![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ortodoxia nu critica catolicul ci ereziile catolice. Get it? Cred ca ar trebui sai respectam pe ei ca persoana iar ca si religie nicidecum! Citeste ce spune parintele Ilie Cleopa. - Exista purgatoriu precum zic catolicii? - Purgatoriu nu este. Catolicii zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare, unde merge sufletul cateva sute de ani si se curata acolo, apoi trece in Rai. Nu exista asa ceva. Noi avem Evanghelia Judecatii, pe care o au si ei, dar nu arata trei locuri, ci numai doua - Raiul si iadul. Mantuitorul, cand va sta pe scaunul slavei sale si va aduna toate popoarele de la zidirea lumii sa le judece, ii va impartii pe dansi, precum desparte pastorul oile de capre. {i va pune pe drepti de-a dreapta Sa si pe pacatosi de-a stanga Sa... {i vor merge pacatisii in munca vesnica, iar dreptii in viata vesnica. Deci nu putem zice ca sunt trei locuri, ci numai doua: munca vesnica sau viata vesnica. Cei mai mari dusmani ai catolicilor sunt protestantii si calvinii. Ei s-au rupt de Biserica Catolica la anul 1517, prin Martin Luther, fiind urmat de Zwingli, Calvin si Hus. - Care sunt punctele principale care ne despart de catolici? - Invataturile principale care ne despart dogmatic si canonic de catolici sunt: 1. Intai este filioque. Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan) 2. Al doilea este suprematia papala. Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru! 3. Infaibilitatea papala. Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Oortodoxa. 4. Al patrulea este purgatoriul. Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura. 5. Azimile. Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii. 6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii. 7. Au substantialitatea. La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri. 8. Celibatul preotilor. Preotii catolici nu se casatoresc. sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie. 9. Ei au si indulgente papale. Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune. 10. Si mai este un punct important: mirungerea. Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc. Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana. Iata acestea sunt punctele dogmatice si canonice principale care despart Biserica Ortodoxa de cea Romano-Catolica. Iar nici cu protestantii nu avem nimic comun. Ei au reformat total dogmele Bisericii stabilite de Sfintii Parinti si au renuntat la cele sapte Sfinte Taine. Ei nu au ierarhie si taine si nu se pot mantui. Din cele sapte taine mai au doar doua: Botezul si Euharistia (Sfanta Impartasanie- n.n.), pe care o fac cu paine nedospita ca si catolicii. Din protestanti s-au nascut toate sectele neoprotestante care ataca tarile ortodoxe astazi. PS:Sper ca ai inteles la ce mam referit! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Raul, spui că nu aduc exemple concrete care să susțină ideea că un creștin mai degrabă este gata să îndure moartea decât să-L respingă, chiar și printr-un singur păcat, pe Domnul nostru. Iată, practic la întâmplare o sursă ortodoxă
http://www.sfantul-gheorghe.ro/viata...he-2010-03-03/ în care vedem motivul pentru care Sf Gheorghe a preferat să meargă la moarte: refuzul de a aduce jertfă idolilor, așa cum vroia împăratul Dioclețian. Deci, adeseori sfinții au spus "mai bine moartea decât păcatul" și au pus în practică spusa aceasta. Acuma realizezi că nu este nimic eretic în a spune "mai bine moartea decât păcatul", din moment ce Sf Gheorghe este nu numai un sfânt catolic, ci este cinstit deopotrivă de ortodocși ? În ceea ce privește lungul citat din părintele Cleopa: poate că ar fi bine, dacă vrei să înveți ceva de la catolici, să adopți disciplina discuției. "Un topic, o chestiune" înseamnă că, dacă vorbim de Sf Dominic Savio, nu e cazul să aducem în discuție împărtășirea cu azime. Presupunând că cineva greșește împărtășindu-se cu azime, asta nu înseamnă că Sf Dominic greșește când face afirmația despre care discutăm, fiindcă un om poate greși într-o privință și să aibă dreptate în alta. Iar călugărul Cleopa nu e o sursă prea bună pentru a cunoaște învățătura catolică: e ridicol felul cum a priceput el Imaculata Concepție și cum o confundă cu Divina Concepție. Dar despre asta, într-un topic dedicat. Să nu uităm: "un topic, o chestiune".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.04.2010 at 21:14:30. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mihnea,imi poti da daca stii viata acestui adolescent,Sfant ,Dominic Savio,eu pe internet nu am gasit-o.Imi poti spune mai multe despre el?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu practic imi areti biruinta Sfântului Mare Mucenic Gheorghe si in acelasi timp faci o mare confuzie. Daca ai citit cu ATENTIE Sfantul Gheorghe nu a vrut sa moara ci a fost condamnat sa moara!E o mare diferenta!Si nu arata nici unde ca acesta vroia sa moara pentru a nu pacatui ci se ruga neincetat lui Dumnezeu si slavea pe Hristos! Sfantul Gheorghe a biruit prigoana cu blandete ca un miel!Cum imi areti tu ca el a preferat moartea decat pacatul!?Deviezi de la subiect! PS:Mai citeste inca o data cu atentie viata Sfântului Mare Mucenic Gheorghe si o sa vezi ca el nu a preferat sa mearga la moartea ci a fost CONDAMNAT LA MOARTE! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
@TigerAvalo: Detalii despre scurta viață a Sf Dominic Savio găsiți aici: http://www.donbosco.ro/resurse_ecl/DB-DS/index.php
@Raul: Avem motive să ne imaginăm că Sf Gheorghe cunoștea consecințele refuzului de a închina la idoli: condamnarea la moarte. Prin urmare, pus să aleagă între un păcat grav și moartea trupului, ce anume a ales Sf Gheorghe ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
" ce anume a ales Sf Gheorghe ?" Sfantul Gheorghe practic nu a ales nimic, a propovaduit Cuvantul Lui Dumnezeu si a biruit prigoana imparatului!Daca el isi lua viata de bunavoie puteai spune ca a preferat moartea decat sa fie batjocorit si chinuit insa el a fost condamnat la moarte pentru credinta lui nu a dorit el moartea! Atunci Diocletian i-a spus cit il pretuieste si i-a amintit ca i-a dat dregatorie inalta ca rasplata pentru intelepciune si barbatie, si l-a indemnat sa se supuna si sa aduca jertfa zeilor, si i-a promis in schimb ca-l va cinsti mai mult decit inainte. Atunci Sfintul Gheorghe a raspuns ca imparatia din prezent este nestatornica, desarta, si curind pieritoare, iar toate cite se afla in ea sint vremelnice si nefolositoare. Si a incheiat zicind ca nimic din acele lucruri nefolositoare nu-l va face sa se razgindeasca. Atunci imparatul a poruncit sa-l arunce pe Gheorghe in temnita. Si l-au torturat, pentru ca asa poruncise imparatul. Iar Sfintul a rabdat si a multumit neincetat lui Dumnezeu. Tu crezi ca in momentul in care Sfantul Gheorghe era chinuit acesta isi dorea moartea? In ziua urmatoare imparatul l-a chemat si, vazind urmele chinurilor pe trupul lui, l-a intrebat daca s-a razgindit. Dar Sfintul i-a raspuns ca o suferinta atit de mica nu-l va determina sa-si lepede credinta. “Mai lesne vei slabi tu chinuindu-ma, decit eu fiind muncit”, a spus Sfintul. In viata Sfantului Gheorghe se accentueaza mai mult biruinta si credinta in Hristos in momentele de chin suferinta si batjocura nici decum "Mai bine moartea decat pacatul". |
#7
|
||||
|
||||
![]()
OK, hai să o luăm mai metodic, în speranța că poate ajungem la un acord. Am trei
întrebări: 1. este închinarea la idoli un păcat sau nu este un păcat ? 2. a ajuns sau nu Sf Gheorghe într-o situație în care nu avea decât două posibilități de alegere: închinarea la idoli sau moartea ? 3. a fost bine sau a fost rău pentru sufletul lui că a preferat să nu închine la idoli, chiar asumându-și riscul morții ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2.Intrebarea a doua ar fi in felul urmator "A ajuns sau nu Sfantul Gheorghe intr-o situatie in care nu avea decat 2 posibilitati de alegere: inchinarea la idoli sau credinta in Hristos? Da. 3.Intrebare retorica,normal ca a fost bine.Dar incearca sa te rezumi la cele 2 alegeri pe care le avea de facut Sfantul Gheorghe si care iti intaresc credinta. "Mai bine moartea decat pacatul"---fiecare poate sa o interpreteze in felul lui in contexte diferite insa raman la parerea ca din viata Sfantului Gheorghe se desprinde ceva mai esential si accentul este pus pe alt aspect. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfant, Sfant, Sfant ESTE Domnul Savaot | Eugen7 | Dogmatica | 4 | 16.01.2013 00:00:33 |
Cal.. sfant? | Creutzfeldt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 43 | 09.05.2012 13:00:53 |
caut un SFANT! | ilieradu | Generalitati | 3 | 15.12.2010 19:16:21 |
Ce sfant este? | pacatoasa | Generalitati | 8 | 04.09.2009 00:11:34 |
A fi sau a nu fi sfant | Florin-Ionut | Generalitati | 27 | 20.10.2008 17:52:59 |
|