Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.04.2010, 22:34:35
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Andrei, ai o problema: multi ti-au atras atentia si tu refuzi sa vezi!
(si nu ma refer la injuriile tale impotriva mea si impotriva altora...gen: bai, sunteti fraieri ca voi credeti in minuni, bai! extremistilor, bigotilor.. whatever. Nu, nu la asta marefer)

Ai ajuns foarte hulitor.
Ateii de pe forum sunt nimic fata de tine.
Sincer, imi pare rau sa vad ce ti se intampla.. iti pierzi evlavia fata de cele sfinte (ai vorbit groaznic despre preoti si sf. taine), iti pierzi credinta in Hristos (ai spus ca este "unul dintre fiii lui Dumnezeu" alaturi de vishnu si altii.. pot da linkuri)..
Esti in deriva, esti in intuneric..
(poate ca ti se pare ca te atac, dar nu este adevarat: exemplul tau de decadere de la un an la altul m-a ingrozit!)
Dumnezeu sa te apere si sa te pazeasca!

Cat despre nesimtire: pentru asta cer sa ia administratorul masuri. Asta e alta poveste.
Poate atui clarificat intre timp dar eu am inteles ca Andrei doar redcea la absurd argulmentul Ancai, nu vroia sa spuna ca neaga faptul ca Hristos s-a nascut fara pacat.
Eu nu inteleg, Andrei, de ce nu scrii pur si simplu asta si preferi diverse remarci personale.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.04.2010, 22:43:02
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Poate atui clarificat intre timp dar eu am inteles ca Andrei doar redcea la absurd argulmentul Ancai, nu vroia sa spuna ca neaga faptul ca Hristos s-a nascut fara pacat.
Eu nu inteleg, Andrei, de ce nu scrii pur si simplu asta si preferi diverse remarci personale.
See the big picture
.. normal, sustine contrariul: ca sunt si altii fara pacat, asemenea lui Iisus:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=21
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.04.2010, 22:47:31
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
See the big picture
.. normal, sustine contrariul: ca sunt si altii fara pacat, asemenea lui Iisus:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=21
deci catolicii pe acest aspect s-au bazat afirmind imaculata conceptie. Daca s-a putut o data inseamna ca se mai poate si altadata precum in cazul mamei Lui...si daca este sa judeci matematic asa cum au facut-o multi teologi paulini si marele Sf Grigorie Palama..acolo ajungi!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.04.2010, 23:33:31
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
deci catolicii pe acest aspect s-au bazat afirmind imaculata conceptie. Daca s-a putut o data inseamna ca se mai poate si altadata precum in cazul mamei Lui...si daca este sa judeci matematic asa cum au facut-o multi teologi paulini si marele Sf Grigorie Palama..acolo ajungi!
Nu as zice! Logica omeneasca nu se potriveste in acest caz. Mai jos poti citi ce a scris Sf. Grigorie Palama referitor la Imaculata conceptie. Pr. D. Staniloae ne explica pe inteles:
Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Sf. Grigorie Palama sustine ca curatia Mariei pentru întruparea Fiului lui Dumnezeu din ea, a fost pregatita de curatia unei serii întregi de înaintasi. De toti spune el ca "au fost alesi si curatiti de Duhul Sfânt". Deci, precum curatia lor prin Duhul Sfânt nu poate fi înteleasa ca o eliberare de pacatul stramosesc, asa nu poate fi înteleasa în acest sens nici curatia Mariei înainte de Buna Vestire.

E drept ca de curatia ei spune ca a întrecut pe a înaintasilor, dar totusi sta pe aceeasi linie, deosebita de linia inaugurata de Hristos. Prin gradatie nu se face saltul la starea adusa de Fiul lui Dumnezeu, precum nu se face saltul de la natura la Dumnezeu. "Duhul Sfânt a pregatit înainte venirea în aceasta lume a Maicii lui Dumnezeu. El a ales de la început si a curatit sirul stramosilor, primind pe cei ce erau vrednici de aceasta alegere, respingând cu totul pe cei nevrednici.

Astfel, desi Fecioara, de la care Hristos a împrumutat umanitatea Sa, s-a nascut din trupul si samânta lui Adam, aceasta nastere nu s-a produs totusi fara interventia Sf. Duh, care, de la început, în diferite feluri, a curatit pe stramosi, alegându-i dupa meritele lor, printre generatii". Precum se vede, în acest pasaj Palama chiar exclude nasterea fara pacatul stramosesc a Fecioarei, spunând ca s-a nascut din trupul si samânta lui Adam. Interventia Duhului Sfânt n-a implicat o curatie a ei de acest pacat, ci numai o alegere si o curatire a ei în sensul alegerii si curatirii înaintasilor, desi într-un grad superior acelora.

Dialectica amintita: Maria, curata în gradul cel mai înalt înca dinainte de Buna Vestire si totusi natura umana, restabilindu-se în starea primordiala de abia prin atingerea Fiului lui Dumnezeu de ea, o exprima Palama în pasajul urmator: "Primul om, cedând ispitelor amagitoare ale Vicleanului, a calcat porunca dumnezeiasca, a pierdut Duhul, chezasie a filiatiunii divine si a nesocotit planul dumnezeiesc. Dar cum harul e fara parere de rau si planul lui infailibil, o alegere a fost facuta printre urmasii lui Adam, ca dupa lungi veacuri sa se gaseasca la sfârsit un vas cuvenit al acestui har si a acestei filiatiuni divine, pentru realizarea planului divin, ca sa apara un vas al alegerii, vrednic sa slujeasca uniunii ipostatice a naturii divine si a naturii umane, uniune care nu numai va ridica natura umana la o stare supranaturala, ci va restabili în starea primitiva întreg neamul omenesc. Acest vas al alegerii e fiica lui Dumnezeu, Fecioara, Maica lui Dumnezeu".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.04.2010, 23:52:00
Pelerinul's Avatar
Pelerinul Pelerinul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.04.2010
Locație: Bacau
Religia: Ortodox
Mesaje: 112
Implicit

MARTURISIRE DE CREDINTA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI IN BISERICA GRECIEI
(http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...erica-greciei/)

SINAXA CLERICILOR ȘI MONAHILOR ORTODOCȘI DIN GRECIA

2. Proclamăm că papismul (romano-catolicismul – n.tr.) este pântecele ereziilor și al rătăcirilor. Învățătura despre „Filioque”, adică a purcederii Sfântului Duh și de la Fiul, este contrară celor pe care Însuși Hristos le-a învățat despre Sfântul Duh. Întreaga ceată a Părinților – și în sinoade și în parte – consideră papismul ca erezie, pentru că în afară de Filioque, a introdus o mulțime de alte rătăciri, precum primatul și infailibilitatea papei, azima, focul curățitor, imaculata concepție a Născătoarei de Dumnezeu, grația creată, răscumpărarea iertărilor (indulgentiae); a schimbat aproape toată învățătura și practica în legătură cu Botezul, Mirungerea, Dumnezeiasca Euharistie și celelalte taine și a transformat Biserica într-un stat lumesc.

Papismul actual s-a abătut mult mai mult decât papismul medieval de la învățătura Bisericii, așa încât el nu mai constituie continuarea vechii Biserici Apusene. A introdus o mulțime de noi exagerări în „mariologie”, precum învățătura despre Născătoarea de Dumnezeu ca „împreună-mântuitoare” (co-redemptrix) a neamului omenesc. A încurajat „Mișcarea Harismatică” a grupărilor protestante, chipurile pnevmato-centrice. A înfiat metode spirituale orientale de rugăciune și meditație. A introdus noi inovații în dumnezeiescul cult, precum corurile și orgile muzicale. A prescurtat și distrus cu totul Dumnezeiasca Liturghie. În spațiul Ecumenismului a pus bazele religiei mondiale (pan-religia), recunoscând prin Conciliu II Vatican „viața duhovnicească” a celor de alte religii. Minimalismul dogmatic a condus și la o împuținare a cerințelor morale, dată fiind legătura dintre dogmă și morală, având ca urmare căderile morale ale înalților prelați și dezvoltarea între clerici a deviațiilor morale ale homosexualității și ale pedofiliei[11]. Continuând să susțină „Uniația”, această caricatură a Ortodoxiei, prin care ca printr-un cal troian îi înșeală și îi atrage pe credincioși, torpilează dialogul și demistifică așa-numitele sincere dispoziții pentru unire.

În general, există o schimbare radicală a papismului și o întoarcere spre protestantism după Conciliul II Vatican, precum și o înfiere a unor diferite mișcări „spirituale” ale „Noii Ere”.

Conform Sfântului Simeon al Tesalonicului – Mistagogul, papismul a a provocat Bisericii cea mai mare stricăciune din câte au provocat toate ereziile și schismele împreună. Noi ortodocșii avem comuniune cu papii dinainte de schismă și pe mulți papi îi sărbătorim ca sfinți. Papii după schismă sunt eretici; au încetat să mai fie succesori în tronul Romei, nu au succesiune apostolică, pentru că nu au credința Apostolilor și a Părinților. Din acest motiv, pe orice papă „nu doar că nu-l avem în comuniune, dar îl numim și eretic”. Din cauza blasfemiei împotriva Sfântului Duh prin învățătura despre Filioque, L-au pierdut pe Sfântul Duh, iar toate la ei sunt lipsite de har. Nici o taină a lor nu este validă după Sfântul Simeon. „Deci blasfemiază inovatorii și departe de Duhul sunt, blasfemiind împotriva Duhului Sfânt, și cu desăvârșire nu este întru ei Duhul Sfânt; pentru care și cele ale lor sunt fără har, după cum harul Duhului l-au nesocotit și l-au subminat… pentru care și Duhul Sfânt nu se află întru ei, și nimic duhovnicesc întru ei și toate cele de la ei sunt goale și noi și contrarii Predaniei dumnezeiești”[12].
__________________
"Nimic nu poate inlocui crestinismul; nici toată cultură antică precrestină. Eu sînt de părere că apogeul Europei nu e la Atena, ci în Evul Mediu, cînd Dumnezeu umbla din casă în casă. Eu definesc strălucirea epocilor istorice în functie de geniul religios al epocii, nu în functie de isprăvi politice"
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
nunta dintre un ortodox si un catolic Marinela Nunta 30 16.07.2011 11:56:44
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
ce fel de catolic poate fi cel botezat ortodox MariaB Biserica Romano-Catolica 15 30.10.2010 16:55:32
Casatoria intre ortodox si catolic ioanac27 Nunta 6 17.08.2009 14:07:52