Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #81  
Vechi 09.06.2009, 12:55:20
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Se face si catre episcop. Se mai face si catre duhovnic. Se face si catre Biserica in general (Biserica, trupul lui Hristos). Ascultarea se face si in cuplu, unul de altul. Se face intre membri bisericii.. etc
Am zis ca se face INTRU Hrstos, adica in lumina invataturii lui Hristos; nu altfel.
Reply With Quote
  #82  
Vechi 09.06.2009, 13:35:55
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Am zis ca se face INTRU Hrstos, adica in lumina invataturii lui Hristos; nu altfel.
OK, suntem de acord atunci.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #83  
Vechi 10.06.2009, 12:09:46
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Ascultarea se face NUMAI intru Iisus Hristos!
Pai si cine te impiedica sa te spovedesti NUMAI la Iisus Hristos in loc sa te duci la preot?

Astea nu sunt simptome de gandire ortodoxa ci de altceva.
Reply With Quote
  #84  
Vechi 10.06.2009, 12:13:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Am zis ca se face INTRU Hrstos, adica in lumina invataturii lui Hristos; nu altfel.
Pai depinde, ca unii zic ca Hristos a vorbit despre cipuri sau Ioan a scris de spre ele in Apocalipsa ori nu e asa.
Trebuie facuta diferenta intre invatatura Bisericii si a unora care atitudinile lor se plaseaza in afara ei.

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Ca sa ii contrazici pe preoti, trebuie mai intai sa fi facut tu insusi teologia. Ai studii teologice, sau e doar tupeu din partea ta, de a-l vorbi de rau pe Pr. Iustin, si nu numai pe el, in problema cipurilor, ca sa dau si un exemplu?!?
Nu sunt teolog sunt inginer cat sa pot spune ca afirmatiile par. Iustin despre capacitatile tehnologice a "cipusoarelor" din buletin sunt ABERATII.

Iar despre partea teologica ce sa mai vorbim, pot spune ca stiu suficient din invatatura Bisericii ca sa recunosc o inovatie care se plaseaza in afara ei.

Si recomand acelasi lucru la toata lumea, sa-si cunoasca credinta pentru a denunta impostura atunci cand incearca sa treaca drept "ortodoxie", "gandire ortodoxa", etc.
Reply With Quote
  #85  
Vechi 10.06.2009, 12:22:17
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
@AlinB
1. Marturisesc ca nu sunt lamurita cu acest Har si cincizecimea. Este o sarbatoare care imi place mult poentru rugaciunile ei speciale de la slujba, cand si preotul se roaga cu noi in genunchi (mi se pare ca singura data). Semnificatia sarbatorii nu am inteles-o pe deplin.
Nu stiu, poate s-a dat numai Apostolilor ca sa duca invatatura in lume. Eu asa am inteles.
“Inainte de plans si de lacrimi, nimeni sa nu ne amageasca cu vorbe desarte (Efeseni V, 6), nici sa nu ne amagim pe noi insine.

Caci inca nu este in noi pocainta, nici adevarata parere de rau, nici frica de Dumnezeu in inimile noastre, nici nu ne-am invinovatit pe noi insine, nici n-a ajuns sufletul nostru la simtirea judecatii viitoare si a chinurilor vesnice.

Caci daca ne-am fi invinovatit pe noi insine si am fi dobandit acestea si am fi ajuns la ele, indata am fi varsat si lacrimi. Iar fara de acestea, nici invartosarea inimii noastre nu se va inmuia vreodata, nici sufletul nostru nu va dobandi smerenie, nici nu vom izbuti sa ne facem smeriti.

Iar cel ce nu s-a facut astfel, nu se poate uni cu Duhul Sfant. Si cel ce nu s-a unit cu Duhul acesta prin curatie, nu poate sa ajunga la vederea si cunostinta lui Dumnezeu si nu e vrednic sa se invete tainic virtutile smereniei” (Sf. Simeon Noul Teolog);"

http://tinyurl.com/mwfbzx

Citat:
Rusaliile si Schimbarea la fata sunt doua sarbatori a caror semnificatie nu o inteleg, fiind prea profund spirituala si ne-explicata pe intelesul oamenilor.
Da, din pacate nu toti preotii sunt si teologi.

Citat:
2. Evrica! Ai inteles acum sensul intrebarii mele din acest fir! Tatal iti arata care este marul bun! Nu alegi tu de la tine! Tu nu stii care este marul bun.
Stii pentru ca ti se spune de catre cineva care te iubeste. Cred ca e suficient atat, nu e nevoie sa doara ca sa afli.

Citat:
Si eu nu m-as ghida dupa Adam si Eva in locul tau. Lor li s-a spus si au fost pedepsiti imediat ce au facut prostia, nu dupa sute de ani dupa ce au murit.
Prima moarte este cea spirituala prin despartirea de Dumnezeu pe care au facut-o de buna voie. Moartea fizica a fost o consecinta a mortii spirituale, o bariera ridicata de Dumnezeu in calea pacatului care altfel ar fi devenit si el nemuritor.

Nu inteleg ce ai vrut sa spui cu "eu nu m-as ghida..".

Citat:
3. Iti spun eu - oamenii din ziua de azi au prea multe ispite, au prea multe in jurul lor. Cei dea acum 2000 ani nu aveau nimic la ce sa renunte si deci nu aveau asa probleme sa mearga in pustie.
Amuzanta presupunerea asta a ta.
Si daca ai doar un acoperis deasupra capului si o farfurie de mancare si tot e ceva fata de a locui in pustiu.
Daca nu ma crezi, incearca sa stai in pustiu cateva zile si ai sa vezi ca ai sa implori chiar numai dupa lucrurile astea, fara sa te mai gandesti la masina, televizor, calculator si mai stiu eu ce.

Citat:
Si nici scoli n-aveau si biblioteci. Stiau dupa sufletul lor si de sus de la invataturile lui Iisus (pe care l-au vazut si auzit). Noi nu le stim direct ci prin diverse interpretari si traduceri si doar partile care s-au scris.
Duhul Sfant invata pe tot cel ce isi traieste credinta. Dar unii dintre noi inlocuiesc trairea cu cunoasterea, mai rau chiar o confunda, si aici e problema..

Citat:
4. Ce spui tu cu candelele (Harul) nu e chiar asa. Adica eu am inteles de la biserica altceva, si anume ca mai ales cel ratacitor si pacatos trebuie sa fie luat/dus la biserica si ajutat. Pentru ei s-a sacrificat El pe cruce. Deci trebuie ajutati si cei care n-au (nu stiu daca neparat pentru ca nu vor ei), eu zic ca trebuie sa ne ajutam unii pe altii ca toti sa ne mantuim (daca vorbim de mantuire si har).
Trebuie ajutati atat timp cat pot fi ajutati, la un moment dat si intr-un anumit context sunt dincolo de orice ajutor, pilda fecioarelor vorbeste de un [SIZE=3]context particular,[/SIZE] cel al perioadei care precede Parusia si care dupa cum spune Apocalipsa va fi marcata de incercari deosebite.
Cei care nu s-au invrednicit pana atunci de har e putin probabil ca-l vor mai dobandi abia atunci.

Citat:
Prin pilda cu fiul risipitor se spune exact asta. Adica sunt doua pilde cam contradictorii.
Nu stiu, dar sunt derutata si poate ma insel, eu nu cred ca Dumnezeu ne indeamna la egoism in credinta.
Si talantii pot fi folositi si inmultiti in multe feluri, chiar ajutand si pe ceilalti.
Unde vezi tu contradictia? Este vorba de o cazuistica diferita.
Vezi [SIZE=3]contextul[/SIZE] (am mentionat mai sus, inca o data).
Reply With Quote
  #86  
Vechi 10.06.2009, 14:05:38
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai depinde, ca unii zic ca Hristos a vorbit despre cipuri sau Ioan a scris de spre ele in Apocalipsa ori nu e asa.
VAd ca nu stii ca Apocalipsa este a lui Ioan, dar iti dai cu parerea.
Apocalipsa, 13
16. Și ea îi silește pe toți, pe cei mici și pe cei mari, și pe cei bogați și pe cei săraci, și pe cei slobozi și pe cei robi, ca să-și pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte.
17. Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei.
18. Aici este înțelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Și numărul ei este șase sute șaizeci și șase.



Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Trebuie facuta diferenta intre invatatura Bisericii si a unora care atitudinile lor se plaseaza in afara ei.
Nu sunt teolog sunt inginer cat sa pot spune ca afirmatiile par. Iustin despre capacitatile tehnologice a "cipusoarelor" din buletin sunt ABERATII.
daca nu esti teolog si nici nu ai citit cat de cat carti de teologie, atunci e mai sanatos sa stai deoparte. Fiecare poate avea o parere, dar sa nu incerce sa o imuna, caci risca sa impuna o idee gresita. Ca in cazul acesta.
Poate ca inginer sa ne poti spune cum vezi tu din punct de vedere tehnic treaba cu semnul ce se va pune pe mana dreapta sau pe frunte.
Si nu mai spune "cipusoare", referindu-te la dimensiunile reduse ale cipului, caci tocmai dimensiunea redusa e rezultatul tehnicii, deci nu trebuie minimalizat cipul, nici ca dimensiune, nici ca efect.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Iar despre partea teologica ce sa mai vorbim, pot spune ca stiu suficient din invatatura Bisericii ca sa recunosc o inovatie care se plaseaza in afara ei. Si recomand acelasi lucru la toata lumea, sa-si cunoasca credinta pentru a denunta impostura atunci cand incearca sa treaca drept "ortodoxie", "gandire ortodoxa", etc
Se pare ca nu stii destul, devreme ce iti permiti sa vorbesti in felul acesta despre marii duhovnici ai ortodoxiei romanesti. La stiinta mai trebuie si credinta, ceea ce se pare ca lipseste.
Reply With Quote
  #87  
Vechi 10.06.2009, 16:02:21
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
daca nu esti teolog si nici nu ai citit cat de cat carti de teologie, atunci e mai sanatos sa stai deoparte. Fiecare poate avea o parere, dar sa nu incerce sa o imuna, caci risca sa impuna o idee gresita. Ca in cazul acesta.
As vrea sa te intreb, dar tu esti teolog si ai citit carti de teologie serioase, Anca?

Cred de altfel ca fiecare aici isi da cu parerea, fie ca a citit fie ca nu, asta este definitia unui forum. Fiecare da seama de ceea ce zice si sa sau nu referinte la ceea ce a citit.
Mi se pare ca Alin este destul de documentat cu ce se intampla in Romania in campania asta anticip. Eu nu pot pretinde asta, de aceea nici nu prea vreau sa ma bag in caeasta discutie desi mi se pare ca el are dreptate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #88  
Vechi 10.06.2009, 21:08:26
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pentru ce motiv ma intrebi daca sunt teolog sau daca am citit catit teologice? am scris atatea inexactitati, incat ti-ai pus intrebarea?!? Sper ca nu. Eu am intrebat pentru ca am avut motiv.

Sigur ca ne dam cu parerea, dar nu in necunostinta de cauza, trebuie sa fi aderat mai intai la o parere avizata siapoi sa incepi sa te exprimi.

In ce priveste cipurile, daca il consideri pe Alin B documentat, inseamna ca tu nu esti de loc.
Parerea mea.
Reply With Quote
  #89  
Vechi 01.08.2009, 14:43:55
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Constiinta e cea care ne zice , nu ai facut bine ce ai facut , constiinta urmata de un sentiment de vinovatie.Toti avem constiinta , doar ca la unii care sunt obisnuiti cu pacatul e mai intunecata.De multe ori avem posibilitatea de a alege binele sau raul , se da un razboi nevazut inauntrul nostru.Dar cei ce iubesc intunericul , nedreptatea si pacatul nu vin la lumina ca faptele lor sa nu se vada , de aia cei rai refuza invinovatirea si glasul constiintei si aleg sa nu vina la adevar.Aceia sunt oamenii care traiesc in apostazie , departe de Dumnezeu , dar Dumnezeu , Cerescul Tata asteapta pe fiul ratacitor ca sa se intoarca.Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci vrea ca el sa se intoarca si sa traiasca.

21. Dar dacă cel rău se întoarce de la nelegiuirile sale pe care le-a făcut și păzește toate legile Mele și face ceea ce e bun și drept, el va trăi și nu va muri.
22. Nu se vor pomeni deloc nelegiuirile pe care el le va fi făcut, ci va trăi pentru dreptatea pe care va fi făcut-o.
23. Oare voiesc Eu moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu - și nu mai degrabă să se întoarcă de la căile sale și să fie viu?
24. Dar și dreptul, dacă se va abate de la dreptatea sa și se va purta cu nedreptate și va face toate acele ticăloșii pe care le face nelegiuitul, va fi el oare viu? Toate faptele lui bune, pe care le va fi făcut, nu se vor pomeni, ci pentru nelegiuirea sa, pe care va fi făcut-o, și pentru păcatele sale, pe care le-a săvârșit, va muri. - Iezechiel capitolul 18

Dar impreuna cu pacatul mai conlucreaza si placerea care e mai mult temporara , placerea asta lumeasca e un impediment spre a dat ascultare constiintei launtrice , uneori , pentru ca face din pantecele nostru un Dumnezeu , si nu ne intereseaza nimic altceva decat sa ne fie noua bine,lepadand orice altceva.Oamenii aleg pacatul chiar daca constiinta ii mustra si se simt vinovati , pentru placerea trupeasca si satisfacerea nevoilor trupesti.Dar aceasta nu duce la multumire , la liniste si la pace si nu poate umple nevoile sufletesti.Nu poate umple golul sufletesc.Placerea trupeasca e doar temporara.In schimb ascultarea divina si ducerea la indeplinire a voii lui Dumnezeu aduce omului , multumire , pace , liniste si impacarea cu sine insusi , o marturie si o constiinta curata.Semne ca gresim si facem ceea ce nu este corect primim in viata noastra , dar uneori nu le deslusim pentru ca nu vrem sa le vedem si sa fim sinceri cu noi insine.Pedagogia si mustrarea divina exista.De multe ori primim necazuri ca efect a pacatelor sau necazurilor pe care noi le-am provocat , spre o curatire a noastra si o ispasire a pacatelor, pentru indreptarea noastra.

5. Și ați uitat îndemnul care vă grăiește ca unor fii: "Fiul meu, nu disprețui certarea Domnului, nici nu te descuraja, când ești mustrat de El.
6. Căci pe cine îl iubește Domnul îl ceartă, și biciuiește pe tot fiul pe care îl primește".
7. Răbdați spre înțelepțire, Dumnezeu se poartă cu voi ca față de fii. Căci care este fiul pe care tatăl său nu-l pedepsește?
11. Orice mustrare, la început, nu pare că e de bucurie, ci de întristare, dar mai pe urmă dă celor încercați cu ea roada pașnică a dreptății.
12. Pentru aceea, "îndreptați mâinile cele ostenite și genunchii cei slăbănogiți.
13. Faceți cărări drepte pentru picioarele voastre", așa încât cine este șchiop să nu se abată, ci mai vârtos să se vindece.
14. Căutați pacea cu toți și sfințenia, fără de care nimeni nu va vedea pe Domnul,
15. Veghind cu luare aminte ca nimeni să nu rămână lipsit de harul lui Dumnezeu și ca nu cumva, odrăslind vreo pricină de amărăciune, să vă tulbure, și prin ea mulți să se molipsească. - Evrei capitolul 12

38. Și mi-ai dat mie scutul mântuirii mele și dreapta Ta m-a sprijinit.
39. Și certarea Ta m-a îndreptat până în sfârșit, și certarea Ta însăși mă va învăța. -Psalmul 17

Dumnezeu este ca orice parinte care is cearta si isi mustra copiii spre indreptare si spre invatatura.

17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. Ioan capitolul 3

46. Eu, Lumină am venit în lume, ca tot cel ce crede în Mine să nu rămână întuneric.
47. Și dacă aude cineva cuvintele Mele și nu le păzește, nu Eu îl judec; căci n-am venit ca să judec lumea ci ca să mântuiesc lumea.
48. Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi.
49. Pentru că Eu n-am vorbit de la Mine, ci Tatăl care M-a trimis, Acesta Mi-a dat poruncă ce să spun și ce să vorbesc.
50. Și știu că porunca Lui este viața veșnică. Deci cele ce vorbesc Eu, precum Mi-a spus Mie Tatăl, așa vorbesc. Ioan capitolul 12
Reply With Quote
  #90  
Vechi 02.08.2009, 11:43:11
ory ory is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2006
Locație: Galați
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.480
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Am zis ca se face INTRU Hrstos, adica in lumina invataturii lui Hristos; nu altfel.
Ok, Anca, te intreb acum, ce fel ar trebui sa creada un om care nu stie sa scrie sau sa citeasca ? Sa mearga la biserica !
Bun ! Si atunci, totusi, ce sa faca daca nu are posibilitatea documentarii temeinice, asa ca tine ? Caci, la biserica doar le cam prinzi din zbor....
Mda !, ma gandesc ca, un om care doreste totusi sa aprofundeze acest adevar al credintei, trebuie sa nu fie analfabet, caci numai dintr-o anumita cultivare tinzi sa cauti si mai adanc.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti "
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Tragedie : Un preot unitarian si-a ucis copiii in biserica , apoi s-a sinucis cristiboss56 Generalitati 17 28.06.2010 13:17:20
Pocainta si doar apoi Impartasanie gabi3010 Intrebari utilizatori 0 24.03.2010 16:03:07
preotul calugar hirotonit poate deveni apoi preot mirean? ana1987 Calugarul 103 13.11.2009 22:13:10
De ce simbolul Crucii apare tarziu abia in secolul 3,,daca ,,, Vasile40 Generalitati 9 02.10.2009 19:42:51
Cum va inchipuiti Judecata de Apoi? omulet Din Noul Testament 74 25.07.2009 23:56:34