la spovedanie, nu stiu de ce vi se pare atat de pagan si de urat de Dumnezeu acest gest
Un gest de o smerenie graitoare in care omul ingenuncheaza inaintea lui Hristos si-si marturiseste sincer pacatele, primind iertare de la Hristos prin preotul duhovnic,,
De ce sa ne marturisim lui Hristos prin preotul duhovnic? Cu ocazia Sfintei Impartasani, Sfantul ASpostol Pavel ne invata: "Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta." (1 Corinteni 11:28). Este mult mai bine sa te pui pe genunchi, "in odaita ta", sa marturisesti totul direct in fata lui Dumnezeu, prin Domnul Iisus Hristos (adevaratul si singurul preot). Nu este nevoie sa ne spuna un duhovnic ce avem de facut pentru a indrepta o greseala. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata ce trebuie sa facem. Si o face in modul cel mai intelept.


Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
PS, Dumneavoastra cel mai probabil nu ati simtit usurarea, bucuria si pacea care te cuprinde dupa ce iesi din scaunul spovedaniei, dar asta-i o alta poveste[,,
Am fost la o spovedanie cand eram ortodox. Nu vroiam sa merg nici atunci. Eram de parere ca este mai frumos sa-ti recunosti pacatele in fata lui Dumnezeu, sa le regreti sincer si sa vrei sa nu le mai faci. Ca sa fac pe plac unor persoane, m-am spovedit totusi. Am avut o surpriza neplacuta. Cand i-am marturisit preotului (nume cunoscut) ca m-am apucat sa cercetez Sfanta Scriptura, mi-a zis: "lasa Biblia si vino la biserica". Eu am preferat Biblia (care nu prea se impaca cu biserica).
Reply With Quote
  #56  
Vechi 04.06.2009, 09:51:07
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Nimic nu ilusterează mai bine felul manipulant și aberant de a interpreta Biblia în folosul unei doctrine, decât problema spovedaniei (a mărturisirii), asa cum o fac ereziile protestante si neoprotestante.
Să luăm veretele la care se raportează ei când vorbesc despre aceasta:

Matei 6.6 "Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta și, închizând ușa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție."

Sectanții se folosesc de acest verset, ca să spună că ei nu își mărturisesc păcatele niciunui om (boala mândriei de care suferă toți), ci "direct lui Dumnezeu".
Numai că versetul respectiv e total scos din context. Acolo Hristos se referea la fățărnicia fariseilor, nu la mărturisirea pentru iertarea păcatelor. Versetul care il precede este:

Matei 6.5 "Iar când vă rugați, nu fiți ca fățarnicii cărora le place, prin sinagogi și prin colțurile ulițelor, stând în picioare, să se roage, ca să se arate oamenilor; adevărat grăiesc vouă: și-au luat plata lor." și apoi:" Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta și, închizând ușa...

Biblia face referire precisă la taina mărturisirii in următoarele locuri:

Iacov 5.14 "Este cineva bolnav între voi? Să [COLOR=red]cheme preoții Bisericii[/COLOR] și să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. 15.[COLOR=red]Și rugăciunea credinței va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va ridica, și de va fi făcut păcate se vor ierta lui[/COLOR]. 16.Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului."
Aici mărturisirea, la fel ca ungerea cu undelemn (maslu) e pusa in strânsă legatura cu harul preoțesc.

La fel și la : Fapte 19.11 "Și Dumnezeu făcea, prin mâinile lui Pavel, minuni nemaiîntâlnite...Și mulți dintre cei ce crezuseră [COLOR=red]veneau ca să se mărturisească și să spună faptele lor.[/COLOR] "

Asadar se apucau noii crestinii să se spovedeasca la orice nou convertit apucau? Binențeles că nu, (decât dacă gresiseră persoanei cu pricina, pentru celelalte păcate veneau la apostoli. Asta spune Biblia)

Acum, revenind la manierele de interpretare secărești, neoprotestanții se folosesc de versetul de la Matei 6.6 ca să spună că ei isi marturisesc păcatele mai rusinoase (adica cele mai grave si cu consecinte cele mai cumplite) "direct lui Dumnezeu". (Nici nu ar avea cum să se mărturiseasca inainteau unui om, căci in grupurile și comunitățile lor, neavând preoți, bârfa e la ea acasă. Să luăm de pildă păcatele tulburătoare cum sunt cele sexuale. Dacă o tânăra necăsătorită a păcătuit sau un tânăr "pocăit" are tendințe de inversiune sexuală, nu vor merge in vecii vecilor, să se "mărturisească" la vreun "bătrân" sau "pastor" de la "adunare". Până a doua zi ar afla toată adunarea că tânăra a curvit sau că tânărul visează la dosul predicatorilor.)
Dacă însă păcatele sunt considerate mai puțin grave, atunci sectanții se "spovedesc" in fata celor ca ei, fară prea multe probleme.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #57  
Vechi 04.06.2009, 11:02:40
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Nicidecum. Am convingerea ca in biserica ortodoxa sunt adevarati traitori ai crestinismului autentic (bazat pe iubirea de Dumnezeu si de oameni).
Si eu am aceeasi convingere. :)
Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Am incercat. Aveam nevoie si de un ajutor consistent. Biserica din care fac parte acum, n-a facut decat sa ma puna fata in fata cu Cuvantul lui Dumnezeu. Mi-am vazut starea in care ma aflam si am vazut si cum ma priveste si ma vrea Dumnezeu. Nu o biserica anume ci Cuvantul lui Dumnezeu schimba omul. De aceea, m-as bucura daca biserica ortodoxa ar pune accentul pe formarea caracterelor, indreptand oamenii catre Sfanta Scriptura.
Exact lucrul asta imi place la celelalte confesiuni, chiar si la cea catolica: se pune accentul pe cateheza, se face studiu biblic. La noi, la modul general, nu e asa; insa cine cauta gaseste... Eu am reusit sa gasesc pana acum doua biserici in oras unde se face studiu biblic, unde se practica intalniri cu tinerii intr-o zi si cu ceilalti in alta zi. Si, cand pot, merg si ma folosesc...
Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Nu sunt deloc de acord cu ideea ca nu exista mantuire in afara bisericii (mai ales cand este specificata o biserica anume). Daca este sa vorbim despre Biserica lui Hristos, aceasta nu se numeste nici ortodoxa, nici catolica, nici adventista, etc. ci este acea Biserica formata din toate sufletele care-L cauta in mod sincer pe Mantuitorul. Cat despre mantuire... "In nimeni altul nu este mantuire; caci nu este sub cer alt Nume dat oamenilor, in care trebuie sa fim mantuiti."(Fapte 4:12)
Eu sunt de alta parere: adevarul este unul, Hristos este Unul-nascut si Trupul Sau sau este unic. Si cred ca acesta este format din biserica ortodoxa.
Pe de alta parte, lumea e mare si in mod sigur exista mantuire pentru ceilalti oameni care habar nu au de crestinism si de ortodoxie; nu stiu insa ce sa spun despre cei care traiesc intr-o tara ortodoxa si imbratiseaza alte invataturi straine... Doamne ajuta.
Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Totusi, te rog sa cauti trimiterile din Noul Testament care vorbesc despre liturghie sau spovedanie (nu cred ca este cazul sa ma leg de alte multe slujbe care nu au baza scripturistica). Eu nu am gasit asa ceva. Te-as ruga sa nu faci confuzie intre liturghie si Sfanta Impartasanie sau intre marturisirea pacatelor unii altora si spovedania la preot.
"Și fiind seară, în ziua aceea, întâia a săptămânii (duminica), și ușile fiind încuiate, unde erau adunați ucenicii de frica iudeilor, a venit Iisus și a stat în mijloc și le-a zis: Pace vouă!
Și zicând acestea, le-a arătat mâinile și coasta Sa. Deci s-au bucurat ucenicii, văzând pe Domnul.
Și Iisus le-a zis iarăși: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit și Eu pe voi.
[COLOR=Red]Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: Luați Duh Sfânt;
Cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți ține, vor fi ținute.[/COLOR]
Iar Toma, unul din cei doisprezece, cel numit Geamănul, nu era cu ei când a venit Iisus."
Ioan 20, 19-24
"Și după opt zile, ucenicii Lui erau iarăși înăuntru, și Toma, împreună cu ei. Și a venit Iisus, ușile fiind încuiate, și a stat în mijloc și a zis: Pace vouă!"
Ioan 20, 26

Iata ca Iisus le-a dat apostolilor puterea de a ierta pacatele credinciosilor. Si acestia la randul lor au transmis har special episcopilor si preotilor pana in zilele noastre.

Cat despre marturisirea unii altora, acest lucru se poate practica numai si numai in cazuri cu totul exceptionale si e bine de stiut. Este un exemplu in care demult, pe o corabie lovita de furtuna si sortita scufundarii, erau mai multi crestini. Si acestia, vazand ca vor muri in curand si nefiind acolo vreun preot, si-au marturisit repede pacatele unul altuia. Si au murit toti inecati, in afara de unul singur care s-a agatat de o bucata de lemn si s-a salvat. Iar acesta a povestit intamplarea, caci a fost invrednicit de Dumnezeu sa vada sufletele celorlalti zburand spre cer in forma de porumbei... Si mai zicea ca rau i-a parut ca nu a murit si el atunci cu ceilalti. :)

Despre Liturghie ai primit un raspuns mai sus. Eu puteam sa-ti spun doar ca noi avem Traditia care impreuna cu Scripturile ne calauzesc spre Dumnezeu fiind impreuna si de nedespartit. Multe lucruri nu sunt scrise in Biblie, cum nu ar fi posibil ca sa tot ce s-a intamplat in primele ore ale crestinismului si dupa aceea sa fie notate pe pergament de catre crestini. Multe informatii s-au transmis la inceput pe cale vorbita, inclusiv Noul Testament insusi, nu?

"Multe având a vă scrie, n-am voit să le scriu pe hârtie și cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin la voi și să vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină."
2 Ioan 1, 12
"Dar sunt și alte multe lucruri pe care le-a făcut Iisus și care, dacă s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că lumea aceasta n-ar cuprinde cărțile ce s-ar fi scris. Amin."
Ioan 21, 25

Este important de inteles ca momentul esential al Liturghiei este cel euharistic. Restul elementelor care o compun (rugaciuni, lecturi, predica samd) sunt alcatuite in timp de Sfintii Parinti si sunt inspirate de la Duhul Sfant. Asta pentru cine crede.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #58  
Vechi 04.06.2009, 11:13:11
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Sigur. "Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant; si acestia trei una sunt." (1 Ioan 5:7) Daca o sa ma intrebati ce legatura are Cuvantul cu Fiul am sa va raspund cu Evanghelia dupa Ioan cap.
Esti sigur ca acest verset a fost scris in versiunea originala a NT? Nu cumva a fost adaugat ulterior de catre Parintii Bisericii?

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=5888
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=1256
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #59  
Vechi 04.06.2009, 11:18:17
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Biblia face referire precisă la taina mărturisirii in următoarele locuri:

Iacov 5.14 "Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoții Bisericii și să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. 15.Și rugăciunea credinței va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va ridica, și de va fi făcut păcate se vor ierta lui. 16.Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului."
Aici mărturisirea, la fel ca ungerea cu undelemn (maslu) e pusa in strânsă legatura cu harul preoțesc.
Exact cuvantul cheie al acestui argument lipseste cu desavarsire din versetul citat: "preoții". Traducerea sinodala foloseste acest cuvant, insa in original cuvantul este presbyteros [prezbiteri] si nu hiereus [preoti].
Reply With Quote
  #60  
Vechi 04.06.2009, 12:18:25
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Din epistolele Sfintilor Apostoli, adresate unor biserici, doar cateva invataturi le putem considera specifice acelor vremuri si acelor locuri (dar si acestea ne induc un principiu de gandire). In rest, putem spune ca invataturile Sfintilor Apostoli sunt de actualitate (sunt si eficiente; o parte din ele, le-am testat).

Sugerati faptul ca principiul "Sola Scriptura" nu corespunde realitatii. Poate nu va place denumirea. Schimbati-o. Numiti cum vreti acel "obicei" al Domnului Iisus Hristos si a Sfintilor Apostoli de a raspunde cu "este scris" (in Sfanta Scriptura). Mai ales, in vremurile pline de inselatorie pe care le traim, oamenii ar trebui indemnati la Sfanta Scriptura, pentru a putea raspunde cu "este scris" in fata inselatoriilor subtile ale celui rau.



Neo-protestantii recunosc invataturile Sfintilor Parinti la fel ca si biserica ortodoxa. Asa cum ortodoxia respinge unle invataturi ale Sfintilor Parinti (le considera gresite) tot asa fac si neo-protestantii. Diferenta consta in faptul ca nu se cade de acord in privinta invataturilor acceptate sau respinse.

Referitor la recunoasterea lucrarii Duhului Sfant la "ilustrii predicatori": sunt cazuri cand predicatorul, este luat la intrebari de credinciosi, pentru faptul ca a facut o afirmatie care nu este in armonie cu Sfanta Scriptura (am fost martor la asemenea intamplari). Nici un "ilustru predicator" nu este mai presus de Cuvantul lui Dumnezeu.



Din pacate, atat la bisericile traditionale cat si la cele neo-protestante, locul mesajului simplu si plin de Duh Sfant, a fost luat de "spectacol". Este nevoie de multa "coregrafie" pentru a tine o adunare "crestina". Diferenta dintre Biserica din vremea Sfintilor Apostoli si bisericile de azi este foarte mare. Totusi, mai sunt si biserici (prea putine) unde Cuvantul lui Dumnezeu este prezentat simplu si plin de adevar. De multe ori, adaugirile care stimuleaza simturile si scad din luciditate, pot fi numite manipulare. Omul a devenit tot mai mult o fiinta senzoriala in loc de rationala, iar bisericile speculeaza acest lucru. Cunoasc persoane care spun ca frecventeaza o anumita adunare pentru ca acolo "se simt mai bine" sau acolo "imi place". Daca le ceri sa faca apel la cuget, le pui in incurcatura.



De ce sa ne marturisim lui Hristos prin preotul duhovnic? Cu ocazia Sfintei Impartasani, Sfantul ASpostol Pavel ne invata: "Fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta." (1 Corinteni 11:28). Este mult mai bine sa te pui pe genunchi, "in odaita ta", sa marturisesti totul direct in fata lui Dumnezeu, prin Domnul Iisus Hristos (adevaratul si singurul preot). Nu este nevoie sa ne spuna un duhovnic ce avem de facut pentru a indrepta o greseala. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata ce trebuie sa facem. Si o face in modul cel mai intelept.




Am fost la o spovedanie cand eram ortodox. Nu vroiam sa merg nici atunci. Eram de parere ca este mai frumos sa-ti recunosti pacatele in fata lui Dumnezeu, sa le regreti sincer si sa vrei sa nu le mai faci. Ca sa fac pe plac unor persoane, m-am spovedit totusi. Am avut o surpriza neplacuta. Cand i-am marturisit preotului (nume cunoscut) ca m-am apucat sa cercetez Sfanta Scriptura, mi-a zis: "lasa Biblia si vino la biserica". Eu am preferat Biblia (care nu prea se impaca cu biserica).
Nu vreau sa mai polemizam mult si fara roada vreau doar sa spun cateva cuvinte
In primul rand afirmatia " De ce sa ne marturisim lui Hristos prin preotul duhovnic? " e plina de mandrie, arata mandria noastra, e de ce sa ma smeresc eu
Ba este nevoie sa fim indrumati de duhovnic, si uite doua morive, de-a lungul a 2000 de ani de foloseam logica dvs ar fi ramas oamenii total rupti de relatia cu Dumnezeu fara duhovnici care sa-i indrepte sa-i sfatuiasca, sa-i mangaie, mai ales intr-o perioada in care majoritatea oamenilor erau analfabeti si deci nu puteau cerceta cuvantul lui Dumnezeu sa vada ce si cum, lipsa unor pastori de suflete, unor indrumatori ar fi fost o adevarata catastrofa spirituala
Apoi, cercetarea Cuvantului fara indrumare duce la erezie, schisma. si nu e nevoie sa faci mari cercetari , ci doar sa te uiti la lumea din care provi, lumea neo-protestanta care foloseste acest principiu si rezultatul lui e inevitabil faramitarea in mii si mii de curente , de secte etc

Preotul ti-a zis "lasa Biblia" nu pt ca Biblia e rea ci pt ca singur te duci in ratacire
Eu de exemplu nu asi recomanda Biblia unui om care nu are deloc legatura cu credinta, si sti de ce? pentru ca Biblia l-ar indeparta, deoarece el necunoscand credinta si planul lui Dumnezeu ar interpreta gresit
Domnule Litanu, nustiu cat ai avut tu deaface cu oameni necredinciosi dar intelectuali care citind Biblia fara sprijin,. fara o legatura cu Biserica, au ajuns fie sa creada ca toata povestea e o fabula fie sa ramana socati de duritatea Dumnezeului din Vechiul Testament, Vezi ce se intampla domnule, asta se intampla cand fiecare citeste Biblia dupa capul sau, ori erezii, ori ii departeaza de credinta, pt ca nu cauta explicatia, talcuirea
Preotul foarte bine ti-a zis, tu insa nu ai inteles mesajul,. bucura-te insa ca mai esti crestin, puteai sa fi un ateu la ora asta
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Definitie topcat Generalitati 9 28.09.2008 10:41:01
O definitie a singuratatii Ioan_Ciobota Generalitati 14 28.11.2007 09:03:32