![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
Hmmm, atunci cum ramine cu Sfintul Stefan cel mare care chefuia, umbla cu femei, girla si reteza capete intr-o veselie...deci distractiile se tineau lant...da se si spovedea la Sihastrul sau din cind in cind insa revenea la ceea ce facea mai sus.
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Citat:
placerea este o negatie a suferintei. iar suferinta si viata sunt tautologii, toate organismele in viata sunt intr-o suferinta permanenta. Citat:
Citat:
Insa poti observa cum unii crestini "modernizati" considera viziunea asta "extremista"? mai ales femeile vad ca le e prea greu sa se abtina de la placeri |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca ar fi bine sa definim "placerile" despre care se vorbeste aici.
|
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si casatoruia este o cale de sfintenie, nu numai calugaria. Si nu ai grija, ca si casatoria presupune asceza, insa de alt fel: sa te adaptezi celuilalt, sa lasi voia ta pentru a lui, sa porti in spate si durerile si suferintele lui (odata cu bucuriile), sa muncesti si sa-ti asumi responsabilitati pentru familie, sa nasti si sa cresti copii etc. Pe langa suferinte, viata ne ofera insa si unele bucurii si placeri, pe care Dumnezeu nu le cere nicidecum sa le refuzam, ci sa le traim cu multumire. Citat:
De la ce placeri ar trebui sa ne abtinem, Doamne ajuta-ne, oamenii casatoriti? Ar trebui sa incercam sa nu simtim nici placerile firesti? Ar trebui, noi oamenii in general, sa ne abtinem sa ne bucuram de apa calda, de o mancare buna, de o raza de soare, de un vanticel intr-on zi torida? Ar trebui sa alungam aceste senzatii placute ca fiind de la diavol, cumva??
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#35
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfintenia NU este identica cu renuntarea. Sfintenia este unirea cu Dumnezeu, unica sursa a sfinteniei. La Dumnezeu se poate ajunge pe diverse cai. Asceza Nu inseamna numai renuntare. Inseamna si renuntare, dar si jertfa in sens mai larg. Sigur, nu este vorba de asceza de dragul ascezei, aici sunt de acord cu tine.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unirea cu Dumnezeu nu este posibila decât prin curatirea de patimi, despatimire. Dumnezeu nu se poate uni cu un om patimas iar despatimirea ia mult timp, vezi cazul Mariei Egipteanca care s-a luptat 17 ani cu patimile (e drept ca la ea împatimirea era mai mare, datorita pacatelor grave comise ani de-a rândul). Împatimirea este urmarea pacatelor si a vietii de placeri. Un om care nu duce o viata de lupta cu placerile nu se poate despatimi si nici mântui. Martirii nu au fost niste oameni care au trait patimas decât în unele cazuri, daca nu erau crestini recenti ei dusesera o viata de asceza. Unirea cu Dumnezeu presupune si schimbarea mintii prin rugaciune. Nu te poti uni cu Dumnezeu având un mod natural de gândire. Dumnezeu este foc mistuitor, Sf. Siluan spune ca un om firesc nu poate suporta vederea lui Dumnezeu. Unirea cu Dumnezeu nu e un fenomen manifestat la un moment dat ci se realizeaza începnd din aceasta viata, numit îndumnezeire,vezi aceste articole: http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...ezeirea-omului http://www.crestinortodox.ro/diverse...l-vietii-umane
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#37
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Legatura intre proximitate, atingere, alaptare, sex (am vrut sa spun dragoste, nu sex) si dragostea materna se face prin mecanismul de recompensare (reward system) si au aparut evolutionist inca la reptile, prin sistemul limbic (sediul emotiilor). Evolutionismul considera dragostea materna ca fiind sursa celorlalte tipuri de empatie sau dragoste. Am spus ca e o viziune ciudata pentru un crestin pentru ca, banuiesc, tu consideri ca omul porneste de la animal si incearca sa ajunga la Dzeu, fara acea "cadere" de care e asa de atasata Fani, de exemplu. Dar probabil ca ma insel. @flegmatic: desi consider ca evolutia naturala duce spre poligamie, evolutia culturala sau sociala au facut din om un preponderent monogam. |
#38
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru um om credincios nu exista nimic pur lumesc. Patima inseamna tocmai asta, absolutizearea unui lucru prin despartirea lui de Dumnezeu. Daca traim lucrurile ca niste oameni iubitori de Dumnezeu, aceste lucruri nu mai sunt lumesti, si nu sunt in nici un caz patimi. Patilma orbeste si robeste, aceste bucurii ne fac viata frumoasa si ne mangaie, ajutandu-ne sa ii multumim lui Dumnezeu; ajutandu-ne si sa traim mai cu rabdare momentele grele si suferintele, de care oricum vom avea parte si fara sa ne straduim.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Serafim de Sarov ii intampina pe toti cei ce veneau la el prin urmatoarele cuvinte: "Hristos a inviat, bucuria mea!". Minunat sfant, minunate cuvinte!
Nu poate exista comuniune adevarata si prin urmare o reala bucurie a intalnirii, fara vestirea evenimentului Invierii. Altfel, ce sens ar avea relatiile noastre, prieteniile noastre sau casniciile, daca nu ar dainui in vesnicie. Ma pot bucura deplin de celalalt numai stiind ca moartea a fost desfiintata, ca ea nu mai are putere nici asupra lui si nici asupra mea. Aceasta bucurie trebuie sa se manifeste in raporturile dintre mama si copil, dintre soti, dintre prieteni si chiar dintre straini. Crestinismul nu este religia posacilor, a "fetelor smolite", a celor cu "cenusa in cap", a "mormintelor varuite" sub pretext de despatimire. Voi reusi sa renunt la patimi nu datorita postului sau a canonului dat de duhovnic, luate in sine, ci numai atunci cand ajung sa traiesc bucuria de a purta cu mine in vesnicie multime de persoane, iar iei, la randul lor, sa ma "odihneasca" in inimile lor. |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Dragii mei, fiecaruia i se cere dupa puterile sale, Bunul Dumnezeu nu cere fiecarui om asceza, ii cere fiecarui om dupa puterile sale sa renunte la anumite placeri, sa faca tot ce ii sta in puteri sa isi lucreze mantuirea. Cel care simte tot timpul vinovatia anumitor placeri stie ca apoi sa cada in genunchi si sa faca pocainta pentru pacatul savarsit(vorbesc aici de oamenii casatoriti care savarsesc pacatul trupesc). Acestia daca simt nevoia de mai multa nevointa decat pot face in situatia in care se afla renunta de comun acord la lume si intra in manastiri, dar acest caz este mai rar, cei care se simt chemati spre multa nevointa isi fixeaza ca scop in viata aceasta nevointa, deoarece devine singurul lucru care ii intereseaza, singurul lucru cu adevarat important si pe masura ce inainteaza simturile lor se subtiaza atat de mult incat si cea mai simpla placere care ii distrag de la vorbirea cu Dumnezeu(rugaciune) devine o placere vinovata care este urmata de multe lacrimi de pocainta.Restul suntem noi, cei doritori de rugaciune dar si iubitori de viata de familie, mai slabi, mai rugatori in situatii dificile.
In cadrul acestui topic s-a cam confundat tabla inmultirii cu tabla zincata. Noi cei mici incercam sa intelegem cum a privi un peisaj frumos de catre un pusnic poate fi un pacat pentru el si comparam cu placerea sexuala si placerile care se nasc in timpul suptului, de parca toate s-ar situa pe acelasi calapod.Placerea pruncului de a suge se numeste "placere" pentru ca acesta este cuvantul romanesc pentru acest sentiment dar e mai mult incantare amestecata cu iubire si bucurie.Placerea sexuala este o placere care starneste un anumit sentiment de vinovatie in omul evlavios, este un pacat spalat prin spovedanie si lacrimi multe, iar pentru cei mai lumesti este o implinire a iubirii dintre sot si sotie. Sper sa se inteleaga corect ceea ce am spus deoarece vad ca devine un specific al nostru sa deviem de la subiect sau sa intelegem altceva decat s-a scris.
__________________
"Imparate Ceresc Mangaietorule Duhul Adevarului care pretutindenea esti si pe toate le-mplinesti,Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Oastea Domnului - tendinta centrifuga? | ar14rai | Secte si culte | 69 | 05.02.2013 12:18:29 |
|