![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Din punctul meu de vedere situatia e foarte delicata.
Citeam ieri de Sfantul Sava cel Nou de la greci care s'a supus schimbarii calendarului. De cealalta parte avem alt batran cu viata sfanta, Ieronim Aghioritul din Creta care insa nu a acceptat schimbarea. Amandoi Sfinti in fata lui Dumnezeu, insa cu viziuni diferite. Sa luam Muntele Athos; il avem pe Paisie Aghioritul cu o viziune a sa de supunere fata de Patriarh chiar daca acesta greseste. De cealalta parte, avem alt batran, si el cu viata sfanta, staretul manastirii Esphigmenou, Sava care s'a opus apostaziei nemaipomenind Patriarhul eresiarh. Parintele Avacum, intr-o convorbire cu Pr. Efrem de la Marea Lavra,zicea ca slujirea dupa noul-calendar este o jertfa a lui Cain. Si acest batran a fost Sfant: Dumnezeu rasplatea cu adevarat pe Avacum pentru credinta lui in Sfintii Parinti. Odata, un monah de la Marea Lavra pe care il iubea foarte mult, parintele Efrem, l-a intrebat de ce devenise zelot. Cu spontaneitatea lui dezarmanta, parintele Avacum, i-a raspuns cu o sinceritate plina de realism: "Pentru ca Dumnezeu imi va cere socoteala, imi va zice: Avacum tu care cunosti legea Bisericii, cum de ai calcat-o in picioare?" Si a adaugat ca noul calendar era "jertfa lui Cain", neplacuta lui Dumnezeu. Si mai avem alti Sfinti zeloti ca Gheron Calinic, Teofilact si ucenicul sau Arsenie Cotea si multi multi alti batrani simpli. Daca privim spre Rusia, situatia e si mai incurcata. Multi au recunoscut pe Patriarhul Serghei si acum sunt Sfinti; dar la fel de multi au murit pentru Adevar, si ei sunt Sfinti. De Romania ce sa mai zicem? Cititi cartea "65 de ani de prigoana"! Insa, mintea mea, nu poate intelege cum un Sfant ca Mitropolitul Glicherie poate sa stea in rai cu unul ca Cleopa? Sau un Sfant ca Mitropolitul Iosif al Petrogradului cu unul supus lui Serghei? Cei de pe nou, acuza ca cei de pe vechi s'au despartit de Biserica. Insa se opresc aici. Nu se intreaba DE CE? De ce s'au despartit? De exemplu, pe timpul comunistilor, care era Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? Cea a Sfantului Mitropolit Iosif de Petrograd sau a lui Serghei de care a tinut si Sfantul Kuksa sau Sfantul Luca al Crimeei? Orthodoxia, Bogdan si ceilalti, ce parere aveti la cele spuse de mine? Last edited by Antoni0; 24.12.2009 at 20:15:10. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Orthodoxia ai scris:
"Since the Nicene Council, we have done nothing but rewrite creeds. While we fight about words, inquire about novelties, take advantage of ambiguities, criticize authors, fight on party questions, have difficulties in agreeing, and prepare to anathematize each other, there is scarce a man who belongs to Christ. Take, for instance, last year’s creed, what alteration is there not in it already? First, we have a creed which bids us not to use the Nicene “consubstantial”; then comes another, which decrees and preaches it; next, the third excuses the word “substance,” as adopted by the Fathers in their simplicity; lastly, the fourth, which instead of excusing, condemns. We determine creeds by the year or by the month, we change our own determinations, we prohibit our changes, we anathematize our prohibitions. Thus, we either condemn others in our own persons, or ourselves in the instance of others, while we bite and devour one another, and are like to be consumed one of another." Mai ai astfel de materiale? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Am gresit zicand ca Sfantul Glicherie nu e Sfant.
Este Sfant,Dumnezeu sa ma ierte si Sfantul sa ma ierte ca am zis rautati. Parintele Cleopa desi nu era de acord cu ce faceau cei de la BOSV nu ii numeste eretici ci ii numeste schismatici.Adica zice ca Dumnezeu lucreaza in Bisericile lor.Iar zice parintele Cleopa ca cei din Bisericile pe stil vechi daca boteaza a doua oara pe cei botezati in Bisericile Ortodoxe,atunci comit erezie. Iata aci fragmentul de la parintele Cleopa: "- Bine, dar cei cu stil vechi zic ca tin cu Ierusalimul si cu Sfantul Munte Athos. - Daca tin cu Ierusalimul si cu Sfantul Munte Athos, de ce Ierusalimul nu-i primeste nici la slujba si nici la impartasire ? Cand am fost la Ierusalim si am intrat in audienta la Prea Fericitul Patriarh Benedict, prima intrebare pe care ne-a pus-o a fost : " Nu este vreun stilist printre voi ?", caci nici in audienta nu voia sa-l primeasca. Apoi, daca zic ca tin ca la Ierusalim, de ce nu fac ceea ce fac cei din Ierusalim, unde se tine stilul vechi ? Caci atat Patriarhia cat si mitropolitii, episcopii, preotii si diaconii de la Sfantul Mormant slujesc si se impartasesc cu toti crestinii care vin din toate tarile unde se tine stilul nou ( calendarul indreptat ). Daca zic ca tin cu cei de la Sfantul Munte, de ce nu fac si ei ca cei de la Sfantul Munte; adica sa fie supusi Bisericii si Sfantului Sinod si tarii din care fac parte si sa slujeasca cu preotii si episcopii ce tin stilul nou, asa cum fac staretii, preotii si monahii din Sfantul Munte Athos ? Daca stilistii zic ca tin cu Ierusalimul, de ce n-au venit sa slujeasca cu Patriarhul Diodor al Ierusalimului, in anul 1982, la hramul Sfantului Ioan cel Nou de la Suceava ? De ce Biserica Ortodoxa din Ierusalim nu-i recunoaste, asa cum nu-i recunoaste nici Patriarhia Ecumenica din Constantinopol ? Caci Patriarhul Diodor al Ierusalimului, a zis la hramul Sfantului Ioan : " Noi nu recunoastem in Romania alta Biserica in afara de Biserica Ortodoxa Romana. Noi, la Ierusalim, tinem calendarul Iulian cel neindreptat, dar acest lucru nu este o pricina de despartire intre noi si celelalte Biserici Ortodoxe surori si nici nu facem din calendar o dogma de credinta ". Daca stilistii zic ca tin cu Sfantul Munte, de ce, in anul 1993, cand au venit parinti din Grecia cu lemnul Sfintei Cruci a Mantuitorului prin Romania, n-au mers si ei la Slatioara ? De ce, in anul 1995, cand s-au intrunit toti Patriarhii la noi in Romania, n-au pomenit nimic de cei care tin stilul vechi ? - Parinte, care sunt abaterile canonice ale stilistilor ? - Stilistii au si grave abateri canonice. Iata care sunt cele mai grave : 1. Nu asculta de hotararea Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol, din anul 1923, care a hotarat indreptarea calendarului celui vechi. 2. Nu asculta nici de Patriarhia Ierusalimului. 3. Nu asculta de Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane si de hotararea intai-statatorilor tuturor Bisericilor Ortodoxe, care s-au adunat la Moscova in anul 1948. 4. Episcopii si preotii lor, precum si crestinii condusi de ei, se departeaza de la slujirea si impartasirea cu preotii si ierarhii nostri, din ura, mandrie, razvratire si neascultare, cazand prin aceasta sub osanda canoanelor 12, 13, 14 si 15 ale Sinoadelor 1 si 2 din Constantinopol; 31 al Sfintilor Apostoli; 18 al Sinodului al IV-lea Ecumenic; 31 si 34 ale Sinodului al VI-lea Ecumenic; 5 al Sinoadelor din Antiohia si altele. 5. Boteaza si cununa a doua oara, savarsind o mare erezie si greseala dogmatica. 6. Au rupt legatura duhovniceasca cu ierarhia canonica a Bisericii Ortodoxe Romane. 7. Hulesc si defaima patriarhii, episcopii si preotii Bisericii care tin stilul nbu, numindu-i " catolici ", " lipsiti de har ", " eretici ", etc. 8. Au facut manastiri fara aprobarea Sfantului Sinod. 9. Preotii stilisti se duc prin sate straine si fac slujbe pe ascuns, fara sa tina seama de aprobarea episcopului locului si a parohului din acele parohii. Si acestea sunt cateva din greselile si abaterile canonice ale celor ce tin stilul vechi in tara noastra. - Stilistii sunt considerati eretici ? - Nu. Sunt schismatici, adica dezbinati de Biserica Ortodoxa, caci au calcat legile bisericesti administrative, organizandu-si manastiri si biserici deosebite, fara aprobarea Sfantului Sinod. Iar daca indraznesc sa boteze a doua oara, atunci se fac eretici, potrivit cu canonul 47 Apostolic si alte canoane." Referitor la pozitia Bisericilor pe stil vechi la Bisericile pe stil nou,aceasta nu stiu care este. Pe youtube vad un ierarh al BO pe stil vechi din Grecia,PS Ambrozie,numind si pe preotii BO Greaca pe stil nou tot preoti,nu ii numeste eretici.Ba chiar zice ca unii din preotii din Biserica oficiala a Greciei,adica BO pe stil nou,ca sunt preoti buni. Vedeti aci,la minutul 7: http://www.youtube.com/watch?v=41hvciDSNB4 @Antonio:mai frate Antonio Biserica e Una,si nu e o institutie care sa fie numai pe Pamant. Capul Bisericii e Dumnezeu Iisus Hristos. Maica Domnului,Sfantul Ioan Botezatorul,Sfintii Ingerii,Sfintii Apostoli,cei care au fost mantuiti fac cu totii parte din Biserica. Pe vremea cat a fost regimul comunist in Rusia si BO Rusa facea parte din Biserica,si ROCOR si BOR si BOSV si celalte Biserici Ortodoxe faceau parte din Biserica,ca doar vedem Sfinti la toate aceste biserici. Cand omul e botezat in numele Preasfintei Treimi e reintrodus in Biserica,da din Biserica cade cand pacatuieste de moarte si reintra in Biserica prin Taina Pocaintei.Prin Sfantul Botez se iarta pacatele numai pana la Sfantul Botez nu si pacatele de dupa Sfantul Botez. Mai mult trebuie sa plangem noi ca am pacatuit dupa Sfantul Botez,si nu sa avem grija de cei nebotezati ca Dumnezeu are grija si de aceia,si Dansul stie cum e cu mantuirea lor. Noi celor nebotezati trebuie sa le propovaduim cu fapta,cu vorba cu blandete si smerenie si cu dragoste si sa fim cu mila fata de toti ca doar zice Dumnezeul nostru Iisus Hristos: "36. Fiți milostivi, precum și Tatăl vostru este milostiv. " Te rog sa ma ierti mai frate Antonio ca in alte posturi am zis de fratia ta ca faci parte din nu stiu ce ordine si ce rautati ti-am mai fi zis pe acolo. Last edited by mihailt; 28.12.2009 at 13:30:07. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa ma ierti si tu frate Mihailt daca te-am suparat! Referitor la Parintele Cleopa ti-am raspuns in topicul celalalt! Daca tie raspunsurile Parintelui iti pun constiinta in pace, uite ca la mine nu e asa. Doamne ajuta! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Situatia la 1914 in Rusia si Ucraina era urmatoarea: 55.173 biserici si capele, 112.629 preoti si deaconi, 1025 manastiri cu 95.259 monahi si monahii. In 1917 se tine Consiliul Bisericesc al Intregii Rusii. Ca urmare, conform OCA (Orthodox Church in America, biserica ecumenista in comuniune cu Patriarhia Moscovei si BOR), “patru cincimi dintre episcopii participanti la “Consiliul intregii Rusii” vor fi executati, vor muri in inchisori sau vor fi fortati la exil pentru totdeauna. Mai bine de 12.000 de clerici vor fi ucisi si mai mult de 100.000 de conducatori laici crestini ortodocsi vor fi omoriti. Majoritatea au fost impuscati; unii au fost batuti, si mai multi spinzurati, altii au fost inecati.” (Four-fifths of the Bishops attending the "All-Russian Council" would be executed, die in prison, or be forced into permanent exile. More than 12,000 clergy would be murdered, more than 100,000 Orthodox Christian lay leaders killed. The majority were shot; some were beaten; more were hanged; others were drowned.) Dupa aceeasi sursa, “pina in 1939 numarul parohiilor in Rusia a fost redus in mod fortat de la 54.000 la mai putin de 100. Cele putine care au ramas au fost folosite ca “biserici expozitie”, ca dovezi ale “libertatii religioase” in Uniunea Sovietica. Toate cele 1500 de manastiri ortodoxe au fost desfiintate, iar calugarii si calugaritele au fost impreastiati. Toate cele 61 de seminarii au fost inchise. I s-a interzis Bisericii sa publice si sa distribuie literatura crestina, sa mentina scoli religioase sau sa se angajeze in actiuni de caritate. O asemenea persecutie a crestinilor nu a mai fost intilnita din vremurile Romei antice.” (By 1939, the number of Orthodox parish churches in Russia had been forcibly reduced from 54,000 to less than 100. The few that remained were used as "show" churches, as proof of "religious freedom" in the new Soviet Union . All 1,500 Orthodox monasteries and convents were disbanded; the monks and nuns, dispersed. All 61 seminaries were closed. The Church was forbidden to publish or distribute Christian literature, to operate religious schools, or to engage in any charitable work. It was a persecution of Christians unparalleled since the days of ancient Rome.) (http://www.oca.org/MVorthchristiansn...SID=1&Chap=CH5) Teroarea continua, doar in 1937 au fost arestati 136.900 de clerici dintre care 85.000 au fost executati. In 1938 au fost arestati 28.300 de clerici, dintre care 21.500 au fost impuscati. Chiar si in timpul celui de-al doilea razboi mondial, dupa ce Stalin a decretat “reabilitarea” partiala a Bisericii, mai mult de 100 de preoti au fost executati in fiecare an. (Sursa: Catholic Insight, ianuarie 1996) In 1944, Tatucul Popoarelor redeschide Academia Teologica (inchisa in 1918). De aici inainte “Biserica” este repopulata (in jur de 7000 de biserici pina in 1987) cu cadre de incredere, absolventi ai pomenitei institutii, ai altor “seminarii” sovietice si ai Institului KGB (dupa marturia unor fosti ofiteri KGB, Academia Teologica avea in fiecare an locuri rezervate pentru ofiteri KGB). Oare ce fel de sfinti poate da Biserica lui Stalin? Trebuie ca aceia sa fi fost orbi, surzi si sa aiba mintea unui copil de 3 ani ca sa-si poata inchipui ca il pot marturisi pe Cristos intr-o “manastire” sovietica sau impartasindu-se cu agentii KGB-ului, ca o capra, in vreme ce oile Mintuitorului erau macelarite de ostirea diavolului. Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 30.12.2009 at 01:18:02. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|