![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce sa iti para rau? Fiecare ti-a raspuns in modul in care a considerat cel mai potrivit - in relatie cu felul in care el insusi se raporteaza la problema. Uite, din punctul meu de vedere Filioque este o inovatie fata de Evanghelie, adica fata de Predania Apostolilor, de aceea, asa cum zice Pavel, o primesc ca atare: ca pe o invatatura noua care trebuie respinsa, caci alta Evanghelie fata de cea a Apostolilor nu o doresc. Asta nu inseamna ca ii urasc pe catolici. Doamne fereste! Sa nu fie! Hristos a inviat! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca cel mai important e faptul ca ,in sinaode,au fost anatemizati cei care vor schimba ceva din Crez.Si asta s-a intamplat,la 1054,prin adaugarea acestei dogme.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunteti o echipa redutabila dar nici chiar voi nu reusiti spre regretul meu sa va delimitati de eretici, de atei si de evrei care tulbura apele altfel foarte limpezi de pe aici. Dumnezeu sa va lumineze si gandul cel bun sa nu va paraseasca niciodata ! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
"Duhul Sfant nu Isi are existenta din Fiul sau prin Fiul, ci purcede din Tatal" - ne invata Sfantul Marcu Evghenicul in "Dialogul despre Filioque", indrumandu-ne sa urmam intru totul sfintelor si ecumenicelor VII Sinoade si Parintilor intelepti de Dumnezeu care au luminat in ele.
Trebuie pazit neschimbat Simbolul de credinta niceo-constantinopolitan. Last edited by enculescunicoleta; 14.04.2010 at 18:54:25. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru cel care a deschis topicul,uite niste linkuri bune le-am gasit si eu pe site-ul nostru : http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ime-69034.html http://www.crestinortodox.ro/carti-o...hul-82491.html |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Un fragment din al II lea link :
Dar tot Parintii au tinut sa accentueze ca Duhul, purcezand din Tatal, se odihneste in Fiul. Sfantul Grigorie Palama, bazandu-se pe marturia Sfantului Ioan Botezatorul, ca a vazut pe Duhul pogorandu-Se din cer "si ramanand peste Fiul", spune ca aceasta e o dovada ca, si inainte de intruparea Fiului, Duhul se odihneste peste El. Si el arata si pe Sfantul Ioan Damaschin cugetand astfel. Caci, dupa ce aminteste locul din Evanghelia dupa Ioan 1, 33, Sfantul Grigorie Palama continua: "Si ca sa nu socoteasca cineva ca acestea s-au scris si s-au savarsit pentru intruparea Fiului, sa ascultam pe dumnezeiescul Damaschin, care scrie in alt 8-lea din capetele dogmatice: "Credem si in Sfantul Duh, Care din Tatal purcede si in Fiul se odihneste"". Aceasta "odihna" a Duhului in Fiul pune intr-o legatura pe Duhul si cu Fiul, legatura pe care catolicismul a socotit in mod gresit ca o poate afirma identificand purcederea Duhului din Tatal cu purcederea din Fiul, ca dintr-un singur principiu (tanquam ex uno principio ), ceea ce sterge in acest act deosebirea intre Tatal si Fiul, considerand-o ca un act al fiintei lor comune, nu ca un act care mentine pe Tatal ca Persoana deosebita de Fiul. "Odihna" Duhului purces din Tatal peste Fiu o socoteste Sfantul Grigorie Palama ca dovedind iubirea Lui fata de Fiul. Duhul e trimis de Tatal peste Fiul ca o fapta a iubirii Lui fata de Fiul. Caci ii place Tatalui insusi sa Se odihneasca peste Fiul prin Duhul purces spre El. Dar Fiul nu ramane pasiv sau nepasator in aceasta atentie iubitoare a Tatalui fata de El. El e bucuros ca Tatal trimite Duhul Sau spre El si-Si arata, primindu-L, si bucuria Lui fata de Tatal. Sfantul Grigorie Palama spune de fapt urmatoarele: "Si Insusi Cuvantul preaiubit si Fiul lui Dumnezeu Se intoarce spre Nascatorul prin Duhul Sfant, ca iubire, si are Duhul Sfant prin Tatal, odihnindu-Se impreuna cu El in Sine" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Iar fata de cele subliniate sunt sceptic, avand in vedere intelesul care mi se pare mie ca i se da.Deci absolut tot linkul.I take it back. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Biserica Catolica a motivat introducerea lui Filioque prin pericolul arianismului, care se manifesta la un moment dat in Spania. A fost deci un artificiu de moment. Oare pericolul arianismului mai este atat de pregnant, incat mai e nevoie de Filioque? Sau mentinera lui Filioque se datoreaza dorintei de diferentiere de Biserica Ortodoxa? Dar o intrebare.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca lucrurile sint ceva mai complexe. Adevarul este cumva la mijloc.
Findca existenta (fiintarea) este una si purcederea (manifestarea) este alta. De purces purcede prin fiecare sfint in masura sfinteniei sale. Si nu doar prin sfinti ci si as zice inclusiv prin El insusi si nu doar prin Tatal sau Fiul.. Apoi diferentierea dintre Dumnezeu Tatal si Iisus.. pai Iisus nu este si Tatal? 'Stai de atita timp cu Mine si tu spui arata-ne pe Tatal?" "Daca M-ai vazut pe Mine ai vazut pe Tatal." Este adevarat ca este si Hristosul ca principiu filial principal (Cuvintul, Logosul, etc) - caci principiul filial cuprinde doi Fii -Fii despre care vorbea Zaharia. Cum vad eu lucrurile ..Duhul Sfint in Cortul divin ca Templu (ca arhetip) este numit Sfinta Sfintelor, insa si trupul nostru este vazut tot ca templu facut dupa chipul si asemnarea.. iar Sfinta Sfintelor locuisete si in noi in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi ..bineinteles nu la intreaga capactate ci asa ca saminta. Ca si cum avem un Mare Generator Intelept de electricitate proprietatea Sefului Suprem. Acoperamntul sefului este format din cimpul de energie creat de Generator care este si casa Lui si aoricarei fapturi ingeresti (Cortul/Templu) iar in noi locuieste sub forma unei baterii intelepte care poate fi si conectata la sursa Generatorului asa incit puterea insumata poate fi manifestata ca o singura intensitate datatoare de intelepciune. iar aceasta baterie locuieste in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi -o anumita zona, un anumit loc sacru al corpului omenensc si spiritual. Apoi Iisus are cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu , aceste duhuri nu sint ceva de imprumut ci sint principii si puteri totodata corespunzatoare celor 7 trepte de sfintenie , duhuri care sint subsumate Duhului Sfint si totodata duhului sfint interior insa El fiind Dumnezeu bateria respectiva este insusi Duhul Sfint generatorul suprem (Sfinta Sfintelor) care bineinteles poate lua si trup separat si poate face orice voieste. Asadar toate lucrarile Tatalui si ale Fiului si ale oricarui inger sau sfint chiar nedesavirsit sint facute doar prin puterea Duhului Sfint care are totodata si un caracter cumva de subordonare -intro megaretea de energie constienta si inteleapta, infinit mai complexa in atributele ei decit ne-am putea imagina. Aceste 7 duhuri functioneaza deplin in fiecare sfint arhant si partial in ceilalti nedesavirsiti in masura sfinteniei lor. Iisus fiind totodata Hristosul si inca si Tatal desavirsirea Sa nu se compara cu desavirsirea arhantilor nici chiar daca arhantii ar avea cele 9 trepte ale desavirsirii. caci alfel am fi Dumnezei pe cind noi putem deveni doar "ca" Dumnezeu -diferenta ce tine de semantica. Am mai spus si ma repet treptele sfinteniei si numarul total al "duhurilor" Duhului Sfint -corespunzatoate celei mai inalte instante divine -sint in nr de 22- (acele 22 de Luminarii dintre care primele 7 sint schematizate in plansa Arborele Sephirotic). O retea de energie presupune multe fire impartite ca niste limbi de foc la fiecare entitate ingereasca si duhovniceasca. Aceste fire sint comparate cu niste serpi vii si intelepti sau cu niste porumbei albi care zboara oriunde voiesc. Trinitatea in esenta ei unitara este simbolizata de sarpele Glycon (expus la museul de arh. din Constanta) al carui cap este al unui miel care are plete (paterne) de leu. Last edited by Mihai36; 22.06.2011 at 19:08:43. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Frate Mihai, ai o viziune extrem de originală, și asta ar trebui să te pună pe gânduri cu privire la veridicitatea ei. Dacă vrei să înțelegi adevărurile privind Sfânta Treime, de ce nu îi citești pe Sfinții Părinți, să vezi întâi cum au înțeles ei dogmele și apoi să vezi dacă mai e cazul să găsești formule noi.
Altfel nu vei fi decât unul din milioanele de originali care pretind că ei cunosc Adevărul și nu vei reuși decât, eventual, să mai ajuți și pe alții să rătăcească. |
|