![]() |
![]() |
|
#311
|
|||
|
|||
![]()
INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: "Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor" (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: "De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor" (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: "Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti" (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.
PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca "ce este nascut din trup, trup este" (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din "apa si Duh", sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). "Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit" (Rom., 5, 12). Iar acum : "Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat" (Gal., 3, 27) si iarasi: "Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?" {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el. Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: "Un Domn, o credinta, un botez" (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...lui-79915.html (Din cartea par. Cleopa: "Calauza in credinta ortodoxa"). |
#312
|
|||
|
|||
![]()
Dintre cei doi, "invatacelul" este cel care judeca dupa invatatura lui Hristos. "Preotul" este cel care face teosofie fara a respecta sau macar a tine seama de ceea ce a spus Mantuitorul si Apostolii Sai despre botez sau despre copii.
Domnul Iisus Hristos ar fi putut sa ceara botezarea copiilor. Dar nu a facut-o. Apoi, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre botez ca o moarte fata de pacat. Dar nu fata de pacatul stramosesc ci fata de pacatele noastre, pe care le-am facut. "Nu stiti cã toti cîti am fost botezati în Isus Hristos, am fost botezati în moartea Lui? Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropati împreunã cu El, pentru ca, dupã cum Hristos a înviat din morti, prin slava Tatãlui, tot asa si noi sã trãim o viatã nouã."(Romani 6:3,4) "Tot asa si voi însivã, socotiti-vã morti fatã de pãcat, si vii pentru Dumnezeu, în Isus Hristos, Domnul nostru. Deci, pãcatul sã nu mai domneascã în trupul vostru muritor, si sã nu mai ascultaþi de poftele lui."(Romani 6:11.12) Daca "preotul" ar pune pret pe ceea ce spune Sfanta Scriptura ar trebui sa stie ca de la Adam noi nu am mostenit nici un pacat ci am ramas cu firea pacatoasa. Pruncul nu are de ce sa fie spalat de pacatul lui Adam. "Fiul nu va purta nelegiuirea tatãlui sãu, si tatãl nu va purta nelegiuirea fiului sãu! Neprihãnirea celui neprihãnit va fi peste el, si rãutatea celui rãu va fi peste el."(Ezechiel 18:20) Mostenirea vre-unui pacat de nevinovatul prunc este o minciuna (cu interes). Spune-i asta "preotului". |
#313
|
|||
|
|||
![]()
Si, daca botezul este facut fara a fi precedat de ceea ce a spus Mantuitorul (propovaduirea Evangheliei si credinta celui ce urmeaza a fi botezat), mai este un botez valabil?
|
#314
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#315
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care invataturi sunt mai presus: cele ale unei biserici sau cele ale Mantuitorului? |
#316
|
|||
|
|||
![]()
Astia macar "indoctrineaza" copii, dar ceilalti care ii boteaza de mici nici macar de atata lucru nu sunt in stare deoarece credinta tine la ei mai mult de misticism decat de ceva care tine de viata traita.
|
#317
|
|||
|
|||
![]()
Este doar o impresie, procesul respectiv nu are loc in realitate, cum spuneam mai sus, pasionatii de mistic pot dezbate intens in cadrul acesta.
|
#318
|
|||
|
|||
![]()
Si totusi cred ca se mai boteaza si la protestanti unii nu doar din convingere personala.
|
#319
|
|||
|
|||
![]()
As vrea referinte ortodoxe EXACTE in sprijinul acestei afirmatii.
|
#320
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti | lore86 | Nunta | 19 | 19.12.2012 23:17:02 |
Atentie la sectanti | Bogdan N | Generalitati | 21 | 02.06.2011 20:22:05 |
o sa fim considerati teroristi? | knight2u | Generalitati | 3 | 28.10.2009 11:52:42 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|