Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.04.2010, 14:39:22
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin Liviu Vezi mesajul
Va multumesc pentru raspunsuri. Au fost edificatoare. Imi pare rau ca am postat. Recunosc ca eu nu as vrea sa schimb nimic din traditia ortodoxa singura care este desavarsita. Desi nu beau cred c-am tras o gura de aer cam rece... Va iubesc si ramaneti in inima mea. Toti ! Minunat site ! Mult succes !
Bine ai venit pe site, Florin Liviu!

De ce sa iti para rau? Fiecare ti-a raspuns in modul in care a considerat cel mai potrivit - in relatie cu felul in care el insusi se raporteaza la problema.

Uite, din punctul meu de vedere Filioque este o inovatie fata de Evanghelie, adica fata de Predania Apostolilor, de aceea, asa cum zice Pavel, o primesc ca atare: ca pe o invatatura noua care trebuie respinsa, caci alta Evanghelie fata de cea a Apostolilor nu o doresc.

Asta nu inseamna ca ii urasc pe catolici. Doamne fereste! Sa nu fie!

Hristos a inviat!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.04.2010, 14:58:14
Ioana-Andreea's Avatar
Ioana-Andreea Ioana-Andreea is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2009
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 626
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Ioana-Andreea
Implicit

Cred ca cel mai important e faptul ca ,in sinaode,au fost anatemizati cei care vor schimba ceva din Crez.Si asta s-a intamplat,la 1054,prin adaugarea acestei dogme.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.04.2010, 15:16:15
Florin Liviu
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Bine ai venit pe site, Florin Liviu!

De ce sa iti para rau? Fiecare ti-a raspuns in modul in care a considerat cel mai potrivit - in relatie cu felul in care el insusi se raporteaza la problema.

Uite, din punctul meu de vedere Filioque este o inovatie fata de Evanghelie, adica fata de Predania Apostolilor, de aceea, asa cum zice Pavel, o primesc ca atare: ca pe o invatatura noua care trebuie respinsa, caci alta Evanghelie fata de cea a Apostolilor nu o doresc.

Asta nu inseamna ca ii urasc pe catolici. Doamne fereste! Sa nu fie!

Hristos a inviat!
Imi pare rau pentru ca la aceasta intrebare primisem deja prin Duhul un raspuns potrivit. Iar raspunsurile Voastre au fost intocmai cu realitatea si asteptarile mele si pentru ele Va multumesc. Iar despre ceea ce simt cred ca adevarul revelat tine foarte mult de acceptarea lui in forurile noastre interioare si de aceea am spus ca "asa simt eu". Adevarurile care nu imi implinesc fiinta consider ca sunt inutile intr-o masura mai mare sau mai mica in functie de interesele care ma macina atunci. Ma bucur cand ceea ce "simt" coincide cu ceea ce simt spirite mai educate decat al meu sarmanul.
Sunteti o echipa redutabila dar nici chiar voi nu reusiti spre regretul meu sa va delimitati de eretici, de atei si de evrei care tulbura apele altfel foarte limpezi de pe aici. Dumnezeu sa va lumineze si gandul cel bun sa nu va paraseasca niciodata !
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.04.2010, 18:16:01
enculescunicoleta enculescunicoleta is offline
Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Mesaje: 37
Implicit

"Duhul Sfant nu Isi are existenta din Fiul sau prin Fiul, ci purcede din Tatal" - ne invata Sfantul Marcu Evghenicul in "Dialogul despre Filioque", indrumandu-ne sa urmam intru totul sfintelor si ecumenicelor VII Sinoade si Parintilor intelepti de Dumnezeu care au luminat in ele.
Trebuie pazit neschimbat Simbolul de credinta niceo-constantinopolitan.

Last edited by enculescunicoleta; 14.04.2010 at 18:54:25.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.04.2010, 20:45:56
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de enculescunicoleta Vezi mesajul
"Duhul Sfant nu Isi are existenta din Fiul sau prin Fiul, ci purcede din Tatal" - ne invata Sfantul Marcu Evghenicul in "Dialogul despre Filioque", indrumandu-ne sa urmam intru totul sfintelor si ecumenicelor VII Sinoade si Parintilor intelepti de Dumnezeu care au luminat in ele.
Trebuie pazit neschimbat Simbolul de credinta niceo-constantinopolitan.
Exact , procesiunea sau purcederea ca existenta a Duhului Sfant este din veci numai din Tatal.

Pentru cel care a deschis topicul,uite niste linkuri bune le-am gasit si eu pe site-ul nostru :

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ime-69034.html
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...hul-82491.html
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.04.2010, 20:50:32
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Un fragment din al II lea link :

Dar tot Parintii au tinut sa accentueze ca Duhul, purcezand din Tatal, se odihneste in Fiul. Sfantul Grigorie Palama, bazandu-se pe marturia Sfantului Ioan Botezatorul, ca a vazut pe Duhul pogorandu-Se din cer "si ramanand peste Fiul", spune ca aceasta e o dovada ca, si inainte de intruparea Fiului, Duhul se odihneste peste El. Si el arata si pe Sfantul Ioan Damaschin cugetand astfel. Caci, dupa ce aminteste locul din Evanghelia dupa Ioan 1, 33, Sfantul Grigorie Palama continua: "Si ca sa nu socoteasca cineva ca acestea s-au scris si s-au savarsit pentru intruparea Fiului, sa ascultam pe dumnezeiescul Damaschin, care scrie in alt 8-lea din capetele dogmatice: "Credem si in Sfantul Duh, Care din Tatal purcede si in Fiul se odihneste"".



Aceasta "odihna" a Duhului in Fiul pune intr-o legatura pe Duhul si cu Fiul, legatura pe care catolicismul a socotit in mod gresit ca o poate afirma identificand purcederea Duhului din Tatal cu purcederea din Fiul, ca dintr-un singur principiu (tanquam ex uno principio ), ceea ce sterge in acest act deosebirea intre Tatal si Fiul, considerand-o ca un act al fiintei lor comune, nu ca un act care mentine pe Tatal ca Persoana deosebita de Fiul. "Odihna" Duhului purces din Tatal peste Fiu o socoteste Sfantul Grigorie Palama ca dovedind iubirea Lui fata de Fiul. Duhul e trimis de Tatal peste Fiul ca o fapta a iubirii Lui fata de Fiul. Caci ii place Tatalui insusi sa Se odihneasca peste Fiul prin Duhul purces spre El. Dar Fiul nu ramane pasiv sau nepasator in aceasta atentie iubitoare a Tatalui fata de El. El e bucuros ca Tatal trimite Duhul Sau spre El si-Si arata, primindu-L, si bucuria Lui fata de Tatal.


Sfantul Grigorie Palama spune de fapt urmatoarele: "Si Insusi Cuvantul preaiubit si Fiul lui Dumnezeu Se intoarce spre Nascatorul prin Duhul Sfant, ca iubire, si are Duhul Sfant prin Tatal, odihnindu-Se impreuna cu El in Sine"
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.04.2010, 21:27:41
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Exact , procesiunea sau purcederea ca existenta a Duhului Sfant este din veci numai din Tatal.

Pentru cel care a deschis topicul,uite niste linkuri bune le-am gasit si eu pe site-ul nostru :

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ime-69034.html
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...hul-82491.html
Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Un fragment din al II lea link :

Dar tot Parintii au tinut sa accentueze ca Duhul, purcezand din Tatal, se odihneste in Fiul. Sfantul Grigorie Palama, bazandu-se pe marturia Sfantului Ioan Botezatorul, ca a vazut pe Duhul pogorandu-Se din cer "si ramanand peste Fiul", spune ca aceasta e o dovada ca, si inainte de intruparea Fiului, Duhul se odihneste peste El. Si el arata si pe Sfantul Ioan Damaschin cugetand astfel. Caci, dupa ce aminteste locul din Evanghelia dupa Ioan 1, 33, Sfantul Grigorie Palama continua: "Si ca sa nu socoteasca cineva ca acestea s-au scris si s-au savarsit pentru intruparea Fiului, sa ascultam pe dumnezeiescul Damaschin, care scrie in alt 8-lea din capetele dogmatice: "Credem si in Sfantul Duh, Care din Tatal purcede si in Fiul se odihneste"".



Aceasta "odihna" a Duhului in Fiul pune intr-o legatura pe Duhul si cu Fiul, legatura pe care catolicismul a socotit in mod gresit ca o poate afirma identificand purcederea Duhului din Tatal cu purcederea din Fiul, ca dintr-un singur principiu (tanquam ex uno principio ), ceea ce sterge in acest act deosebirea intre Tatal si Fiul, considerand-o ca un act al fiintei lor comune, nu ca un act care mentine pe Tatal ca Persoana deosebita de Fiul. "Odihna" Duhului purces din Tatal peste Fiu o socoteste Sfantul Grigorie Palama ca dovedind iubirea Lui fata de Fiul. Duhul e trimis de Tatal peste Fiul ca o fapta a iubirii Lui fata de Fiul. Caci ii place Tatalui insusi sa Se odihneasca peste Fiul prin Duhul purces spre El. Dar Fiul nu ramane pasiv sau nepasator in aceasta atentie iubitoare a Tatalui fata de El. El e bucuros ca Tatal trimite Duhul Sau spre El si-Si arata, primindu-L, si bucuria Lui fata de Tatal.


Sfantul Grigorie Palama spune de fapt urmatoarele: "Si Insusi Cuvantul preaiubit si Fiul lui Dumnezeu Se intoarce spre Nascatorul prin Duhul Sfant, ca iubire, si are Duhul Sfant prin Tatal, odihnindu-Se impreuna cu El in Sine"
Dupa ce am citit putin mai mult din linkul al II-lea nu pot zice ca sunt intru totul de acord cu el, si unele exprimari chiar nu imi plac.Nu mai sunt de acord cu linkul.Chiar si o litera sau un cuvant cand se vorbeste despre dumnezeire de nu e la locul ei e greseala mare.Din cele citate nu sunt de acord cu ceea ce am bolduit si am o reticienta fata de exprimarile astea.Sunt de acord ca Duhul exprima iubirea lui Dumnezeu in Treime si mai ales prin Duhul interactioneaza Tatal si Fiul dar si Duhul interactioneaza cu Ei, e o unire si o relationare de comuniune perfecta.Duhul Sfant e o Persoana a Dumnezeirii din Sfanta Treime impreuna lucratoare si interrelationala cu Tatal si cu Fiul.

Iar fata de cele subliniate sunt sceptic, avand in vedere intelesul care mi se pare mie ca i se da.Deci absolut tot linkul.I take it back.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.04.2010, 20:53:03
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Biserica Catolica a motivat introducerea lui Filioque prin pericolul arianismului, care se manifesta la un moment dat in Spania. A fost deci un artificiu de moment. Oare pericolul arianismului mai este atat de pregnant, incat mai e nevoie de Filioque? Sau mentinera lui Filioque se datoreaza dorintei de diferentiere de Biserica Ortodoxa? Dar o intrebare.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.06.2011, 18:43:07
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Eu cred ca lucrurile sint ceva mai complexe. Adevarul este cumva la mijloc.
Findca existenta (fiintarea) este una si purcederea (manifestarea) este alta.
De purces purcede prin fiecare sfint in masura sfinteniei sale. Si nu doar prin sfinti ci si as zice inclusiv prin El insusi si nu doar prin Tatal sau Fiul..
Apoi diferentierea dintre Dumnezeu Tatal si Iisus.. pai Iisus nu este si Tatal?
'Stai de atita timp cu Mine si tu spui arata-ne pe Tatal?"
"Daca M-ai vazut pe Mine ai vazut pe Tatal."

Este adevarat ca este si Hristosul ca principiu filial principal (Cuvintul, Logosul, etc) - caci principiul filial cuprinde doi Fii -Fii despre care vorbea Zaharia.
Cum vad eu lucrurile ..Duhul Sfint in Cortul divin ca Templu (ca arhetip) este numit Sfinta Sfintelor, insa si trupul nostru este vazut tot ca templu facut dupa chipul si asemnarea.. iar Sfinta Sfintelor locuisete si in noi in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi ..bineinteles nu la intreaga capactate ci asa ca saminta.
Ca si cum avem un Mare Generator Intelept de electricitate proprietatea Sefului Suprem. Acoperamntul sefului este format din cimpul de energie creat de Generator care este si casa Lui si aoricarei fapturi ingeresti (Cortul/Templu) iar in noi locuieste sub forma unei baterii intelepte care poate fi si conectata la sursa Generatorului asa incit puterea insumata poate fi manifestata ca o singura intensitate datatoare de intelepciune. iar aceasta baterie locuieste in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi -o anumita zona, un anumit loc sacru al corpului omenensc si spiritual.

Apoi Iisus are cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu , aceste duhuri nu sint ceva de imprumut ci sint principii si puteri totodata corespunzatoare celor 7 trepte de sfintenie , duhuri care sint subsumate Duhului Sfint si totodata duhului sfint interior insa El fiind Dumnezeu bateria respectiva este insusi Duhul Sfint generatorul suprem (Sfinta Sfintelor) care bineinteles poate lua si trup separat si poate face orice voieste.
Asadar toate lucrarile Tatalui si ale Fiului si ale oricarui inger sau sfint chiar nedesavirsit sint facute doar prin puterea Duhului Sfint care are totodata si un caracter cumva de subordonare -intro megaretea de energie constienta si inteleapta, infinit mai complexa in atributele ei decit ne-am putea imagina.
Aceste 7 duhuri functioneaza deplin in fiecare sfint arhant si partial in ceilalti nedesavirsiti in masura sfinteniei lor.
Iisus fiind totodata Hristosul si inca si Tatal desavirsirea Sa nu se compara cu desavirsirea arhantilor nici chiar daca arhantii ar avea cele 9 trepte ale desavirsirii. caci alfel am fi Dumnezei pe cind noi putem deveni doar "ca" Dumnezeu -diferenta ce tine de semantica.
Am mai spus si ma repet treptele sfinteniei si numarul total al "duhurilor" Duhului Sfint -corespunzatoate celei mai inalte instante divine -sint in nr de 22- (acele 22 de Luminarii dintre care primele 7 sint schematizate in plansa Arborele Sephirotic).
O retea de energie presupune multe fire impartite ca niste limbi de foc la fiecare entitate ingereasca si duhovniceasca. Aceste fire sint comparate cu niste serpi vii si intelepti sau cu niste porumbei albi care zboara oriunde voiesc.
Trinitatea in esenta ei unitara este simbolizata de sarpele Glycon (expus la museul de arh. din Constanta) al carui cap este al unui miel care are plete (paterne) de leu.

Last edited by Mihai36; 22.06.2011 at 19:08:43.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.06.2011, 18:57:51
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Frate Mihai, ai o viziune extrem de originală, și asta ar trebui să te pună pe gânduri cu privire la veridicitatea ei. Dacă vrei să înțelegi adevărurile privind Sfânta Treime, de ce nu îi citești pe Sfinții Părinți, să vezi întâi cum au înțeles ei dogmele și apoi să vezi dacă mai e cazul să găsești formule noi.
Altfel nu vei fi decât unul din milioanele de originali care pretind că ei cunosc Adevărul și nu vei reuși decât, eventual, să mai ajuți și pe alții să rătăcească.
Reply With Quote
Răspunde