![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai poate dreptate cand zici ca daca ai fi casatorita ai vorbi poate altfel. Tu pari sa zici ca unii de aici, dintre care banuiesc, eu, cautam citate ca sa ne indreptatim modul de viata neconform de fapt cu credinta ortodoxa. Ei bine, eu nu am spus aici nimic despre modul meu de viata, asa ca te rog sa nu judeci unde nu cunosti. Eu discutam aici despre intrebarea Annei, care este scopul casatoriei, intr-un mod pe care il doream obiectiv, desi recunosc ca este trecut si prin prisma experientei. Si mi se pare ca sunt altii aici care vor sa vada si sa auda numai o anumita fateta a lucrurilor, iar la cealalta sunt surzi si orbi, oricate citate le-ai da, fie ele si din sfintii parinti si oricat de clare. ;-) Sper pentru voi, cei care ganditi asa, sa fiti totusi pe calea cea buna cand va veti casatori, pentru ca in acest domeniu nu exista cale unica, asta tot incerc eu sa zic. Sper pentru voi ca mantuirea sa fie scopul si urmarea casatoriei, chiar daca in alt fel decat pentru altii. De asemenea va doresc sa aveti forta si curaj sa va cresteti cei 10, 15 copii, sau mai multi, cati ati face daca nu ati tine de loc seama de ciclul fertilitatii (care se reflecta in metoda canedarului) ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca am gresi spunand ca principala finalitate a casatoriei este indumnezeirea sotilor, unirea lor cu Hristos. Evitarea desfranarii e alt scop al casatoriei, dupa cum spune chiar Sfantul Apostol Pavel: Celor ce sunt necasatoriti si vaduvelor le spun: Bine este pentru ei sa ramana ca si mine. Daca insa nu pot sa se înfraneze, sa se casatoreasca. Fiindca mai bine este sa se casatoreasca, decat sa arda . Iar cel de-al treilea scop al acestei mari Taine ar fi nasterea de copii.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Si eu am gasit in randul multor teologi exprimata aceasta idee: Scopul principal al casatoriei il reprezinta desavarsirea celor doi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Reiau o postare de pe un alt topic.) Este scopul casatoriei nasterea de copii? Bineinteles ca nu, caci scopul casatoriei este mantuirea intregii familii sot, sotie, copii. Daca scopul casatoriei ar fi doar nasterea de copii, cuplurile care nu pot avea copii din motive bilogie ar putea spune ca Taina Casatoriei nu si-a atins scopul. Este sexul un lucru rau in sine? Bineinteles ca nu, caci altfel nu ar mai fi nici un om pe lume daca Dumnezeu nu ar binecuvanta aceasta in Taina Casatoriei. Rau este sexul facut necorespunzator, adica in afara casatoriei si intr-un mod necorespunzatori (preversiuni si refuzul de a avea copii. Nu o sa intram in detalii...) Este rau ca am dorinte sexuale? Bineinteles ca nu, caci asa a fost facut omul de Dumnezeu sa aiba si aceasta activitate sexuala. Rau este pentru cei ce sunt bolnavi si nu poat avea o activitate sexuala normala in cadrul familiei. Cum sa procedez cu dorintele mele sexuale? Pai daca le pot infrana cu ajutorul lui Hristos e bine. Daca le pot infrana de tot este foarte bine caci inseamna ca pot merge pe drumul celibatului, al monahismului in care toata viata este dedicata numai lui Hristos. Daca nu le pot infrana atunci ma casatoresc cu o persona potrivita evident, unde exista atat potrivire sufleteasca cat si trupeasca. (Daca este doar turpeasca este vai si amar de acea casnicie. Daca este doar potrivire sufleteasca iar trupeste nu, iarasi nu este bine, caci comuniunea deplina in cadrul casatoriei este sufleteasca si trupeasca.) Evident ca trebuie evitata activitatea sexuala in afara casatoriei si trebuie sa avem grija sa nu picam in alte patimi cumplite: masturbare, pornografie... Dar casatoria ne ferste de desfranare? Bineinteles ca nu, caci sunt oameni care sub "umbrela casatoriei" savarsesc niste perversiuni sexuale impotriva firii care aduc moartea, prin aceasta pervertind insasi Taina Casatoriei. Dar este rau ca sotii sa doreasca unul pe altul trupeste, implinind aceasta unire sexuala? Bineintele ca nu (cititi Cantarea Cantarilor), caci de aceea se casatoresc, pentru a se implini trupeste si sufleteste si a trai intr-o comuniune deplina atat trupeasca si sufleteasca (dupa cum spune parintele Dumitru Staniloaie). La fel spune si Sfantul Pavel in Corinteni cap 7, iar parintele Arsenie Boca de asemenea spune ca in casatorie "nu este bun nici abuzul nici refuzul" activitatii sexuale. Totul trebuie faucut cu cumpatare, cu chibzuinta cu resprectarea posturilor etc. Se mantuieste femeia prin nastere de prunci? Bineinteles ca nu, caci ar insemna ca femeile care au 15 copii "se mantuiesc mai mult" decat altele care au doar un copil (desi si-au dorit mai multi), iar femeile casatorite care nu pot avea copii (din motive medicale fie ale lor fie ale sotilor) nu se mantuiesc. Pai in cazul incare barbatul este steril femeia ar putea spune, "vreau sa divortez si sa ma recasatoresc ca sa ma mantuiesc prin nasterea de copii". Femeica ca si barbatul, in cadrul casatoriei se mantuiesc prin viata intru Hristos. Fiecare trebuie sa isi cunoasca rolul si locul in familie si in Biserica si sa il indeplineasca corespunzator. Asadar sa luam aminte. Last edited by Eugen7; 15.04.2011 at 15:36:46. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Gîndește-te că cei 15 copii vor avea la rîndul lor să spunem fiecare cîte doi urmași. Peste cîteva generații, iată cum se vede roada femeii care se sacrifică născînd atîția copii, prin comparație cu cea cu un singur urmaș. La Judecata de Apoi mult mai mult va primi prima decît a doua - sper că ești de acord. Evident, depinde cît de bine știu să-și educe și să-și crească fiii și fiicele fiecare mamă, dar asta e altă discuție. Ca meditație, să ne gîndim că lumea ar fi arătat cu totul altfel dacă Abel nu ar fi fost ucis. De unde se vede gravitatea enormă, a păcatului lui Cain, cu urmări cosmice, uriașe, imposibil de imaginat.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ca sa raspund conform argumentatiei tale, o femeie care naste dar un copil si adopta 14 si ii creste, este "mai mantuita" in acceptiunea ta, caci are dragoste si de straini. Sau o femeie care este casatorita dar nu poate avea copii insa face multe fapte bune, milostenii ajuta multa lume, ducand o viata dedicata semenilor (cantitativ facand mai multe fapte bune decat cea care are 15 copii bilologici)... se mantuie mai mult decat cea care are 15 copii. Nu trebuie sa pierdem din vedere ca toata fapta buna care o facem este rodul conlucrarii cu Hristos, dovada prezentei LUI in viata noastra, a comuniunii cu EL. "Fara EL nu putem face nimic" (Ioan 15,5), nici o fapta buna (nici mica, nici mare, nici multe nici putine), iar cand facem fapta buna aceasta este datoria noastra "caci ca slugi nevrednice am facut ceea ce eram datori sa facem". Mantuirea nu este un troc, Domne ia utie cate fapte bune iti aduc... trebuie esti obligat sa imi dai muuuulta mantuire. Daca era asa erau suficiente faptele legii pentru mantuire, si nu mai era nevoie sa se intrupeze Fiul lui Dumnezeu. Nu mai era nevoie de Hristos pentru mantuirea omului, faptele legii erau suficiente. Procesul mantuirii este unul complex, de durata in care omul mai cade, mai se ridica dar Hristos este prezent in viata LUI. Singurul merit al omului in lucrarea faptei bune este acela de a-L lasa pe Hristos sa lucreze in el, caci Hristos este cel care face faptele mari si bune nu noi. Si sa nu credeti ca este usor sa IL lasam pe Hristos sa traiasca in noi... putini reusesc, precum sfantul Pavel care spune "Nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine". Sfintii Apostoli sau marii sfinti au facut ei singuri minuni? Nicidecum, ci Hristos care era in ei conlucra cu ei si ii ajuta sa faca fapte mari si multe intru Slava lui Dumnezeu si ca sa ii ajute si pe celilati oameni pe drumul mantuirii intru Hristos Iisus. Maica Domnului si toti sfintii lui Hristos au cautat doar Slava lui Iisus Hristos (nu slava proprie), au cerut si cer oamenilor sa asculte de Hristos (si nu de ei), au ajutat si ajuta pe oameni sa traiasca intru Hristos. Har si pace. Doamne ajuta. Last edited by Eugen7; 15.04.2011 at 16:20:17. |
#7
|
|||||||||
|
|||||||||
![]()
De ce am vrut neapărat să comentez această idee? Ca să îi încurajez pe cei căsătoriți să facă prunci, pentru că acset lucru este una din cele mai bune fapte care se poate face de către cineva, după părerea mea.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Doamne ajută și weekend plăcut! Mă bucur că am discutat un pic la acest sfîrșit de săptămînă.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doresc sa precizez insa ca in cazul Sfintei Treimi, atributele (iubire, mila, bunatate etc) tin de fiinta si nu de ipostas. In acest caz unitatea vointei divine este fireasca (nu depinde de ipostas). Fiul, Cuvantul lui Dumnezeu nu are o voita deosebita de a Tatalui, insa dupa intrupare, cand Ipostasa Fiului lui Dumnezeu ia si firea omeneasca (cu trup si suflet), atunci in Hristos coexista firea Dumnezeiasca si firea umana, fiecare cu voia ei. De accea Hristos a spus ca om, potrivit voii umane: "Parinte treaca de la minte Paharul acesta, insa nu voia Mea ci voia Ta sa se faca" ... sau "Dumnezeul Meu Dumnezeul meu de ce M-ai parasit" caci Hristos doar potrivit firii umane a fost parasit pe cruce cand a murit ca om, intruca ca Dumnezeu este este pururi "una cu Tatal" (Ioan 10,30) si "toate cate face Tatal asemenea face si Fiul intocmai" (Ioan 4) si "precum Tatal are viata in sine asa si Fiul are viata in sine" (Ioan 5) Si tot Hristos insa de data aceasta ca Dumnezeu a zis: leprosului "voiesc, curateste-te si indata s-a curatit leprosul" sau "Iertate iti sunt pacatele" sau "Lazare iesi afara" si a invitat Lazar cel mort de 4 zile, sau "Nimeni nu ia viata mea de la Mine ci putere am sa imi pun sufletul meu (omenesc) si putere am iarasi sa il iau" (Ioan 10) Insa in cazul omului, atat barbatul cat si femeia au multe deosebiri personale, si trebuie cu ajutorul lui Dumnezeu sa ajunga sa traiasca "intr-un singur cuget" (o singura vointa, caci in cazul omului vointa depinde de ipostas) si "barbatul sa se inteleaga bine intru toate cu femeia". Deci fara ajutorul lui Dumnzeu, fara Sfanta Taina a Casatoriei, fara Hristos Iisus nu se poate vorbi de unitatea familiei, intru desavarsirea omului pe aceasta cale. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Care este scopul vietii? | amatyyy | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 53 | 23.05.2013 20:57:02 |
Despre Taina Nuntii in cultul rasaritean | Alexandru | Nunta | 18 | 10.05.2012 11:36:35 |
Noaptea nuntii | Solveig | Nunta | 208 | 29.10.2011 00:47:41 |
Scopul familiei | costel | Nunta | 23 | 12.01.2010 09:07:51 |
Scopul creatiei | toni2009 | Generalitati | 22 | 23.11.2009 17:31:32 |
|