![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Citat:
"1. Zis-a Domnul către Moise: "Cioplește două table de piatră, ca cele dintâi, și suie-te la Mine în munte și voi scrie pe aceste table cuvintele care au fost scrise pe tablele cele dintâi, pe care le-ai sfărâmat." (Ieșirea 34) Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cât despre identificarea "ereticilor" și "rătăciților" ai un punct de vedere subiectiv, dar nu asta e problema (toți avem dreptul la opinie), ci faptul că e nescripturistic. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar, in ce priveste subiectul discutiei, acesta e: faptul ca ati preluat din legea VT tot "felul de fragmente"(printre care si celebarea sambetei) care "i-au cazut cu tronc" profetesei acum 150 de ani. Nedumerirea mea personala e: de ce doar cateva fragmente si pe ce criterii au fost alese acestea neexistand nici un fundament nou-testamentar? Mai, daca ar fi sa ne luam dupa ratacirile voastre ar trebui sa admitem ca toti crestinii care au trait de la moartea Mantuitorului pe Sf. Cruce si pana la "iluminarea lumii" prin Ellen White au trait in inselare celebrand Duminica. E ca si cum as veni eu acuma si as sustine ca omul nu ar trebui sa se deplaseze folosind-si picioarele ci mainile. Ce zici, te bagi? In ce priveste identificarea ereticilor, acesta nu e punctul meu de vedere, e punctul de vedere al Bisericii lui Hristos si acesta nu poate fi subiectiv, intrucat Biserica(Trupul lui Hristos) este infailibila(Biserica si nu persoanele: preoti, episcopi...)! Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 18:46:58. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000... Citat:
Citat:
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Faptul ca Mantuitorul a serbat pastele iudaic si sabatul nu reprezinta un argument pentru noi crestinii. Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare. Mantuitorul a participat la serbarile traditionale iudaice, pentru ca nu era un non conformist. Mantuitorul ne indeamna sa ne supunem regulior, sa dam cezarului ce e a cezarului. Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica. Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului. Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere. Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat. Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate. "Ce ma doare" pe mine crestin ortodox ca acum "n" mii de ani evrei au fost izbaviti din robia egipteana(o imparatie pamanteana care robea doar trupul, pe cand sufletul iti era liber). In schimb duminica pentru mine un crestin inseamna foarte mult. Este ziua in care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a inviat din morti, eliberand neamul omenesc din robia diavolului(o robie a sufletului, vesnica). Duminica crestinul ortodox se bucura pentru faptul ca acum 2000 de ani Mantuitorul mi-a dat posibilitatea de a ma matui, de a petrece impreuna cu el in Rai pentru vesnicie. Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica. Citat:
Citat:
Existau in epoca crestini(iudei) printre ei chiar si apostoli care tineau si vechile traditii iudaice, printre care si taierea imprejur(este prezenta in Biblie polemica intre primii crestini cu privire la acest subiect). Cel putin pentru crestinii de origine iudaica din acele vremuri aceste obiceiuri reprezentatau inca ceva. Cred ca stii ca unii chiar propuneau taierea imprejur a viitorilor crestini inainte de a primii Botezul, si faptul ca pana la urma Biserica luminata de harul Duhului Sfant nu a acceptat aceasta considerand-o fara sens in noua conjunctura. La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii". Pentru lamurire vezi Sinodul Apostolic de la Ierusalim din anul 50. Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul. Se pare ca sunteti obisnuiti sa luati cuvintele ad-literam(se observa si din modul in care interpretati Sf. Scriptura). Capul Bisericii(Trupul), cel care o conduce, are grija de ea, este Hristos. De aici venind infailibilitatea Bisericii. Daca nu ma crezi, citeste te rog in scrierile Sf. Apostol Pavel despre Trupul tainic al lui Hristos - Biserica. Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 21:51:35. |
|
#7
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5) Mda, decât numele și destule elemente comune... Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Nici nu am zis vreodata ca nu apare cuvantul acela in Geneza probabil ca apare in mai multe locuri , dar nu neaparat cu sensul unei zile de odihna.
Citat:
28. Moise a stat acolo la Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți; și nici pâine n-a mâncat, nici apă n-a băut. Și a scris Moise pe table cuvintele legământului: cele zece porunci.(Iesirea 34) Citat:
"Evrei 4:7 Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre". Evrei 4:8 Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă." Deci nu exista zi mai sfanta si binecuvantata ca ziua in care ne-a adus acum Iisus prin Invierea Sa din morti, zi conferita Majestatii Sale care ne duce in odihna cea vesnica a lui Dumnezeu. Acum te intreb care e a patra porunca? si iarasi te intreb, de ce tineti voi odihna sambata? Last edited by Danut7; 02.11.2009 at 18:02:38. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Și Moisi rămase acolo cu Dumnezeu patruzeci de zile și patruzeci de nopți, nemâncând pâne și nebând apă. Și Domnul scrise pe acele table cuvintele legământului: cele zece cuvinte" (versiunea Nitzulescu) "Moise a stat acolo cu Domnul patruzeci de zile și patruzeci de nopți. Și nu a mâncat deloc pâine, și n-a băut deloc apă. Și Domnul a scris pe table cuvintele legământului, cele zece porunci." (versiunea Cornilescu) În originalul ebraic, ca și în Septuaginta, apare doar pronumele "El". „El a scris”, aflat la încheierea acestui verset nu se referă la Moise, ci la Dumnezeu (Exod 34,1; Deuteronom 10,1-4). Citat:
Citat:
A 4-a poruncă a Decalogului este cea privitoare la sâmbătă. Pentru că așa a poruncit Dumnezeu, asta a ținut-o Iisus și asta au păzit-o apostolii. Un întreit motiv. Tu nu-mi poți demonstra aceleași trei motive pentru păzirea duminicii. A poruncit Dumnezeu păzirea duminicii? A păzit Isus duminica? Au păzit apostolii duminica? Nici pomeneală! O să-mi vii din nou cu [presupuse] citate din patristică referitoare la "ziua Domnului"... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 14:28:48 |
| Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 11:02:02 |
| Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 16:37:16 |
| Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 16:32:12 |
|
|