![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
De exemplu Sfantul Luca al Crimeei l-a recunoscut pe Serghei ca Patriarh. Si are sfinte moaste. La fel si Ilie Lacatusu', care a tinut pe Nou si are moaste. Si daca nu gresesc, si Sfantul Kuksa al Odessei are sfinte moase si el a tinut de PM.
Nu cunoastem noi toate judecatile ascunse ale Domnului. Totusi, de ce nu s'a trecut la calendarul vechi in '48? Sfantul Serafim Sobolev, s'a opus atat introducerii totale a calendarului gregorian, numit mizeleste iulian indreptat, cat si introducerii partiale, doar pentru sarbatorile cu data fixa. Si iarasi, cum a zis Vladica Averchie, care s'a mahnit si el referitor la pozitia "fanatica" a mateitilor, Biserica lui Hristos nici portile iadului nu o vor birui. Insa Hristos nu zice ca acea, Biserica e cea a Romaniei, a Bulgariei, s.a.m.d.! Unii vor zice: „Ascultați, ce tot vorbiți, despre ce prăbușire a Bisericii este vorba, când noi avem legământul hotărât al lui Hristos Care spune: „Voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui” (Mt. 16,18). Foarte adevărat, cuvintele lui Hristos sunt fără îndoială de netăgăduit, însă nu se știe de ce, uităm că prin aceste cuvinte Hristos nu arată hotarele Bisericii, pe care „porțile iadului nu o vor birui.” Nu se spune care anume Biserică va fi aceea: a Constantinopolului, Rusă, Sârbă, Bulgară, Biserica Rusă din diaspora, sau oricare alta. Se spune simplu – „Biserica”, adică, până la sfârșitul veacului și cea de A Doua Venire a lui Hristos, adevărata Biserică nu va dispare de pe fața pământului, ci va subzista. Biserica va rămâne Biserică cu toate înaltele ei legăminte, împuterniciri și drepturi binecuvântate ce-i aparțin, chiar și în cazul, când în ea va rămâne un singur episcop și minimum de credincioși. Iar restul se va clătina și va cădea, va fi „biruit de porțile iadului”, chiar dacă va continua să se numească ”biserică”. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Bogdan. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
In 1924, lumea a observat ca serpisorii au venit pe Nou asa ca au acceptat noul calendar. Insa minunea asta se bate cap in cap cu alta de la manastirea Vaarlam din Finlanda, unde Maica Domnului a zis unui monah ca daca vrea sa se mantuiasca sa tina Predania Sfintilor Parinti si sa nu asculse de "inovatiile" unor destepti. Sa nu uitam insa si de minunea din 1925 cand a aparut Sfanta Cruce pe cer la Atena, de sarbatoarea Sfintei Cruci pe vechi, rusinand pe cei de pe Nou. Sa nu uitam de Norul de pe muntele Tabor. Sa nu uitam de intoarcerea raului Iordan, tot pe vechi. Sa nu uitam si de steaua care apare tot pe vechi in timpul sarbatorii Nasterii Domnului. Sa nu uitam ca in trecut (anii 1970 circa) Patriarhul Ierusalimului a vrut sa praznuiasca Sfintele Pasti dupa pascalia gregoriana insa Sfanta Lumina n'a coborat, asa ca s'au intors repede la cea alexandrina. Insa, minunea serpilor care se inchina la Maica Domnului pe nou, se bate cap in cap cu minunea Sfintei Cruci din Atena in 1925, sau Sfanta Lumina. Orthodoxia, tu ce parere ai despre aceasta minune? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
“5. Teama si cutremur au venit asupra mea si m-a acoperit intunericul. 6. Si am zis: Cine-mi va da mie aripi ca de porumbel, ca sa zbor si sa ma odihnesc?” (Psalmul 55) cind i-au cerut lui Dumnezeu sa le transforme in cel blestemat? Ca sa nu mai spun cit de pagineasca poate fi ruga unui monah de a fi transformat in animal ca sa evite moartea pentru Cristos. As fi curios sa stiu daca Biserica de Stil Nou a Greciei confirma astfel de minuni! Sarpele in cauza, telescopus fallax, este cit se poate de comun in zona nordica a Mediteranei, din Croatia si pina in Turcia. De altfel, dupa cum puteti deduce la linkul de mai jos, serpii incepind cu 1953 sint culesi de prin imprejurimi si adusi in Biserica in borcane inainte de sarbatoare. Dumnezeu sa-i ierte pe cei ce cred in serpi sfinti si au ajuns sa confunde Ortodoxia cu hinduismul! (http://www.greeka.com/ionian/kefalon...e-festival.htm http://en.balcanica.info/1-48-1) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Serpii de pe toiagul unui arhiereu, nu sunt tot un simbol al "celui blestemat"? 3. Nu a spus Hristos sa fiti intelepti ca serpii (cei blestemati?) 4. Ma indoiesc ca maicutele alea au vrut sa evite moartea, eu cred ca au vrut sa evite altceva. 5. Tu de fapt ce vrei sa spui, ca de sute de ani vine diavolul si face minui false in Biserica lui Hristos, in fata preotilor, a Sf. Cruci, si ca in atatea sute de ani nu s-a gasit nimeni sa-l demaste? Bogdan. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Uitati ce zice un mare om cu viata sfanta:
In 1926, Archbishop Theophan of Poltava wrote the following in his work, “Short canonical judgements on chronology”: Question. Have the pastors of the Orthodox Church made a judgement concerning the calendar? Answer. They have, many times – with regard to the introduction of the new Roman calendar – both in private assemblies and in councils. A proof of this is the following. First of all, the Ecumenical Patriarch Jeremiah II, who lived at the same time as the Roman calendar reform, immediately, in 1582, together with his Synod condemned the new Roman system of chronology as being not in agreement with the Tradition of the Church. In the next year (1583), with the participation of Patriarchs Sylvester of Alexandria and Sophronius VI of Jerusalem, he convened a Church Council. This Council recognised the Gregorian calendar to be not in agreement with the canons of the Universal Church and with the decree of the First Ecumenical Council on the method of calculating the day of Holy Pascha. Through the labours of this Council there appeared: a Conciliar tome, which denounced the wrongness and unacceptability for the Orthodox Church of the Roman calendar, and a canonical conciliar Decree – the Sigillion of November 20, 1583. In this Sigillion all three of the above-mentioned Patriarchs with their Synods called on the Orthodox firmly and unbendingly, even to the shedding of their blood, to hold the Orthodox Menaion and Julian Paschalion, threatening the transgressors of this with anathema, cutting them off from the Church of Christ and the gathering of the faithful. In the course of the following three centuries: the 17th, 18th and 19th, a whole series of Ecumenical Patriarchs decisively expressed themselves against the Gregorian calendar and, evaluating it in the spirit of the conciliar decree of Patriarch Jeremiah II, counselled the Orthodox to avoid it. Question. Is the introduction of the new calendar important or of little importance? . Answer. Very important, especially in connection with the Paschalion and it is an extreme disorder and ecclesiastical schism, which draws people away from communion and unity with the whole Church of Christ, deprives them of the grace of the Holy Spirit, shakes the dogma of the unity of the Church and, like Arius, tears the seamless robe of Christ, that is, everywhere divides the Orthodox, depriving them of oneness of mind; breaks the bond with Ecclesiastical Holy Tradition, and makes them fall under conciliar condemnation for despising Tradition. . Question. How must the Orthodox relate to the new calendarist schismatics, according to the canons? . Answer. They must have no communion in prayer with them, even before their conciliar condemnation. Arhiepiscop Theophan de Poltava Cine stie cati alti sfinti cenzurati, necunoscuti mai sunt! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
In Biserica Ortodoxa numai Dumnezeu e infailibil si explicatii la ceea ce a zis Dumnezeu Iisus Hristos (adica cum se explica ce a spus deja) sunt date la Sfintele Sinoade Ecumenice.
Nu s-a pomenit la vreun Sfant Sinod Ecumenic de calendarul iulian ca ar fi Sfant.Sfinte Sinoade ecumenice sunt sapte,ca asa zice la Sfanta Scriptura: "Înțelepciunea și-a zidit casă rezemată pe șapte stâlpi" (Sfanta Scriptura,pilde 9,1). S-a aratat la Sfintele Sinoade Ecumenice ca data Invierii adica a Pastelui se serbeaza dupa izomeria de primavara adica dupa echinocthiul de primavara,care este dupa calendarul creat de Dumnezeu iar nu neaparat dupa calendarul facut de invatati pagani inselati de duhuri rele,cum e calendarul iulian.Daca pica deodata cu pastele iudaic se serbeaza cu o saptamana mai tarziu. Oricum s-a serbat gresit Pastele atatea sute de ani iar acum stilistii inselati de duhuri rele zic ca ei sunt singurii preoti si arhierei ramasi a lui Dumnezeu,cand nu este deloc asa. Biserica Ortodoxa acum inca nu serbeaza Pastele dupa calendarul creat de Dumnezeu adia miscarea Soarelui,a Pamantului si a stelelor,si nu cred ca acest calendar e catolic sa se incalce acea hotare a unui sinod panortodox. Deocamdata se serbeaza Pastele dupa calendarul neindreptat adica se incalca un canon al unui Sfant Sinod Ecumenic si nu este pacat,si Dumnezeu lucreaza in Biserica. Aceasta se face pentru ca nu toate Bisericile Ortodoxe sunt de acord cu trecerea la calendarul indreptat si atunci se praznuieste Pastele asa (pe calendarul neindreptat) pentru a nu se produce dezbinare. Last edited by mihailt; 22.12.2009 at 13:51:13. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sarpele lui Moise si serpii de pe toiagul de arhiereu nu transforma sarpele intr-un semn al lui Dumnezeu, ci il pastreaza ca pe un symbol al pacatului. “6. Atunci a trimis Domnul asupra poporului serpi veninosi, care muscau poporul, si a murit multime de popor din fiii lui Israel .Sarpele pus pe stilp reprezinta Crucea, rastignirea pacatului, pentru ca Mintuitorul a luat pacatele noastre asupra Sa pentru ca noi sa putem sa primim Viata, dupa cum spune Sfintul Apostol: “21. Caci pe El, Care n-a cunoscut pacatul, L-a facut pentru noi pacat, ca sa dobandim, intru El, dreptatea lui Dumnezeu.” Citat:
Citat:
http://www.stonewallargusteulontimes...aspx?e=1768155 http://www.winnipegsun.com/news/mani...48151-sun.html |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Minunea cu serpii se intampla anual, iar ce i-a spus Maica Domnului s-a intamplat o singira data. In afara de asta, "inovatii" e un termen prea general, si poate ca se referea de fapt la Pascalie. Cu Sf. Lumina care nu a venit cand Ierusalimul a incercat sa schimbe Pascalia, e adevarat. Pascalia a ramas in continuare pe vechi. Bogdan. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 14:30:00 |
| botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 11:17:27 |
| Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 13:48:10 |
| botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 02:10:00 |
|
|