Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.11.2009, 18:48:34
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.
Hai să fim sobri. Adică le-a spus de patimile Lui, de moartea și învierea Sa și nu le-a amintit nimic de schimbarea zilei de odihnă? După învierea Sa mai stă pe pământ 40 de zile și tot nu le zice nimic? Hai că asta e prea de tot!

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului?
Activitatea Sa publică a fost în cei 3 ani și jumătate. După instituirea Cinei, nu prea a mai avut activitate publică. Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
  #2  
Vechi 03.11.2009, 19:34:35
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

tricesimusseptimus mi-ai spus:
"Legea talionului nu face parte din Decalog, suntem iarăși off topic..."
Tin minte ca tu mi-ai vorbit despre lege si cand am discutat despre interdictia alimentara ti-am spus eu aceleasi lucru.Atunci cum facem cu interdictia alimentara,ca nici ea nu se afla in lege?
In ceea ce priveste ce am spus eu prin:
"Unii considera sambata a avea foarte mare importanta in mantuirea unui om asa cum am vazut ca se sustine aici,ca cica daca nu tii sambata ci duminica ori orice alta zi,gata esti vinovat ca nu implinesti legea lui Dumnezeu si osandit."Tu singur ai spus daca iti aduci aminte:
"Putem să fim mântuiți dacă nu ținem sabatul în aceeași măsură în care putem fi mântuiți și dacă furăm, ucidem, curvim, etc. "Deci nu mai dezminti degeaba ca nu am inventat eu aceste lucruri,tu mi-ai lasat de inteles clar ce ai vrut sa spui.
Hristos a respectat sabatul cum era obiceiul in acea vreme,dar eu raman la ideea ca El nu a facut deosebire intre zile,a slujit Lui Dumnezeu tot timpul.Asa trebuie sa fim si noi.El a spus,"cine crede in Mine are viata",deci ca sa avem "viata" trebuie sa credem in El.Sabatul nu este o conditie pentru mantuire,credinta este.Poti avea "viata" si daca consideri zioua de odihna a fi duminica si cu asta basta.
In ceea ce mi-ai vorbit despre "în inima noastră vedem o altă "lege" scrisă de păcat care se războiește cu Legea lui Dumnezeu."Tot ce ai scris nu are nici un sens.Cine are pe Hristos este mantuit.Punct,iar poruncile Lui sunt in inima lui.Pai sa zicem ca unii au pe Isus ca domn si mantuitor si foarte bine "tin" duminica,oare nu sunt mantuiti?Ceea ce spui tu sunt prejudecati ca multe altele.Ei il accepta pe Isus ca domn,ei de cand sunt au "tinut" duminica,de ce ar schimba-o acum cu sambata,daca pentru ei din perspectiva biblica "a tine" duminica nu inseamna a incalca porunca a patra?Nu vad de ce,mai ales ca credinta si nasterea din nou sunt conditiile mantuirii,ori nu a tine o zi cum este sabatul,gest incarcat ce-i drept cu o puternica simbolistica.Dar nici in ceea ce priveste duminica,nici ea nu este mai lipsita de "simbolistica".Intr-o zi ca aceasta a inviat Mantuitorul.Oare e rau ca in amintirea acestei zile se ne adunam la biserici si sa ii multumim Lui pentru tot ce a facut pentru noi?Intr-o zi de sambata(sa admitam ca este sambata,ca in biblie se spune ca Dumnezeu a creat universul in 6 zile iar a saptea s-a odihnit,dar unde spune ca a inceput creatia intr-o zi de duminica,adica prima zi a saptamanii?De fapt saptamana a fost fixata dupa creatie cu toate zilele si ordinea lor.De-a lungul timpului au avut atat de multe modificari in calendarele lumii,incat se poate spune ca nu mai stii exact care zi a saptamanii a fost initial prima si care ultima,au aparut denumiri si denumiri).
Insa creatia a fost pervertita de cel rau,iar in Biblie spune astfel:
2 Petru 3:10 Ziua Domnului însă va veni ca un hoț. În ziua aceea, cerurile vor trece cu trosnet, trupurile cerești se vor topi de mare căldură, și pământul, cu tot ce este pe el, va arde.
De asemenea Ioan spune:
Apocalipsa 21:1 Apoi am văzut un cer nou și un pământ nou; pentru că cerul dintâi și pământul dintâi pieriseră, și marea nu mai era.
Deci va avea loc o alta creatie,iar prima realizata in 6 zile va fi inlocuita cu alta "nepervertita".Dar jertfa lui Isus nu va trece ea ramane pentru totdeauna.Atunci ma intreb,oare e rau daca "celebram"in fiecare saptamana invierea Lui?
Eu nu am cu tine nimic pentru ca mai continui sa tii sabatul.Asa crezi tu ca este bine,dar nu mai sustine ca cine nu tine sabatul,nu va fi mantuit pentru ca nu ai dreptate si ai putea induce in eroare,pe unii care ar crede mai apoi ca "aceasta" le-ar aduce mantuirea.Sa fim rationali.
Nu noi am corectat Legea lui Dumnezeu,daca credem in trinitate(nu ma indoiesc ca nu crezi) atunci trebuie sa sustinem ca Insusi Dumnezeu a corectat Legea prin Domnul Isus.Isus a anulat legea talionului precum si multe alte reguli stricte cu privire la sabat,unii chiar vad o "modificare"mult mai ampla.Ma limitez aici ca vad ca in acest sens esti de acord cu mine si nu vreau sa mai starnesc contradictii inutile.
"Cazul" expus de mine era unul imaginat in care am pus problema cu ipoteza ca tu sa ai dreptate in ceea ce priveste chestiunea "sambata".Am aratat ca nu ar fi o realista aceasta gandire cum ca de mantuirea noastra depinde in a tine "sambata".
Sper sa intelegem cu totii ca alte lucruri sunt prioritare in viata noastra cu privire la mantuire si sa nu ne mai contrazicem de "dragul" contrazicerii.

Last edited by Totpeetor; 03.11.2009 at 19:38:03.
  #3  
Vechi 03.11.2009, 22:30:53
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...
Care intrebare?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.
Nici nu am sustinut ca respectivele persoane ar fi tarit in preajma Exodului. E doar interpretarea ta. Doar ca nu sunt de acord cu tine cand sustii ca inca de la inceput ziua de celebrarea pentru oameni a fost sambata. Si asta conform unei Stinte Traditii de care nu a auzit nimeni pana acum(cu exceptia adeventistilor). Daca ar fi existat asa ceva ar fi fost amintita in Biblie in Exod sau in cartile urmatoare. In plus Biblia, intre Adam si Moise nu se specifica nimic cu privire la modul de serbarea a zilei de odihna. Nu se spune nicaieri ca si anterior Exodului ziua de odihna era sambata. Se spune in schimba ca ziua de odihna e una dintre cele 7 zile. Putea fi foarte fain lunea, martea.... Asta reiese foarte clar si din spusele Manatuitorului(pentru cine vrea si poate sa inteleaga): sabatul este pentru om si nu omul pentru sabbat. Porunca de a tine o zi de odihna pe saptamana avea ca scop realizarea unui echilibru pentru om, ii dadea posibilitatea de a se odihnii dupa 6 zile de munca. Nu era nici de cum o corvoada. Ziua sambetei a devenit zi de celebrare pentru evrei abia dupa Exod. Aveau si un motiv pentru asta, nu? La fel, duminca a devenit zi de odihna pentru crestini odata cu invierea Mantuitorului. Si motivatia ti-a fost explicata atat de ceilalti frati crestini, dar se de mine, dupa puterile mele.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul
Sa intelegem ca ati ajuns sa negati chiar si Invierea. Nu sunt forte surprins. Trebuaia sa vina si asta dupa ce ati pus semnul egal intre Arhanghelul Mihail si Mantuitorul Iisus Hristos, ati negat existenta Sfintei Treimi, ati negat viata sufletului dupa moarte, desi chiar aceasta este scopul(mantuirea sufletului) venirii/Jertfei Mantuitorului si Biblia fiind plina de argumente in acest sens atat in NT cat si in VT(Peetor, foarte ravnitor chiar "ti-a turnat" cateva zeci de citate in acest sens). Sunt chiar curios ce o sa va mai debiteze gandirea total lipsita de ajutorul Harului Duhului Sfant in urmatorii ani.
Dumnezeu sa ne pazeasca pe noi, oile turmei Sale si sa va lumineze!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?



Draga, noi nu serbam Patimile Mantuitorului. A serba inseamna a celebra, a te bucura. Intre a serba si a comemora este mare diferenta. Pe mine Patimile Mantuitorului ma intristeaza la fel cu s-a' "intristat"(vezi evenimentele minunate petrecute atunci) intreaga natura la moartea Sa pe Sf. Cruce. Ma intristeaza sincer faptul ca suferintele Mantuitorului inainte de crucificare si de pe Sf.Cruce reprezinta pentru voi adventistii un prilej de bucurie, de celebrare. Doar dracul se bucura in acele momente avand-ul in mainile sale prin oamenii stapaniti de el pe insusi Fiul lui Dumnezeu. Il chinuia cu placere si satisfactie dar nu stia saracu' ce urma, faptul ca Mantuitorul va cobora la iad, scotand neamul omenesc din robia diavoleasca. Spre deosebire ma bucura Invierea, pe care o celebrez in fiecare duminica si in mod special cu ocazia Sf. Pasti.

Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spunem mai sus sunt "de bun simt".

Last edited by ciprian85; 03.11.2009 at 22:39:22.
  #4  
Vechi 04.11.2009, 08:23:00
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Care intrebare?
Vezi, ai uitat până și întrebarea...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nici nu am sustinut ca respectivele persoane ar fi tarit in preajma Exodului. E doar interpretarea ta. Doar ca nu sunt de acord cu tine cand sustii ca inca de la inceput ziua de celebrarea pentru oameni a fost sambata. Si asta conform unei Stinte Traditii de care nu a auzit nimeni pana acum(cu exceptia adeventistilor). Daca ar fi existat asa ceva ar fi fost amintita in Biblie in Exod sau in cartile urmatoare. In plus Biblia, intre Adam si Moise nu se specifica nimic cu privire la modul de serbarea a zilei de odihna. Nu se spune nicaieri ca si anterior Exodului ziua de odihna era sambata. Se spune in schimba ca ziua de odihna e una dintre cele 7 zile. Putea fi foarte fain lunea, martea.... Asta reiese foarte clar si din spusele Manatuitorului(pentru cine vrea si poate sa inteleaga): sabatul este pentru om si nu omul pentru sabbat. Porunca de a tine o zi de odihna pe saptamana avea ca scop realizarea unui echilibru pentru om, ii dadea posibilitatea de a se odihnii dupa 6 zile de munca. Nu era nici de cum o corvoada. Ziua sambetei a devenit zi de celebrare pentru evrei abia dupa Exod. Aveau si un motiv pentru asta, nu? La fel, duminca a devenit zi de odihna pentru crestini odata cu invierea Mantuitorului. Si motivatia ti-a fost explicata atat de ceilalti frati crestini, dar se de mine, dupa puterile mele.
Știi ce mă intrigă pe mine? Faptul că nimeni până acum n-a observat marea eroare: Dumnezeu Se odihnește la Creație sâmbăta, iar între Creație și Exod toți se odihnesc fain lunea, marțea (doar sâmbăta exclus, bineînțeles) și nimeni nu se sesizează domnule! Nici măcar Dumnezeu.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem ca ati ajuns sa negati chiar si Invierea. Nu sunt forte surprins. Trebuaia sa vina si asta dupa ce ati pus semnul egal intre Arhanghelul Mihail si Mantuitorul Iisus Hristos, ati negat existenta Sfintei Treimi, ati negat viata sufletului dupa moarte, desi chiar aceasta este scopul(mantuirea sufletului) venirii/Jertfei Mantuitorului si Biblia fiind plina de argumente in acest sens atat in NT cat si in VT(Peetor, foarte ravnitor chiar "ti-a turnat" cateva zeci de citate in acest sens). Sunt chiar curios ce o sa va mai debiteze gandirea total lipsita de ajutorul Harului Duhului Sfant in urmatorii ani.
Dumnezeu sa ne pazeasca pe noi, oile turmei Sale si sa va lumineze!
Reia toate postările mele și când vei găsi una singură în care am negat Învierea sau existența Sfintei Treimi să mă anunți. Până atunci urmărește cu atenție dacă afirmațiile respective sunt făcute de mine sau de cei care mă interpretează.
Revenind la subiectul aliniatului, Învierea Domnului a avut loc în public, sau nu (tu ai afirmat că face parte din activitatea Sa publică)?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, noi nu serbam Patimile Mantuitorului. A serba inseamna a celebra, a te bucura. Intre a serba si a comemora este mare diferenta. Pe mine Patimile Mantuitorului ma intristeaza la fel cu s-a' "intristat"(vezi evenimentele minunate petrecute atunci) intreaga natura la moartea Sa pe Sf. Cruce. Ma intristeaza sincer faptul ca suferintele Mantuitorului inainte de crucificare si de pe Sf.Cruce reprezinta pentru voi adventistii un prilej de bucurie, de celebrare. Doar dracul se bucura in acele momente avand-ul in mainile sale prin oamenii stapaniti de el pe insusi Fiul lui Dumnezeu. Il chinuia cu placere si satisfactie dar nu stia saracu' ce urma, faptul ca Mantuitorul va cobora la iad, scotand neamul omenesc din robia diavoleasca. Spre deosebire ma bucura Invierea, pe care o celebrez in fiecare duminica si in mod special cu ocazia Sf. Pasti.

Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spunem mai sus sunt "de bun simt".
Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):

Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
  #5  
Vechi 04.11.2009, 11:56:32
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Vezi, ai uitat până și întrebarea...
Poate mi-o amintesti tu.....

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Știi ce mă intrigă pe mine? Faptul că nimeni până acum n-a observat marea eroare: Dumnezeu Se odihnește la Creație sâmbăta,
Draga Biblia se in

Cate ore a avut sambata in care s-a odihnit Dumnezeu? Dar duminica in care a inceput Creatia? La ce ora incepea activitatea creatoare? La ce ora din zi si-o sfarsea. Exista termenul de zi in primele etape ale Creatiei? Dumnezeu fiind nemarginit in spatiu si timp isi imparte timpul in ore, minute si secunde(poate chiar sutimi)? Cum explici citatul: O mie de ani in fata lui Dumnezeu sunt precum clipa care a trecut? Oare, primii oameni fiind nemuritori erau interesati de trecerea timpului? Isi imparteau timpul in saptamani, zile(pe care s-au si ostoit sa le numeasca duminica...sambata) si asa mai departe? Aveau un program saptamanal de munca de 6 zile dupa care a 7 zi(sustineti voi sus si tare - sambata) se odihnea? In ce consta munca omului in Rai in cele 6 zile? Cum se odihnea a 7-a. Cum explici cuvintele lui Yahve adresate lui Adama la izgonirea din Rai: de acum din rodul mainilor tale si din sudoarea fruntii iti vei castiga painea? De ce porunca de a munci vine de abia acum, daca sambata inca de la Creatie dupa cum sustineti voi era zi de odihna pentru om(omul lucrand in Rai 6 zile si a 7 odihnindu-se)
Eu stiu ca sederea in Rai a presupus o continua celebrare, bucurie, "un sabat continuu". Si ca urmare sabatul nu s-a tinut de la Creatie asa cum sustii.
Alte intrebari: Cine a scris Cartea Facerii? Cand? Ce limbaj a folosit pentru a face pe intelesul oamenilor de atunci activitate Creeatoare a lui Dumnezeu? Ce inseamna sens figurat?

Astept raspunsuri pertinente la intrebarile de mai sus. Daca le ai, te rog sa le expui pe rand. Mersi!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
iar între Creație și Exod toți se odihnesc fain lunea, marțea (doar sâmbăta exclus, bineînțeles) și nimeni nu se sesizează domnule! Nici măcar Dumnezeu.
Eu n-am sustinut ca sambata era exclusa ca zi odihna. Ce am sustinut e faptul ca nu stim, nu se specifica in Biblie cu exactitate ziua din saptamana(asa cum le stim noi astazi) in care se odihneau oamenii. Aceasta putea sa fie foarte fain oricare din cele 7 zile ale saptamanii, atat timp cat oamenii munceau 6 zile, iar a 7-a se odihneau. Nu era important numele zilei de odihna, era important doar fapul ca oamenii se odihneau in una dine cele 7 zile. Si aceasta este intarita de cuvintele Mantuitorului: sabatul s-a facut pentru om si nu omul pentru sabat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Reia toate postările mele și când vei găsi una singură în care am negat Învierea sau existența Sfintei Treimi să mă anunți. Până atunci urmărește cu atenție dacă afirmațiile respective sunt făcute de mine sau de cei care mă interpretează.
Revenind la subiectul aliniatului, Învierea Domnului a avut loc în public, sau nu (tu ai afirmat că face parte din activitatea Sa publică)?
Draga cand pui semnul egal intre Iisus Hristos si arhanghelul Mihail, in mod automat negi Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Un inger, chiar arhanghel nu face parte din Sf. Treime. Ingerii sunt doar slujitori ai lui Dumnezeu.
Ma doare faptul ca rataciti atat de mult incat nici nu mai sunteti constienti in ce credeti si de modul in care aceste credinte se anuleaza reciproc.
Invierea nu a avut loc in public, dar face parte din activitatea Mantuitorului pe Pamant. Reprezinta chiar partea culminata a acestei activitati, si cea mai importanta pentru, noi crestinii: izbavirea din robia diavolului - intrarea in odihna

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):
Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
Draga ce intelegi tu prin bun simt? Ca sa fiu sigur ca ne raportam la aceleasi lucruri am sa-ti dau cateva exemple de bun simt: te descalti cand intri in casa la cineva fara sa ti se ceara, saluti o presoana cunoscuta din nou fara sa ti se ceara, sa zici un "la multi ani!" unei persoane iubite si sa-i faci un cat de mic dar si asta din nou fara sa ti se ceara.
Invierea pentru mine crestin ortodox, reprezinta cel mai mare motiv de bucurie. Este evenimentul care imi influenteaza existenta(atat in aceasta viata cat si in cea viitoare). Si ti-am expicat de ce aceasta. Pentru mine e mai importanta decat Exodul sau orice alt eveniment din viata evreilor.
Apoi, pentru mine e mai importanta chiar si decat Creatia. La ce folos ca am fost creat, dupa care alungat din Rai - ca si consecinta a caderii in pacat, condamnat sa traiesc in greutati un numar de ani, sa ma bucur in mod limitat de maretia Creatiei, urmand dupa aia sa mor trupeste si sufletul sa mi se osandesca pentru vesnicie in afara Imparatiei lui Dumnezeu, lipsit de iubirea LUI.
Draga, Creatia e trecatoare(cu exceptia sufletului), va fi distrusa odata cu venirea Mantuitorului. Pe cand Viata in Imparatia lui Dumnezeu alaturi de Hristos este vesnica, iar aceasta Viata vesnica In Hristos am castigat-o in urma Jertfei si Invierii Mantuitorului: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Cam astea ar fi cateva din argumentele "de bun simt".


Ca parte a raspunsului o sa repet si ce am scris in postul anterior:

Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spuneam mai sus, sunt "de bun simt".
  #6  
Vechi 04.11.2009, 23:24:17
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Exista termenul de zi in primele etape ale Creatiei?
5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi.
8. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Și a văzut Dumnezeu că este bine. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a doua.
13. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a treia.
(Facerea 1) etc.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Dumnezeu fiind nemarginit in spatiu si timp isi imparte timpul in ore, minute si secunde(poate chiar sutimi)? Cum explici citatul: O mie de ani in fata lui Dumnezeu sunt precum clipa care a trecut? Oare, primii oameni fiind nemuritori erau interesati de trecerea timpului? Isi imparteau timpul in saptamani, zile(pe care s-au si ostoit sa le numeasca duminica...sambata) si asa mai departe?
14. Și a zis Dumnezeu: "Să fie luminători pe tăria cerului, ca să lumineze pe pământ, să despartă ziua de noapte și să fie semne ca să deosebească anotimpurile, zilele și anii, (Facerea 1)

Cine urma să socotească zilele, anii, etc? Moluștele, batracienii ? Pentru cine trebuia să arate scurgerea timpului aceste "semne"? Pentru iepuri și lăcuste?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Aveau un program saptamanal de munca de 6 zile dupa care a 7 zi(sustineti voi sus si tare - sambata) se odihnea? In ce consta munca omului in Rai in cele 6 zile? Cum se odihnea a 7-a. Cum explici cuvintele lui Yahve adresate lui Adama la izgonirea din Rai: de acum din rodul mainilor tale si din sudoarea fruntii iti vei castiga painea? De ce porunca de a munci vine de abia acum, daca sambata inca de la Creatie dupa cum sustineti voi era zi de odihna pentru om(omul lucrand in Rai 6 zile si a 7 odihnindu-se)
Eu stiu ca sederea in Rai a presupus o continua celebrare, bucurie, "un sabat continuu". Si ca urmare sabatul nu s-a tinut de la Creatie asa cum sustii.
Uite că nu ști bine. Munca, împreună cu căsnicia și sabatul sunt instituțiile moștenite de om încă din Eden:

15. Și a luat Domnul Dumnezeu pe omul pe care-l făcuse și l-a pus în grădina cea din Eden, ca s-o lucreze și s-o păzească. (Facerea 2)



Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Alte intrebari: Cine a scris Cartea Facerii? Cand? Ce limbaj a folosit pentru a face pe intelesul oamenilor de atunci activitate Creeatoare a lui Dumnezeu? Ce inseamna sens figurat?
Moise, după Exod. Sensul figurat nu se aplică la actul Creației, ești cumva adeptul evoluției? Cât despre odihna lui Dumnezeu, am spus deja că nu era o odihnă datorită oboselii, era doar un exemplu pentru om, ca și el să se odihnească în ziua a 7-a.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ce am sustinut e faptul ca nu stim, nu se specifica in Biblie cu exactitate ziua din saptamana(asa cum le stim noi astazi) in care se odihneau oamenii. Aceasta putea sa fie foarte fain oricare din cele 7 zile ale saptamanii, atat timp cat oamenii munceau 6 zile, iar a 7-a se odihneau. Nu era important numele zilei de odihna, era important doar fapul ca oamenii se odihneau in una dine cele 7 zile.
Imaginează-ți prima zi a lui Adam: sabatul. Dumnezeu Își ia timp special în această zi ca să se întâlnească cu omul, să stea în părtășie cu el. Versiunea ta sugerează cu totul altceva: Adam Îl lasă pe Dumnezeu "cu ochii în soare" și pleacă aiurea prin grădină că el are de sădit o sumedenie de pomi până joi seara. Vineri o să-și ia "odihna", după ce a muncit 6 zile...
Cam asta se întâmplă și azi: Sâmbăta, Dumnezeu vine în Casa Sa să Se întâlnească cu omul, iar el umblă brambura prin piață să facă aprovizionarea pentru "sfânta duminică"...


[quote=ciprian85;178532]Draga cand pui semnul egal intre Iisus Hristos si arhanghelul Mihail, in mod automat negi Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Un inger, chiar arhanghel nu face parte din Sf. Treime. Ingerii sunt doar slujitori ai lui Dumnezeu.
Ma doare faptul ca rataciti atat de mult incat nici nu mai sunteti constienti in ce credeti si de modul in care aceste credinte se anuleaza reciproc.
Invierea nu a avut loc in public, dar face parte din activitatea Mantuitorului pe Pamant. Reprezinta chiar partea culminata a acestei activitati, si cea mai importanta pentru, noi crestinii: izbavirea din robia diavolului - intrarea in odihna

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga ce intelegi tu prin bun simt? Ca sa fiu sigur ca ne raportam la aceleasi lucruri am sa-ti dau cateva exemple de bun simt: te descalti cand intri in casa la cineva fara sa ti se ceara, saluti o presoana cunoscuta din nou fara sa ti se ceara, sa zici un "la multi ani!" unei persoane iubite si sa-i faci un cat de mic dar si asta din nou fara sa ti se ceara.
Invierea pentru mine crestin ortodox, reprezinta cel mai mare motiv de bucurie. Este evenimentul care imi influenteaza existenta(atat in aceasta viata cat si in cea viitoare). Si ti-am expicat de ce aceasta. Pentru mine e mai importanta decat Exodul sau orice alt eveniment din viata evreilor.
Apoi, pentru mine e mai importanta chiar si decat Creatia. La ce folos ca am fost creat, dupa care alungat din Rai - ca si consecinta a caderii in pacat, condamnat sa traiesc in greutati un numar de ani, sa ma bucur in mod limitat de maretia Creatiei, urmand dupa aia sa mor trupeste si sufletul sa mi se osandesca pentru vesnicie in afara Imparatiei lui Dumnezeu, lipsit de iubirea LUI.
Draga, Creatia e trecatoare(cu exceptia sufletului), va fi distrusa odata cu venirea Mantuitorului. Pe cand Viata in Imparatia lui Dumnezeu alaturi de Hristos este vesnica, iar aceasta Viata vesnica In Hristos am castigat-o in urma Jertfei si Invierii Mantuitorului: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Cam astea ar fi cateva din argumentele "de bun simt".

Ca parte a raspunsului o sa repet si ce am scris in postul anterior:

Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spuneam mai sus, sunt "de bun simt".

Dragă, când e vorba de Lege nu știu dacă trebuie să faci trimitere la bunul simț. Legea circulației îți cere să traversezi strada doar pe verde. Dar mie bunul simț îmi dictează că mai bine ar fi pe roșu. E culoarea cea mai importantă pentru mine, și apoi... verdele e o culoare anostă, învechită, peste tot în cartea naturii vezi numai verde!
Înțelegi?

Putem filosofa pagini întregi despre estetică și bunul simț doar ca să evităm un răspuns sincer. Pun aici pentru a treia oară întrebarea, după care înțeleg că nu ai un răspuns:

'Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)? "
  #7  
Vechi 05.11.2009, 13:48:57
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi.
8. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Și a văzut Dumnezeu că este bine. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a doua.
13. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a treia.
(Facerea 1) etc.
14. Și a zis Dumnezeu: "Să fie luminători pe tăria cerului, ca să lumineze pe pământ, să despartă ziua de noapte și să fie semne ca să deosebească anotimpurile, zilele și anii, (Facerea 1)
Cine urma să socotească zilele, anii, etc? Moluștele, batracienii ? Pentru cine trebuia să arate scurgerea timpului aceste "semne"? Pentru iepuri și lăcuste?
Uite că nu ști bine. Munca, împreună cu căsnicia și sabatul sunt instituțiile moștenite de om încă din Eden:
Totusi nu mi-ai raspuns la urmatoarele intrebari:
- Dumnezeu fiind nemarginit, din vesnicie, in afara timpului, nemuritor, vesnic, este interesat de trecerea timpului? Isi imparte existenta la fel ca noi oamenii(saptamani, zile....)? Adica el "isi incepe existenta" la -infinit si si-o termina la +infinit. E natural deci pentru tine sa-si imparta timpul in saptamani, zile, ore.
- Omul fiind nemuritor era interesat de trecerea timpului? Draga, aceasta necesitate ca omul sa-si imparta timpul a venit abia dupa izgonirea din Rai, cand omul trebuia sa se imparta intre munca campului, vanatoare, procurarea imbrcamintii, a lemnelor, femeile intre grija pentru copii, pregatirea hranei....
- de ce porunca: "de acum din rodul muncii tale si din sudoarea fruntii iti vei castiga painea" vine abia dupa izgonirea din Rai? Nu inseamna asta oare ca omul in Rai nu muncea in sensul in care il stim noi.
- cu ce scop sa munceasca omul in Eden, cand Dumnezeu pregatise totul(pomi de toate felurile... si frumuseti pe care mintea noastra nu le poate percepe) inca inainte de creearea omului. Draga, ce sa mai faca omul in Eden, sa sadeasca pomi/plante care existau deja? Sa ingrijeasca unele animalele? sa le duca la pascut? sa le pazeasca de pradatori cand stim ca toate traiau in armonie: mielul salasluind alaturi de leu?
- ce limbaj a fost folosit autorul Genezei, pentru ca aceasta sa fie pe intelesul oamenilor de acum cateva mii de ani intrucat, trebuie sa recunoastem ca si in prezent aceasta e mai presus de mintea noastra.

Incercand sa raspunzi(obiectiv) la aceste intrebari o sa realizezi ca:
- munca a fost instituita abia la izgonirea din Eden,
- viata omului in Eden era o continua celebrare, Dumnezeu nu petrecea cu omul doar o zi pe saptamana, ci era prezent in permanenta(Dumnezeu este nemarginit, este pretutindenea),
- in Eden omul nu avea nici un motiv sa tina o zi de odihna si nici Dumnezeu nu avea un motiv sa-i ceara aceasta.
- Utilitatea zilei de odihna a aparut abia dupa izgonirea din Eden,
- Nu se specifica nicaieri ca dupa izgonirea din Eden ziua de odihna a omului a fost sambata
- sabatul a fost instituit pentru evrei abia in vremea lui Moise, pentru a sarbatorii eliberarea din robia egipteana

Asa ca singura concluzie normala, naturala, "de bun simt" e urmatoarea: ziua de odihna este Duminica, ziua Domnului, "ziua pe care a facut-o Domnul sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea". Asta deoarece pentru mine un crestin, celebrarea sambetei nu mai insemna nimic(nu are nici o relevanta pentru mine faptul ca evreii au fost eliberati acum cateva mii de ani din robia egipteana) In schimb duminica reprezinta ziua in care Iisus Hristos a inviat din morti - eliberandu-ma din robia diavolului(una vesnica a sufletului si nu temporara a trupului).

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Moise, după Exod. Sensul figurat nu se aplică la actul Creației, ești cumva adeptul evoluției
Sensul figurat nu se aplică la actul Creației, ești cumva adeptul evoluției?
Deci autorul Genezei este Moise.... Care a scris aceasta carte taman dupa Exod dupa ce primise porunca de a tine ca zi de odihna ziua sambetei. Ar trebui sa faci o legatura intre modul in care a fost alcatuita cartea Genzei si modul lui Moise(si implicit al evreilor) de a perepe lucrurile la amomentul respectiv.

Si nu! Nu sunt adeptul evolutie! Sunt adeptul creationismului, doar ca imi place sa inteleg, sa percep , sa patrund lucrurile. Nu imi place sa le iau ad-literam.

Deci sa intelegem ca sustii ca Dumnezeu a creeat lumea in aproximativ 144 de ore asa cum le stim noi azi(de duminica pana vineri seara)? Draga, nu se stie cat a durat creatia, Dumnezeu fiind Atotputernic, Izvorul intelepciunii ar fi putut creea lumea intr-o clipita.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Imaginează-ți prima zi a lui Adam: sabatul. Dumnezeu Își ia timp special în această zi ca să se întâlnească cu omul, să stea în părtășie cu el. Versiunea ta sugerează cu totul altceva: Adam Îl lasă pe Dumnezeu "cu ochii în soare" și pleacă aiurea prin grădină că el are de sădit o sumedenie de pomi până joi seara. Vineri o să-și ia "odihna", după ce a muncit 6 zile...
Cam asta se întâmplă și azi: Sâmbăta, Dumnezeu vine în Casa Sa să Se întâlnească cu omul, iar el umblă brambura prin piață să facă aprovizionarea pentru "sfânta duminică"...
Draga citeste cu atentie ce am scris si, si mai important incearca sa intelegi. Varianta pe care o expui mai sus seamna mai repede cu ceea ce incerci tu sa sustii: faptul ca omul avea un program de munca si odihna in Eden si cel mai comic faptul ca omul avea "program de audienta la Dumnezeu" o data pe saptamana, si asta "desigur" sambata. Dumnezeu este nemarginit, este pretutindenea si ca urmare era permanent si in Eden.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dragă, când e vorba de Lege nu știu dacă trebuie să faci trimitere la bunul simț. Legea circulației îți cere să traversezi strada doar pe verde. Dar mie bunul simț îmi dictează că mai bine ar fi pe roșu. E culoarea cea mai importantă pentru mine, și apoi... verdele e o culoare anostă, învechită, peste tot în cartea naturii vezi numai verde!
Înțelegi?
Draga pentru a continua pe aceeasi directie: legea circulatie se aplica doar soferilor, la fel cum legea Vechiului Testament se aplica evreilor . Ea nu se aplica si celor ce se deplaseaza folosind mijloace de transport mai evoluate: elicoptere, avioane. Pentru acestia exista o alta LEGE mai NOUA.
Intelegi?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Putem filosofa pagini întregi despre estetică și bunul simț doar ca să evităm un răspuns sincer. Pun aici pentru a treia oară întrebarea, după care înțeleg că nu ai un răspuns:
'Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului.
De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)? "

Draga noi celebram Invierea Domnului(vezi motivele mai jos) la fel cum comemoram patimile si moartea Sa. Nu stiu ca Iisus Hristos sa fi poruncit comemorarea Morti sau a Patimilor Sale dupa cum nici nu a poruncit celebrarea Invierii. Acestea sunt fapte "de bun simt", naturale, normale. Vezi motivele mai jos. Nu inteleg de ce va deranjeaza asa de mult Invierea si sarbatorirea ei. Daca stam sa analizam numai Satan a avut de pierdut din aceasta, iar noi oamenii doar de castigat. Cred ca nici acum nu se "impaca" prea bine cu marele eveniment de acum 2000 de ani.


Iar raspunsul ti l-am dat si in postarile anterioare:

Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Invierea pentru mine crestin ortodox, reprezinta cel mai mare motiv de bucurie. Este evenimentul care imi influenteaza existenta(atat in aceasta viata cat si in cea viitoare). Si ti-am expicat de ce aceasta. Pentru mine e mai importanta decat Exodul sau orice alt eveniment din viata evreilor.
Apoi, pentru mine e mai importanta chiar si decat Creatia. La ce folos ca am fost creat, dupa care alungat din Rai - ca si consecinta a caderii in pacat, condamnat sa traiesc in greutati un numar de ani, sa ma bucur in mod limitat de maretia Creatiei, urmand dupa aia sa mor trupeste si sufletul sa mi se osandesca pentru vesnicie in afara Imparatiei lui Dumnezeu, lipsit de iubirea LUI.
Draga, Creatia e trecatoare(cu exceptia sufletului), va fi distrusa odata cu venirea Mantuitorului. Pe cand Viata in Imparatia lui Dumnezeu alaturi de Hristos este vesnica, iar aceasta Viata vesnica In Hristos am castigat-o in urma Jertfei si Invierii Mantuitorului: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Cam astea ar fi cateva din argumentele "de bun simt".


Citat:
În prealabil postat de ciprian85
Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la Adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spuneam mai sus, sunt "de bun simt".
A si prin bun simt se mai intelege:
- a nu agasa oamenii pe strada cu tone de pliane si mesaje
- a nu-mi umple posta cu pliante/carti cu mesaje care mai mult ca singur nu ma intereseaza(poate totusi ma ajuta sa aprind focul)
- a nu ma deranja acasa batandu-mi la usa, aproape agasandu-ma, aruncandu-mi in brate un morman de carti/pliante. Daca nu stiai, majoritatea preferam sa petrecem putinul timp liber de acasa cu familia si nu incercand sa scapam cat mai politicos(chiar daca ei se comporta pe dos) de adventistii de la usa.
- a nu intelege pe dos democratia, a nu intra pe comunitatile(forumurile) altor culte incercand sa-i combatem(chiar fara argumente).

Draga, acest forum se intituleaza crestin-ortodox si nu forum de discutii inter-religiose, sau forum adventist.

Asa ca: la mult bun simt!
  #8  
Vechi 06.11.2009, 16:05:40
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
- cu ce scop sa munceasca omul in Eden, cand Dumnezeu pregatise totul(pomi de toate felurile... si frumuseti pe care mintea noastra nu le poate percepe) inca inainte de creearea omului. Draga, ce sa mai faca omul in Eden,
Munca este ceva bun, lasat de Dumnezeu. In Eden, omul trebuia sa munceasca si sa aiba o zi speciala de odihna inchinata Domnului, zi aleasa de Dumnezeu.

"Domnul Dumnezeu a luat pe om si l-a asezat in gradina Edenului, ca s-o lucreze si s-o pazeasca."(Facerea 2:15)

Aceesi zi de odihna a existat de-a lungul intregii istorii si va exista chiar si pe noul pamant (vezi Isaia 66:23).

Cred ca problema ta este faptul ca nu privesti munca, asa cum a lasat-o Dumnezeu de la facere, cand inca nu intrase pacatul in lume, si toate erau foarte bune. Cand Dumnezeu va reinstaura ceea ce a facut de la inceput si nu va mai fi nici pacat nici durere, atunci vom munci si ne vom odihni cu Domnul.

Dar, pana atunci sa invatam sa muncim ca pentru Domnul si sa ne odihnim cu Domnul in ziua sfintita si binecuvantata de El (ziua a saptea).
  #9  
Vechi 11.11.2009, 13:21:03
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
- cu ce scop sa munceasca omul in Eden, cand Dumnezeu pregatise totul(pomi de toate felurile... si frumuseti pe care mintea noastra nu le poate percepe) inca inainte de creearea omului. Draga, ce sa mai faca omul in Eden, sa sadeasca pomi/plante care existau deja? Sa ingrijeasca unele animalele? sa le duca la pascut? sa le pazeasca de pradatori cand stim ca toate traiau in armonie: mielul salasluind alaturi de leu?
Dacă Dumnezeu spune că menirea omului în Eden era tocmai ca să muncească și să îngrijească grădina, eu Îl cred. Tu poți alege să nu-L crezi pe Cuvânt, în consecință e de așteptat că nu-I vei păzi nici ziua sfântă.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Asa ca singura concluzie normala, naturala, "de bun simt" e urmatoarea: ziua de odihna este Duminica, ziua Domnului, "ziua pe care a facut-o Domnul sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea".
Toate argumentele tale "de bun simț" pot ține loc de campanie electorală pentru Crin Antonescu, pe mine mă satisfac doar argumentele biblice. Ori așa ceva nu ai în favoarea duminicii, în consecință nu te votez!

[quote=ciprian85;178924]Draga pentru a continua pe aceeasi directie: legea circulatie se aplica doar soferilor, la fel cum legea Vechiului Testament se aplica evreilor . Ea nu se aplica si celor ce se deplaseaza folosind mijloace de transport mai evoluate: elicoptere, avioane. Pentru acestia exista o alta LEGE mai NOUA.
Intelegi?

Înțeleg, însă legea circulației se aplică și la pietoni. Cât privește mijloacele de transport mai evoluate acestea se supun unei LEGI mai NOI, însă se supun unor norme și mai stricte. Norme care sunt în concordanță cu "legea veche", nu vin în contradicție cu ea.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nu stiu ca Iisus Hristos sa fi poruncit comemorarea Morti sau a Patimilor Sale dupa cum nici nu a poruncit celebrarea Invierii.
"19. Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea."(Luca 22)

Aștept în continuare versetul care cere celebrarea Învierii.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, acest forum se intituleaza crestin-ortodox si nu forum de discutii inter-religiose, sau forum adventist.

Asa ca: la mult bun simt!
Se intitulează creștin-ortodox, însă bunul simț îți cere să-i răspunzi omului când te întrebă ceva (noi asta am făcut), iar când cineva e lipsit de bun simț și rostește minciuni la adresa adventiștilor, trebuie ca ceilalți (cei cu bun simț) de pe forum să cunoască adevărul.

Așa că: la mai multă considerație și toleranță!
  #10  
Vechi 04.11.2009, 12:24:14
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul

Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):

Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
In zadar ar fi fost toate astea daca Hristos nu ar fi inviat din morti.De aceia Invierea Lui din morti e cel mai mare eveniment, evenimentul care cununeaza viata si moartea Lui.

Și dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este și credința voastră. 1 Corinteni 15:14
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 11:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 16:32:12