![]() |
![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dar faptul ca stiinta,care e impotriva minunilor,o atesta,nu-ti spune nimic? ![]() Nu vreau sa te supar,dar eu cred ca ar fi cam ilogic sa o recunoasca,din moment ce la rugaciunea papei nu vine,ar fi ca si cum s-ar elimina singur... La fel,intoarcerea Iordanului.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#32
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chiar și când existența și caracterul supranatural al unui miracol este atestat de papa, după trecerea tutuor "furcilor caudine" a două comisii de experți, două comisii teologice, un episcop și un cardinal, minunea respectivă face parte dintre revelațiile particulare, care nu sunt obligatorii pentru noi. În principiu, poți să fii un bun catolic și dacă nu crezi că Sf Fecioară a apărut la Fatima. Dar nu poți să fii un bun catolic dacă nu crezi că Isus a înviat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#33
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Noi credem că slujba ortodoxă este perfect validă. Cea mai mare minune care se întâmplă la slujba ortodoxă este Sf Prefacere. De aceea, este în principiu posibil ca Iordanul să curgă invers. Dacă e posibil ca vinul să se prefacă în Sf Sânge, de ce nu ar putea Iordanul să curgă invers ? Când am spus că aceste minuni nu sunt atestate de autoritățile catolice și la standardele catolice în materie, nu am respins posibilitatea unor asemenea miracole.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#35
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ortodocsii se roaga pentru aceasta Lumina iar Dumnezeu, in marea lui bunatate, le-o da
__________________
catolica |
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
Care comisie ? Sti tu ca exista o comisie catolica care investigheaza Lumina de la Ierusalim ?
Haide sa revenim cu picioarele pe pamant si sa vedem pozitia oficiala a BC in legatura cu problema, exprimata de un apologet catolic: http://forums.catholic.com/showthread.php?t=144424 "The Miracle of the Holy Fire is a tradition of the Eastern Orthodox church. On the Orthodox church's Easter Saturday, the Orthodox patriarch of Jerusalem enters the sepulcher of Christ in the Church of the Holy Sepulcher (called the Church of the Resurrection in Orthodoxy). Within a few minutes, the patriarch emerges with lighted candles that are said to be lighted from a holy fire that appears in the sepulcher every year on this date. I do not know of any Catholic investigations into this occurrence, perhaps because of the tensions between the ecclesial communities that share the church's premises and perhaps because it would not be prudent for the Church to investigate this occurrence without the patriarch's invitation to do so. It is also unlikely that the Orthodox church would consider an investigation by the Catholic Church to be authoritative. Absent a pronouncement by the Catholic Church for Catholics that the Miracle of the Holy Fire is a miracle worthy of human belief, a Catholic need not believe that the occurrence is of divine origin. Even if such a pronouncement did occur, a Catholic would not be bound in conscience to believe. But, given that there is nothing inherently wrong with believing that such a miracle occurs, out of courtesy toward Orthodox Christians a Catholic should be careful not to scandalize pious believers in the miracle." Am bolduit ceea ce este esential. Din punctul meu de vedere, o pozitie de bun simt. Ce rost are sa ne batem in miracole ? |
#38
|
||||
|
||||
![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Declarația trebuie să reprezinte unanimitatea membrilor Bisericii" În realitate, papa se poate pronunța în mod infailibil nu numai fără unanimitatea membrilor Bisericii (chestie care oricum este o simplă teorie de neatins în practică), dar și fără majoritatea respectivă. Papa conduce Biserica în mod personal, și nu (numai) ca și purtător de cuvânt al episcopatului. El poate decide dacă să se sfătuiască sau nu cu membrii Sf Colegiu al Cardinalilor, cu episcopii, cu patriarhii sau cu un anumit segment al Bisericii. Când decide să se sfătuiască (și de obicei o face), el poate să țină cont sau să nu țină cont de părerea oricărui for al Bisericii. Ideea că Biserica ar fi guvernată pe principii democratice este de extracție modernistă. Desigur, există un principiu al colegialității (conducerii sobornicești), dar asta nu înseamnă democrație. La fel e și în Biserica Locală: episcopul se poate consulta cu Capitlul (Consiliul Eparhial) sau poate să nu o facă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#40
|
|||
|
|||
![]()
dati-ne, va rog, un exemplu de astfel de pronuntare în mod infailibil
__________________
catolica |
|