Citat:
În prealabil postat de Ioana-Andreea
1.Cand dam argumentul cu heruvimii sculptati,voi spuneti ca oamenii nu li se inchinau lor.Dar de ce uitati porunca???Nu spune sa nu li se inchine,ci SA NU-I FACI,mai intai de toate.Si Moise i-a facut.Nu puteti nega.
Deci,asta ar fi o insinuare ca Dumnezeu s-ar contrazice,ceea ce e o blasfemie foarte grava!!!Voi credeti ca Dumnezeu i-a zis lui Moise sa nu faca idoli,dupa aceea Moise i-a facut(credeti voi) si cand a vrut si Solomon sa-i faca(nici Solomon nu s-a inchinat idolilor,ci I-A FACUT si A FOST PEDEPSIT),a fost pedepsit.Pai insinuati o nedreptate.Adica Solomon a fost pedepsit si Moise nu?
De ce Solomon nu a argumentat spunand ca si Moise ar fi facut idoli?
Prin conceptia voastra,de fapt insinuati,fara sa va dati seama,ca Adevarul s-ar amesteca cu minciuna.Dumnezeu nu se contrazice si trebuie sa scapati de contradictia aceea,corect?Si SINGURA CALE logica pri care puteti,e sa admiteti ca heruvimii sculptati nu erau idoli.Si unuui ateu daca ii arati versetele si il intrebi ce rezulta,iti spune asta.
|
Porunca a II-a din Decalog este o poruncă clară și nu poate fi ruptă în două. Ea interzice confecționarea imaginilor (
icoane în sens ortodox) sau chipurilor cioplite (
statui în sens catolic)
în scop de închinare. Evreii, atât în sanctuarul din pustie, cât și mai târziu în templul din Ierusalim nu au confecționat acele reprezentări pentru a se închina lor, sau
înaintea lor cum spune porunca. Nu poți nega că ortodocșii pictează icoane pentru a le folosi în serviciul de cult închinându-se înaintea lor. Se pleacă înaintea lor, își fac cruce și le pupă, gesturi care sunt evident nelegitime (călcări de Lege) și pot fi încadrate de "ateul" pe care-l invoci la capitolul
idolatrie.
Citat:
În prealabil postat de Ioana-Andreea
2.Iisus S-a rugat in Templu.Apostolii ne spun cum a rasturnat mesele vanzatorilor.In mod sigur,daca Iisus ar fi vazut un idol acolo,l-ar fi sfaramat si apostolii ar fi consemnat asta.Dar ia citeste tot in VT.Ce avea Templul?
|
Ai făcut o greșeală folosind acest argument, se întoarce acum împotriva ta. Ia citește tot în VT (IV Regi 18,4) cum un împărat reformator a sfărâmat "
icoana lui Hristos" (e termenul cel mai potrivit pentru acea reprezentare a lui Hristos), deoarece evreii au început să se închine înaintea ei și să ardă tămâie. Atenție mare deci cu icoanele!