Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.11.2009, 17:19:18
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Cuvantul Sabbath appare in Geneza intradevar: "Și a sfârșit Dumnezeu în ziua a șasea lucrarea Sa, pe care a făcut-o; iar în ziua a șaptea S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut."

Cuvantul apare cu sensul de a "sfarsi" sau "a termina" "a inceta" si nu apare ca o zi.Ci se spune ca Dumnezeu a sfarsit lucrarea Sa in ziua a sasea.
Deci apare


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
De unde stii tu ce a scris Mâna lui Dumnezeu pe tabla?Si apropo tablitele scrise de Dumnezeu Moise le-a aruncat din maini si le-a distrus cand a vazut ca poporul evreu si-a facut un idol de aur.Si apoi a mers din nou in munte, si a scris el(Moise) poruncile.
Ce vorbești domnule?

"1. Zis-a Domnul către Moise: "Cioplește două table de piatră, ca cele dintâi, și suie-te la Mine în munte și voi scrie pe aceste table cuvintele care au fost scrise pe tablele cele dintâi, pe care le-ai sfărâmat." (Ieșirea 34)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Dumnezeu a facut lucrarea Sa si a sfintit-o si binecuvantat-o prin Cuvantul Sau.La fel ca l-a inceput,Dumnezeu a trimis Cuvantul Sau, ca prin el sa zguduie Cerul , Pamantul si Iadul.Intreaga creatie s-a schimbat din nou prin Iisus Hristos, si s-a reinnoit si sfintit prin Invierea lui din morti.In fiecare duminica este comemorata Invierea lui Iisus Hristos prin liturghie.
Foarte bine, dar asta nu înlocuiește porunca lui Dumnezeu, și nu conferă duminicii sfințenia și binecuvântarea pe care El a da dat-o sâmbetei. Chiar repetarea scrierii dumnezeiești pe tablele de care aminteam mai sus, dovedește că Legea este veșnică și neschimbătoare (Matei 5,17-19; Romani 13,8-10; Efeseni 6,2; Iacov 2,8-12; 1 Ioan 2,3.4; 5,2.3).
  #2  
Vechi 02.11.2009, 17:44:57
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Foarte bine, dar asta nu înlocuiește porunca lui Dumnezeu, și nu conferă duminicii sfințenia și binecuvântarea pe care El a da dat-o sâmbetei. Chiar repetarea scrierii dumnezeiești pe tablele de care aminteam mai sus, dovedește că Legea este veșnică și neschimbătoare (Matei 5,17-19; Romani 13,8-10; Efeseni 6,2; Iacov 2,8-12; 1 Ioan 2,3.4; 5,2.3).
Desi Sf. Scriptura si Sf. Parinti ne indeamna sa incheiem orice discutie, sa evitam sa mai deschidem altele sau sa fim atrasi in discutii cu ereticii statornici in ratacire, nu m-am putut abtine sa te intreb urmatoarea: legea VT fiind vesnica si neschimbatoare, sa intelegem ca voi va taiati inprejur? Cel putin asa ar fi normal sa faceti daca ar fi sa ne luam dupa argumentarile tale.
  #3  
Vechi 02.11.2009, 17:54:55
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Desi Sf. Scriptura si Sf. Parinti ne indeamna sa incheiem orice discutie, sa evitam sa mai deschidem altele sau sa fim atrasi in discutii cu ereticii statornici in ratacire, nu m-am putut abtine sa te intreb urmatoarea: legea VT fiind vesnica si neschimbatoare, sa intelegem ca voi va taiati inprejur? Cel putin asa ar fi normal sa faceti daca ar fi sa ne luam dupa argumentarile tale.
Dacă ai observat, subiectul era Legea celor 10 Porunci, nu legea levitică. Tăierea împrejur nu face parte din Legea Morală a lui Dumnezeu.

Cât despre identificarea "ereticilor" și "rătăciților" ai un punct de vedere subiectiv, dar nu asta e problema (toți avem dreptul la opinie), ci faptul că e nescripturistic.
  #4  
Vechi 02.11.2009, 18:44:49
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă ai observat, subiectul era Legea celor 10 Porunci, nu legea levitică. Tăierea împrejur nu face parte din Legea Morală a lui Dumnezeu.
Taierea imprejur nu face parte din "legea levitica"! Din cate stiu eu pe vremea lui Avraam nu era instituit inca leviratul. Taierea imprejur a detinut in legea VT un loc central, reprezentatand legamantul dintre Dumnezeu si poporul ales.

Iar, in ce priveste subiectul discutiei, acesta e: faptul ca ati preluat din legea VT tot "felul de fragmente"(printre care si celebarea sambetei) care "i-au cazut cu tronc" profetesei acum 150 de ani. Nedumerirea mea personala e: de ce doar cateva fragmente si pe ce criterii au fost alese acestea neexistand nici un fundament nou-testamentar? Mai, daca ar fi sa ne luam dupa ratacirile voastre ar trebui sa admitem ca toti crestinii care au trait de la moartea Mantuitorului pe Sf. Cruce si pana la "iluminarea lumii" prin Ellen White au trait in inselare celebrand Duminica. E ca si cum as veni eu acuma si as sustine ca omul nu ar trebui sa se deplaseze folosind-si picioarele ci mainile. Ce zici, te bagi?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cât despre identificarea "ereticilor" și "rătăciților" ai un punct de vedere subiectiv, dar nu asta e problema (toți avem dreptul la opinie), ci faptul că e nescripturistic.
In ce priveste identificarea ereticilor, acesta nu e punctul meu de vedere, e punctul de vedere al Bisericii lui Hristos si acesta nu poate fi subiectiv, intrucat Biserica(Trupul lui Hristos) este infailibila(Biserica si nu persoanele: preoti, episcopi...)!

Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 18:46:58.
  #5  
Vechi 02.11.2009, 19:45:03
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Taierea imprejur nu face parte din "legea levitica"! Din cate stiu eu pe vremea lui Avraam nu era instituit inca leviratul. Taierea imprejur a detinut in legea VT un loc central, reprezentatand legamantul dintre Dumnezeu si poporul ales.
Așa este, însă eu am spus că: "tăierea împrejur nu face parte din Legea Morală a lui Dumnezeu". Am spus așa? Bun.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iar, in ce priveste subiectul discutiei, acesta e: faptul ca ati preluat din legea VT tot "felul de fragmente"(printre care si celebarea sambetei)
Celebrarea sâmbetei nu este "fragment din legea VT", ci fragment din cele 10 Porunci (dintre care 8 "fragmente" le păziți și voi).


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
care "i-au cazut cu tronc" profetesei acum 150 de ani.
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nedumerirea mea personala e: de ce doar cateva fragmente si pe ce criterii au fost alese acestea neexistand nici un fundament nou-testamentar?
Nedumerirea aceasta ar trebui s-o exprim eu cu privire la chiar "fragmente ale legii VT" cum ar fi Paștele, Rusaliile, preoția, etc.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Mai, daca ar fi sa ne luam dupa ratacirile voastre ar trebui sa admitem ca toti crestinii care au trait de la moartea Mantuitorului pe Sf. Cruce si pana la "iluminarea lumii" prin Ellen White au trait in inselare celebrand Duminica. E ca si cum as veni eu acuma si as sustine ca omul nu ar trebui sa se deplaseze folosind-si picioarele ci mainile. Ce zici, te bagi?
Mă bag. Dar află mai întâi că la început omul mergea pe picioare și celebra sâmbăta. De la moartea Mântuitorului și până la moartea apostolilor toți mergeau "pe picioare". După moartea lor, unor episcopi "le-a căzut cu tronc" "să meargă în mâini", în consecință unii mergeau în mîini, alții pe picioare (pune tu ghilimelele de rigoare mai departe). Pe la 321, un imperator a dat ordin ca din acel moment toți să meargă în mâini! Majoritatea s-a conformat, unii au mai continuat să meargă pe picioare... Acum după aproape două milenii în care majoritatea au mers în mâini, cei care mergem pe picioare suntem priviți ca niște ciudați. Pe undeva vă dau dreptate, fiind cu capul în jos logica aceasta pare normală deși în realitate este răsturnată...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
In ce priveste identificarea ereticilor, acesta nu e punctul meu de vedere, e punctul de vedere al Bisericii lui Hristos si acesta nu poate fi subiectiv, intrucat Biserica(Trupul lui Hristos) este infailibila(Biserica si nu persoanele: preoti, episcopi...)!
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului.
  #6  
Vechi 02.11.2009, 21:45:40
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Celebrarea sâmbetei nu este "fragment din legea VT", ci fragment din cele 10 Porunci (dintre care 8 "fragmente" le păziți și voi).
Draga, pentru noi legea VT nu mai are nici o insemnatate. legea VT a avut scopul de a aduce omul de la stadiul de animal(datorita pacatelor ordinare ce se faceau: sodomii, gomorii) la stadiul de OM. Acesta este scopul celor 10 porunci. Noi am primit de la Mantuitorul nostru Iisus Hristos o Lege Nou mult superiora: legea iubirii(care pana la urma cuprinde toata poruncile). Prin acesta Noua Lege fiinta umana este adusa de la stadiul de OM la asemanarea cu Dumnezeu(sfintenia)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000...
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.

Faptul ca Mantuitorul a serbat pastele iudaic si sabatul nu reprezinta un argument pentru noi crestinii. Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare. Mantuitorul a participat la serbarile traditionale iudaice, pentru ca nu era un non conformist. Mantuitorul ne indeamna sa ne supunem regulior, sa dam cezarului ce e a cezarului. Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica. Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului. Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere. Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.

Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate. "Ce ma doare" pe mine crestin ortodox ca acum "n" mii de ani evrei au fost izbaviti din robia egipteana(o imparatie pamanteana care robea doar trupul, pe cand sufletul iti era liber). In schimb duminica pentru mine un crestin inseamna foarte mult. Este ziua in care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a inviat din morti, eliberand neamul omenesc din robia diavolului(o robie a sufletului, vesnica). Duminica crestinul ortodox se bucura pentru faptul ca acum 2000 de ani Mantuitorul mi-a dat posibilitatea de a ma matui, de a petrece impreuna cu el in Rai pentru vesnicie. Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nedumerirea aceasta ar trebui s-o exprim eu cu privire la chiar "fragmente ale legii VT" cum ar fi Paștele, Rusaliile, preoția, etc.
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor(care banuiesc ca stii ce presupune). De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa. Cu ocazia Rusaliilor (Cinzecimea) la 50 de zile dupa Paste, este sarbatoarea pogorarii Harului Duhului Sfant peste Apostoli, Har transmis din generatie in generatia in BO prin intermediul Sf. Taine a Preotiei. Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara si, mai mult este mult superiora. Primul preot al Noului Testament este Insusi Mantuitorul nostru Iisus care a adus pentru prima oara Jertfa cea fara de sange cu ocazia Cinei celei de Taina(cand ia painea o frange si zice: Mancati... si ia paharul si zice: Beti dintru acesta toti Mancati...) pentru a doua oara in Emaus, si cel mai importata Jertfa de pe Sf. Cruce prin care a rascumparat intreg neamul omenesc. Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura dar si in documente istorice, ne mai amintind de Sf.Traditie care pana la urma reprezinta tot un izvor istoric)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mă bag. Dar află mai întâi că la început omul mergea pe picioare și celebra sâmbăta. De la moartea Mântuitorului și până la moartea apostolilor toți mergeau "pe picioare". După moartea lor, unor episcopi "le-a căzut cu tronc" "să meargă în mâini", în consecință unii mergeau în mîini, alții pe picioare (pune tu ghilimelele de rigoare mai departe). Pe la 321, un imperator a dat ordin ca din acel moment toți să meargă în mâini! Majoritatea s-a conformat, unii au mai continuat să meargă pe picioare... Acum după aproape două milenii în care majoritatea au mers în mâini, cei care mergem pe picioare suntem priviți ca niște ciudați. Pe undeva vă dau dreptate, fiind cu capul în jos logica aceasta pare normală deși în realitate este răsturnată...
Sa stii ca esti talentat....Ai fi bun de avocat. Cred ca ai vizionat numerase filme de acest gen. Dar cam atat.... Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
Existau in epoca crestini(iudei) printre ei chiar si apostoli care tineau si vechile traditii iudaice, printre care si taierea imprejur(este prezenta in Biblie polemica intre primii crestini cu privire la acest subiect). Cel putin pentru crestinii de origine iudaica din acele vremuri aceste obiceiuri reprezentatau inca ceva. Cred ca stii ca unii chiar propuneau taierea imprejur a viitorilor crestini inainte de a primii Botezul, si faptul ca pana la urma Biserica luminata de harul Duhului Sfant nu a acceptat aceasta considerand-o fara sens in noua conjunctura. La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii". Pentru lamurire vezi Sinodul Apostolic de la Ierusalim din anul 50.
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.



Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului.
Se pare ca sunteti obisnuiti sa luati cuvintele ad-literam(se observa si din modul in care interpretati Sf. Scriptura). Capul Bisericii(Trupul), cel care o conduce, are grija de ea, este Hristos. De aici venind infailibilitatea Bisericii. Daca nu ma crezi, citeste te rog in scrierile Sf. Apostol Pavel despre Trupul tainic al lui Hristos - Biserica.

Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 21:51:35.
  #7  
Vechi 02.11.2009, 23:20:23
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.
Ca să te citez: "Apare undeva în Biblie informația" aceasta subliniată? Sau este doar o interpretare?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare.
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica.
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului.
Unde e consemnat biblic acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere.
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor
Mda, decât numele și destule elemente comune...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa.
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara
Are totuși ceva în comun: e caducă.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura [...]
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii".
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
  #8  
Vechi 02.11.2009, 17:57:39
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Deci apare
Nici nu am zis vreodata ca nu apare cuvantul acela in Geneza probabil ca apare in mai multe locuri , dar nu neaparat cu sensul unei zile de odihna.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ce vorbești domnule?

"1. Zis-a Domnul către Moise: "Cioplește două table de piatră, ca cele dintâi, și suie-te la Mine în munte și voi scrie pe aceste table cuvintele care au fost scrise pe tablele cele dintâi, pe care le-ai sfărâmat." (Ieșirea 34)
27. Și a mai zis Domnul către Moise: "Scrie-ți cuvintele acestea, căci pe cuvintele acestea închei Eu legământ cu tine și cu Israel!"
28. Moise a stat acolo la Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți; și nici pâine n-a mâncat, nici apă n-a băut. Și a scris Moise pe table cuvintele legământului: cele zece porunci.(Iesirea 34)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Foarte bine, dar asta nu înlocuiește porunca lui Dumnezeu, și nu conferă duminicii sfințenia și binecuvântarea pe care El a da dat-o sâmbetei. Chiar repetarea scrierii dumnezeiești pe tablele de care aminteam mai sus, dovedește că Legea este veșnică și neschimbătoare (Matei 5,17-19; Romani 13,8-10; Efeseni 6,2; Iacov 2,8-12; 1 Ioan 2,3.4; 5,2.3).
Cand a sfintit Dumnezeu sambata?Dumnezeu a sfintit odihna Lui si ziua a saptea, nu sambata.Evrei tin sambata ziua odihnei pentru ca atunci au intrat in Odihna lui Dumnezeu, si au fost eliberati din robia Egipteana.Nu cred ca este zi mai sfintita si binecuvantata decat ziua conferita Insusi Domnului Odihnei ,odihna pe care el a adus-o.Duminica este aceasta noua zi , prin care intram din nou in Odihna lui Dumnezeu prin Invierea lui Hristos din morti,prin care s-a innoit si s-a sfintit din nou intreaga creatie,si prin care am iesit din robia pacatului.De aceia s-a si zis prin Apostolul:

"Evrei 4:7 Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
Evrei 4:8 Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă."


Deci nu exista zi mai sfanta si binecuvantata ca ziua in care ne-a adus acum Iisus prin Invierea Sa din morti, zi conferita Majestatii Sale care ne duce in odihna cea vesnica a lui Dumnezeu.

Acum te intreb care e a patra porunca?

si iarasi te intreb, de ce tineti voi odihna sambata?

Last edited by Danut7; 02.11.2009 at 18:02:38.
  #9  
Vechi 02.11.2009, 19:11:37
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
28. Moise a stat acolo la Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți; și nici pâine n-a mâncat, nici apă n-a băut. Și a scris Moise pe table cuvintele legământului: cele zece porunci.(Iesirea 34)
Interesant. Pe zi ce trece mi se confirmă suspiciunea că versiunea sinodală nu e demnă de încredere. De acum încolo voi verifica orice verset pe care-l postați cu alte traduceri:

"Și Moisi rămase acolo cu Dumnezeu patruzeci de zile și patruzeci de nopți, nemâncând pâne și nebând apă. Și Domnul scrise pe acele table cuvintele legământului: cele zece cuvinte" (versiunea Nitzulescu)

"Moise a stat acolo cu Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți. Și nu a mâncat deloc pâine, și n-a băut deloc apă. Și Domnul a scris pe table cuvintele legământului, cele zece porunci." (versiunea Cornilescu)

În originalul ebraic, ca și în Septuaginta, apare doar pronumele "El". „El a scris”, aflat la încheierea acestui verset nu se referă la Moise, ci la Dumnezeu (Exod 34,1; Deuteronom 10,1-4).

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Cand a sfintit Dumnezeu sambata?Dumnezeu a sfintit odihna Lui si ziua a saptea, nu sambata.
Iar ziua a șaptea este sâmbăta. Îți va confirma orice preot ortodox.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu cred ca este zi mai sfintita si binecuvantata decat ziua conferita Insusi Domnului Odihnei ,odihna pe care el a adus-o.Duminica
Nu crezi tu. Însă Biblia spune cu totul altceva: Dumnezeu a sfințit și binecuvântat sâmbăta. Pe cine să cred, pe tine sau pe Dumnezeu?

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Acum te intreb care e a patra porunca?
A 4-a poruncă a Decalogului este cea privitoare la sâmbătă.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
si iarasi te intreb, de ce tineti voi odihna sambata?
Pentru că așa a poruncit Dumnezeu, asta a ținut-o Iisus și asta au păzit-o apostolii. Un întreit motiv. Tu nu-mi poți demonstra aceleași trei motive pentru păzirea duminicii. A poruncit Dumnezeu păzirea duminicii? A păzit Isus duminica? Au păzit apostolii duminica? Nici pomeneală! O să-mi vii din nou cu [presupuse] citate din patristică referitoare la "ziua Domnului"...
  #10  
Vechi 02.11.2009, 19:48:13
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Interesant. Pe zi ce trece mi se confirmă suspiciunea că versiunea sinodală nu e demnă de încredere. De acum încolo voi verifica orice verset pe care-l postați cu alte traduceri:

"Și Moisi rămase acolo cu Dumnezeu patruzeci de zile și patruzeci de nopți, nemâncând pâne și nebând apă. Și Domnul scrise pe acele table cuvintele legământului: cele zece cuvinte" (versiunea Nitzulescu)

"Moise a stat acolo cu Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți. Și nu a mâncat deloc pâine, și n-a băut deloc apă. Și Domnul a scris pe table cuvintele legământului, cele zece porunci." (versiunea Cornilescu)

În originalul ebraic, ca și în Septuaginta, apare doar pronumele "El". „El a scris”, aflat la încheierea acestui verset nu se referă la Moise, ci la Dumnezeu (Exod 34,1; Deuteronom 10,1-4).



Iar ziua a șaptea este sâmbăta. Îți va confirma orice preot ortodox.




Nu crezi tu. Însă Biblia spune cu totul altceva: Dumnezeu a sfințit și binecuvântat sâmbăta. Pe cine să cred, pe tine sau pe Dumnezeu?



A 4-a poruncă a Decalogului este cea privitoare la sâmbătă.



Pentru că așa a poruncit Dumnezeu, asta a ținut-o Iisus și asta au păzit-o apostolii. Un întreit motiv. Tu nu-mi poți demonstra aceleași trei motive pentru păzirea duminicii. A poruncit Dumnezeu păzirea duminicii? A păzit Isus duminica? Au păzit apostolii duminica? Nici pomeneală! O să-mi vii din nou cu [presupuse] citate din patristică referitoare la "ziua Domnului"...
Ziua in care evreii au intrat in Odihna Domnului a fost Sambata.Ziua in care crestinii intra in odihna Domnului este Duminica, o noua zi, o zi hotorata din nou cum zice apostolul.Ziua in care evreii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu a fost sambata,iar ziua in care crestinii au intrat in sfintenia lui Dumnezeu este duminica.Sambata evreiasca a fost dezlegata de la odihna lui Dumnezeu si in locul ei a fost legata duminica.Iisus a dezlegat strictetea zilei de odihna spunand El Insusi ca omul a fost facut pentru Sabat , nu Sabatul pentru om.Tot El s-a intitulat si ca Domn al Odihnei.Despre Iisus si ucenicii lui scrie in NT ca nu tineau sambata, si ca dezlegau sambata.Aceasta noua odihna si noua praznuire reprezinta o sfintenie mai mare decat vechea praznuire , aratand tot odata si rolul unei zile de odihna, care e facuta pentru om si aratand si cine este cel care da odihna, Dumnezeu.Cine tine o zi de odihna, pentru Domnul o tine, si ziua de odihna este sfintita in Domnul.Atributele cele vechi s-au transcris s-au schimbat si s-au innoit toate in Iisus Hristos iar fara Iisus Hristos nu exista odihna.Deci toti cei care s-au razvratit si nu il au pe Iisus nu au intrat in odihna Lui.Prin Iisus a venit si Harul , si Legea Duhului.Deci oricine ii confera zi lui Iisus Hristos este in odihna Lui.Fiecare zi , sambata sau duminica, fiecare cum voieste.Porunca a patra privitoare la odihna este aceasta : Sase zile sa lucrezi , iar ziua a saptea e odihna Domnului.Adica, cel putin a saptea zi sa io conferi Domnului.Totusi curios lucru este si carui "hristos" ii conferim aceasta zi.Caci Iisus Hristos nu e "arhanghelul Mihail" , ci insusi Dumnezeu.Deci cam dificil , si judecati minituioase sunt in cazul acesta privitoare la intrarea in odihna, mai ales dc aveti alt hristos si alta evanghelie.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 11:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 16:32:12