![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am lasat spre discutie anumite lucruri care sunt de discutat. Cu restul sunt de acord si le practic in general. Pe aia cum paharutul de vin am vazut undeva odata si n-am inteles-o. In rest n-am mai vazut-o nicaieri, niciodata. De problema cu cei casatoriti nu mai comentez. Este impotriva Tainei Casatoriei si atat. Dar un monah nu poate sti anumite lucruri. Cu separarea barbatilor si femeilor in biserica: nu prea mai exista si n-am inteles rostul. 1. Abia daca este loc in biserici la Sf. Liturghie (in tara vorbesc). Sa stai asezat nici nu mai vorbesc. Asa ca stai unde ai loc si gata. Este vorba sa ne purtam si imbracam cuviincios si atat, nu conteaza unde stam in biserica, atata vreme cat suntem respectuosi. 2. Nu prea mai vad barbati in biserici. Sunt mai mult femei, cu sau fara copii. Intrebare: dupa ce te-ai impartasit zice sa nu scuipi 3 zile etc. Si atunci nu te mai speli nici pe dinti? Ca acolo scuipi. Acum 2000 ani nu se spala lumea pe dinti. Nu stiu cum se face azi la manastiri. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Exista. De unde sunt eu este o regula nescrisa absoluta chiar ca dupa impartasanie sa iei o bucatica de anafura si un paharel de vin. Doar copiii foarte mici sunt exceptati de la vin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cred ca-i o exagerare a numi acele reguli "conditii canonice", mai ales ca nu toate sint canonice, iar regula nr. 9 este de-a dreptul anti-canonica. In Biserica Ortodoxa nu se sta in genunchi Duminica la slujba.
"Am primit în mod canonic, de la Dumnezeu purtătorii Părinții noștri, să nu plecăm genunchii în dumineci, cinstind (astfel) învierea lui Hristos. Drept aceea ca să nu nesocotim chipul lămurit al ținerii acestei (porunci), rânduim (poruncim) limpede credincioșilor ca sâmbăta, după intrarea cea de seară a preoților în altar, potrivit obiceiului care se ține (în vigoare), nici unul să nu plece genunchii până duminică seara următoare, când, după intrarea în vremea luminândei, plecând îndată genunchii, în chipul acesta să aducem rugăciunile (noastre) Domnului. Căci socotim noaptea cea după sâmbătă ca înaintemergătoare învierii Mântuitorului nostru, de atunci începem în chip duhovnicesc cântările, sfârșind sărbătoarea de la întuneric spre lumină, ca de aici înainte în cursul nopții și al zilei întregi să sărbătorim noi învierea." - Canonul XC al celui de-al 6-lea Consiliu Ecumenic. Acest canon, oricit de greu ar fi de crezut, este foarte strict tinut chiar si in unele biserici ecumeniste si sergianiste, cum ar fi Biserica Rusa. Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 12.12.2009 at 03:00:13. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ca miruirea e mai deasa ca impartasania. Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
1. Da, cu anafura stiu ca se ia dupa impartasanie. Cu paharul poate ca se practica in alte zone din tara, eu am vazut 1-2 ori numai.
Si care este sensul totusi? Din moment ce te-ai impartasit si deci ai luat din trupul si sangele Domnului, la ce mai trebuie sa mai iei pe urma vin si anafura? 2. Da, am observat ca preotii mai fac asta. Am vazut si unele persoane in biserica procedeaza ca in articolul din link (cele tinere saruta mana celor in varsta si apoi se imbratiseaza), inainte de a se impartasi. Cred ca a mai ramas pe la tara, sau prin zone mai conservative in traditie (Moldova). Mie mi-ar place sa se faca macar simbolul pacii, sa ne ducem unii la altii la Liturghie si sa ne cerem scuze, sa ne impacam. Macar atunci. Am stii atunci sa pretuim acest gest si nu ne-am mai duce la impartasanie macar cu stiinta/ sau nestiinta ca in zilele trecute am ranit pe cineva. MariS - miruitul se face pe frunte de obicei. Poti pana a doua zi sa nu te speli pe fata/frunte. Mai greu este cu mainile, ca se mai miruieste (la Maslu) si pe maini. Si cu dintii, dupa impartasanie. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
1) ca sa nu-ti ramana pe buze urme de Impartasanie - care au mai multa sansa sa fie inghitite daca mananci si bei imediat altceva 2) este un rest simbolic al agapelor pe care le tineau primii crestini La rusi se da intotdeauna si vin. Citat:
Citat:
Imi seamana cu inderdictia din islam de a nu scuipa in timpul zilei in timpul Ramadamului. Si de data asta sunt de acord cu Orthodoxia_y_Thanatos: regula de a nu ingenunchia in timul liturghiei de dumnica, drept simbol al invierii, este mai veche si mai bine fondata decat traditia care s-a impamantenit in Romania de a ingenunchia. Daca ar fi sa ne luam dupa p. Cleopa si sa nu avem relatii intre soti trei zile inainte si doua dupa (din ce canoane o mai scoate si pe asta, nu stiu), atunci oamenilor casatoriti le-ar fi imposibil sa mai traiasca ca soti si sotie daca vor sa se impartaseasca in fiecare duminica (ceea ce faceau crestinii din primele secole, de altfel, si fac din nou o parte din ortodocsi). Si preotii ce fac, ca ei se impartasesc la fiecare liturghie? Ca mai ramane doar miercurea care e zi de post. Punem conditii mai greu de indeplinit mirenilor decat preotilor?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
pe toti dracii si i-a pus sa vina cu idei noi de a-i pierde pe crestini. Au inceput sa se vaite dracii ca nu mai au idei si ca alea vechi sunt deja rasuflate si pe cand se vaitau ei asa se deschide usa si intra michiduta, transpirat si gafaind. -Ce faci, michiduta, il intreaba satana, de ce ai intarziat? - Sa traiti preaintunericimea ta, raspunde michiduta, tocmai vin de la un teolog care se crede sfant. Se ocupa cu introdusul de canoane si l-am lasat sa puna 5 de la Domnul lui dar pe-al saselea i l-am strecurat eu. Ca daca unul nu reusesc sa-l tina, e suficient. -Vedeti mai ce idee buna, pardon rea, are michiduta?- spuse satana. -Asa sa faceti si voi. Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
respectarea acestor canoane tine de masura credintei fiecaruia. Daca noi inca suntem stapaniti de patimi si ne aruncam la a respecta orbeste toate canoanele, riscam sa devenim "tipicari" (sau cum spunea parintele Arsenie Papacioc - "tipic, tipic, si la inima nimic"). E vorba de canon in sensul de "prescriptie tipiconala", nu de dogmele de credinta stabilite de Sfintii Parinti, ce trebuie respectate de toti.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nici semnul Sfintei Cruci nu e dogma insa ce s'ar intampla daca ne-am bate joc de ea? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cei, care inca se complac in pacate, mai degraba sunt tinuti departe de rugaciune si canoane... Acestia vor respecta unele canoane, vor face faptele si gesturile necesare, dar fara participarea inimii. Iertati-ma daca gresesc, dar cand aud vorbindu-se de cineva care respecta orbeste toate canoanele, desi nu e patruns in inima sa, acest lucru mie mai degraba in suna a indemn de a nu respecta canoanele, sub pretextul, ca duce la "tipic, si la inima nimic". Nu cred, ca Pr. Arsenie Papacioc a recomandat sa nu se respecte canonul primit, ci a spus sa implicam si inima in tot ceea ce facem; iar gandul nostru, inaripat de o rugaciune scurta, sa zboare cat mai des spre Domnul. In orice caz asa mi-a spus mie Sfintia sa. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre avorturi - Parintele Cleopa | pacatoasa | Nunta | 43 | 10.06.2025 02:44:17 |
| Parintele Cleopa despre purtarea fata de cei ce nu sunt ortodocsi | catalin2 | Spiritualitatea ortodoxa | 61 | 07.03.2012 12:20:00 |
| Parintele Cleopa - despre sarbatoarea Nasterea Domnului(I) | cornel cornel | Intrebari utilizatori | 0 | 10.01.2011 15:01:32 |
| Despre Iad - Parintele Cleopa | patinina34 | Din Noul Testament | 3 | 02.01.2009 21:40:32 |
|
|