![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este vorba de criterii de botez ci doar de niste conditii pe care trebuie sa le indeplineasca cel ce va fi botezat: sa cunoasca ("faceti ucenici", "propovaduiti"), sa creada ("cine va crede") si sa marturiseasca aceasta credinta ("botezul, care este marturia unui cuget curat"). Nu am gasit, in Sfanta Scriptura, cazuri de botez fara indeplinirea acestor conditii. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (1 Petru 3:21)
traducerea mai ortodoxa; In Ioan 9:1-38 vedem un simbol al botezului in scaldatoarea Siloam , in care Iisus ii spune omului orb sa se spele.Mai mult ca sigur omul orb nu stia cu cine vorbeste si cine este Cel ce l-a trimis in scaldatoare sa se spele(stia totusi ca se numeste Iisus).Evident a avut destula credinta ca sa il asculte si sa se spele.Doar dupa ce a fost spalat a dezvoltat o deschidere si mai mare a inimii si a cugetului spre identificarea lui Iisus Hristos , cel care i-a daruit vederea, un crescand discernamant care l-a recunoscut pe Iisus intai ca prooroc,apoi ca un om de la Dumnezeu si apoi ca Dumnezeu vrednic de toata slava si inchinaciunea. La fel este si botezul , apa care ne mantuieste si prin care dobandim deschiderea cugetului spre Dumnezeu. "din momentul in care ne botezam harul este ascuns in profunzimea intelectului ascunzandu-si prezenta , chiar si de perceptia intelectuala.Cand cineva incepe sa il iubeasca pe Dumnezeu cu tarie , atunci intr-un mod misterios prin intermediul perceptiei intelectuale harul comunica din bogatiile sale sufletului.Atunci daca cineva vrea sa staruie si sa ramana in descoperirea aceasta cu bucurie incepe sa nazaiasca si sa se descotoriseasca de toate bunurile temporare spre dobandirea mosiei in care a gasit comoara ascunsa a vietii(Mt 13:44).Asta pentru ca atunci cand cineva se elibereaza de toate bogatiile lumesti descopera locul unde este ascuns harul lui Dumnezeu.In masura in care suflentul avanseaza harul divin se descopera tot mai mult intelectului." (tradus de mine din engleza in romana - De la Sf Diadochos de Photiki (Filocalia Vol.. 1; Faber și pg. Faber. 279) Last edited by Danut7; 05.09.2009 at 12:14:22. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sunt multe versete care vorbesc despre botez, in mod direct, nu "simbolic". De ce nu va raportati la acele invataturi clare? Pentru ca nu aveti cum sa le interpretati "duhovniceste", dupa placul dvs.?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Din biblie nu poti dovedi niciunde ca apostolii nu au botezat copii , sugari , etc.Chiar exista legaturi si versete in care printre locuitorii casei sau printre toti ai lor posibil sa fi fost si sugari sau si copii.In schimb noi din Traditie avem destule referinte despre botezul pruncilor inca din secolul al doilea, II-III, poate si mai devreme personal nu am studiat amanuntit.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cum spune si Danut, botezul pruncilor este o traditie, care porneste inca de la Sf.Apostoli, a fost intarita de Sfintii Parinti si continua din generatie in generatie pana la noi. Adeptii ideologiei lui Condor s-au separat de biserica dupa un mileniu si jumatate de practicare a botezului la copii si au gasit de cuviinta ca nu mai trebuie urmati sfintii care au fost dupa apostoli (Sf. Ioan Gura de Aur, Vasile cel Mare, etc...).
Condor, botezul copiilor este o practica de doua milenii prin care crestinii isi pastreaza credinta din tata la fiu, din generatie in generatie, cu avantajul ca minimalizeaza riscul ca tanarul crestin sa fie ratacit pe la secte si ideologii neortodoxe. Crestinii sunt un "popor" separat care-si boteaza pruncii de mici, nu se casatoresc cu pagani sau sectari si au datoria sa-si pastreze credinta pana la Judecata, tot in acelasi chip in care si poporul lui Avraam era separat de restul popoarelor... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
corect
fals. Citat:
Este adevarat ce spuneti dvs. numai ca nu ati formulat corect. Botezul pruncilor este o practica prin care sunt "racolati" credinciosii, cand inca nu stiu nimic, pentru ca apoi, prin fel si fel de idei nebiblice (cum ar fi "sa nu-ti schimbi credinta" - desi chiar Sfintii Apostoli si-au schimbat-o), sa fie mentinuti acolo unde sunt si sa nu cunoasca alte ideologii (este periculos asa ceva - ar putea sa faca o comparatie si sa aiba curajul sa aleaga). |
#7
|
|||
|
|||
![]()
In cartea Martirajul lui Policarp din 156 , Policarp a zis ca 86 de ani l-a servit pe Domnul si ca nu va huli pe Dumnezeu.Policarp a inceput sa-L serveasca pe Dumnezeu la botez, in vremea aceia Policarp avea 86 de ani(69-155).Policarp a fost discipol al lui Ioan(Evanghelistul) acelasi care a scris si Apocalipsa.Ireneu al Lionului spune ca Hristos a venit sa mantuiasca pe toti prin el, ca toti sa fie renascuti in Dumnezeu:sugari, copii,adulti ... asta in (Impotriva Ereziilor 2
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate imi aratati dvs. un caz de botez facut de Sfintii Apostoli, unde cei botezati sa nu fi ascultat Cuvantul si apoi sa-si marturiseasca credinta. Ca eu nu am gasit, in Sfanta Scriptura. .Aici sunt de acord cu dvs. Din traditie sunt referinte de botez al sugarilor; din Sfanta Scriptura, nu. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu inteleg cum poti spune ca n-ai citit acestea? Tot in acelasi chip, pruncii nascuti in neam crestinesc se boateaza la varsta prunciei fara ca ei sa marturiseasca credinta la momentul respectiv, pentru ei depunand marturie cei de un neam cu ei care se obliga sa-l increstineze pe cel ales sa fie fiu in neam crestin...in acest chip se pastreaza randuiala noastra care are si radacini schipturistice din cele mai vechi timpuri. Neamul romanesc fiind ales de Bunul Dumnezeu, prin lucrarea Sfintilor Apostoli , sa fie neam ortodox, ne botezam princii inca de la 40 de zile asa cum implinea legamantul si patriarhul Avraam si tot neamul lui pana la Hristos Iisus Dumnezeul nostru. Daca tu citesti scripturile si cauti in ele numai ce-ti convine, e treaba ta, numai ca e pacat sa te pierzi in niste conceptii gresite pornite de la supararea unora pe catolici, suparare ca a dus la niste rataciri mai mari decat ale catolicilor. Scripturile sunt funadamentale, insa dupa ce acestea au fost scrise, au mai fost multi oameni luminati de Duhul Sfant pe care Dumnezeu i-a randuit sa pastreze Biserica pe calea aratata de scripturi, pe acesti oameni noi ii numim Sfinti Parinti iar ei ne sunt noua invatatori in cele ale intelegerii cuvantului scripturilor.....cuvant care nu este la masura interpretarii oricui. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru circumcizia care avea loc la 8 zile de la nasterea unui copil de evreu, nu era nevoie nici de propovaduirea Evangheliei, nici de credinta celui ce urma sa fie botezat si nici de marturisirea de credinta. Dumnezeu a ales un popor al sau, poporul evreu. Si cine se nastea din evreu, era evreu, fara sa fie nevoit sa creada si marturiseasca ceva. Evreu te nasteai, cu sau fara voia ta, daca parintii tai erau evrei. Crestin devii in urma alegerii tale de a crede in Hristos si Evanghelia Sa. Este o mare diferenta intre taierea imprejur si botez. Se pare ca dvs. ati ramas fidel unei legi evreiesti, adaptata la crestinism. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul in BOR | orthodoxia.i.thanatos | Botezul | 594 | 26.01.2010 01:33:12 |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|