![]() |
![]() |
|
#511
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Pe vremea ministrului Adomniței, când s-au scos anumite detalii despre evoluționism din manualele de biologie (la presiunea cui ?!), am fost gâdilați auditiv cu o ridicolă “justificare”: respectiva “teorie” se studiază IMPLICIT la materia Biologie, întreaga știință este clădită pe aceste sistem, ce rost ar mai avea să existe capitole întregi care să îi fie dedicate special. Astfel vi se poate răspunde și dumneavoastră. Ce rost are să scoți “creaționismul” (științific) din materia Religie, căci o străbate IMPLICIT de la un capăt la celălalt, iar întreaga dogmatică se bazează pe atotputernicia lui Dumnezeu care a scris softul omenesc încă de la primul rând. Măcar de-ar fi doar asta, însă, la o privire mai atentă asupra programei școlare, se observă vizibil, interpretarea literală a Genezei – creaționismul. Se exemplu: - clasa 1, activitatea observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii; - clasa 2, exerciții de observare a Naturii ocrotite de Dumnezeu; - clasa 3, lecturarea unor texte biblice reprezentative; - clasa 5, Natura – darul lui Dumnezeu către oameni; - clasa 7, Crearea Lumii, purtarea de grijă a lui Dumnezeu față de de lume (în sens de argumentarea faptului că Dumnezeu este creator al lumii) - clasa 11, Revelația Divină, Crearea Lumii. Crearea Omului și căderea în păcat. Respectul față de lumea creată (ecologie creștina ?!). Fără a mai socoti lejeritatea căreia îi este acordată unui profesor în abordarea procesului de predare-învățare privitoare la orice conținut din programă. În sensul că are tot dreptul să “atingă” (în treacăt) și “alte probleme”, dacă face o virtuoasă extindere a conținutului rezervat acelei ore, în orice săptămână din cursul anului. Citat:
Citat:
@cristiboss56 Înțeleg confortul deplin pe care-l ai stând între 4 pereți de certitudini. Spunea cineva: vrei Odihnă – crede, vrei Adevărul – caută și suferă. Iar altcineva (zicea): că “lenea” nu e nimic altceva decât o obișnuiță de a te odihni înainte de a obosi. Citat:
Citat:
[– Ce-i lipsește societății de astăzi? (interlocutorul) – La UNESCO se afirmă că „războaiele încep în mintile oamenilor și tot acolo trebuie oprite”. Deci starea planetei arată în fond așa cum arată mintea omului de azi. Nu a celui care zboară în Cosmos sau coboară în străfundurile celulei. Se spune că politica e o știinta și o artă. Dar nu e nici știință, nici artă, atunci când refuză să fie rațională și realistă, când se lasă pradă unor mituri sau unei exuberante grabnice, care dărâmă „măsura” înțelepților. Există talibani care jură strâmb pe o carte sfântă de unde scot abuziv dreptul de a ucide. Există talibani în cultură sau educație care scot evoluționismul lui Darwin din manuale. Fundamentaliști asemănatori se întâlnesc și în sectele altor religii decât islamul. (Mircea Malița)] |
#512
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu mai invoca sintagma stat laic- asta nu inseamna ca este si ateu. Statul prin legea cultelor trebuie sa-mi garanteze libertatea religioasa nu doar in spatiul privat, ci si in cel public. Ne intoarcem la comunism, ingradim religia in sfera privata??? |
#513
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar daca parintii unui copil de 7 ani decid ca nu vor, pur si simplu, sa isi expuna copilul la nici un fel de religie, de ce nu se poate? De ce religia, personala si subiectiva cum este, e studiata implicit in scoala, si trebuie sa faci cerere ca sa NU o studiezi? Explica-mi si mie, te rog, de ce, intr-o tara ca Romania, unde sunt mai multe biserici decat in orice alta tara, trebuie sa facem religie in scoli si nu in biserici? Pentru ca nu vrea BOR sa isi asume responsabilitatea si costurile? Sau pentru ca s-ar vedea atunci, pe buna, cati ortodocsi sunt de fapt in tara? Si inca ceva: pastrarea religiei in spatiu privat, asa cum se discuta acum si asa cum se si face, in statele din Europa de Vest, nu are nici o legatura cu comunismul si cum era tratata religia atunci.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#514
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#515
|
||||
|
||||
![]()
In cazul acesta este un abuz. Stiu ca este legal ca un elev sa nu studieze religia, iar situatia scolara se va incheia cu o medie in minus.
|
#516
|
||||
|
||||
![]()
Ma tem ca aceasta neutralitate intre stat si Biserica ascunde forme de ateism- vorba domnului Patapievici.
|
#517
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu am nimic impotriva religiei in scoala, predata la nivel teoretic, timp de un an. Pana la urma, a avut o influenta asupra istoriei umane, buna sau rea, depinde de caz. Dar te rog sa sesisezi diferenta: una e sa studiezi religia in general, pentru cultura generala si pentru a dobandi cunostinte despre domeniu, care poti fi aprofundate ulterior, dupa interes si optiune personala (intr-un an s-ar putea acoperi, la nivel de liceu, cele cateva religii majore ale lumii), si alta e sa te ocupi de asta 12 ani, dedicand toti anii astia unei singure confesiuni, si prezentand-o ca me unica, adevarata cale. Asta nu mai e educatie, e indoctrinare. Adica exact ce nu are loc in scoli. Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice? Citat:
Adauga la asta un profesor atins de fundamentalist religios, care il eticheteaza pe respectivul copil in fata celorlalti cu termeni nu tocmai magulitori, si te-ai ales si cu un potential outcast al clasei. Exista doua libertati: de a te educa religios si de a alege sa nu ai de a face nimic cu religia. Iar in acest moment, una e neglijata, iar cealalta, trasformata din optiune in obligatie. Citat:
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#518
|
|||
|
|||
![]()
A.D.N.-ul și megacipul http://www.creationism.info.ro/blog8...-megacipul.htm
Publicat la: 2007-03-20 în categoria Știință | Autor: Cornel Dragoș Informația - a Treia Cantitate Fundamentală a universului? În școlile din România continuă să se predea teoria evoluționistă ca singură alternativă în sistemul educațional, după mai bine de un deceniu de la căderea regimului comunist ateu. Deși evoluționismul se află într-o cumplită nevoie de credibilitate, nu se oferă tinerilor și varianta științifică creaționistă (bazată pe genetică, pe teoria probabilităților și pe teoria informației), lăsându-le astfel decizia de a adera la una sau la alta dintre cele două viziuni fundamentale asupra lumii și destinului omului… Date fiind descoperirile recente din domeniile A.D.N.-ului și al teoriei informației, cum s-ar explica ele dacă originile A.D.N.-ului sunt atribuite pur și simplu vreunui accident primordial (conform corifeilor evoluționiști)? Extraordinarul nivel de informație organizată, întâlnită în codul genetic, putea să apară dintr-o sursă inconștientă, precum „ceasornicarul orb” al savantului neodarwinist Richard Dawkins? Iată un fapt ce continuă să surprindă pe orice om de știință din acest domeniu. Ajuns pe coperta revistei Time, A.D.N.-ul este faimoasa moleculă a eredității. El reprezintă structura macromoleculară complexă, cu rol de a stoca informație genetică (cantitatea de informație care codifică acele caractere transmise la urmași). Dacă totalitatea informației genetice dintr-un organism este cuprinsă în genotip, din interacțiunea acestuia cu mediul rezultă un ansamblu de însușiri morfologice, fiziologice și biochimice aparținând unui individ (fenotip). Cercetările recente au scos în evidență faptul că astfel de interacțiuni nu sunt suficiente pentru a explica toate caracterele individuale, deci mai există un stoc de informație, care, potrivit unor specialiști, ar putea avea un suport de o altă natură (probabil spirituală). Directorul Procesării Datelor de la Institutul de Fizică și Tehnologie din Braunschweig (Germania), profesorul Werner Gitt aprecia că cea mai înaltă densitate a informației pe care o cunoaștem este cea a moleculelor A.D.N. Capacitatea de înmagazinare a A.D.N.-ului, transportorul de informație al ființelor vii, este de 45 de milioane de milioane ori mai eficace decât megacipul. Suma totală a cunoștințelor depozitate în prezent în bibliotecile lumii este estimată la 10 la puterea 18 biți. Dacă această informație ar putea fi stocată în molecula A.D.N., 1% din volumul unei gămălii ar fi suficient pentru acest scop. Pe de altă parte, dacă această informație ar urma să fie încărcată cu ajutorul megacipurilor, am avea nevoie de o baterie mai înaltă decât distanța dintre Pământ și Lună… Molecula de A.D.N. este un sistem tridimensional de înmagazinare a informației deosebit de complex, în timp ce megacipul este numai bidimensional. Dar care ar putea fi sursa unei cantități negândit de mari de informație stocată atât de eficace în molecula A.D.N.? Ramură importantă de investigație științifică, teoria informației (domeniu în care profesorul Gitt este una dintre vocile autorizate) arată într-un mod convingător că informația nu apare și nu poate apărea din vreo stare de non-informație, tot așa cum viața nu purcede din ne-viață (dilemele evoluționismului). Mai mult, informația a ajuns acum să fie recunoscută ca a Treia Cantitate Fundamentală a universului, care, până în prezent, era gândit a fi constituit numai din două cantități fundamentale: materie și energie. Acestea două nu sunt suficiente pentru ca A.D.N.-ul să funcționeze. Ceea ce este necesar, cel puțin pentru început, este o infuzie de informație, de care nici materia, nici energia nu sunt responsabile și pe care nici una dintre ele nu o poate suplini. Potrivit fondatorului ciberneticii și al teoriei informației, Norbert Wiener, informația nu poate fi de natură fizică, deși e transmisă prin mijloace fizice: informația nu este nici energie, nici materie, ci informație. Nici un materialism care eșuează în a da seama de aceasta, nu mai poate supraviețui. Însă, mai neliniștitor pentru susținătorii materialismului decât descoperirea recentă a informației ca a Treia Cantitate Fundamentală este lămurirea originii ei: dacă în orice sistem este găsit un cod de bază, se poate conchide că sistemul își are originea într-unul mintal și nu a apărut la întâmplare. Sensurile reprezintă întotdeauna concepte mentale distincte de materie și energie, avându-și originea într-o sursă inteligentă. Informația poate fi înmagazinată prin mijlocirea limbajului și transmisă prin transportori fizici. Ea însăși este în întregime invariantă. Cauza acestei invarianțe sălășluiește în natura ei non-materială. S-ar părea că, în vreme ce unii materialiști sunt ocupați să caute prin locuri greșite vreun „ceasornicar orb”, lipsit de inteligență și sens, alți cercetători se deschid către Mintea lui Dumnezeu. Informația cere ca sursă a sa inteligența, iar inteligența cere gândire… |
#519
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei: http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți): 1. La nivelul clasei întâi: - la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii]. 2. La nivelul clasei a doua: - la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu. 3. La nivelul clasei a treia: - la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea. 4. La clasa a unsprezecea: - la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”. - la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu). Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar. Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință. Nota bene: Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională. PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul. |
#520
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum sa nu fie botezat copilul cand e mic? Mai lasa-ne-n pace cu ideile masonice si comuniste, ca suntem satui. Copilul, chiar daca moare cand e mic, moare crestin, uite de-aia ca are parinti responsabili care se ingrijesc de sufletul lui. Dar tie poate ca-ti place caldura. Ai ocazie, daca nu te pocaiesti, sa te prajesti vesnic in flacarile iadului. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|