Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.10.2009, 23:39:46
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
tricesimusseptimus am devenit asa de usor de anticipat?:)Imi ghicesti viitoarele mutari,daca e asa nu mai castig nici o batalie :)),dar eu oricum nu aveam de gand sa aduc in discutie frangerea painii.
Tu singur ai zis ca:
"Toți împreună erau nelipsiți dela Templu în fiecare zi, frîngeau pînea acasă, și luau hrana, cu bucurie și curăție de inimă". (Fapte 2:46)
Pai atunci de ce tot sustii ca sabatul si sabatul?Ei erau nelipsiti in fiecare zi,nu numai in zile de sabat.Eu am adus cateva exemple despre duminica,acum astept de la tine exemple care sustin explicit ca se adunau sambata.Pentru ca in Faptele apostolilor spune clar ca s-au adunat duminica,dar asta nu inseamna ca se adunau numai duminica,asta inseamna ca nu conteaza ziua,trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu "in fiecare zi".Nu le cer pentru ca as fi "duminicas":)adica sa sustin ca numai duminica trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu,ci doar asa de dragul discutiei ca daca sustinem ceva trebuie sa ne bazam pe ceva,nu-i asa?
"Doar de dragul discuției", putem discuta despre altceva, nu despre lucruri atât de serioase precum Legea lui Dumnezeu. Texte care vorbesc explicit "că se adunau sâmbăta" sunt destule și s-au amintit în postări mai vechi pe acest topic, dar nu asta e problema.

Atunci când se vine cu "argumentul duminicii", mai întâi de toate trebuie demonstrat că Hristos a desființat Decalogul (lucru imposibil, deoarece chiar El a afirmat că nu a venit să strice Legea ci s-o împlinească) cu sabat cu tot, apoi că El a poruncit sfințirea duminicii (lucru de asemenea imposibil de găsit în tot NT) și în final se poate începe acțiunea de căutare a argumentelor duminicale în practica lui Iisus și a apostolilor.

Demersul vostru a pornit dintr-o direcție cu totul greșită. S-au adus mai întâi argumente ale ținerii duminicii din perioada timpurie a creștinismului, argumente ce puteau fi fabricate de copiștii textelor patristice. O măsluire de acest fel (pentru că măsluire rămâne în ciuda intenției apologetice) este desconspirată de chiar titulatura duminicii atribuită ante festum unei perioade în care prima zi a săptămânii era numită Dies Solis de către creștini și păgâni deopotrivă.

Așa că frații mei, începeți de acolo de unde e normal, însă vă pot spune că vă așteaptă o muncă grea la capătul căreia vă veți afla în postura de luptători împotriva lui Dumnezeu și a Legii Sale. Dumnezeu să vă ferească!
  #2  
Vechi 30.10.2009, 11:24:35
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

tricesimusseptimus,pentru mine ca sa iti spun drept discutia asta nu are rost.I-am mai spus si lui Condor ca a tine sabatul nu inseamna ca acest fapt ne aduce mantuirea,ne mintim singuri daca credem asta,iar ceilalti care vin la slujbe duminica sunt osanditi,asa cum i-am mai auzit pe unii adventisti.Isus niciodata nu a zis oamenilor sa tina sabatul,cand acestia l-au intrebat ce sa faca pentru a fi mantuiti.Nici in una din cuvantarile sale nu a cerut asta si nu isi tinea aceste cuvantari sambata ca o regula fixa.Isus a facut minuni si lunea si sambata si duminica,nu a contat ce zi este pentru a vindeca pe ceilalti fizic si spiritual.Probabil veti zice ca nu era cazul sa le vorbeasca evreilor despre sabat pentru ca ei oricum il respectau cu strictete.Aveti dreptate,dar nici celor din alte neamuri care probabil nu il respectau,precum samaritenii,nu le-a poruncit exclusiv aceasta,ci a cautat sa le vada credinta.Daca chestiunea sabatului era asa de importanta pentru mantuire cum cred unii,garantat ca El le-ar fi vorbit oamenilor de atunci si celor de dupa despre aceasta.Ca necinstirea sabatului ar fi semnul despre care vorbeste Ioan in Apocalipsa(cum tot unii adventisti cred,nu stiu de unde aceasta concluzie),acestea sunt speculatii si simple teorii pe care nimeni nu le poate demonstra.Daca ar fi dupa unii si altii semnul apocaliptic ar inseamna vrute si nevrute,sunt pareri si opinii,dar nu adevaruri absolute.
Cine respecta sabatul foarte bine face,cine merge la slujbe duminica la fel.Important este cum isi traieste viata,mai ales si in celelalte zile ale saptamanii.Daca el crede ca cinstirea sabatului ii va aduce binecuvanturi foarte bine face ca incearca sa il respecte.Dar pana la urma este o optiune.
Dar ce este sabatul la urma urmei?Sabatul privit simplist este o denumire.Multi pot considera duminica a fi de fapt sabatul,daca pot sa ma exprim astfel,ziua in care il cinstesc in mod deosebit pe Dumnezeu.Unii pot considera a fi sabat in fiecare zi,slujindu-l pe Dumnezeu netinand cont de ce zi e.
In biblie nu vedem ca Isus sa fi facut diferente intre zile.Isus a facut multe minuni in zilele de sabat,dar si in oricare alta zi,El a Slujit Lui Dumnezeu tot timpul,nu a facut deosebire intre zile cand era vorba sa spuna oamenilor despre Imparatia Cerului.Isus a cules spice intr-o zi de sabat si in viziunea fariseilor nu a facut bine(stim cu totii regulile stricte cu privire la sabat),tu ai treiera in ziua de sabat?Cam asa era privit gestul lui Isus atunci,dar Isus a facut acest lucru pentru ca Lui si ucenicilor le era foame si mai ales pentru ca Isus a privit dincolo de denumirea generica "sabat".Trebuie totusi sa privim si noi dincolo de sensul propriu al cuvintelor,mai ales ca Biblia a fost scrise cu cateva mii de ani inainte de noi,cand oamenii aveau alte perceptii si moduri de exprimare.Trebuie sa tinem cont de aceste lucruri mai ales cand ne referim la Apocalipsa lui Ioan,care este o carte profetica.De multe ori referindu-se la "sabat" poate cei de atunci intelegeau altfel decat intelegem noi astazi prin sabat,adica priveau sabatul printr-un sens mai larg.Altii au dreptul sa ma contrazica,eu asa vad lucrurile.
Isus ne-a aratat sa traim in asa fel incat sabatul ar fi in fiecare zi,adica in sfintenie.Asa este cel mai corect sa facem.Poate am mai zis aceste lucruri si m-am repetat,tu daca ai o alta parere,e parerea ta.
  #3  
Vechi 30.10.2009, 13:12:59
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
a tine sabatul nu inseamna ca acest fapt ne aduce mantuirea
Nici condor nici eu nu am susținut așa ceva. Ba mai mult, am spus: Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți. Iisus ne-a dat posibilitatea mântuirii, și noi în semn de gratitudine ținem poruncile Lui (printre care și sabatul).

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
ne mintim singuri daca credem asta,iar ceilalti care vin la slujbe duminica sunt osanditi,asa cum i-am mai auzit pe unii adventisti.
Nici acest lucru nu l-am afirmat. Și nici n-am auzit pe vreun adventist să declare o asemenea prostie. Dar fraților, mergeți zilnic la Biserică și rugați-vă nu numai duminica!

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Isus niciodata nu a zis oamenilor sa tina sabatul,cand acestia l-au intrebat ce sa faca pentru a fi mantuiti.
"Atunci s'a apropiat de Isus un om, și I-a zis: ,,Învățătorule, ce bine să fac, ca să am viața veșnică?`` El i-a răspuns: ,,De ce mă întrebi: ,Ce bine?` Binele este Unul singur. Dar dacă vrei să intri în viață, păzește poruncile."
(Matei 19:16-17)

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
si nu isi tinea aceste cuvantari sambata ca o regula fixa.
16. Și a venit în Nazaret, unde fusese crescut, și, după obiceiul Său, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogă și S-a sculat să citească." (Luca 4)



Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Ca necinstirea sabatului ar fi semnul despre care vorbeste Ioan in Apocalipsa(cum tot unii adventisti cred,nu stiu de unde aceasta concluzie)
1. Dacă te referi la semnul Fiarei, acesta încă nu a intrat în vigoare, nu știu pe ce "adventiști" ai auzit tu spunând asta.
2. Nu "necinstirea sabatului" este semnul Fiarei.

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Multi pot considera duminica a fi de fapt sabatul,daca pot sa ma exprim astfel,ziua in care il cinstesc in mod deosebit pe Dumnezeu.Unii pot considera a fi sabat in fiecare zi,slujindu-l pe Dumnezeu netinand cont de ce zi e.
Avem libertatea să credem orice. Unii pot considera și că joia e marți și că albul e negru, asta nu înseamnă că așa și este.

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Isus a cules spice intr-o zi de sabat
Nu Iisus a cules, ci ucenicii Lui


Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
si in viziunea fariseilor nu a facut bine(stim cu totii regulile stricte cu privire la sabat),tu ai treiera in ziua de sabat?Cam asa era privit gestul lui Isus atunci,dar Isus a facut acest lucru pentru ca Lui si ucenicilor le era foame si mai ales pentru ca Isus a privit dincolo de denumirea generica "sabat".
Regulile acelea "stricte cu privire la sabat" au fost făcute de farisei, nu de Dumnezeu.


Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Trebuie totusi sa privim si noi dincolo de sensul propriu al cuvintelor,mai ales ca Biblia a fost scrise cu cateva mii de ani inainte de noi,cand oamenii aveau alte perceptii si moduri de exprimare.
Indiferent de timp, cultură sau lexic, Legea lui Dumnezeu rămâne tot lege iar percepția noastră oricât de liberală ar fi, niciodată "păzește sabatul" nu va deveni "calcă sabatul".
  #4  
Vechi 30.10.2009, 12:56:44
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Doar de dragul discuției", putem discuta despre altceva, nu despre lucruri atât de serioase precum Legea lui Dumnezeu. Texte care vorbesc explicit "că se adunau sâmbăta" sunt destule și s-au amintit în postări mai vechi pe acest topic, dar nu asta e problema.

Atunci când se vine cu "argumentul duminicii", mai întâi de toate trebuie demonstrat că Hristos a desființat Decalogul (lucru imposibil, deoarece chiar El a afirmat că nu a venit să strice Legea ci s-o împlinească) cu sabat cu tot, apoi că El a poruncit sfințirea duminicii (lucru de asemenea imposibil de găsit în tot NT) și în final se poate începe acțiunea de căutare a argumentelor duminicale în practica lui Iisus și a apostolilor.

Demersul vostru a pornit dintr-o direcție cu totul greșită. S-au adus mai întâi argumente ale ținerii duminicii din perioada timpurie a creștinismului, argumente ce puteau fi fabricate de copiștii textelor patristice. O măsluire de acest fel (pentru că măsluire rămâne în ciuda intenției apologetice) este desconspirată de chiar titulatura duminicii atribuită ante festum unei perioade în care prima zi a săptămânii era numită Dies Solis de către creștini și păgâni deopotrivă.

Așa că frații mei, începeți de acolo de unde e normal, însă vă pot spune că vă așteaptă o muncă grea la capătul căreia vă veți afla în postura de luptători împotriva lui Dumnezeu și a Legii Sale. Dumnezeu să vă ferească!
Evrei 4:7 Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
Evrei 4:8 Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă.

Citat:
Și astăzi au rămas 10 porunci, dar:
- ele rămân porunci ale Legii Vechi. În Legea Nouă multe prescripții ale Legii Vechi au fost abolite.
- "ziua Domnului / κυριακη ημερα" din VT devine în NT - ziua de duminică. Acest lucru este aratăta foarte clar în textul Apocalipsei 1:10 (ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ, καὶ ἤκουσα φωνὴν ὀπίσω μου μεγάλην ὡς σάλπιγγος) și anume această zi a fost ținută din totdeauna de către creștini.

Până acum de mai multe ori v-am cerut să-mi dați măcar un loc în NT când creștinii ar fi ținut (mai ales după Învierea lui Hristos), ziua sâmbetei, după toate prescripțiile VT. Un asemenea text nu ați adus, pt că nici nu există. Deci toți creștinii autentici țin ziua duminicii (ceea ce nu înseamnă că toți care țin această zi sunt creștini autentici). Iar cei care țin ziua sâmbetei fac parte din secte iudeo-creștine, în care combină după bunul plac elemente din VT și NT, amăgind lumea și amăgindu-se pe ei înșiși.
Sa-ti aduci aminte de cuvintele astea cand mergi maine la adunare :) :

Ioan 5:18 Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu.

Ioan 9:16 Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindcă nu ține sâmbăta. Iar alții ziceau: Cum poate un om păcătos să facă asemenea minuni? Și era dezbinare între ei.
  #5  
Vechi 30.10.2009, 13:15:52
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Sa-ti aduci aminte de cuvintele astea cand mergi maine la adunare :)
Aceleași obsesii induse de multele-ți prejudecăți. Nici măcar nu ești original...
  #6  
Vechi 30.10.2009, 16:57:26
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Cînd cineva nu te lasă să te închini în ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu (sâmbăta), creștinul (ortodox în cazul de față) a găsit "soluția": se închină în alta!

Dar dacă te închini în altă zi, va fi aceasta sfințită și binecuvântată? Nicidecum, oricâte "argumente" ai aduce! De ce se desparte atât de ușor închinarea de sfințire și binecuvântare?

Când încercăm să sfințim noi o zi, rezultă o caricatură. Un exemplu de astfel de caricatură este Sf. Vineri, o babă hâdă și rea din Tradiția românească.

Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție, vă supun atenției câteva amănunte interesante legate de Sf. Vineri, amănunte ce reflectă concepția creștină veche românească cu privire la săptămână și la socotirea începutului zilei:


"Sfânta Vineri, o adaptare locală a zeiței Venera, este un personaj din mitologia românească, legat inițial de a șasea (astăzi a cincea) zi din săptămână, în latină Veneris dies, în italiană venerdi, în franceză vendredi, în română vineri.

Majoritatea istorisirilor populare românești o figurează ca o "vădană, rea și năpăstoasă care nu îngăduie gospodinelor să facă o sumă de lucruri în ziua ei din săptămână, pedepsindu-le". Pentru că în viziunea populară, ziua începe din seara de dinainte, Sfânta Vineri bântuie casele începând de joi seară, "cam de când începe preotul slujba vecerniei". Prima atestare a existenței acestui personaj este prezentă în scrierile arhiepiscopului Bandinus." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2nta_Vineri)
  #7  
Vechi 30.10.2009, 17:10:18
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cînd cineva nu te lasă să te închini în ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu (sâmbăta), creștinul (ortodox în cazul de față) a găsit "soluția": se închină în alta!

Dar dacă te închini în altă zi, va fi aceasta sfințită și binecuvântată? Nicidecum, oricâte "argumente" ai aduce! De ce se desparte atât de ușor închinarea de sfințire și binecuvântare?

Când încercăm să sfințim noi o zi, rezultă o caricatură. Un exemplu de astfel de caricatură este Sf. Vineri, o babă hâdă și rea din Tradiția românească.

Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție, vă supun atenției câteva amănunte interesante legate de Sf. Vineri, amănunte ce reflectă concepția creștină veche românească cu privire la săptămână și la socotirea începutului zilei:


"Sfânta Vineri, o adaptare locală a zeiței Venera, este un personaj din mitologia românească, legat inițial de a șasea (astăzi a cincea) zi din săptămână, în latină Veneris dies, în italiană venerdi, în franceză vendredi, în română vineri.

Majoritatea istorisirilor populare românești o figurează ca o "vădană, rea și năpăstoasă care nu îngăduie gospodinelor să facă o sumă de lucruri în ziua ei din săptămână, pedepsindu-le". Pentru că în viziunea populară, ziua începe din seara de dinainte, Sfânta Vineri bântuie casele începând de joi seară, "cam de când începe preotul slujba vecerniei". Prima atestare a existenței acestui personaj este prezentă în scrierile arhiepiscopului Bandinus." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2nta_Vineri)
Doar nu vrei sa zici ca e spurcata si blestemata ziua in care a inviat Iisus?Arata-mi unde crestinii, mai ales dupa Invierea lui Iisus in NT au tinut sambata dupa prescriptiile VT.
  #8  
Vechi 31.10.2009, 15:40:57
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

Tricesimusseptimus ai spus:"Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți."De aici sa inteleg ca cei care nu tin sabatul si merg duminica la biserica nu sunt mantuiti?
Chestiunile pe care le-am zis despre unii adventisti nu sunt inventii,chiar sunt unii adventisti care cred asa ceva,ma mira ca nu ai auzit.
Mi-ai adus acest pasaj:
"Matei 19:16 Atunci s-a apropiat de Isus un om, și I-a zis: "Învățătorule, ce bine să fac, ca să am viața veșnică?"
Matei 19:17 El i-a răspuns: "De ce mă întrebi: ,Ce bine?' Binele este Unul singur. Dar dacă vrei să intri în viață, păzește poruncile."
Matei 19:18 "Care?" I-a zis el. Și Isus i-a răspuns: "Să nu ucizi: să nu preacurvești; să nu furi; să nu faci o mărturisire mincinoasă;
Matei 19:19 să cinstești pe tatăl tău și pe mama ta"; și: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți."
Curios lucru ca Isus nu aminteste de sabat,desi poate imi vei spune ca era o enumerare,care ar fi putut continua,dar despre sabat nu se spune nimic in acest caz.Porunca "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți." nici nu se afla in Legea lui Moise.
Si iar mi-ai adus:
Luca 4:16 A venit în Nazaret, unde fusese crescut; și, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S-a sculat să citească,
Isus era si El evreu,normal ca trebuia sa se supuna randuielilor(de asemenea spunea sa "dam cezarului ce este al cezarului"),si in ziua de sabat putea vorbi oamenilor de acolo.Daca vei citi in continuarea pasajului vei vedea ca le-a propovaduit Evanghelia celor de acolo.
Ai dreptate cand m-ai corectat ca nu Isus a cules spice,dar asta nu are relevanta pentru ceea ce am vrut eu sa arat,pentru ca pentru farisei era ca si cum El cules,pentru ca ucenicii il insoteau.Si iar ai mai spus:
"Regulile acelea "stricte cu privire la sabat" au fost făcute de farisei, nu de Dumnezeu."
Aici ar trebui usor sa te contrazic,multe din aceste reguli,au fost puse inca din vremea lui Moise.Uite ca de exemplu:
Exodul 31:14 Să țineți Sabatul, căci el va fi pentru voi ceva sfânt. Cine îl va călca, va fi pedepsit cu moartea; cine va face vreo lucrare în ziua aceasta, va fi nimicit din mijlocul poporului său.
Pai in fata acestui verset ce mai zici?Nu sunt reguli stricte?
Am fost curios sa vad in biblie cand apare prima data termenul de sabat.Uite unde l-am gasit prima data:
Exodul 16:23 Și Moise le-a zis: "Domnul a poruncit așa. Mâine este ziua de odihnă, Sabatul închinat Domnului; coaceți ce aveți de copt, fierbeți ce aveți de fiert, și păstrați până a doua zi dimineața tot ce va rămâne!"
Inainte de acest pasaj nu se vorbea despre sabat,ci doar de ziua a saptea.
Uite cum apare porunca zilei a saptea in Lege:
Exodul 20:8 Adu-ți aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfințești.
Exodul 20:9 Să lucrezi șase zile, și să-ți faci lucrul tău.
Exodul 20:10 Dar ziua a șaptea este ziua de odihnă închinată Domnului, Dumnezeului tău: să nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta.
Exodul 20:11 Căci în șase zile a făcut Domnul cerurile, pământul și marea, și tot ce este în ele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă și a sfințit-o.
Din Lege ce se poate intelege?Biblia spune clar sa lucram sase zile(de exemplu unii ar putea zice sa lucrm de luni pana sambata,sunt sase zile),dar ziua a saptea(nu a saptamanii,ci dupa ce ai lucrat sase zile,deci in cazul specificat de mine,duminica)este ziua de odihna.Acum Moise a ales "sabatul",sambata,poate pentru ca ziua de odihna sa fie uniforma,nu sa fie tinuta de fiecare unul duminica altul sambata,ca pana la urma ce sunt duminica sau sambata?Niste denumiri sunt.Fiecare le-au numit de-a lungul timpului cum au vrut.Moise a ales sambata,crestinii de-a lungul timpului duminica,pentru ca este o zi speciala,ziua cand a inviat Mantuitorul.Si deci se poate concluziona,logic,ca ziua de odihna ar putea foarte bine fi aleasa si joia,daca inainte cineva lucreaza sase zile,si dupa a sasea(care cade de exemplu joia)sa fie zi de odihna,sau orice alte exemple.Aici trebuie totusi sa fim uniformi,adica sa tinem sabatul,ziua de odihna toti odata.Inainte evreii au ales sambata cum am spus,crestini duminica.Nu vad de ce atatea dezbateri referitoare la aceasta chestiune.Daca cineva nu tine "sambata",ci duminica,asta nu inseamna ca incalca ziua de odihna,pentru ca in lege apare clar "Exodul 20:9 Să lucrezi șase zile, și să-ți faci lucrul tău.
Exodul 20:10 Dar ziua a șaptea este ziua de odihnă închinată Domnului".
  #9  
Vechi 02.11.2009, 08:34:57
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Tricesimusseptimus ai spus:"Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți."De aici sa inteleg ca cei care nu tin sabatul si merg duminica la biserica nu sunt mantuiti?
Tocmai asta spuneam că nu sabatul ne mântuiește, mai citește o dată fraza. Și ca o curiozitate, întreabă un ortodox sau un catolic dacă este mântuit...

[quote=Totpeetor;177561]Chestiunile pe care le-am zis despre unii adventisti nu sunt inventii,chiar sunt unii adventisti care cred asa ceva,ma mira ca nu ai auzit.

Și pe mine mă miră că nu le-am auzit eu, în schimb le-ai auzit tu. Se pare că cunoști extrem de mulți adventiști.

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Mi-ai adus acest pasaj:
"Matei 19:16 Atunci s-a apropiat de Isus un om, și I-a zis: "Învățătorule, ce bine să fac, ca să am viața veșnică?"
Matei 19:17 El i-a răspuns: "De ce mă întrebi: ,Ce bine?' Binele este Unul singur. Dar dacă vrei să intri în viață, păzește poruncile."
Matei 19:18 "Care?" I-a zis el. Și Isus i-a răspuns: "Să nu ucizi: să nu preacurvești; să nu furi; să nu faci o mărturisire mincinoasă;
Matei 19:19 să cinstești pe tatăl tău și pe mama ta"; și: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți."
Curios lucru ca Isus nu aminteste de sabat,desi poate imi vei spune ca era o enumerare,care ar fi putut continua,dar despre sabat nu se spune nimic in acest caz.
"Curios lucru" că El nu amintește de nici una din poruncile privitoare la iubirea de Dumnezeu (de pe prima tablă). Înseamnă cumva că am putea avea totuși viața veșnică dacă:
1. Nu credem în Unicul Dumnezeu
2. Ne închinăm la idoli
3. Ducem în deșert Numele Domnului
și bineînțeles 4....
?

[quote=Totpeetor;177561]Porunca "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți." nici nu se afla in Legea lui Moise.

Nu le afla în "legea lui Moise", în schimb se afla în Legea lui Dumnezeu, mai exact în spiritul poruncilor de pe a doua tablă, adică chiar cele enumerate de Iisus. Și apropos, se afla și în "legea lui Moise":

"Să nu te răsbuni, și să nu ții necaz pe copiii poporului tău. Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. Eu sînt Domnul." (Levitic 19:18)


Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Si iar mi-ai adus:
Luca 4:16 A venit în Nazaret, unde fusese crescut; și, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S-a sculat să citească,
Isus era si El evreu,normal ca trebuia sa se supuna randuielilor
Știi ce este interesant în "obiceiul" lui Iisus? El s-a supus tocmai "rânduielilor" lui Dumnezeu, respingând consecvent rânduielile fariseilor și regulile absurde impuse de aceștia (chiar și cele cu privire la sabat).

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Ai dreptate cand m-ai corectat ca nu Isus a cules spice,dar asta nu are relevanta pentru ceea ce am vrut eu sa arat,pentru ca pentru farisei era ca si cum El cules,pentru ca ucenicii il insoteau.
Pentru mine are relevanță și acest lucru. Prea des îi cităm pe farisei în acuzele lor, în loc să-L cităm pe Iisus.

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Si iar ai mai spus:
"Regulile acelea "stricte cu privire la sabat" au fost făcute de farisei, nu de Dumnezeu."
Aici ar trebui usor sa te contrazic,multe din aceste reguli,au fost puse inca din vremea lui Moise.Uite ca de exemplu:
Exodul 31:14 Să țineți Sabatul, căci el va fi pentru voi ceva sfânt. Cine îl va călca, va fi pedepsit cu moartea; cine va face vreo lucrare în ziua aceasta, va fi nimicit din mijlocul poporului său.
Pai in fata acestui verset ce mai zici?Nu sunt reguli stricte?
Mai degrabă par drastice decât stricte :) Călcarea oricăreia din cele 10 Porunci ducea la moartea păcătosului. Dacă analizezi bine, tot la moarte duce și în ziua de azi. "Plata păcatului este moartea" și încă moarte de foc, nu de pietre.


Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Am fost curios sa vad in biblie cand apare prima data termenul de sabat.Uite unde l-am gasit prima data:
Exodul 16:23
termenul sabat [shabbath], apare chiar în Geneza (2,2), chiar atunci când Dumnezeu l-a instituit la Creație.



Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Acum Moise a ales "sabatul",sambata,poate pentru ca ziua de odihna sa fie uniforma,nu sa fie tinuta de fiecare unul duminica altul sambata
Nu Moise a ales termenul. Nu uita că chiar Mâna lui Dumnezeu a scris pe tabla I-a termenul Shabbath. Ai cumva impresia că Moise I-a dictat lui Dumnezeu textul poruncii?


Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
Moise a ales sambata,crestinii de-a lungul timpului duminica,pentru ca este o zi speciala,ziua cand a inviat Mantuitorul.
Nu este o zi specială, este un eveniment special: Învierea Domnului! Moartea și învierea Domnului sunt unice și irepetabile. El nu moare în fiece vineri și învie în fiece duminică!
  #10  
Vechi 02.11.2009, 12:27:37
marioad24's Avatar
marioad24 marioad24 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.02.2009
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 161
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru marioad24 Send a message via Skype™ to marioad24
Implicit Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție

Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție....
Te macina mandria baiete! Si cine te-a pus invatator peste altii? Exista UNUL si e de ajuns... NU veni tu cu aroganta ta sa ne inveti sa traim; sau tu crezi ca noi suntem morti pt Hristos? Infumuratule!


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cînd cineva nu te lasă să te închini în ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu (sâmbăta), creștinul (ortodox în cazul de față) a găsit "soluția": se închină în alta!

Dar dacă te închini în altă zi, va fi aceasta sfințită și binecuvântată? Nicidecum, oricâte "argumente" ai aduce! De ce se desparte atât de ușor închinarea de sfințire și binecuvântare?

Când încercăm să sfințim noi o zi, rezultă o caricatură. Un exemplu de astfel de caricatură este Sf. Vineri, o babă hâdă și rea din Tradiția românească.

Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție, vă supun atenției câteva amănunte interesante legate de Sf. Vineri, amănunte ce reflectă concepția creștină veche românească cu privire la săptămână și la socotirea începutului zilei:


"Sfânta Vineri, o adaptare locală a zeiței Venera, este un personaj din mitologia românească, legat inițial de a șasea (astăzi a cincea) zi din săptămână, în latină Veneris dies, în italiană venerdi, în franceză vendredi, în română vineri.

Majoritatea istorisirilor populare românești o figurează ca o "vădană, rea și năpăstoasă care nu îngăduie gospodinelor să facă o sumă de lucruri în ziua ei din săptămână, pedepsindu-le". Pentru că în viziunea populară, ziua începe din seara de dinainte, Sfânta Vineri bântuie casele începând de joi seară, "cam de când începe preotul slujba vecerniei". Prima atestare a existenței acestui personaj este prezentă în scrierile arhiepiscopului Bandinus." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2nta_Vineri)
__________________
Cu noi este Dumnezeu,
Intelegeti neamuri si va plecati
Caci cu noi este Dumnezeu

Last edited by marioad24; 02.11.2009 at 12:29:39.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12