![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
August 1983 Cei care ataca Biserica lui Cristos prin invataturi care sustin ca Biserica Mintuitorului este impartita in asa numitele ramuri ce difera in doctrina si traditie, sau ca Biserica nu exista in mod vizibil, dar se va forma in viitor cind toate sectele sau cultele si chiar religiile se vor uni intr-un singur trup, si care nu fac diferenta intre preotia si tainele Bisericii si cele ale ereticilor, ci spun ca botezul si euharisia ereticilor lucreaza intru mintuire; si prin urmare si cei care in mod constient sint in comuniune cu ereticii mentionati mai inainte, sau care le recomanda, disimineaza sau apara erezia cea noua a ecumenismului sub pretextul dragostei fratesti sau a presupusei unificari a crestinilor dezbinati sa se |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Marti, 10 noiembrie 1998 in cripta de sub altarul bisericii Adormirea Maicii Domnului a cimitirului manastirii Sfinta Treime din Jordanville (SUA), Prea Sfintia Sa Lavru, Arhiepiscop de Syracuse si Trinity si preoti de-ai locului au oficiat parastasul la mormintul celui vrednic de vesnica aducere aminte, mitropolitul Filaret, fost Intii Statator al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei. Dupa aceea, asa cum s-a decis ca ramasitele pamintesti ale Mitropolitului Filaret sa fie mutate intr-o noua cripta in spatele Catedralei manastirii, mormintul a fost desfacut. In timp ce se cinta "Sfinte Dumnezeule" sicriul a fost asezat in mijlocul criptei si a fost deschis de Arhiepiscopul Lavru. Ramasitele Mitropolitului Filaret, cartea sa cu Sfinta Scriptura, crucea si panagiile si valul care ii acoperea fata erau toate intacte. Incheieturile sale erau de culoare alba. Nici un fel de miros nu s-a facut simtit. Facind semnul crucii, Prea Sfintia Sa Lavru a ridicat valul care acoperea fata. Ramasitele Inalt Prea Sfintiei Sale Mitropolitul Filaret erau perfect intregi, barba si pielea complet conservate. Dupa marturisirea unui martor ocular, ramasitele mitropolitului aratau foarte asemator celor ale facatorului de minuni, Arhiepiscopul Ioan de Shanghai si San Francisco.
(Traducere) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu stiam ca exista o anatema impotriva ereziei moderne numite ecumenism. Acum sa vedem cati vor fugi de ascultare aruncand asupra lor anatema.
Doamne ajuta! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Thanatos, de unde ai aceasta anatema? Tu o gandesti/spui, sau citezi de undeva?
Si cine poate sa "afuriseasca"/dea anateme in acest context, din moment ce nu exista un conducator al Ortodoxiei in lume. Numai acela ar putea decide peste capi de biserica din diverse tari. Altfel eu stiu ca fiecare tara are patriarhul ei ortodox care poate decide pentru tara sa. Nu stiu asupra cui poate decide cel de la Constantinopol, a cui patriarh este? Inca nu ne-am facut ordine in ograda noastra... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#6
|
|||
|
|||
Da, e un lucru stiut, in ecumenism “ortodoxia” nu se exprima prin credinta, ci prin pastrarea comuniunii cu episcopul, mitropolitul, patriarhul care din oarece motive isi spune “canonic”. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ideea ecumenistilor proveniti din mediul ortodox e aceea ca se poate ca Biserica Ortodoxa sa aiba unele invataturi gresite si de aceea e necesar dialogul cu alte confesiuni, pentru a ajunge la o intelegere si a facilita refacerea unitatii lumii crestine.
Unii dintre ecumenisti cred chiar ca invatatura de credinta nu e ceva atat de important si ca ceea ce conteaza e unitatea crestinilor, asa ca mai da-le incolo de dogme si de Sfinti Parinti. Ecumenistii 'ortodocsi' au impresia ca Parintii se adunau la Sinoade asa cum se aduna azi diversele grupari crestine pe al adunari ecumeniste, pentru dialog. Aceste moduri de gandire sunt copilaresti de-a dreptul. Sa zicem ca Biserica Ortodoxa se poate sa aiba invataturi gresite, dar cum ne dam seama, alergand la alti oameni si dialogand cu ei? Pai de unde stim ca nu sunt si ei rataciti? Cred ca si atei sau necrestini cu inteligenta mediocra isi pot da seama de absurditatea ecumenismului asa-zis crestin. Parintii nu se adunau la Sinod pentru dialog, pentru a ajunge la un numitor comun. Nu aveau nevoie de dialog deoarece cunosteau perfect 'ratiunile' ereticilor. Parintii nu veneau cu o agenda de dogme pe care la sinod le ajustau. Ei veneau pentru a se ruga Domnului fara nici o idee preconceputa si pentru a apara acea invatatura care avea sa le fie revelata prin inspiratie. Si erau decisi sa nu dea nici un pas inapoi de la apararea acelei invataturi. De aceea invatatura Ortodoxa nu e rezultatul dialogului, nu e un produs omenesc. Invataturile eretice sunt intotdeauna insa un produs omenesc. Ereticul nu se roaga, nu se bazeaza pe inspiratia divina. Da, catolicii si protestantii sunt oameni de treaba, politicosi, cu spirit de sacrificiu dar asta inseamna sa acceptam punctele lor de credinta? Voi nu aveti nici cea mai vaga intelegere despre ce e Biserica, care e scopul ei. Si de fapt credinta ecumenistilor e o caricatura, fiindca ei nu cred in Dumnezeu ca o Fiinta vie, concreta, prezenta. Ei sunt credinciosi dar nu in Dumnezeu ci intr-un fel de superstitie personala. E adevarat ca Duhul sufla unde vrea si se pot mantui oameni din afara Ortodoxiei dar numai daca doar credinta lor este identica cu cea ortodoxa. [COLOR=#800080]Tocmai am spus despre Sundhar Singh [/COLOR]ca a fost ortodox, as zice chiar sfant, prin viata si scrierile lui si el ca si Sfintii Parinti se baza pe inspiratie prin rugaciune si traia o viata de asceza si contemplatie. Nu e de mirare ca invatatura lui e perfect ortodoxa, ca nu are nimic din ratacirile protestante si catolice, desi pentru formalitate facea parte din cultul anglican. Deci dragi ecumenisti, rugati-va lui Dumnezeu sa va lumineze, lasati dialogul cu alte confesiuni ca nu duce la nimic. Daca vrei sa stii despre ideile altor confesiuni poti gasi carti sau materiale pe internet. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
ALTi rusi din exil au facut altceva: s-au pus sub obladuirea Constantinoplului, formand exarhatul de traditie rusa cu centru la Paris (din care fac parte si eu, nu neaparat din alegere, acolo m-a pus Dumnezeu) Contraexemplul tau cu schisma de la 1054 si sfintii dinainte nu este corect, pt ca este cazul contrar. Aici vorbim de hotarari luate de russi din exil in timp ce NU erau in comuniune cu ceilalti. Fiecare astfel de hotarare trebuie acum revazuta prin pisma unirii, nu inghitita de-a gata.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Inca odata: patriarhul in biserica ortodoxa nu e un fel de papa! Au existat suficienti episcopi care sa formeze un sinod de sine statator si au decis (in 1922, deci in alte conditii decit cele din 1920) ce au considerat ei mai bun pentru Rusia si ortodoxie. Biserica Rusa n-a facut “compromisuri” cu puterea, ci a fost exterminata si repusa in loc ca un simplu organ de stat[COLOR="Red"](1)[/COLOR]. Intre 1917 si 1935 130.000 de preoti ortodocsi au fost arestati, din care 95.000 au fost executati (restul, doar Dumnezeu stie citora le-or fi ramas oasele in gulag). Numai intre 1927 si 1940 numarul bisericilor ortodoxe in Russia a scazut de la 29.584 la mai putin de 500. Cine iti inchipui tu ca se afla in biserica lui Stalin? Cu acela si cu aceia patriarhul ecumenic s-a cuminicat si continua sa o faca! Citat:
Foarte bine. A existat multa emigratie ruseasca si nu tuturor le plac rigorile ortodoxiei. Unii au preferat si prefera ecumenismul, mult mai relaxat si lumesc. Citat:
Bine. Atunci o sa fii de acord ca este exact situatia creata in biserica romano-catolica la 1700 cind unele biserici ortodoxe au acceptat pe papa in Ardeal. Din punctul de vedere romano-catolic a insemnat o recunoastere a greselilor trecutului din partea acelor biserici. Din punct de vedere ortodox, insa, acele biserici au apostat la 1700. Tot din punct de vedere ortodox, Biserica Rusa din afara Rusiei a cazut in apostazie in 2007 intrind in comuniune cu patriarhiile ecumeniste (eretice). [COLOR="Red"](1)[/COLOR] Biserica Rusa a supravietuit in Rusia prin Biserica din Catacombe. Biserica lui Stalin este o simpla parasinagoga. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar asta nu inseamna ca cei ramasi in Biserica rusa orficiala care nu au murit in gulag sunt tradatori. Cei care mureau in gulag nu se deziceau de biserica lor. Nu mureau in afara ei. De la ea primeau sfintele taine, cand puteau sa ajunga la un preot. Asa ca, nerecunoastreea acestei biserici ca fiind si ea sfanta, soborniceasca si apostoleasca, inseamna lasarea in afara a acestor credinciosi, care mureau pentru Hristos. Trist lucru! Ceea ce spui despre patriarh, ca nu este papa, si ca atunci cativa episcopi pot foarte bine sa creeze o biserica locala noua, nu este corect dpdv ecleziologic. Un numar de episcopi cat de mare nu poate actiona fara aprobarea celorlalti ortodocsi. Daca ei nu ii recunosc, macar implicit, ei sunt schismatici. Citat:
Nu vorbim despre asta acum. Eu vorbeam despre patriarhia de Constantinopol care a acceptat sa primeasca rusii din exil care nu vroiau sa tina de Mosdcova, fara nici o legatura cu ecumenia. Acei rusi vroiau sa ramana in comuniune cu ceilalti ortodocsi, atat. Citat:
.. adica repet, mai toti crestinii care au murit in gulag pentru Hristos in tot timpul erei comuniste, in afara de cei care tineau de gruparile 'adevarata biserica ortodoxa', erau in afara Bisericii?? Au murit in afara ei?? Tu faci parte din ROCOR care nu s-a unit cu ceilalti sau din asazisa 'adevarata biserica ortodoxa' din Rusia... Pe astia ii numesti tu adevaratii ortodocsi. De ce nu spui clar de la inceput? Ne incurci mereu vorbind despre ortodocsi si vrand sa zici 'ROCOR' etc. Ar fi mai usor de inteles postarile tale astfel. Thanatos, sa ma ierti, eu cred ca faci parte dintre acei crestini glaciali, atoatestiutori, care nu se inseala niciodata. Se vede numai din dispretul rece cu care scrii ca orice ar spune oricine. Cel putin, mie asta imi inspira TOATE postarile tale. Nu uita ca Hristos ne va judeca dupa legea dragostei, nu a respectarii canoanelor si a corectitudinii rituale. Ca El ii critica pe farisei, care taiau firul in patrui si ii considerau pe ceilalti pacatosi, si statea cu pacatosii la masa. Daca ne consideri pacatosi, noi cei care gandim altfel ca tine si ca ROCOR, atunci ar trebui ca un adevarat crestin sa ne arati si mai multa dragoste, nu-i asa? Nu o spun ca sa te jignesc, ci pentru ca pur si simplu de cate ori iti citesc postarile temperatura din camera mi se pare ca scade cu vreo 10 grade si aeerul se rarefiaza simtitor. Pacat! Trist lucru! Am putea duce discutii mai productive pe aici, daca ai deveni un pic, un pic mai uman. Dumnezeu sa te ajute! (NU este nici o urma de ironie in aceasta urare)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 20:59:43 |
| Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 21:45:00 |
| Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 13:01:38 |
| Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 16:37:11 |
| Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 20:14:48 |
|
|