![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu cred că treaba cu "doar divorțați" e o eroare materială, o neglijență de redactare, care fără doar și poate va fi îndreptată. În sine, divorțul în sens de separare față de soție atunci când conviețuirea nu mai este cu putință, nu este un păcat. Dar, ideea cu împiedicarea preoților recăsătoriți de la exercițiul preoției, mi se pare OK. Este complet anormal ca preoții să se căsătorească, vechile canoane interzicând asta chiar și în cazul decesului soției legiuite, necum în cazul separării de ea cât timp mai e în viață.
Mă miră că, și de data asta când vrea să facă un pic de curățenie, Sinodul BOR e întâmpinat cu atâtea critici pe acest forum. Când ierarhii vor să facă ceva în direcția curățeniei sunt vinovați. Când nu fac nimic în direcția curățeniei și permit preoților nevrednici să aibă oficiu, iarăși sunt vinovați. Concluzia mea este că, indiferent că ierarhii fac sau nu fac ceva și indiferent ce anume, ei sunt vinovați.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 14.03.2010 at 09:16:16. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Preotul care ajunge in starea de a fi divortat din cauza lui sau din cauza ca in anul respectiv nu a fost suficient soare pe cer care sa-i coaca lui rosiile si ceapa din gradina lotului ajutator nu ii este ingaduit sa se mai casatoreasca . Ramine cu aceiasi cinste si demnitate preoteasca daca tine cu dintii de preotia sa . Daca se recasatoreste, atunci poate ajunge cu siguranta in postura de a-i invata si pe alti viitori divortati cum sa faca pasul acesta si sa nu patesasca nimic . Asa, precum strungarul la uzina cind se descurca si ia un concediu medical pt. ca are el o treaba a lui de rezolvat si nu vrea sa mai vina pe la serviciu citeva zile . Este mizerabila poveste a baietilor descurcareti si priceputi la toate pt. care nu exista stavila sau impediment in care sa se opreasca vreo data .
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
A se reciti si cap.19 vers.1-11 din Evanghelia de la Sf.Ev.Matei
__________________
"Nu va temeti de cei care ucid trupul si dupa aceea nu pot face nimic mai mult...Temeti-va de acela care , dupa ce a ucis , are putere sa arunce in gheena;adevar spun, temeti-va de acesta"(Lc.12,4-5) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Super decizie, daca ar fi si aplicata ! ! !
De multe ori am fost intrigata de situatia preotilor care au divortat, efectiv, pentru ca si-au gasit amante, uneori, insa biserica nu a luat atitudine in ceea ce priveste continuitatea relatiei lor cu Sf. Altar si " harul ' pe care-l detin. Sa nu mai vorbim de nedreptatile care s-au facut preoteselor care au ramas plangand, fara bani si crescand o droaie de copii... Acum nu stiu, este posibil ca unii preoti sa devina victime prin aceasta decizie, fiindca exista si cazuri in care, chiar nu a depins de ei aceasta desfacere a casatoriei, atunci cred ca ar fi indicat a se reveni asupra trasaturilor reale a situatiei si deciziei initiale si a se pune in beneficiul partii vatamate. Deci, cred ca mai indicat ar fi ca decizia sa fie selectiva, totusi, sa cantareasca bine lucrurile, dar, cum in viata omului se va strecura mereu coruptia si imoralitatea, cu siguranta astfel vor fi absolvite si persoane, sa-i spunem, inadecvate. Exista si preoti care au divortat de doua ori si sunt pe punctul de-a o face si a treia oara...aici deja se exagereaza si nu se mai tine cont de statutul moral care trebuie sa-l prezinte preotul si, probabil ceva nu este in regula cu personalitatea acestuia, deci, nu stiu cum poate sa se conformeze preotiei astfel , mai ales cand enoriasii tind sa-l i-a drept exemplu, intr-un mod firesc.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " Last edited by ory; 14.03.2010 at 18:04:12. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si eu vad o diferenta si necesitatea unei selectii cu grija a cazurilor.
De obicei in cazul unui divort sunt amandoi vinovati, dar sunt si altfel de situatii. De ex. se poate ca preoteasa sa fii inteles de la inceput gresit menirea ei si ce o asteapta, sa nu mai poata duce acea cruce. Fiindca nu este usor sa fii preoteasa si iti schimba viata radical. Si daca este asa cum se poveste pe aici ca stau fetele coada la teologie sa prinda viitori preoti in ideea gresita ca aia sunt Dumnezei si nu oameni si nu gresesc si vor trai ca in sanul lui Avraam, atunci chiar nu e de mirare. Plus ca tinerii studenti la teologie sunt obligati sa-si gaseasca repede soata, ca poata fi hirotoniti. N-au timp si sfatuire in gasirea femeii potrivite de a fi preoteasa. Pai asta nu este vina lor si tot pe ei ii pedepsim? Plus ca mai poate aparea si ispita personala: "am vazut pe altcineva care m-a atras" si cu el vreau. Sunt lucruri personale. De ce sa invinovatim mereu, fara discernamant pe amandoi. Acum eu nu pricep nici unde este de fapt problema: la divortul ca atare, sau la lipsa femeii? Ca asa ma intreb si ce facem cu cei vaduvi? Ei au voie? Eu vad mai degraba o problema in viata unui barbat fara femeie/familie, decat in pacatul de a divorta (care in ortodoxie nu este de fapt pacat). Un preot singur (fie el divortat, sau vaduv) are anumite probleme si ispite care se pot agrava in timp. Eu aici vad pericolul si necesitatea de a nu lasa preoti fara sotii. Mai degraba recasatorire, decat celibat. Nu degeaba sunt obligati sa se casatoreasca inainte de hirotonisire.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. cele care se inghesuie sa se marite cu 'teologi' cred ca o fac in ideea ca or s-o duca bine material, nu ca aceia ar fi dumnezei. 3. nu s-a pus problema preotilor vaduvi. comunicatul spune clar "preotii divortati" - este deci o problema de ordin moral. 4. numai preotii de mir se casatoresc inainte de a fi hirotoniti. preotii calugari nu au obligatia aceasta. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
pai, se pare ca asa cer canoanele, sa aiba 30 ani. deci asta e regula.
faptul ca s-au impamantenit exceptiile (20 ani) spune multe!! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu este drept ca Sfantul Sinod sa ia hotarari impotriva preotilor care nu peste mult timp se vor detasa de lumea calugarilor. Biblia spune: sa privesti paiul din ochiul tau..... Sunt membrii ai Sfantului Sinod care au copiii sau care sunt homosexuali, iar despre homosexualitatea in randul calugarilor nu cred sa fie multi dintre noi care sa nu cunoasca acest lucru. Haideti sa punem lupul paznic la oi.
Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu am destula intelepciune pentru a face aprecieri asupra hotararilor Sfantului Sinod. Cunosc insa un preot de mir care avea o sotie si doi copilasi minunati, ca niste flori. Acum cateva luni, sotia l-a parasit asa, pe nepusa masa, cu copii cu tot. De atunci, sarmanul preot are ochii injectati de durerea care tine mortis sa-i tasneasca din piept, insa o stapaneste cu demnitate. Mi-ar parea atat de rau sa i se intample si alt necaz ..... Numai Dumnezeu site cum este bine cu adevarat. Faca-se voia Sa.
__________________
Te rog, Doamne, intareste-ma in credinta, caci murdar si pacatos sint dinaintea Fetei Tale. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Adio flori ... | ioanna | Generalitati | 25 | 02.07.2013 13:01:21 |
Sfaturi pentru cei divortati! | viviana | Nunta | 14 | 11.08.2012 20:35:15 |
Lasa darul tau acolo inaintea altarului | clementia | Generalitati | 24 | 28.03.2012 14:14:10 |
cum sa spun ? | odi_groza | Pocainta | 22 | 11.09.2010 15:04:18 |
|