![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intreb totusi de ce aceasta tendinta a creierului : poate pentru ca experienta fiecarei persoane, la nivel fizic, este limitata. Si aceasta completare a golului poate fi numita intuitie. Rolul intuitiei ar fi acela de a ne spune unde merita continuata o cercetare depunand energie pt asta si unde n-am face decat sa ne fofilam in false probleme. E doar o parere... Tragedia dialogului nostru e asa : in vreme ce eu tind sa ma indrept spre credinta, din motive personale (cele mai certe si stiintifice pe care le cunosc), tu te-ai autodeclarat ateu. Acum, se stie ca vom extrage informatii functie de pozitionarea noastra actuala: le vom rationaliza scrupulos pe cele care contravin pozitiei noastre si le vom accepta mai lejer pe cele care coincid. Daca imi vei spune ca tu incerci sa te pastrezi obiectiv, eu am sa-ti raspund cu un o vorba de-a ta "Creierele noastre functioneaza la fel, cu foarte mici exceptii" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intr-adevar, experienta la nivelul fizic este limitata. Insa nu exista absolut nici o dovada ca ar exista un alt nivel decit cel fizic. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prima varianta nu o pot sub nici o forma nega, insa ma aduce pe mine ca individ la un nivel pasiv. Nu e vorba ca mi-as ajuta prietenii numai daca ar exista un dumnezeu care ma priveste incruntat. Insa, draga topcat, incearca sa intelegi ceva : nu ESTI pur si simplu credincios, ci DEVII credincios. Altfel spus, te zbati zilnic ca sa dobandesti aceasta stare de gratie. De ce sa te zbati? Pentru ca inca de mici avem tendinta de a conserva si impune propriul eu. Ce inseamna ca incepi sa dobandesti starea de gratie? Inseamna ca vointa meschinului eu este inlocuita de vointa divina, care este in mod principial iubire. Astfel ca iti ajuti prietenii si pe ceilalti de te inconjoara nu numai pt ca asa e biologic adecvat sau ca e uman sau ca e moral etc. Ajutorul vine ca un reflex neconditionat fiindca esti locuit de altcineva. Monologul meu poate mult continua si nu cred totusi ca ar rezolva ceva. A doua poate fi negata pe motiv ca nu s-a demonstrat existenta unui dumnezeu, dar lucrul genial e tocmai faptul ca niciodata nu va putea fi infirmata aceasta existenta. Intruparea a fost savarsita de Hristos, asta e "dovada" materiala. In rest, nu o sa ajungem noi sa-L prindem pe Dumnezeu de calcai. Credinta ta e ca totul se bazeaza numai pe procese cognitive (deficiente) si pe stimuli senzoriali (imperfecti). Eu am "predispozitia" de a respinge aceasta abordare mecanicista si cred in existenta spiritualului. Nu neg utilitatea stiintei la nivelul datului material si al legilor care il organizeaza. "Gandirea stiintifica se afla intotdeauna intr-o profunda corespondenta cu, si in adaptare la necesitatea universala, ea este instrumentul orientarii in dat. " (Berdiaev). Insa consider ca sentimente onorabile precum martirajul sau nevoia omului de a crea (creatia artistica) nu pot fi explicate pur si simplul prin complexa masinarie neuronala. La fel, cred ca in ciuda unei posibile proaste functionari a creierasului noastru exista un nivel de normalitate al creierului, de la care nu se pot observa devieri in randul credinciosilor. Cum am spus, e o chestiune de optiune. Ca ultima adaugire : rugaciunea doar in mod superfluu poate aparea ca repetarea unei poezii cu scopul de a induce fantezii, de a forma obisnuinte. Dar e adevarat ca ea trebuie sa te invete umilinta, adica exact abandonarea vointei meschine de care vorbeam mai sus. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De altfel, nu înțeleg de unde atâta dispută cu evoluționiștii când biologia nici măcar nu are o definiție clară și univocă a conceptului de specie. Ce fel de știință sau disciplină poate fi practicată fără un corpus teoretic clar definit, știut fiind că întotdeauna teoria este cea care hotărăște ce ține de fenomen și ce nu, ce este observabil și ce nu, ce se ia în considerare și ce nu și cum se interpretează un fenomen sau un experiment? Iar conceptul de specie este unul central pentru biologie, nu mai vorbesc de modelul teoretic evoluționist. Biologia este una dintre cele mai "slabe" discipline având un grad de apodicticitate scăzut. Singura latură "tare" a ei este genetica, iar aceasta, deoarece este matematizabilă, deci răspunde în genere riguros (până la un punct) interogației apodictice. Matematica, însă, nu e deloc convinsă de posibilitatea mutațiilor genetice radicale și beneficiale, cu atât mai puțin aleatorii, și nici de vreun mecanism de selecție naturală a acestor mutații. A se vedea: http://www.arn.org/docs/odesign/od172/schutz172.htm E regretabil că supremația evoluționistă din lumea științifică face greu sesizabile criticile întemeiate și riguroase ale unor oameni de știință precum Schützenberger, astfel că nu rămân față de această pseudo-teorie prea multe alternative plauzibile și serioase, ceea ce ușurează mult discreditarea lor. Last edited by HoratiuM; 24.08.2009 at 04:45:02. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ambele teorii intervine hazardul, probabilitatea. Asta nu inseamna ca evolutionismul nu e determinist si ca nu se bazeaza pe niste legi. Tin sa iti amintesc ca definitia cuvintului specie a fost data acum ceva vreme. Faptul ca o specie nu poate fi clar definita, in lumina ultimelor descoperiri, nu inseamna ca evolutionismul nu e corect. Din contra ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sugestie, vă indic problemele grave pe care le asumați: ignorați deliberat că mecanica cuantică are legi; putem, de pildă, lua drept lege chiar coincidența stărilor contradictorii ale unui electron. În al doilea rând, nu văd cum ar putea această disciplină de ramură să se mai afle în câmpul științei dacă nu ar avea o minimă coerență cu vocație de universalitate. În al treilea rând, probabilitatea însăși are legi, nu se lucrează acolo nemijlocit și nediferențiat cu hazardul. În al patrulea rând, nu păreți să aveți proprietatea propriilor termeni când vorbiți despre hazard - dacă în mecanica cuantică apar situații nesubsumabile în termenii logicii non-contradictorii, aceasta nu înseamnă automat că avem a face cu hazardul; nu tot ceea ce scapă observației empirice ține de hazard. Presupoziția este complet arbitrară. În sfârșit, dacă există o doză de hazard care permite totuși formarea de structuri, de particule cuantice care stau apoi la baza realității macroscopice, această doză trebuie să fie strict determinată și atunci avem a face cu un "hazard bastard" (dacă-mi e permis calamburul care nu mi se pare inexact în esența lui), căci un hazard pur înseamnă o totală singularitate a oricărui moment subatomic, deci o radicală lipsă de legătură între un proces și altul, între o stare și alta, între un element și altul. O totală, absolută discontinuitate între toate acestea ar însemna pulverizarea completă a materiei, o desființare a ei care nu ar mai ține de nici unul dintre nivelele subatomice, ci ar ține de ontologicul însuși. Am fi, cu alte cuvinte, în prezența Neantului pur. În Neantul pur nu e posibilă nici o sinteză determinată, nici o unitate sau legătură determinată între vreun moment sau altul, ceea ce face ca acolo să fie suprimate nu particulele, ci "ceva"-ul determinat însuși, orice fel de cuantă de ființă determinată. O asemenea contingență, ruptură absolută între momente nu poate face, însă, obiectul unei științe empirice, nemijlocite din partea unui subiect determinat cum este ființa umană. Concluzia este că discontinuitățile subatomice trebuie să aibă dincolo de ele o coerență de cu totul alt ordin care să fie capabilă de o sinteză fundamentală a oricărei discontinuități, de orice fel de calitate și oricât de radicală ar putea fi ea. Cu aceasta, însă, v-am dat deja "definiția" teologică a Substanței divine: Dumnezeu are în el unitatea nemijlocită și indislocabilă a tuturor și a oricărei discontinuități, rupturi, antinomii, El fiind Identitatea pură și absolută în Diferența pură și absolută. Prezența Diferenței în El este, însă, absolută, totală și reală, fiind, de fapt, același lucru cu Substanța. Ceea ce înseamnă că prin unitatea acestei fundamentale diferiri de Sine nu putem vorbi decât despre o reflecție absolută, adică despre Conștiința absolută - conștiința nefiind altceva decât unitate în și prin negativ, în și prin diferit. (Toate acestea sunt arhicunoscute de la Hegel încoace în filosofie și de la Niceea 325 încoace în teologie. Nu spun lucruri noi.) Așa și cu chestiunea cu juxtapunerea elementară, pe care Dvs. și "ai2" n-ați înțeles-o. Last edited by HoratiuM; 12.09.2009 at 14:58:07. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Între om și specia maimuțelor antropoide genomul arată o diferență între 1,6 și 3,6%, se pare. Dar a opera o modificare de asemenea anvergură într-un genom înseamnă a distruge organismul pe care-l structurează. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deja aceste procese au inceput sa fie intelese, odata cu intelegerea tot mai in detaliu a complexei masinarii rationale. Oricum, cum am mai spus, omul nu este detinatorul unic al creatiei artistice |
#10
|
|||
|
|||
![]()
catre ai2 :
1. cata pedanterie plictisitoare! Acolo era o ironie. Am spus deja ca la momentul potrivit am luat doua din argumentele lui Dawkins, dar tu te-ai oprit la cel mai putin important aspect. Ca sa te parafrazez: "Rupere din context. (Punct) Irelevant. (Punct)" 2. Asa e, candva am completat un rebus cu tematica crestina si cam pe acolo am mai aflat vagi notiuni ale religiei. Daca ai cumva argumente in contra a ceea ce am spus (anume ca este o credinta a iubirii) poti sa le scrii. Altfel, nu te mai obosi sa vii cu fraze scurte, incisive si lipsite de calitate. 3. In paragraful respectiv am spus ca se intalnesc cazuri de copii crescuti intr-un mediu in care le este indusa teama de o autoritate divina, dar care nu ajung neaparat niste drept-credinciosi, ci poate niste oameni religiosi. In alte cazuri, ei pot deveni recalcitranti la ideea de credinta tocmai din cauza unei modalitati neavenite de a vorbi despre Dumnezeu. Dar exista si cei care se dezvolta intr-un mediu preponderent ateu si se indreapta catre partea spirituala. Ce putem induce (in acceptiunea logica a termenului) de aici ? Nimic. Doar ca exista "predispozitii" (am observat ca nu te-ai prins ca folosesc acest cuvant ghilimetat fiindca nu's tocmai de acord cu el si l-am preluat de la tine), oameni slabi/sensibili/irationali s.a.m.d. care sunt teren fertil pentru fanteziile religioase. (ironie) La randul meu, as crede ca si tu mai ai de citit cate ceva despre crestinism, asta daca nu te-au convins deja expunerile oamenilor de stiinta, a celor care se considera adevarati hermeneuti ai Bibliei. Pe de alta parte, nici cititul nu-ti va fi de mare folos in zona asta. Si am mai spus deja, nici materialistul, nici credinciosul nu-si pot funda optiunea primara, de la care pornesc toate apoi. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Creationism-Stiintific | Tudor | Resurse ortodoxe on-line | 17 | 10.11.2012 13:24:16 |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Richard Dawkins | bubulyna | Generalitati | 79 | 11.06.2010 10:30:44 |
george becali | alexandra28again | Generalitati | 130 | 01.06.2010 00:30:00 |
|