Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.04.2010, 13:03:20
crissta crissta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 20
Implicit

Mantuitorul*
Doamne sa ma ierti!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.04.2010, 13:05:12
crissta crissta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 20
Implicit

am intrebat ce face daca moare de mic?
nu dac e matur sau nu. Decizia aceasta apartine parintilor,caci ei il educa pe copil.daca sunt sectanti il vor influenta ca atare daca nu...nu
dar daca moare?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.04.2010, 13:06:53
crissta crissta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 20
Implicit

am avut niste sectanti penticostali pe scara
si i-am interbat,ca fac daca le moare copilul nebotezat?
si sti ce au zis?
ca il boteaza mort...auzi enormitate
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.04.2010, 13:08:27
crissta crissta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 20
Implicit

in fata Lui Dumnezeu ma simt,nu majoritara,pentru ca Mantuitorul spune:"Bucura-te turma mica",ci ma ismt a Lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.04.2010, 18:52:40
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crissta Vezi mesajul
am avut niste sectanti penticostali pe scara
si i-am interbat,ca fac daca le moare copilul nebotezat?
si sti ce au zis?
ca il boteaza mort...auzi enormitate
Stai ca astia is aia destepti, ca macar s-au prins ca botezul nu e asa doar un spectacol public facultativ.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.04.2010, 19:03:04
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: "Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor" (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: "De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor" (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: "Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti" (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca "ce este nascut din trup, trup este" (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din "apa si Duh", sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). "Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit" (Rom., 5, 12). Iar acum : "Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat" (Gal., 3, 27) si iarasi: "Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?" {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: "Un Domn, o credinta, un botez" (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou.

http://www.crestinortodox.ro/carti-o...lui-79915.html
(Din cartea par. Cleopa: "Calauza in credinta ortodoxa").
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.04.2010, 19:42:28
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
INVATACELUL:

PREOTUL: .
Dintre cei doi, "invatacelul" este cel care judeca dupa invatatura lui Hristos. "Preotul" este cel care face teosofie fara a respecta sau macar a tine seama de ceea ce a spus Mantuitorul si Apostolii Sai despre botez sau despre copii.


Domnul Iisus Hristos ar fi putut sa ceara botezarea copiilor. Dar nu a facut-o.

Apoi, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre botez ca o moarte fata de pacat. Dar nu fata de pacatul stramosesc ci fata de pacatele noastre, pe care le-am facut.

"Nu stiti cã toti cîti am fost botezati în Isus Hristos, am fost botezati în moartea Lui?
Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropati împreunã cu El, pentru ca, dupã cum Hristos a înviat din morti, prin slava Tatãlui, tot asa si noi sã trãim o viatã nouã."
(Romani 6:3,4)

"Tot asa si voi însivã, socotiti-vã morti fatã de pãcat, si vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru. Deci, pãcatul sã nu mai domneascã în trupul vostru muritor, si sã nu mai ascultaþi de poftele lui."(Romani 6:11.12)

Daca "preotul" ar pune pret pe ceea ce spune Sfanta Scriptura ar trebui sa stie ca de la Adam noi nu am mostenit nici un pacat ci am ramas cu firea pacatoasa. Pruncul nu are de ce sa fie spalat de pacatul lui Adam.

"Fiul nu va purta nelegiuirea tatãlui sãu, si tatãl nu va purta nelegiuirea fiului sãu! Neprihãnirea celui neprihãnit va fi peste el, si rãutatea celui rãu va fi peste el."(Ezechiel 18:20)

Mostenirea vre-unui pacat de nevinovatul prunc este o minciuna (cu interes). Spune-i asta "preotului".
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.04.2010, 08:32:38
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul

Apoi, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre botez ca o moarte fata de pacat. Dar nu fata de pacatul stramosesc ci fata de pacatele noastre, pe care le-am facut.

"Nu stiti cã toti cîti am fost botezati în Isus Hristos, am fost botezati în moartea Lui?
Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropati împreunã cu El, pentru ca, dupã cum Hristos a înviat din morti, prin slava Tatãlui, tot asa si noi sã trãim o viatã nouã."
(Romani 6:3,4)

"Tot asa si voi însivã, socotiti-vã morti fatã de pãcat, si vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru. Deci, pãcatul sã nu mai domneascã în trupul vostru muritor, si sã nu mai ascultaþi de poftele lui."(Romani 6:11.12)
În acest citat, Sf Pavel nu precizează că este vorba de păcatele personale sau de păcatul moștenit. Se referă numai la "păcat". Așa cum spune sfântul, noi credem că Botezul curăță de orice păcat, adică atât de păcatul ancestral, cât și de păcatele personale, dacă au existat. Prin urmare, citatul nu sprijină teza dv.

Citat:
de la Adam noi nu am mostenit nici un pacat ci am ramas cu firea pacatoasa.
Biserica lui Cristos a clarificat problema aceasta în mod infailibil încă acum mai bine de un mileniu:
Denzinger 372: omul mosteneste nu numai urmarile pacatului ancestral, ci si pacatul insusi

Puneți mânuța și studiați documentele Bisericii primare. Nu reluăm aceleași dispute cu fiecare generație: clopotele nu bat pentru fiecare babă surdă.

Citat:
"Fiul nu va purta nelegiuirea tatãlui sãu, si tatãl nu va purta nelegiuirea fiului sãu! Neprihãnirea celui neprihãnit va fi peste el, si rãutatea celui rãu va fi peste el."(Ezechiel 18:20)
Prin acest verset, se arată că păcatele personale nu se transmit transgenerațional, ci răspunderea este individuală. Nu se referă la păcatul ancestral, deoarece păcatul ancestral nu este "nelegiuirea tatălui lui Mihnea Dragomir", ci "nelegiuirea lui Adam".

Citat:
Mostenirea vre-unui pacat de nevinovatul prunc este o minciuna (cu interes). Spune-i asta "preotului".
Nu-i putem spune asta preotului, deoarece ne va opri de la comuniune. Negarea cu știință și obstinație chiar și a unui singur adevăr de credință ne-ar plasa în afara Bisericii și noi mai bine murim decât să pățim așa ceva.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.04.2010, 20:50:07
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: "Un Domn, o credinta, un botez" (Efes., 4, 5).
Si, daca botezul este facut fara a fi precedat de ceea ce a spus Mantuitorul (propovaduirea Evangheliei si credinta celui ce urmeaza a fi botezat), mai este un botez valabil?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.04.2010, 21:07:58
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: "Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor" (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: "De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor" (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: "Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti" (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca "ce este nascut din trup, trup este" (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din "apa si Duh", sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). "Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit" (Rom., 5, 12). Iar acum : "Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat" (Gal., 3, 27) si iarasi: "Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?" {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: "Un Domn, o credinta, un botez" (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou.

http://www.crestinortodox.ro/carti-o...lui-79915.html
(Din cartea par. Cleopa: "Calauza in credinta ortodoxa").
Normal botezul ereticilor nu este recunoscut fie el si in Numele Sfintei Treimi.Canoanele Bisericii a respins botezul ereticilor tot timpul pana acum cand pe alocuri sunt recunoscute.Mai nou Biserica Ortodoxa mai ales prin vest pe multi dintre convertiti nu mai ii boteaza ci doar ii unge(Sf Taina a Mirungerii).Exista un singur botez , nu cu sensul ca orice botez e bun si valid ci doar cel al Bisericii, Biserica in care lucreaza Sfantul Duh, si care este cea care are apa cea vie.Doar botezul Bisericii este valid si oricine vine la Biserica trebuie botezat.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Atentie la sectanti Bogdan N Generalitati 21 02.06.2011 20:22:05
o sa fim considerati teroristi? knight2u Generalitati 3 28.10.2009 11:52:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05