![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci când se vine cu "argumentul duminicii", mai întâi de toate trebuie demonstrat că Hristos a desființat Decalogul (lucru imposibil, deoarece chiar El a afirmat că nu a venit să strice Legea ci s-o împlinească) cu sabat cu tot, apoi că El a poruncit sfințirea duminicii (lucru de asemenea imposibil de găsit în tot NT) și în final se poate începe acțiunea de căutare a argumentelor duminicale în practica lui Iisus și a apostolilor. Demersul vostru a pornit dintr-o direcție cu totul greșită. S-au adus mai întâi argumente ale ținerii duminicii din perioada timpurie a creștinismului, argumente ce puteau fi fabricate de copiștii textelor patristice. O măsluire de acest fel (pentru că măsluire rămâne în ciuda intenției apologetice) este desconspirată de chiar titulatura duminicii atribuită ante festum unei perioade în care prima zi a săptămânii era numită Dies Solis de către creștini și păgâni deopotrivă. Așa că frații mei, începeți de acolo de unde e normal, însă vă pot spune că vă așteaptă o muncă grea la capătul căreia vă veți afla în postura de luptători împotriva lui Dumnezeu și a Legii Sale. Dumnezeu să vă ferească! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
tricesimusseptimus,pentru mine ca sa iti spun drept discutia asta nu are rost.I-am mai spus si lui Condor ca a tine sabatul nu inseamna ca acest fapt ne aduce mantuirea,ne mintim singuri daca credem asta,iar ceilalti care vin la slujbe duminica sunt osanditi,asa cum i-am mai auzit pe unii adventisti.Isus niciodata nu a zis oamenilor sa tina sabatul,cand acestia l-au intrebat ce sa faca pentru a fi mantuiti.Nici in una din cuvantarile sale nu a cerut asta si nu isi tinea aceste cuvantari sambata ca o regula fixa.Isus a facut minuni si lunea si sambata si duminica,nu a contat ce zi este pentru a vindeca pe ceilalti fizic si spiritual.Probabil veti zice ca nu era cazul sa le vorbeasca evreilor despre sabat pentru ca ei oricum il respectau cu strictete.Aveti dreptate,dar nici celor din alte neamuri care probabil nu il respectau,precum samaritenii,nu le-a poruncit exclusiv aceasta,ci a cautat sa le vada credinta.Daca chestiunea sabatului era asa de importanta pentru mantuire cum cred unii,garantat ca El le-ar fi vorbit oamenilor de atunci si celor de dupa despre aceasta.Ca necinstirea sabatului ar fi semnul despre care vorbeste Ioan in Apocalipsa(cum tot unii adventisti cred,nu stiu de unde aceasta concluzie),acestea sunt speculatii si simple teorii pe care nimeni nu le poate demonstra.Daca ar fi dupa unii si altii semnul apocaliptic ar inseamna vrute si nevrute,sunt pareri si opinii,dar nu adevaruri absolute.
Cine respecta sabatul foarte bine face,cine merge la slujbe duminica la fel.Important este cum isi traieste viata,mai ales si in celelalte zile ale saptamanii.Daca el crede ca cinstirea sabatului ii va aduce binecuvanturi foarte bine face ca incearca sa il respecte.Dar pana la urma este o optiune. Dar ce este sabatul la urma urmei?Sabatul privit simplist este o denumire.Multi pot considera duminica a fi de fapt sabatul,daca pot sa ma exprim astfel,ziua in care il cinstesc in mod deosebit pe Dumnezeu.Unii pot considera a fi sabat in fiecare zi,slujindu-l pe Dumnezeu netinand cont de ce zi e. In biblie nu vedem ca Isus sa fi facut diferente intre zile.Isus a facut multe minuni in zilele de sabat,dar si in oricare alta zi,El a Slujit Lui Dumnezeu tot timpul,nu a facut deosebire intre zile cand era vorba sa spuna oamenilor despre Imparatia Cerului.Isus a cules spice intr-o zi de sabat si in viziunea fariseilor nu a facut bine(stim cu totii regulile stricte cu privire la sabat),tu ai treiera in ziua de sabat?Cam asa era privit gestul lui Isus atunci,dar Isus a facut acest lucru pentru ca Lui si ucenicilor le era foame si mai ales pentru ca Isus a privit dincolo de denumirea generica "sabat".Trebuie totusi sa privim si noi dincolo de sensul propriu al cuvintelor,mai ales ca Biblia a fost scrise cu cateva mii de ani inainte de noi,cand oamenii aveau alte perceptii si moduri de exprimare.Trebuie sa tinem cont de aceste lucruri mai ales cand ne referim la Apocalipsa lui Ioan,care este o carte profetica.De multe ori referindu-se la "sabat" poate cei de atunci intelegeau altfel decat intelegem noi astazi prin sabat,adica priveau sabatul printr-un sens mai larg.Altii au dreptul sa ma contrazica,eu asa vad lucrurile. Isus ne-a aratat sa traim in asa fel incat sabatul ar fi in fiecare zi,adica in sfintenie.Asa este cel mai corect sa facem.Poate am mai zis aceste lucruri si m-am repetat,tu daca ai o alta parere,e parerea ta. |
#3
|
|||||
|
|||||
![]()
Nici condor nici eu nu am susținut așa ceva. Ba mai mult, am spus: Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți. Iisus ne-a dat posibilitatea mântuirii, și noi în semn de gratitudine ținem poruncile Lui (printre care și sabatul).
Citat:
Citat:
(Matei 19:16-17) 16. Și a venit în Nazaret, unde fusese crescut, și, după obiceiul Său, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogă și S-a sculat să citească." (Luca 4) Citat:
2. Nu "necinstirea sabatului" este semnul Fiarei. Citat:
Nu Iisus a cules, ci ucenicii Lui Citat:
Indiferent de timp, cultură sau lexic, Legea lui Dumnezeu rămâne tot lege iar percepția noastră oricât de liberală ar fi, niciodată "păzește sabatul" nu va deveni "calcă sabatul". |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evrei 4:8 Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Citat:
Ioan 5:18 Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu. Ioan 9:16 Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindcă nu ține sâmbăta. Iar alții ziceau: Cum poate un om păcătos să facă asemenea minuni? Și era dezbinare între ei. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aceleași obsesii induse de multele-ți prejudecăți. Nici măcar nu ești original...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cînd cineva nu te lasă să te închini în ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu (sâmbăta), creștinul (ortodox în cazul de față) a găsit "soluția": se închină în alta!
Dar dacă te închini în altă zi, va fi aceasta sfințită și binecuvântată? Nicidecum, oricâte "argumente" ai aduce! De ce se desparte atât de ușor închinarea de sfințire și binecuvântare? Când încercăm să sfințim noi o zi, rezultă o caricatură. Un exemplu de astfel de caricatură este Sf. Vineri, o babă hâdă și rea din Tradiția românească. Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție, vă supun atenției câteva amănunte interesante legate de Sf. Vineri, amănunte ce reflectă concepția creștină veche românească cu privire la săptămână și la socotirea începutului zilei: "Sfânta Vineri, o adaptare locală a zeiței Venera, este un personaj din mitologia românească, legat inițial de a șasea (astăzi a cincea) zi din săptămână, în latină Veneris dies, în italiană venerdi, în franceză vendredi, în română vineri. Majoritatea istorisirilor populare românești o figurează ca o "vădană, rea și năpăstoasă care nu îngăduie gospodinelor să facă o sumă de lucruri în ziua ei din săptămână, pedepsindu-le". Pentru că în viziunea populară, ziua începe din seara de dinainte, Sfânta Vineri bântuie casele începând de joi seară, "cam de când începe preotul slujba vecerniei". Prima atestare a existenței acestui personaj este prezentă în scrierile arhiepiscopului Bandinus." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2nta_Vineri) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimusseptimus ai spus:"Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți."De aici sa inteleg ca cei care nu tin sabatul si merg duminica la biserica nu sunt mantuiti?
Chestiunile pe care le-am zis despre unii adventisti nu sunt inventii,chiar sunt unii adventisti care cred asa ceva,ma mira ca nu ai auzit. Mi-ai adus acest pasaj: "Matei 19:16 Atunci s-a apropiat de Isus un om, și I-a zis: "Învățătorule, ce bine să fac, ca să am viața veșnică?" Matei 19:17 El i-a răspuns: "De ce mă întrebi: ,Ce bine?' Binele este Unul singur. Dar dacă vrei să intri în viață, păzește poruncile." Matei 19:18 "Care?" I-a zis el. Și Isus i-a răspuns: "Să nu ucizi: să nu preacurvești; să nu furi; să nu faci o mărturisire mincinoasă; Matei 19:19 să cinstești pe tatăl tău și pe mama ta"; și: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți." Curios lucru ca Isus nu aminteste de sabat,desi poate imi vei spune ca era o enumerare,care ar fi putut continua,dar despre sabat nu se spune nimic in acest caz.Porunca "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți." nici nu se afla in Legea lui Moise. Si iar mi-ai adus: Luca 4:16 A venit în Nazaret, unde fusese crescut; și, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S-a sculat să citească, Isus era si El evreu,normal ca trebuia sa se supuna randuielilor(de asemenea spunea sa "dam cezarului ce este al cezarului"),si in ziua de sabat putea vorbi oamenilor de acolo.Daca vei citi in continuarea pasajului vei vedea ca le-a propovaduit Evanghelia celor de acolo. Ai dreptate cand m-ai corectat ca nu Isus a cules spice,dar asta nu are relevanta pentru ceea ce am vrut eu sa arat,pentru ca pentru farisei era ca si cum El cules,pentru ca ucenicii il insoteau.Si iar ai mai spus: "Regulile acelea "stricte cu privire la sabat" au fost făcute de farisei, nu de Dumnezeu." Aici ar trebui usor sa te contrazic,multe din aceste reguli,au fost puse inca din vremea lui Moise.Uite ca de exemplu: Exodul 31:14 Să țineți Sabatul, căci el va fi pentru voi ceva sfânt. Cine îl va călca, va fi pedepsit cu moartea; cine va face vreo lucrare în ziua aceasta, va fi nimicit din mijlocul poporului său. Pai in fata acestui verset ce mai zici?Nu sunt reguli stricte? Am fost curios sa vad in biblie cand apare prima data termenul de sabat.Uite unde l-am gasit prima data: Exodul 16:23 Și Moise le-a zis: "Domnul a poruncit așa. Mâine este ziua de odihnă, Sabatul închinat Domnului; coaceți ce aveți de copt, fierbeți ce aveți de fiert, și păstrați până a doua zi dimineața tot ce va rămâne!" Inainte de acest pasaj nu se vorbea despre sabat,ci doar de ziua a saptea. Uite cum apare porunca zilei a saptea in Lege: Exodul 20:8 Adu-ți aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfințești. Exodul 20:9 Să lucrezi șase zile, și să-ți faci lucrul tău. Exodul 20:10 Dar ziua a șaptea este ziua de odihnă închinată Domnului, Dumnezeului tău: să nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta. Exodul 20:11 Căci în șase zile a făcut Domnul cerurile, pământul și marea, și tot ce este în ele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă și a sfințit-o. Din Lege ce se poate intelege?Biblia spune clar sa lucram sase zile(de exemplu unii ar putea zice sa lucrm de luni pana sambata,sunt sase zile),dar ziua a saptea(nu a saptamanii,ci dupa ce ai lucrat sase zile,deci in cazul specificat de mine,duminica)este ziua de odihna.Acum Moise a ales "sabatul",sambata,poate pentru ca ziua de odihna sa fie uniforma,nu sa fie tinuta de fiecare unul duminica altul sambata,ca pana la urma ce sunt duminica sau sambata?Niste denumiri sunt.Fiecare le-au numit de-a lungul timpului cum au vrut.Moise a ales sambata,crestinii de-a lungul timpului duminica,pentru ca este o zi speciala,ziua cand a inviat Mantuitorul.Si deci se poate concluziona,logic,ca ziua de odihna ar putea foarte bine fi aleasa si joia,daca inainte cineva lucreaza sase zile,si dupa a sasea(care cade de exemplu joia)sa fie zi de odihna,sau orice alte exemple.Aici trebuie totusi sa fim uniformi,adica sa tinem sabatul,ziua de odihna toti odata.Inainte evreii au ales sambata cum am spus,crestini duminica.Nu vad de ce atatea dezbateri referitoare la aceasta chestiune.Daca cineva nu tine "sambata",ci duminica,asta nu inseamna ca incalca ziua de odihna,pentru ca in lege apare clar "Exodul 20:9 Să lucrezi șase zile, și să-ți faci lucrul tău. Exodul 20:10 Dar ziua a șaptea este ziua de odihnă închinată Domnului". |
#9
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
[quote=Totpeetor;177561]Chestiunile pe care le-am zis despre unii adventisti nu sunt inventii,chiar sunt unii adventisti care cred asa ceva,ma mira ca nu ai auzit. Și pe mine mă miră că nu le-am auzit eu, în schimb le-ai auzit tu. Se pare că cunoști extrem de mulți adventiști. Citat:
1. Nu credem în Unicul Dumnezeu 2. Ne închinăm la idoli 3. Ducem în deșert Numele Domnului și bineînțeles 4.... ? [quote=Totpeetor;177561]Porunca "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți." nici nu se afla in Legea lui Moise. Nu le afla în "legea lui Moise", în schimb se afla în Legea lui Dumnezeu, mai exact în spiritul poruncilor de pe a doua tablă, adică chiar cele enumerate de Iisus. Și apropos, se afla și în "legea lui Moise": "Să nu te răsbuni, și să nu ții necaz pe copiii poporului tău. Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. Eu sînt Domnul." (Levitic 19:18) Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu este o zi specială, este un eveniment special: Învierea Domnului! Moartea și învierea Domnului sunt unice și irepetabile. El nu moare în fiece vineri și învie în fiece duminică! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție....
Te macina mandria baiete! Si cine te-a pus invatator peste altii? Exista UNUL si e de ajuns... NU veni tu cu aroganta ta sa ne inveti sa traim; sau tu crezi ca noi suntem morti pt Hristos? Infumuratule! Citat:
__________________
Cu noi este Dumnezeu, Intelegeti neamuri si va plecati Caci cu noi este Dumnezeu Last edited by marioad24; 02.11.2009 at 12:29:39. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|