![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]()
Ai cerut pasorului vostru sa binecuvinteze adunarea voastra in numele domului nostru Iisus Hristos ?
|
#222
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi tu de unde stii ca te rogi lui Dumnezeu cand vorbesti in limbi, ce se deruleaza la nivelul perceptiei in tine? Eu am o explicatie, da.Vorbirea in limbi a fost data cu un scop la fel ca fiecare din darurile Duhului Sfant, nu pentru spectacol(apropo adunarile voastre arata ca niste sali de spectacol,teatre,concerte,etc.).A fost data mai ales cu scopul evanghelizarii,vezi in Fapte.O data ce evanghelizarea a avut loc acest dar a incetat,si nu mai este util, apare doar in cazuri izolate. |
#223
|
|||
|
|||
![]()
Doar nu crezi ca nu vor mai "vorbi in limbi" daca zice pastoru asta.Nu prea are nici un efect.Daca ar zice un ortodox care se inchina lui Hristos cel adevarat poate da.
|
#224
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insă in postarea ta anterioara mi-ai cerut mie sa rostesc aceea rugăciune, nu pastorului. Te asigur ca pastorul nostru crede că Domnul nostru Iisus Hristos pentru a noastra inviere si pentru mantuirea noastra S-a rastgnit pe Sfanta Cruce. Pastorul, in repetate randuri, binecuvinteaza adunarea în Numele Domnului nostru Iisus Hristos. |
#225
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2 Cor.11. 14-15 "Nu este de mirare, deoarece însuși satana se preface în înger al luminii. Nu este deci lucru mare dacă și slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptății, al căror sfârșit va fi după faptele lor." Una este vorbirea în limbi pe care o practicau apostolii, o vorbire in limbi care era de origine divină și despre care vorbește sf Pavel la 1 Cor. 13 și alta este vorbirea in limbi de tip penticostal și harismatic. Ceea ce se intampla la adunările voastre este similar cu ceea ce se intampla in cazul demonizaților, al spiritiștilor și al religiilor primitive de tip șamanic. 1 Cor 14.26 "Ce este deci, fraților? Când vă adunați împreună, fiecare din voi are psalm, are învățătură, are descoperire, are limbă, are tălmăcire: toate spre zidire să se facă. " In cazul sectelor penticostale este vorba de o bolborosire auto-impusă, repetarea spasmodică a unor anumite sunete și cuvinte care să inducă o stare de transă. Acest lucru nu are nimic de-a face cu zidirea Bisericii, ci doar cu dorința voastră de a avea experiențe noi. DE ce nu le dă Dumnezeu un adevărat dar secanților penticostali și harismatici? De ce atunci când se duc în altă țară trebuie să învețe limba țării respective? Apostolii au avut acest darul vorbirii in limbi pentru a face evanghelizare adevărată, pentru a zidi Biserica, nu pentru a bolborosi diferite sunete doar de voi intelese (sau nici macar de voi).
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) Last edited by ovidiu-s; 22.03.2010 at 18:17:15. |
#226
|
|||
|
|||
![]()
In Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 14: 3,4,5 sunt folosite expresiile „ spre zidirea Bisericii”, „zidește Biserica”. La acest tip de zidire m-am referit
Ce ar trebui sa spun cand nu stiu ceva? Sa inventez? Sa o sucesc, sa o invartesc, sa ma prefac ca stiu? Eu cred ca orice om rational si corect cand nu stie ceva ar trebui sa spuna „nu stiu”, nu sa se invarta dupa coada. De aceea cand nu stiu ceva, recunosc. De ce ar fi asta o „vrajeala”? Citat:
Am o stare de bucurie duhovniceasca. Citat:
Nu sunt de acord ca vorbirea in limbi a fost data in scopul evanghelizarii. Argumentele aduse acestui punct de vedere nu sunt convingatoare. Nici macar in Fapte 2 nu se aplica in intregime. Apostolul Petru a facut evanghelizarea cu aceea ocazie si el a vorbit in limba evreiasca, nu a folosit darul vorbirii in limbi. Dar chiar daca putem spune ca in Fapte 2 a fost evanghelizare prin darul vorbirii in limbi, in casa lui Cornelius in Fapte 10 nu se poate vorbi de evanghelizare, In Efes, Fapte 19, nu e evanghelizare, in Corint nu e evanghelizare. A restringe scopul acestui dar exclusiv la evanghelizare este o interpretare pe care Biblia nu ne permite sa o dăm. Citat:
Eu cred ca evanghelizarea nu a incetat, darul nu a incetat, darul este util si apare oricand un crestin intelege din Biblie ca acesta este un dar al Duhului Sfant și îl dorește pentru el. |
#227
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Pornesti de la o premisa gresita. Nu scrie in Biblie ca apostolii, atunci cand au plecat in alte tari, nu au mai trebuit sa invete limbi straine pentru ca au primit darul vorbirii in limbi |
#228
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
De ce crezi ca nu se intampla lucrul acesta? |
#229
|
|||
|
|||
![]()
...
cel care tăgăduiește pe Tatăl și pe Fiul, acela este antihristul...Trei sunt Cei care mărturisesc în cer:Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh...Acești trei Una sunt... (I Ioan 11, 22; 11 Ioan, 7) MIȘCAREA FUNDAMENTALISTĂ ȘI PROZELITISMUL „GLOSSOLAL” Ca orice mișcare și cea a fundamentaliștilor nu a apărut din senin. Ea are justificare în abaterile de la dreapta credință a Bisericilor Apusene. Are o tradiție în practica ereziarhă a primelor veacuri și mai ales o „experiență” a puzderiilor denominaționale religioase și creștine, păgâne și ancestrale ale continentului american. De aceea, „aleșii duhului, chinuiți de amestecul limbilor Babilonului, încearcă disperați să iasă din criza religioasă prin justificarea Cicizecimii (Pentecostei), prin pretenția vorbirii în limbi „necunoscute”, prin legături directe sau medium-uri, prin arătări „persistente” ale duhului. Mulți dintre adepți sunt practicanți naturiști (yoga, consumatori de psihotrope) sau extaziați-provocați, obsedați sau deliranți. Nu lipsesc nici căutătorii și îndestulații „harismatici”.Nu este lipsit de importanță nici faptul că abaterea de la practica spovedaniei tradiționale a Bisericilor apusene a provocat conștiinței creștine din Vest numeroase mișcări „fundamentaliste”. Acestea, folosind o terapie psihică, apelând la mijloace „parapsihice”, recomandând metode de psihanaliză-sugestie, tranșă, practici yoga și chiar practici obscurantiste, au atras mulți lipsiți de asistență religioasă. În același timp, „fundamentaliștii” consideră „pogorârea sau posedarea duhului” o alegere a lor, o „descoperire” proprie a Duhului, dumnezeul vremii noastre, și Cincizecimea Mileniului III.Cultul penticostal sau Biserica lui Dumnezeu cea apostolică este recunoscut și de Statul român și tolerat de Biserica națională. Cultul penticostal este organizația cea mai reprezentativă a mișcării „fundamentaliștilor” moderni. Dacă baptiștii se deosebesc prin botezul la maturitate și imitația botezului lui Iisus, dacă adventiștii „au fixat” și „au calculat” – ca de fapt și evangheliștii-pietiști – împărăția de o mie de ani și „venirea” Domnului, iar Creștinii după Evanghelie sau după Scriptură „au descoperit” alte ceruri și judecăți – penticostalii sau spiriții, tremurătorii sau „posedații” de duh, vizionarii și profeții, „vorbitorii” în limbi și „tâlcuitorii” acestora încep un ev nou, cu anul 1901, contrapunând „mișcării” harismatice, care a cuprins Biserica Apusului, concepția lor de „chemați” ai duhului și „împărțitori” de daruri glossolale. 1.ORIGINEA ȘI LIDERI „FUNDAMENTALIȘTI” Numele de „penticostali” vine de la cuvântul Pentecosta (Cincizecime), susținând că ei sunt botezați cu Duhul Sfânt și cu foc, daruri primite de către Apostoli la Cincizecime sau la Pogorârea Duhului Sfânt. Li se zice de către unii „tremurători”, pentru că în momentele de pretinsă inspirație a Sfântului Duh, ei se cutremură, devin „spiriți” (fără trup), fiindcă pretind a avea pe duhul în darul „vorbirii” în limbi.Originea sectei se află în America, datând abia de la începutul secolului al XX-lea, dar „istoricii” penticostali duc „nașterea Bisericii” în epoca apostolică… Această sectă apare din rândul baptiștilor, înființată de predicatorul baptist Carol Parham. El a început, în ciuda aderenței baptismale, să „profețească”, în fața adepților, că Sfântul Duh se va revărsa din nou, cu putere, la o apreciată „pogorâre” a Sa și că el „a văzut” la 3 ianuarie 1901 când s-a și pogorât peste 13 persoane… În 1906, această rătăcire, propagată de Parham și câțiva aderenți ai săi, a început a prinde teren în California (SUA). În același an, a trecut și în Europa, mai întâi în Norvegia, apoi în Germania, unde a reușit să convertească pe un pastor luteran, I. Paul , care a devenit conducătorul sectei în Germania.Pentru a atrage atenția, se mai numește „creștinii Cincizecimii, posesorii duhului, inspirații, aleșii, medium-uri, quakeri, metodiști, pnevmatizații etc”. Toți laolaltă sau fiecare în parte pretind că au „daruri” speciale, de aceea sunt cunoscuți și sub numirea de „vorbitori în limbi, tâlcuitori, deschizători, luminări, dascăli, profeți, vindecări miraculoși, vizionari, singurii creștini ai timpului, harismatici și autentici”…Dintr-un asemenea amalgam s-au detașat multe secte, ducând mai departe sau reactivând ereziile pnevmatomahe ale rătăciților din primele veacuri ale Bisericii Creștine. Totuși, există în lume, ca și în țara noastră, unii credincioși care sunt constituiți în grupuri sau în culte recunoscute de către unele state ale lumii.Penticostalii susțin cu ardoare că își trag originea de la Cincizecime și că s-au perindat de-a lungul istoriei prin acei vorbitori în limbi.În România, „penticostalii” au înțeles să-și depună la forurile în drept „Mărturisirea de credință” și statutul lor de organizare și funcționare pe baza cărora au primit autorizația de a-și desfășura liber cultul, fiind apărat acest cult de către stat prin organele sale.Și pentru penticostali „istoria este învățătoarea vieții”. – Dacă cercetăm din punct de vedere istoric acest fenomen, vom găsi o vorbire în limbi biblice , ca lucrare a Duhului Sfânt, numită și „Glossolalia rusalină”, și vom găsi și o farsă vorbire în limbi, la penticostali, care se deosebește fundamental de cea a Cincizecimii și care nu e decât o imitație și o influență păgână. Irineu (202) este singurul dintre scriitorii bisericești care amintește existența acestui dar în Biserică. În cartea sa Împotriva ereziilor , spune: „Mai avem câțiva frați în Biserică, care au daruri profetice și prin duhul lor vorbesc tot felul de limbaje”… Când Ioan Gură de Aur (407) explică capitolul 14 din I Corinteni , precizează că „acest dar descris de Apostolul Pavel este necunoscut în Biserică” în zilele noastre… Fericitul Augustin (430), comentând textul din I Ioan III, 24, a scris: „Acestea au fost semnele cerute de împrejurările timpului de atunci. Căci a fost necesar să se recurgă la acea exprimare a Duhului Sfânt în toate limbile, pentru ca să se arate că Evanghelia lui Dumnezeu trebuie să fie propovăduită în toate limbile pe întreg pământul. Lucrul acesta s-a făcut ca un fapt al trecutului”. „Despre vorbirea în limbi” amintește mai precis Tertulian, dar e sigur că el s-a referit la „practica” ereticilor montaniști de care a fost puternic influențat, devenind el însuși o vreme adept al acestei secte. În cartea sa, De anima stă scris: „Există astăzi între noi o soră, care are, în parte, darul descoperirilor; ea le primește în Biserică în cursul solemnităților duminicale, în extaz, sub influența Duhului”. Tertulian s-a referit la Maximilian, care a supraviețuit lui Montanus și Priscilei. Așadar, se cunoaște, cu excepția penticostalilor, numele lui Montanus, care a făcut vâlvă în perioada de vârf (secolul al II-lea), în problema vorbirii în limbi.Luând aminte la datele ce le avem despre Montanus, precum și felul cum a „vorbit” în limbi, putem socoti această practică a lui ca o farsă vorbire în limbi, în contrast cu cea rusaliană. |
#230
|
|||
|
|||
![]()
Înainte de „convertire” la creștinism, Montanus a fost slujitor la temple păgâne, în special în cultul Cybelei, avea un temperament coleric de nestăpânit. Predispozițiile temperamentul său au fost accentuate în experiențele sale în ceremonia păgână.Montanus, după „încreștinare”, a atras atenția prin extaz și transa manifestată… și în acele stări ținea cuvântări „în limbi” diferite. În acele momente dădea impresia credulilor săi că nu mai era el acela care vorbea, ci „divinitatea”, Duhul…După moartea lui Montanus, grupul „Vorbirea în limbi” a dispărut, deși curentul montanist a rămas, fără practicarea „glossolaliei”, până în secolul al IV-lea.În
Cartagina a existat, până în secolul al IV-lea, o sectă care se numea „tertulianistă” și păstra unele influențe montaniste, iar numele și-l avea de la Tertulian. După ce vorbirea în limbi s-a stins la montaniști, nu mai întâlnim grupuri de creștini „posedați” de această practică. A dispărut erezia, dar nu și urmările ei. Și iată că istoria reține anul 1700, când apare la cominarzi pretenția vorbirii și tâlcuirii în limbi.Cu un secol mai târziu, „vorbirea” în limbi o practicau „irvingienii”. Numele lor vine de la pastorul Irving Eduard Godet. În „spusa” lui asupra Epistolei către Corinteni face o descriere a felului cum irvingienii vorbeau în limbi: „Înainte de începerea predicii, acela care mergea să vorbească se concentra adânc în sine însuși, se izola de cei ce-l înconjurau, închidea ochii și-i acoperea cu mâinile sale, și deodată, ca și cum ar fi fost atins de o lovitură de trăznet, suferea convulsiuni care-i cuprindeau tot corpul, din gură scăpa un torent vibrant de sunete străine, puternic accentuate”… Vai, câți dintre pastori și chiar preoți (dacă mai pot fi numiți așa) recurg la asemenea „teatru” și încă din față Sf. Altar!Vorbirea în limbi la irvingi nu dura mai mult de cinci minute, câteodată erau doar câteva sunete, vorbirea era însoțită de gălăgie, suspin și plânsete, adeseori de veselie, de râsete (ventrilogi și nătărăi, bogomili și duhovorți). Practica irvingienilor s-a transmis și altor secte „glossolale”: quakeri și mormoni, până la vorbirea în limbi în zilele noastre, tehnică sub alte aspecte preluată de mișcarea pietist-fundamentalistă: auzirea „vocilor”!…Scriitorul francez René Poche, în „studiile” biblice și mai ales în cartea sa: Lucrarea Duhului Sfânt , descrie vorbirea în limbi astfel: „Cerințele unor dovezi vizibile de primire a Duhului Sfânt au făcut să apară uimitoare demonstrații fizice: lătrături, smucituri violente, țipete și strigăte, dansuri sălbatice, leșinuri și altele de felul acesta, atât la weshnieni, și de la montaniști la quakeri”.„Toate aceste apucături și încă unele mai exagerate – se spune în dicționare și enciclopedii asupra sectelor – le-au moștenit vorbitorii în limbi din zilele noastre, deși vor să se intituleze urmașii credincioșilor de la Rusalii și, deși vor să susțină că lucrarea «rusaliană» a Duhului Sfânt continuă prin ei, totuși, prin concepții eretice și practici schismatice, sunt departe de spiritul rusalin”. B. ORGANIZAREA CULTULUI, EXTINDEREA ȘI RĂSPÂNDIREA LUI 1. Mișcarea penticostală pe glob. – Dacă nu putem spune că Mișcarea penticostală mondială are un întemeietor, atunci nici nu putem spune că s-a dezvoltat într-un anumit centru.Mișcarea penticostală mondială s-a dezvoltat și extins în secolul al XX-lea, având mai multe centre de propagare. Acest lucru a făcut ca azi să existe zeci și sute de organizații penticostale. Din punct de vedere doctrinar, diferențele nu sunt prea mari. Putem aminti unele mai însemnate, fie datorită trecutului lor istoric, fie numărului de membri, astfel: 1. Credința Apostolică; 2. Adunările lui Dumnezeu; 3. Biserica lui Dumnezeu; 4. Biserica Penticostală a Sfinților; 5. Biserica Elim; 6: Biserica Evangheliei depline etc.În momentul de față există mii de comunități penticostale cu concepții proprii în toată lumea. Un număr mare de membri au centre în America Latină și Africa, Europa, Asia, Australia ș.a., cu alte „arătări” ale Duhului față de SUA.Multe organizații penticostale dispun de locașuri de cult moderne, de școli proprii, nu numai pentru „misiune”, ci și pentru educație publică (de la grădiniță până la liceu). Alte organizații penticostale, preluând obligațiile sociale ale unor state, au înființat orfelinate, case de bătrâni, instituții de reeducare, pentru dezalcoolizare, antidrog (antitabac) etc.Așa-zisele Biserici penticostale dispun de școli speciale atât pentru cultură generală, cât și pentru pastori. Au un număr sporit de case de publicitate unde se tipăresc milioane de cărți și reviste, au loc emisii radio, tv etc.Mișcarea penticostală, la început, nebăgată în seamă, mai apoi ponegrită din cauza unor excese de zel, se bucură astăzi de aprecierea sociologilor și politicienilor ca „cea mai importantă mișcare religioasă” din secolul al XX-lea. În acest sens, penticostalismul nu mai este considerat o biserică aparte, ci o mișcare religioasă în sânul creștinismului apusean, cu violente tendințe prozelitiste asupra Bisericii Ortodoxe. 2. Începutul și dezvoltarea adunărilorpenticostale în România. – Am văzut că originea acestei secte „moderne” se află în America, de la începutul secolului al XX-lea.În părțile noastre, penticostalii au pătruns prin Pavel Budeanu , plecat din Arad în SUA, înainte de 1910. A întâlnit propagandiști penticostali și a aderat la sectă, în loc de muncă. Revenit în țară „convertit”, cu ajutor bănesc american și cu sprijinul unor maghiari înstăriți, înjghebează secta în Banat și Transilvania. El vine înarmat cu câteva reviste „Vestitorul Evangheliei” (editată la Akron, statul Ohio) pentru a adeveri „noua credință”.Alt naiv, comerciant ambulant, Ion Bododea , pescar din Brăilița, fost pastor baptist, părăsește „credința” veche pentru „gustul” vorbirii în limbi. Destui creduli s-au atașat acestora. De fapt, Ion Bododea s-a și grăbit să se intituleze „Șeful Bisericii lui Dumnezeu cea Apocaliptică”, fapt care nu a deranjat pe intervorbitorul său pe calea firelor „glossolaliei”.Pe seama lui Pavel Budeanu se pune și traducerea în limba română a „mărturisirii” de credință penticostală: Declararea fundamentului adevărat al Bisericii lui Dumnezeu . De asemenea, s-a încercat, fără prea mult succes, tipărirea a două reviste: „Glasul adevărului” și „Știința sfinților”….În România se poate considera deschisă prima casă de adunare penticostală, cea din casa soților Bradin la 10 septembrie 1922. În 1923, s-a organizat a doua adunare în comuna Cuvin. Siguranța statului de atunci, aflând de existența acestei secte, a interzis-o.Văzându-se la strâmtoare, cei 50 de penticostali existenți la data respectivă au întocmit prima petiție prin care au cerut recunoașterea legală. La cererea depusă au anexat și mărturisirea de credință intitulată: „Declararea fundamentului adevărat”, 1924. după această declarație – în mii de variante- astăzi, toate sectele, cultele și dizidentele penticostale se numesc „fundamentaliști” sau fundamentaliste.La 29 ianuarie 1925, Ministerele Cultelor și Artelor, prin Decizia 5734, a inclus în rândul sectelor interzise și pe aderenții penticostali. Această decizie, fiind publicată în ziare, opinia publicată a fost interesată să cunoască natura și credința acestei secte. Luând adresa din decizie, prin scrisori și vizite personale, fratele Gh.Bradin a fost solicitat să dea unele lămuriri. Mulți sectanți desprinși din cultele neoprotestante ale vremii sau nemulțumiți de pastorii lor s-au unit cu penticostalii.Pentru faptul că erau eretici, pentru rezerva penticostalilor față de neamul românesc, pentru practica religioasă bolnăvicioasă, pentru atitudinea neloială față de Statul român, pentru refuzul de a contribui la propășirea țării și pentru opoziția față de instituțiile de drept ale statului – refuzul serviciului militar, jurământ etc. -, secta a fost interzisă prin cunoscutul și dreptul Decret-Lege 927/1942 pentru salvarea neamului.O dată cu schimbarea climatului politic din țara noastră, la 23 August 1944, penticostalii au ieșit din ilegalitate, bolșevicii le-au dat toate drepturile, iar comuniștii, umilind o Biserică strămoșească – mama neamului românesc -, i-a declarat pe penticostali egali cu Biserica Ortodoxă Română. Pentru obținerea unei recunoașteri legale, penticostalii din România au început să-și strângă rândurile. În momentul acela se aflau două direcții: a) Unii penticostali funcționaseră câțiva ani înainte de cel de al doilea război mondial în cadrul cultului baptist ; b) Alții, care refuzaseră orice „compromis”, își desfășurau activitatea în ilegalitate, ținând adunările noaptea prin fel de fel de ascunzișuri.În 1945, au început să funcționeze pe față, fiind gata să suporte orice pedeapsă din partea instanțelor.La 20 mai 1945, în orașul Arad, a avut loc o conferință foarte restrânsă, în cadrul căreia s-a discutat reorganizarea Asociației religioase penticostale și reeditarea unei reviste intitulate „Vestitorul Evangheliei”. Gheorghe Bradin a fost în fruntea acestei organizații, ca președinte.Au mai avut loc și alte două încercări de reorganizare în București, sub denumirea: 1. „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 2. „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”.În 1949, au început să funcționeze pe față, fiind gata să suporte orice pedeapsă din partea instanțelor.La 20 mai 1945, în orașul Arad, a avut loc o conferință foarte restrânsă, în cadrul căreia s-a discutat reorganizarea Asociației religioase penticostale și reeditarea unei reviste intitulate „Vestitorul Evangheliei”. Gheorghe Bradin a fost în fruntea acestei organizații, ca președinte.Au mai avut loc și alte două încercări de reorganizare în București, sub denumirea: 1. „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 2. „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”.În 1949, cele trei organizații penticostale se prezentau astfel: 1. Asociația „Biserica lui Dumnezeu Apocaliptică-Penticostală”; 2. Asociația „Creștinii botezați cu Duhul Sfânt” și 3. Asociația „Ucenicii Domnului Iisus Hristos”. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 22:00:37 |
Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 12:16:48 |
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 21:11:29 |
DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 17:09:10 |
|