![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu confundati prezenta Mantuitorului cu prezenta pastorasului vostru...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..." |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce spune Mantuitorul este Adevar Sfant si trebuie respectat. Daca El spune sa fie botezati cei care vor crede, asa trebuie sa facem (vezi, spre exemplu, Marcu 16:15,16). |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mantuitorul nu conditioneaza botezul de credinta, ci conditioneaza mantuirea de botez si credinta.De aceia cei ce s-au botezat si nu au ramas credinciosi sau nu vor crede vor fi osanditi.Mai inainte de asta insa le spune Apostolilor sa cheme la fagaduinta aceasta pe toata faptura.Ceea ce au si facut. Fapte 2:38-39 Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. Iar imediat dupa chemarea aceasta Petru a botezat 3000 de suflete.Oare toti au fost adulti?Nu.E singurul loc in care Apostolii au botezat mase mai mari de oameni?Nu.Sunt mai multe astfel de relatari in Fapte.Sunt relatari in care apostolii au botezat si anumite case, casa Lidiei, casa temnicierului , casa Stefanei.In vremurile acelea sotii erau stapanii casei, mai ales barbatul, de aceia in multe locuri vedem ca prin venirea la Hristos a stapanului casei intreaga sa casa s-a mantuit.Avem aici exemplul lui Zaheu vamesul despre care Iisus a zis ca s-a facut mantuire casei sale.Pentru ca el stapanul casei era cel care lua deciziile in familie si in casa.De aceia si Scriptura ne spune ca o sotie se sfinteste printr-un sot credincios si un sot printr-o femeie credincioasa si prin parintii credinciosi pruncii se sfintesc.Oare cum se sfintesc ei?Prin botez, prin crestinarea lor si aducerea impreuna a pruncului cu ei(parintii) la Hristos ca intreaga familie sa se mantuiasca.De aceia si spune in Fapte "s-a botezat el si toata casa lui" sau "s-a botezat ea si casa ei". Cei care zic ca este absolut necesara credinta personala spre a fi botezat, dau exemplu famenului Egiptean.Ori acolo Filip s-a asigurat ca acel famen crede cu adevarat si are credinta adevarata, evitand astfel posibila nastere a unei secte.Filip l-a cercetat de credinta pe acela pentru ca el l-a inceput a citit si nu a inteles.Iar pe ceilalti adulti care s-au botezat a fost nevoie pentru aceia ca ei sa creada, pentru ca era cu neputinta ca aceia sa fie botezati cu forta, si un prim nucleu credincios trebuia consolidat, care sa raspandeasca mai departe Evanghelia si sa o faca sa infloreasca.Oricum sunt cazuri in Evanghelie cand oamenii au primit Duhul Sfant inainte de botez si cazuri in care l-au primit dupa botez.Si chiar daca au primit Duhul Sfant apostolii tot i-au botezat pentru iertarea pacatelor.Oare i-au botezat numai pentru iertarea anumitelor pacate?Nu.Ci pentru toate, mai ales pentru pacatul stramosesc. Sinodul de la Carthage din 419 Canonul 110: „ Cei care afirma ca cei deabia nascuti si botezati nu iau nimic din pacatul lui Adam, de care trebuie spalati prin botez, sa fie blestemati: caci prin unul si moartea si pacatul a intrat in lumea intreaga.” Canonul de la Cartagina din 256 despre unicitatea botezului : Iubiților frați, fiind noi întruniți în sfat, am citit scrisorile trimise de voi în privința celor care cred că sunt botezați de eretici, ori de schismatici, si vin la catoliceasca biserică, care una este, în care ne botezăm si ne re-naștem. In privința cărora suntem încredințați că și voi înșivă procedând în același chip păstrați tăria canonului Bisericii ecumenice. însă, fiindcă sunteți în comuniune cu noi și voiți să cercetați aceasta din dragoste obștească, nu vă punem înainte o socotință nouă, acum formulată, ci pe cea din vechime, cercată cu toată acuratețea și sârguința de înaintașii noștri și păstrată de noi, o împărtășim vouă și adăugăm, hotărând și acum tot ceea ce cu tărie și statornicie totdeauna ținem, că nimeni nu se poate boteza afară de catoliceasca biserică; fiindcă botezul este unul și se află numai în catoliceasca biserică. Că scris este: „Pe mine m-a părăsit izvorul de apă vie și și-au săpat lor groape găuroase, care nu pot ține apă" (Ici 2, 13). Și iarăși Sfânta Scriptură, vestind înainte, zice: „Depărtați-vă de apă străină, și să nu beți din izvor străin" (Pilde 5, 15-16). Și se cuvine cu mai întâi apa să se curățească și să se sfințească de preot, pentru ca cu însuși botezul să poată șterge păcatele omului celui care se botează. Și prin proorocul Iezechiel zice Domnul: „Și vă voi stropi pe voi cu apă curată și vă voi curați pe voi, și voi da vouă inimă nouă, și duh vă voi da vouă. Deci nu poate curați și sfinți apă cel ce însuși este necurat, și care nu este Duh Sfânt" (Iez. 36, 25), iar Ia Numerii zice Domnul: „Și de toate de care se va atinge cel necurat, necurate vor fi" (Num. 19, 22). Deci cel ce nu poale lepăda păcatele sale proprii, fiind afară de Biserică, cum poate, botezând, să dea altuia iertare de păcate ? Căci însăși întrebarea care se pune la botez este dovadă adevărului; căci zicând celui ce se cercetează: „Crezi că primești iertare de păcate și viață veșnică?", nu zice altceva decât că aceasta se poate da în catoliceasca biserică. Dar Ia eretici, unde nu este biserică, e cu neputință a primi iertarea păcatelor. Și prin urmare apărătorii ereticilor sunt datori sau să schimbe întrebarea, sau să apere adevărul, dacă nu cumva să le atribuie și biserică acelora despre care susțin că au botez. Trebuie însă ca cel ce se botează să se și ungă cu Sfântul Mir, pentru ca, primind ungerea, să se facă părtaș lui Hristos; deci ereticul, care nu are nici jertfelnic, nici biserică, nu poate sfinți untdelemnul; prin urmare, nicidecum nu poate fi ungere la eretici. Căci ne este lămurit că la aceia cu nici un chip nu se poate sfinți untdelemn spre lucrarea harului. Fiindcă suntem datori a ști și a nu ignora că s-a scris: „Untdelemnul păcătosului să nu ungă capul meu" (Ps. 140, 5), ceea ce chiar de demult a vestit Duhul Sfânt în psalmi. Ca nu cumva, abătându-se vreunul, și rătăcîndu-se de la calea cea dreaptă, să se ungă de eretici, dușmanii lui Hristos. Căci cum se va ruga pentru cel ce s-a botezat, cel ce nu este preot, ci sacrileg și păcătos, deoarece Scriptura zice că „Dumnezeu pe cei păcătoși nu ascultă, ci de este cineva cinstitor de Dumnezeu și voia Lui o face, pe acela îl ascultă" (Ioan 9, 31); prin Sfânta Biserică înțelegem că se dă iertare păcatelor; dar cine poate să dea ceea ce el însuși nu are? Sau cum poate săvârși cele duhovnicești cel ce leapădă pe Duhul Sfânt? Pentru aceasta, cel ce vine către Biserică este dator a se reînnoi, ca să se sfințească înlăuntru prin sfinți; căci scris este: „Fiți sfinți, precum sfânt sunt Eu", zice Domnul (Lev. II, 44; 19, 2; 20, 7), pentru ca cel prins de rătăcire să se dezbrace și el însuși de aceasta prin Botezul adevărat și bisericesc, fiindcă oricare om venind către Dumneze, și căutând un preot, aflându-se în rătăcire, a căzut în sacrilegiu. Căci admiterea botezului ereticilor și schismasticilor cuprinde în sine și consimțirea din partea celor botezați de dânșii. Fiindcă nu poate fi valid în parte: dacă a putut să boteze, a putut să dea și pe Duhul Sfânt; de n-a putut, din cauză că este în afară de Biserică, n-are pe Duhul Sfânt și nu poate boteza pe cel ce vine, deoarece botezul este unul, si unul este Duhul Sfânt si una Biserica întemeiată de Hristos Domnul nostru, fiindcă dintru început a zis Apostolul Petru că ea este întemeiată pe unitate; prin urmare, cele ce se săvârșesc de dânșii, mincinoase și deșarte fiind, toate sunt fără valoare. Că nimic nu poate fi primit și ales de Dumnezeu dintre cele ce se fac de aceia, pe care Domnul în Evanghelii îi numește vrăjmași, potrivnici ai Săi: „( cel ce nu este cu Mine, împotriva mea este, și cel ce nu adună cu Mine risipește" (Matei 12, 30). Și fericitul Apostol Ioan, păzind poruncile Domnului, a scris mai înainte în epistolă: „Ați auzit că vine Antihrist, și acum încă s-au făcut mulți antihriști" (I loan 2, 18); drept aceea, știm că este vremea cea de pe urmă. Dintre noi au ieșit, dar n-au fost dintre noi. Drept aceea și noi datori suntem a pricepe și a înțelege că vrăjmașii Domnului, și cei ce se numesc antihriști, nu sunt în stare a da harul Domnului. Și pentru aceasta noi, cei ce suntem cu Domnul, și păstrăm unirea cu Domnul, și suntem înzestrați după voința Lui, administrând preoția Lui în Biserică, suntem datori a lepăda și a înlătura și a disprețui și a socoti ca spurcate pe toate ce le săvârșesc potrivnicii lui, adică vrăjmașii și antihriștii. Și celor care vin de la rătăcire si răzvrătire la cunoașterea credinței adevărate si bisericești să le dăm îndeobște taina puterii dumnezeiești, și a unirii, și a credinței și a adevărului. Last edited by Danut7; 17.04.2010 at 11:41:55. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
si famenul a zis: "Uite apã, ce mã împiedicã sã fiu botezat?" Filip a zis: "Dacã crezi din toatã inima, se poate." (Faptele Apostolilor 8:36,37) Citat:
Eu reexplic doar un singur caz (amintit de tine), ca sa nu umplu spatiul degeaba. Ma refer la cazul temnicerului din Filipi: 3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). "Tuturor celor din casa lui" li s-a vestit Cuvantul Domnului. Vezi vre-un bebelus pe aici? Apoi celor carora li s-a vestit Cuvantul au fost botezati. In mod asemanator se prezinta si celelalte patru cazuri. Daca vrei sa demonstrezi botezul pruncilor, cauta dovezi prin marturiile din secolul 4. In Sfanta Scriptura nu ai sa gasesti. Originala interpretare. Felicitari. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez: În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos. Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți. Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură. Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ? Dar mai avem o prefigurare a Sfântului Botez în Vechiul Testament. Este trecerea Mării Roșii de către cei care ascultau de Moise. Același apostol ne deslușește asta în 1 Corinteni. Și atunci vă întreb: cei care vroiau să se smulgă din robia lui Faraon, prefigurare a robiei păcatului, oare nu au trecut cu toții Marea Roșie, adulți și copii ? Oare nu a avut această trecere minunată prin Mare loc chiar la începutul pelerinajului prin deșert, care este prefigurare a pelerinajului vieții noastre ? Pentru ce veniți să plasați atunci semnul ruperii de robie și începătura marșului către Țara Făgăduită la mijloc ori, eventual, la sfârșitul vieții ? Dar, rupți cum sunteți de adevărurile Dumnezeieștii Scripturi, pe care ați ciopârțit-o și partea rămasă ați sucit-o după cum v-au învățat înșelătorii voștri și profetesele voastre, voi nu puteți pricepe URGENȚA Sfântului Botez atâta vreme cât nu pricepeți importanța acestei Taine pentru salvare. Opaci la Spiritul Sfânt, ați nenorocit poate mii și mii de suflete de copii și tineri, privându-i de viziunea beatifică prin neadministrarea Botezului. Voi nu puteți pricepe că fără Botez nu există salvare, iar acest lucru nu îl știm de la papa de la Roma, nici chiar de la Apostolul Neamurilor, ci de la Însuși Capul Cristos. El, și nu altul ne spune nouă și vă spune și vouă, celor care nu vreți să Îl ascultați : Isus a răspuns (lui Nicodemus): Amin, amin zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Spirit, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Doamne, Tu, care ai pus acestor săraci fii și fiice ale tale Sfânta Ta Carte în mâini, deschide-le lor inima și învață-i, Învățătorule, să o citească !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 17.04.2010 at 22:40:06. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si, pana la urma ce vreti sa demostrati? Dvs.intelegeti ca este vorba despre botezul pruncilor din verstele de mai sus? Ca sa fim mai exacti, spune-ti, pentru dvs. (si cei asemena) mai conteaza ce au spus, in mod limpede, Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli? Citat:
"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19) Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin (sau, pentru dvs. si botezul crestin este nimic. Ati inventat alt gen de botez). P.S. Ca tot s-a amintit (din ceea ce spunea Apostolul Pavel) despre pazirea poruncilor, am o intrebare. Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dar îți sugerez să o faci în cămara ta și, închizând ușa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns. Rugăciunea pe forum cam seamănă a fariseism. Last edited by penticostalulmantuit; 17.04.2010 at 23:40:27. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vorbe de ofticosi aruncate in vant.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti | lore86 | Nunta | 19 | 19.12.2012 23:17:02 |
Atentie la sectanti | Bogdan N | Generalitati | 21 | 02.06.2011 20:22:05 |
o sa fim considerati teroristi? | knight2u | Generalitati | 3 | 28.10.2009 11:52:42 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|