Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #371  
Vechi 16.07.2009, 13:01:00
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 324
Implicit ...

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Sunteti sigur ca nu aveti ceva de corectat? Sfintii Apostoli nu o venerau pe Maria, mama Domnului Iisus Hristos (nici nu au pomenit-o in epistolele lor), nu-si faceau semnul crucii, nu practicau inchinarea la sfinti sau ingeri (chiar erau impotriva unei astfel de inchinari), nu tineau liturghii sau felurite slujbe (practicau doar sfanta impartasanie si botezul), si se ocupau cu propovaduirea Evangheliei (vestea cea buna a salvarii noastre prin jertfa Mantuitorului, fara meritul vre-unei biserici).

In concluzie,putem spune ca biserica ortodoxa nu este o biserica apostolica.

Sunt curios cum argumentati dvs. afirmatia ca "ortodoxia nu a schimbat nimic din ce ne-au lasat Sfintii Apostoli".
Nicioadata nu o sa puteam sa ne intelegem pt ca folositi o alta traducere a Sf Scripturi distorsionata. S-a discutat mult pe acest subiect.
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
  #372  
Vechi 16.07.2009, 13:02:48
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 324
Implicit

Citat:
În prealabil postat de naephius Vezi mesajul
Vroiam sa spun ca "tot n-am inteles de ce fecioria sau lipsa fecioriei ei mai conteaza dupa intrupare pentru mantuirea credinciosului simplu". Te rog sa ma scuzi, n-am fost destul de clar.
Mantuitorul, atunci cand Maica Domnului se ruga in Biserica Vlaherne, i-a zis: "Cere o Maica Mea, ca nu ma voi intoarce de la tine ci voi milui pe tot ce cheama numele tau."
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
  #373  
Vechi 16.07.2009, 13:37:33
naephius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei25 Vezi mesajul
Mantuitorul, atunci cand Maica Domnului se ruga in Biserica Vlaherne, i-a zis: "Cere o Maica Mea, ca nu ma voi intoarce de la tine ci voi milui pe tot ce cheama numele tau."
Am citit aici ca aceasta biserica a fost, citez: "construita si decorata de catre imparateasa Augusta Pulcheria, intre anii 450-453", iar Acatistul din care citezi e de prin secolele VII-VIII, daca nu ma insel.

Cred ca glumesti.
Reply With Quote
  #374  
Vechi 17.07.2009, 13:20:48
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 324
Implicit

Citat:
În prealabil postat de naephius Vezi mesajul
Am citit aici ca aceasta biserica a fost, citez: "construita si decorata de catre imparateasa Augusta Pulcheria, intre anii 450-453", iar Acatistul din care citezi e de prin secolele VII-VIII, daca nu ma insel.

Cred ca glumesti.
Hmmm. Cred ca mai ai de citit mult!
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
  #375  
Vechi 17.07.2009, 13:23:31
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 324
Implicit ....

Mai ai de citit mult din Sf Traditie. Asta am vrut sa spun. Care, spre surprinderea voastra, era dinainte de Noul Testament.
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
  #376  
Vechi 17.07.2009, 13:49:49
naephius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei25 Vezi mesajul
Hmmm. Cred ca mai ai de citit mult!
Asta nu e argument. Vreau argument ! Dovedeste-mi ca nu am dreptate. Adu-mi dovezi cu care sa-ti sustii afirmatiile. Fara dovezi, afirmatiile sunt nule, nu crezi ?

Citat:
Mai ai de citit mult din Sf Traditie. Asta am vrut sa spun. Care, spre surprinderea voastra, era dinainte de Noul Testament.
Ce anume am de citit ? Tocmai asta vreau, sa-mi dai sa citesc. Dar nu din secolul VII, ci din traditia apostolica. Dovedeste-mi ca conteaza pururea-fecioria Mariei pentru mantuirea vreunui om.

Si de ce ma categorisesti cu "voastra" ? Am spus eu ca ma identific cu vreo grupare ? Te rog sa n-o mai faci.
Reply With Quote
  #377  
Vechi 18.07.2009, 00:25:01
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Sunteti sigur ca nu aveti ceva de corectat? Sfintii Apostoli nu o venerau pe Maria, mama Domnului Iisus Hristos (nici nu au pomenit-o in epistolele lor), nu-si faceau semnul crucii, nu practicau inchinarea la sfinti sau ingeri (chiar erau impotriva unei astfel de inchinari), nu tineau liturghii sau felurite slujbe (practicau doar sfanta impartasanie si botezul), si se ocupau cu propovaduirea Evangheliei (vestea cea buna a salvarii noastre prin jertfa Mantuitorului, fara meritul vre-unei biserici).

In concluzie,putem spune ca biserica ortodoxa nu este o biserica apostolica.

Sunt curios cum argumentati dvs. afirmatia ca "ortodoxia nu a schimbat nimic din ce ne-au lasat Sfintii Apostoli".
Litanu, se pare ca Sfintii Apostoli ne-au lasat ceva mai mult decit epistole. Adventistii nu cunosc sau nu le place istoria?

In Prima Explicatie, capitolele 66-67 Iustin ii descrie imparatului Antonius Pius ceea ce crestinii practicau in adunarile lor.

“In ziua numita Duminica toti cei care traiesc in orase sau in sate se aduna intr-un singur loc si se citesc scrieri de ale apostolilor sau ale profetilor, dupa cum timpul permite; apoi, cind cititorul a terminat, cel care conduce vorbeste ca sa ne invete si indeamna sa luam exemplul acelor lucruri bune. Apoi ne ridicam si ne rugam, si, asa cum am spus mai inainte, cind rugaciunea se termina, se aduce piine si vin si cel care conduce spune rugaciuni si aduce multumire, dupa cum ii sta in putinta, iar lumea aproba spunind “Amin”; se imparte la fiecare […], iar pentru cei care au lipsit citva se pune deoparte si li se trimite prin diaconi.”

Si chiar si mai precis:

“Pentru ca nu ca piine oarecare si bautura oarecare le primim pe acelea; fiindca Isus Cristos s-a intrupat prin cuvintul lui Dumnezeu si a avut carne si singe ca sa ne mintuiasca, tot asa, cum am fost invatati, hrana care s-a facut euharist prin rugaciunea euharistica pe care El ne-a lasat-o […] este trupul si singele acelui Isus intrupat.” (Iustin in Prima Explicatie, 66:1-20 – 148 A.D.)

Hippolytus (+235) si Novatian (+250) descriu liturghia in mod similar lui Iustin.

Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur n-au facut decit sa dea forma exacta la ceea ce se practica dintotdeauna in Biserica. Cinstirea Maicii Domnului si a sfintilor nu vin nici ele la date tirzii, ca inovatii omenesti, pentru ca daca ar fi fost asa protestantismul s-ar fi produs pe loc, si nu dupa 1500 de ani!
Reply With Quote
  #378  
Vechi 18.07.2009, 09:07:16
Litanu Litanu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.07.2007
Locație: Brasov
Mesaje: 318
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Litanu, se pare ca Sfintii Apostoli ne-au lasat ceva mai mult decit epistole. Adventistii nu cunosc sau nu le place istoria?

In Prima Explicatie, capitolele 66-67 Iustin ii descrie imparatului Antonius Pius ceea ce crestinii practicau in adunarile lor.

“In ziua numita Duminica toti cei care traiesc in orase sau in sate se aduna intr-un singur loc si se citesc scrieri de ale apostolilor sau ale profetilor, dupa cum timpul permite; apoi, cind cititorul a terminat, cel care conduce vorbeste ca sa ne invete si indeamna sa luam exemplul acelor lucruri bune. Apoi ne ridicam si ne rugam, si, asa cum am spus mai inainte, cind rugaciunea se termina, se aduce piine si vin si cel care conduce spune rugaciuni si aduce multumire, dupa cum ii sta in putinta, iar lumea aproba spunind “Amin”; se imparte la fiecare […], iar pentru cei care au lipsit citva se pune deoparte si li se trimite prin diaconi.”

Si chiar si mai precis:

“Pentru ca nu ca piine oarecare si bautura oarecare le primim pe acelea; fiindca Isus Cristos s-a intrupat prin cuvintul lui Dumnezeu si a avut carne si singe ca sa ne mintuiasca, tot asa, cum am fost invatati, hrana care s-a facut euharist prin rugaciunea euharistica pe care El ne-a lasat-o […] este trupul si singele acelui Isus intrupat.” (Iustin in Prima Explicatie, 66:1-20 – 148 A.D.)

Hippolytus (+235) si Novatian (+250) descriu liturghia in mod similar lui Iustin.

Adventistii conosc si le place istoria. Dar nu le plac falsurile. Din postarea dvs. reiese ca Iustin (banuiesc ca va referiti la Iustin Martirul), a folosit cuvantul "duminica", pentru prima zi a saptamanii, in anul 148 dH.

Imparatul Constantin cel mare (un sfant al bisericii ortodoxe), in anul 321, inca mai folosea expresia "dies solis"(ziua soarelui), pentru a numi ziua intaia a saptamanii.



[SIZE=3]"Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.: [/SIZE]
[SIZE=3]"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." (Sf. Constantin cel Mare).[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Iustin Martirul , in prima parte a secolului II, este cel dintai care saluta aparitia zilei intai intre sarbatori, ca semn distinctiv al crestinilor (aniversarea invierii). El scria: "Noi veneram aceasta zi intaia, ne place de ea, pentru ca este ziua in care Dumnezeu a zis 'sa fie lumina'." [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Iustin Martirul nu a folosit niciodata denumirea de "duminica".
Abia in 386, Sinodul din Aquilea recunoaste schimbarea oficiala a lui "Dies Solis" (ziua soarelui) in "Dies Dominica" (Ziua Domnului, duminica).

Istoria dvs. este un fals. Nu-i mare lucru, de vreme ce v-ati permis sa falsificati chiar si Sfanta Scriptura (vezi Apocalipsa 1 :10 - unde, chipurile, Sfantul Apostol Ioan ar fi folosit, in anii 70 d.H., expresia de "duminica".)


Si daca tot vorbim de istorie, iata ce spune un istoric ortodox:
Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."
[/SIZE]
Reply With Quote
  #379  
Vechi 18.07.2009, 14:14:09
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Litanu Vezi mesajul
Adventistii conosc si le place istoria. Dar nu le plac falsurile. Din postarea dvs. reiese ca Iustin (banuiesc ca va referiti la Iustin Martirul), a folosit cuvantul "duminica", pentru prima zi a saptamanii, in anul 148 dH.

Imparatul Constantin cel mare (un sfant al bisericii ortodoxe), in anul 321, inca mai folosea expresia "dies solis"(ziua soarelui), pentru a numi ziua intaia a saptamanii.



[SIZE=3]"Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.: [/SIZE]
[SIZE=3]"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." (Sf. Constantin cel Mare).[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Iustin Martirul , in prima parte a secolului II, este cel dintai care saluta aparitia zilei intai intre sarbatori, ca semn distinctiv al crestinilor (aniversarea invierii). El scria: "Noi veneram aceasta zi intaia, ne place de ea, pentru ca este ziua in care Dumnezeu a zis 'sa fie lumina'." [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Iustin Martirul nu a folosit niciodata denumirea de "duminica".
Abia in 386, Sinodul din Aquilea recunoaste schimbarea oficiala a lui "Dies Solis" (ziua soarelui) in "Dies Dominica" (Ziua Domnului, duminica).

Istoria dvs. este un fals. Nu-i mare lucru, de vreme ce v-ati permis sa falsificati chiar si Sfanta Scriptura (vezi Apocalipsa 1 :10 - unde, chipurile, Sfantul Apostol Ioan ar fi folosit, in anii 70 d.H., expresia de "duminica".)


Si daca tot vorbim de istorie, iata ce spune un istoric ortodox:
Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."
[/SIZE]
Litanu, "Ziua Soarelui" se foloseste si astazi pentru prima zi a saptaminii: Sunday, iar Duminica e totuna cu ea. Aici numele e mai putin important; de retinut ar fi ca liturghia (euharistul) nu se facea simbata, care, dupa unii autori, la inceput, era rezervata serviciului pentru catecumeni.

In ceea ce priveste "falsurile", ar fi bine sa fiti mai rezervat. Nici un istoric serios nu indrazneste sa aduca asemenea acuze.
Reply With Quote
  #380  
Vechi 18.07.2009, 15:13:41
andrei25's Avatar
andrei25 andrei25 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 324
Implicit

Citat:
În prealabil postat de naephius Vezi mesajul
Asta nu e argument. Vreau argument ! Dovedeste-mi ca nu am dreptate. Adu-mi dovezi cu care sa-ti sustii afirmatiile. Fara dovezi, afirmatiile sunt nule, nu crezi ?



Ce anume am de citit ? Tocmai asta vreau, sa-mi dai sa citesc. Dar nu din secolul VII, ci din traditia apostolica. Dovedeste-mi ca conteaza pururea-fecioria Mariei pentru mantuirea vreunui om.

Si de ce ma categorisesti cu "voastra" ? Am spus eu ca ma identific cu vreo grupare ? Te rog sa n-o mai faci.
Nicaieri nu am spus ca pururea-fecioria Mariei conteaza pt mantuirea unui om. Conteaza Sf Fecioara Maria ca persoana. Pt ca daca nu ar fi fost ea, Mantuitorul nu s-ar mai fi intrupat. Nu am timp sa caut sa iti dau sa citesti. Cauta singur.
Deci tu nu faci parte din nici o confesiune religioasa? Adica ti-ai inventat tu un dumnezeu al tau? Nu inteleg.
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin!

Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat!

"Gustati si vedeti ca bun este Domnul".
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta Ioana-Andreea Secte si culte 77 16.11.2013 22:42:56
Mantuirea Tartaruga Dogmatica 413 11.09.2012 03:18:26
Mantuirea danyel Despre Biserica Ortodoxa in general 1 24.12.2006 22:39:15