![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#101
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Explicatiile evolutioniste (desi nu pot spune ca am inteles nici eu 100%, pentru ca nu sint nici pe departe un cunoscator in detaliu) incearca sa aplice aceste principii. Tot ce s-a intimplat pina in momentul cind omul a devenit destul de constient pentru a-si modifica singur destinul (intr-o anumita masura) trebuie sa se explice aplicind numai aceste principii. Aceste principii spun ca o gena va capata o frecventa mai mare daca aparitia ei duce la o crestere in rata supravietuirii urmasilor, o chestiune de bun simt. |
#102
|
|||
|
|||
![]()
1. In postul 95 am scris pe scurt rationamentul conforma caruia atat ateismul, cat si agnosticismul implica contradictii.
2. Nu moartea pur si simplu, ci moartea prematura, caci asta incearca orice individ sa previna. Inca o data, se pierde repede firul si sa nu uitam de unde am plecat : eu am spus ca d.p.d.v. rational nu avem nici un motiv sa ajutam acele categorii defavorizate care sunt neproductive practic pt rasa umana. Rational vorbind, irosim energie si resurse pt acesti oameni. Acum tu spui ca acest sentiment numit generic "mila" este inscris in codul genetic (ai spus : "ajutand un cersetor iti ajuti propriile gene") numai ca mi se pare ca ajungem iarasi la un punct contradictoriu pt ca aceia care sufera de boli transmisibile genetic sau aceia care nu si-au dezvoltat capacitati de adaptare la mediu ( fie inteligenta, aptitudine fizica, exploatarea resurselor etc etc) trag in jos specia, sunt elemente daunatoare. Deci noi ne ajutam propriile gene defavorizandu-le. Si cum termini tu discutia? Spui : "Daca uneori facem lucruri ilogice (inclusiv inventam zei) asta e pentru ca un sistem atat de complex cum este creierul este susceptibil la virusi" Cinismul la care se ajunge este rezultatul rationalismului extrem; de aia ii numim pe cei care nu isi ajuta semenul "lipsiti de inima", pt ca rational vorbind ei actioneaza destul de corect, insa noi simtim ca e ceva neinregula cu un astfel de comportament. Sigur, inchei aici, pt ca vad deja cum scrii "ce inseamna a simti?", eu spun ca simti cu sufletul, tu spui "unde-i sufletul asta?", eu zic "nu e material", tu spui "deci nu exista, totul e chimie cerebrala si imprimare genetica"... 3. Preotul are o serie de atributii care implica atat un fizic , cat si un psihic echilibrat. La fel cum vrei ca medicul sa poata performa fizic si mental profesiunea sa, cu atat mai mult intermediarul dintre Dumnezeu si comunitate trebuie sa aiba o normalitate elementara. In rest (si nu e putin lucru), el se zbate ca oricare credincios sa-si tempereze patimile. 4. Da, bolile si accidentele se pot intampla oricui, insa naturalismul mai spune ca ele se intampla degeaba, ca asa e ceasornicarul, orb. Asa se da intr-o totala lipsa de sens care implica foarte putin responsabilitati. 5. Referitor la statutul aparte al omului, o sa dau un citat din Sfatntul Vasile cel Mare ("Despre obarsia omului 2" , interpretare la Cartea Facerii) : " Dar, vei zice, am eu fiare salbatice inlauntrul meu? Da, si inca o multime. Ba chiar porti in tine o gloata fara numar de fiare salbatice. Oare nu este mania o mica fiara, cand urla in inima ta? Nu este ea mai salbatica decat orice caine ce-ti iese in cale?...Ai fost facut sa stapanesti; esti stapanul patimilor, stapanul fiarelor salbatice, stapanul serpilor, al pasarilo...Fii stapan pe gandurile dinlauntrul tau, ca sa te faci stapan al tuturor fiintelor. Asadar, puterea ce ni s-a dat asupra vietuitoarelor ne pregateste sa ne facem stapani asupra noastra." Patimile sunt exact procentul genetic pe care il avem in comun cu animalele. Partea dumnezeiasca din noi este cea care se nevoieste sa le stapaneasca (nu sa le nege sau sa le refuleze asa cum ar spune psihologia) La fel, Sfantul Grigorie de Nyssa ( in "Despre facerea omului") : "Intrucat vietuitoarele necugetatoare au venit pe lume inainte de om, si deoarece, cum am mai pomenit, din insusirile firii acelora a primit si omul o parte -ma gandesc la cele privitoare la procreare - inseamna ca si omul are unele dintre insusirile dobitoacelor." [ citatele sunt luate din cartea lui Serafim Rose, "Cartea facerii, crearea lumii si intaiul om " ] 6. "care realitate sa o accept?" era o gluma referitoare la ce ai spus in comentariul anterior "important e sa nu refuzi realitatea. evident stiinta justifica si acest raspuns ". Realitatea empirica nu o refuz, doar ca nu o consider realitatea ultima. Cum spunea Don Quijote, orbi sunt ochii care vad numai ceea ce se vede. N-am primit inca nici un id. |
#103
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si? Desigur, preferi "eu sint cel ce sint", decit "gindesc, deci exist" |
#104
|
|||
|
|||
![]()
Nu-i prea in avantajul tau sa dai un citat tocmai din Descartes. In primul rand pt ca el era un rationalist si se inscria intr-o logica care are foarte putin de-a face cu empirismul pe care il sustii ( britanicul Hume fiind un sustinator al acestei pozitii, pe care am observat ca britanicul Dawkins il citeaza uneori >>> englezii astia, n-au putut vedea decat rareori mai departe decat ceaiul care ii frigea pe limba si care deci...exista. De aia nici nu se remarca in mod deosebit vreun artist din randurile lor..dar asta-i alta chestiune).
In al doilea rand pentru ca se stie ca francezul ajunge sa-L ia pe Dumnezeu ca mediator intre realitatile dualiste spirit-materie/trup. Descartes porneste de la un binevenit scepticism extrem (neaga tot ce a asimilat dpdv epistemologic pana atunci) si ajunge la : "dar dupa ce mi-am dat seama ca atunci cand vroiam sa gandesc ca totul este fals, trebuia in mod necesar ca eu, cel care gandeam, sa fiu ceva...", existenta pe care a pus-o principiu prim al filosofiei sale. Pentru a nu cadea in solipsism, trebuia in mod necesar sa existe un ceva care sa-i garanteze adevarul certitudinilor ulterioare acestui principiu prim, un garant al perceptiilor noastre. (caci el considera, unlike empiristii, ca simturile ne sunt inselatoare, vezi exemplul cu bucata de ceara) Am facut toata sinteza asta stangace pentru a spune numai ca filosofia lui Descartes nu vine nici in ajutorul empirismului de azi, dar nici in ajutorul demonstrarii lui Dumnezeu (mi-ar fi greu sa redau acum , si nici nu e cazul, felul in care noi am formalizat la facultate argumentul lui Descartes, cu toate presupozitiile lui, si se dovedea a fi invalid. Oricum, se cunosc obiectiile ce i s-au adus). Prin astfel de angajamente, ca si prin cele ale lui Spinoza sau Leibniz, fiecare ajunge la ce dumnezeu pofteste i.e. se incadreaza in sistemul de gandire In rest, e cu totul irelevant ce prefer eu. Tot ce pot afirma cu certitudine este ca pana acum putin timp nu detestam stiinta, logica, filosofia etc (si nici acum n-o fac), dar aveam o aversiune fata de credinciosi, iar despre ortodoxie in sine aveam cunostintele de baza de la orele de religie de la care nu chiulisem si imi era indiferenta. NU m-am indreptat catre asta citind Biblia sau scrieri religioase, ci prin filosfie. Ratiunea mea s-a desirat pana cand a ajuns la un punct critic (lucru pe care l-am mentionat prima data cand am scris aici). Tocmai faptul ca nu am suferit influente nici din partea familiei/prietenilor, nici din partea unor lecturi imi da o siguranta, e linistea constiintei mele. Asta o fi fost drumul meu si chemarea Lui. |
#105
|
|||
|
|||
![]()
E tare important citatul dat de tine, "Eu sint Cel ce sint" si nu spune Dumnezeu "Eu sunt Cel ce exista", caci prin prezentul lui "a fi " se cuprinde (asa cum inglobeaza prezentul in genere) si trecutul si viitorul.
Existenta nu poate fi demonstrata logic. Suntem totusi de acord ca exista un scaun la momentul t, in locul l, cu caracteristicile fizice x,y,z pentru ca il putem indica si surprinde in acele coordonate. Asta e un adevar indicat. Dar scaunul, ca si orice creatie din lume, se afla in niste limite spatio-temrporale. Dumnezeu fiind trecut, prezent si viitor (adica Temei al vietii) e clar ca nu va putea fi vreodata nici aratat si nici demonstrat. El este... |
#106
|
|||
|
|||
![]()
In schimb, ai (ma rog, aveti) pretentia de la stiinta sa-ti dezvaluie totul, dintr-o data.
|
#107
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O mulțime de credincioși continuă (și, după toate probabilitățile, vor continua) să facă o serie de confuzii grave în materie de interpretare a textului sacru astfel încât vor ajunge în mod apodictic la absurdități dând astfel apă la moară celor care atacă astăzi religia și tradiția iudeo-creștină în special. Un exemplu e postarea de mai sus. Adică atât de lipsiți de simț critic să ajungem să fim încât să spunem că "o zi a Creației era de 24 de ore"?!?!? Acest număr este strict raportat la revoluția planetei noastre, fapt care ține, așadar, de lumea fizică, nu de cea metafizică. Este surprinzător că atari pseudo-interpretări ale textului sacru mai pot să supraviețuiască azi când, după mai mult de două mii de ani de travaliu filosofic și teologic, am învățat să facem distincția dintre empiric și transcendental. De aceea ar trebui să fie clar că Geneza nu ne învață astronomie, geologie sau cosmologie fizică sau mai știu eu ce. În acele versete este vorba despre crearea lumii transcendentale, "terra lucida", cum se mai numește, a cosmosului suprasensibil, în nici un caz a lumii materiale, fizice, așa cum o cunoaștem noi. Când textul Genezei ne vorbește despre "Duhul Care Se mișca pe deasupra Apelor" ar trebui să se fi înțeles de multă vreme că nu e vorba despre H2O - Apele sau Adâncul este un arhetip, și anume, acela al indeterminatului sau al informului care nu este absolut, ci derivat și care nu are nici o corespondență în lumea fizică. Un quark, un neutron, proton sau electron sunt elemente deja determinate, deja dispun de o formă exterioară, empirică, materială. Adâncul cel mare nu posedă așa ceva pentru că nu este manifest în sens empiric. La fel și cu Pământul și cu Cerul - nu e vorba despre planeta Terra, a treia de la Soare (Pământ); nici despre atmosfera Terrei (Cer), Biblia nu face meteorologie. Ci este vorba despre Pământul transcendental, ca materie suprasensibilă și deja determinată a Creației. La fel, Cerul este suprasensibil, este Cerul invizibil al inteligibilului imaterial (tot în sens transcendental), dar determinat. De asemenea, Adam Kadmon nu era doar un individ oarecare, precum unul dintre noi. Acest fapt e pus în evidență de cealaltă formă a numelui în ebraică, și anume, Adamas care e plural și înseamnă "oameni". Adam Kadmon era, așadar, simultan, un individuum și un universal - ține de ceea ce ar putea fi numit singularitate, adică un universal concret, un individual care conținea întreaga specie în sine, simultan. De aceea odată cu el am căzut cu toții. Mă opresc aici cu interpretarea care poate continua indefinit - eu am dat aici câteva mostre. În orice caz, aceste lucruri odată clarificate ne vor împiedica să mai face confuziile grosolane pe care le fac literaliștii biblici și, pe urma lor, întreaga paradigmă mai mult sau mai puțin științifică a gândirii anglo-saxone. În acest fel, așa-zisele contradicții sau ilogicități ale textului biblic cad de la sine și se dezvăluie o cu totul altă dimensiune decât stupiditățile de clasa a IV-a cu care încearcă să ne minuneze Dawkins și de care e pus în dificultate un rătăcit precum părintele Coyne. |
#108
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai precizez doar că argumentul e valid, iar critica de tip kantian a acestui argument - singura care merită a fi luată în considerare, chiar dacă repetă greșeala lui Gaunilon în alți termeni - nu-și atinge ținta, fapt pus în lumină de Hegel în primele pagini ale "Științei logicii". |
#109
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De altfel, nu înțeleg de unde atâta dispută cu evoluționiștii când biologia nici măcar nu are o definiție clară și univocă a conceptului de specie. Ce fel de știință sau disciplină poate fi practicată fără un corpus teoretic clar definit, știut fiind că întotdeauna teoria este cea care hotărăște ce ține de fenomen și ce nu, ce este observabil și ce nu, ce se ia în considerare și ce nu și cum se interpretează un fenomen sau un experiment? Iar conceptul de specie este unul central pentru biologie, nu mai vorbesc de modelul teoretic evoluționist. Biologia este una dintre cele mai "slabe" discipline având un grad de apodicticitate scăzut. Singura latură "tare" a ei este genetica, iar aceasta, deoarece este matematizabilă, deci răspunde în genere riguros (până la un punct) interogației apodictice. Matematica, însă, nu e deloc convinsă de posibilitatea mutațiilor genetice radicale și beneficiale, cu atât mai puțin aleatorii, și nici de vreun mecanism de selecție naturală a acestor mutații. A se vedea: http://www.arn.org/docs/odesign/od172/schutz172.htm E regretabil că supremația evoluționistă din lumea științifică face greu sesizabile criticile întemeiate și riguroase ale unor oameni de știință precum Schützenberger, astfel că nu rămân față de această pseudo-teorie prea multe alternative plauzibile și serioase, ceea ce ușurează mult discreditarea lor. Last edited by HoratiuM; 24.08.2009 at 04:45:02. |
#110
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spiritualul poate lucra fără trupesc. Teologia afirmă că Îngerii, de pildă, sunt entități lipsite de trup. Dumnezeu Însuși, de altfel, prin definiție, nu este trup tocmai întrucât nici o determinare nu Îi poate fi atribuită în mod esențial - Se poate întrupa, dar nu are trup după Esență. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Creationism-Stiintific | Tudor | Resurse ortodoxe on-line | 17 | 10.11.2012 13:24:16 |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Richard Dawkins | bubulyna | Generalitati | 79 | 11.06.2010 10:30:44 |
george becali | alexandra28again | Generalitati | 130 | 01.06.2010 00:30:00 |
|