Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.11.2009, 15:57:31
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Patimile reprezinta legatura noastra cu lumea:

Iacov 4
1. De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?
2. Poftiți și nu aveți; ucideți și pizmuiți și nu puteți dobândi ce doriți; vă sfătuiți și vă războiți, și nu aveți, pentru că nu cereți.
3. Cereți și nu primiți, pentru că cereți rău, ca voi să risipiți în plăceri.
4. Preadesfrânaților! Nu știți, oare, că prietenia lumii este dușmănie față de Dumnezeu? Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaș lui Dumnezeu.


Atunci când ambitiile pentru viata noastra pamânteasca se vor stinge, se va stinge si mânia si celelalte neplaceri provocate de patimi.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.11.2009, 19:00:37
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Patimile reprezinta legatura noastra cu lumea:

Iacov 4
1. De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?
2. Poftiți și nu aveți; ucideți și pizmuiți și nu puteți dobândi ce doriți; vă sfătuiți și vă războiți, și nu aveți, pentru că nu cereți.
3. Cereți și nu primiți, pentru că cereți rău, ca voi să risipiți în plăceri.
4. Preadesfrânaților! Nu știți, oare, că prietenia lumii este dușmănie față de Dumnezeu? Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaș lui Dumnezeu.


Atunci când ambitiile pentru viata noastra pamânteasca se vor stinge, se va stinge si mânia si celelalte neplaceri provocate de patimi.
Lumea nu este rea in sine. Pentru omul patimas aceasta a imprumutat sensuri departandu-se de sensurile sau ratiunile tiparite de Dumnezeu. Iata ce spune parintele Staniloae.
Lumea lucrurilor si persoanelor e menita astfel sa fie scara catre Dumnezeu, sprijin in urcusul spre El. Dar prin patimi omul ia lumii aceasta adancime luminoasa, aceasta transparenta ce merge pana la infinit. in loc sa mai fie „orizont de mistere“, lumea devine un continut material consumabil, un zid impenetrabil, nestrabatut de nici o lumina de dincolo. De fapt, patimile trupesti - lacomia pantecelui, iubirea de avutie, curvia - nu mai retin din lucruri si din persoane decat ceea ce-i material, ceea ce poate satisface pofta trupului nostru; iar mania, intristarea, slava desarta se explica tot prin aceasta reducere a lucrurilor la aspectul lor util trupului si marginit. Lucrurile nu mai sunt decat ceea ce se mananca sau dau alte inlesniri si placeri trupului: il duc repede, ii dau mirosuri si gusturi placute, ii prezinta un aspect material lucios, ii ofera o odihna comoda; iar persoana semenului e numai un trup care poate trezi placeri trupului nostru, sau un cuantum de cai putere, utilizabil ca unealta pentru productia de bunuri placute trupului. Lucrurile si persoanele nu mai cuprind decat ceea ce cade imediat sub simturi, si nimic dincolo de simturi. Ele au devenit opace. Lumea a devenit unilaterala, saraca, fara reliefuri de alt ordin decat cel sensibil. Pacatul impotriva lui Dumnezeu, Spiritul creator, e si un pacat impotriva lumii.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.11.2009, 19:16:28
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Lumea nu este rea in sine. Pentru omul patimas aceasta a imprumutat sensuri departandu-se de sensurile sau ratiunile tiparite de Dumnezeu. Iata ce spune parintele Staniloae.
Lumea lucrurilor si persoanelor e menita astfel sa fie scara catre Dumnezeu, sprijin in urcusul spre El. Dar prin patimi omul ia lumii aceasta adancime luminoasa, aceasta transparenta ce merge pana la infinit. in loc sa mai fie „orizont de mistere“, lumea devine un continut material consumabil, un zid impenetrabil, nestrabatut de nici o lumina de dincolo. De fapt, patimile trupesti - lacomia pantecelui, iubirea de avutie, curvia - nu mai retin din lucruri si din persoane decat ceea ce-i material, ceea ce poate satisface pofta trupului nostru; iar mania, intristarea, slava desarta se explica tot prin aceasta reducere a lucrurilor la aspectul lor util trupului si marginit. Lucrurile nu mai sunt decat ceea ce se mananca sau dau alte inlesniri si placeri trupului: il duc repede, ii dau mirosuri si gusturi placute, ii prezinta un aspect material lucios, ii ofera o odihna comoda; iar persoana semenului e numai un trup care poate trezi placeri trupului nostru, sau un cuantum de cai putere, utilizabil ca unealta pentru productia de bunuri placute trupului. Lucrurile si persoanele nu mai cuprind decat ceea ce cade imediat sub simturi, si nimic dincolo de simturi. Ele au devenit opace. Lumea a devenit unilaterala, saraca, fara reliefuri de alt ordin decat cel sensibil. Pacatul impotriva lui Dumnezeu, Spiritul creator, e si un pacat impotriva lumii.
Sfinții Părinți au stabilit ca trepte de atac al păcatului , următoarele :
1 - Primul atac al păcatului în suflet se numește MOMEALA , care este gândul simplu care pătrunde în minte . 2 -ÎNSOȚIREA , este cugetarea sau convorbirea cu ceea ce s-a arătat în chip pătimaș în minte. 3 - ROBIREA , este târârea cu sila a inimii sau însoțirii stăruitoare a ei cu acea dorință pătimașă , scoțându-ne astfel din starea firească . 4 - LUPTA , este egalitatea de forțe între cel care este ispitit și cel care ispitește conform căreia sufletul învinge sau este învins , după cum îi este voia . 5 - ÎMPATIMIREA , este viciul care s-a cuibărit de multă vreme în suflet și care prin deprindere l-a condus spre o astfel de obișnuință cu păcatul încât de bunăvoie și de plăcere îi devine rob.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.11.2009, 10:53:45
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Patimile reprezinta legatura noastra cu lumea:

Iacov 4
1. De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?
2. Poftiți și nu aveți; ucideți și pizmuiți și nu puteți dobândi ce doriți; vă sfătuiți și vă războiți, și nu aveți, pentru că nu cereți.
3. Cereți și nu primiți, pentru că cereți rău, ca voi să risipiți în plăceri.
4. Preadesfrânaților! Nu știți, oare, că prietenia lumii este dușmănie față de Dumnezeu? Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaș lui Dumnezeu.


Atunci când ambitiile pentru viata noastra pamânteasca se vor stinge, se va stinge si mânia si celelalte neplaceri provocate de patimi.
Frumos spus, insa trebuie de inteles ca prietenia lumii inseamna prietenia cu raul din lume, nu cu oamenii.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde