![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cam astea sunt ideile ei. Iti doresc mai mult succes decat am avut eu. Poate reusesti sa o ajuti tu. Eu nu am reusit. Am devenit doar, in ochii ei, persona non grata, care nu vrea sa se infrateasca cu catolicii si cu ceilalti... Daca ar citi cu luare-aminte macar Crezul, si tot ar intelege! Nu mai zic de alte scrieri. Buna ideea cu forumul!
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by tigerAvalo9; 16.04.2010 at 22:58:26. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
multumesc, mishi, pt informare :) insa chiar nu ajut pe nimeni in privinta asta. numai Dumnezeu o poate face. ca Alin sunt multi, iar turma-i mica
![]() precizez ca si eu astept raspuns la intrebarea formulata de mishi. ce Sfinti Parinti au spus ca si alte credinte sunt mantuitoare? si, concret, ce au spus si in ce context? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Spui: "Daca nici asta nu iti dai seama e clar." Ce e clar? Pentru restul, insa, nu imi cer scuze! Si raspunsul la intrebarea finala ti l-am mai dat - acum ce sa fac? Sa zic si eu ca tine, ca daca nu ai inteles pana acuma, e clar? :)) Deci, repet: ceea ce cred eu legat de mantuirea celor din alte confesiuni nu are nicio relevanta!!! Gandire de ev mediu? Iarta-ma, dar crestinismul este anterior evului mediu - si nu s-a "demodat" !!! Principiile lui sunt aceleasi, de pe vremea cand Domnul Iisus Hristos a fost pe pamant. Sau si asta e demodat? Tu de fapt ce vrei? Sa ne asortam credinta dupa ultima moda? Sa alegem niste carti care suna bine la urechile new-age-istilor, si sa lepadam restul? Si sa facem o selectie drastica din scrierile Sfintilor Parinti, sa mai scapam o data de fanatismele astea? Nu am uitat: te astept cu acele scrieri si numele acelor Sfinti Parinti care au spus ca nu doar Ortodoxia mantuieste. Te rog, ai facut o afirmatie, dovedeste-o! Si incearca sa nu te faci ca ai uitat...
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) Last edited by mishi55; 17.04.2010 at 00:11:32. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
buna seara!eu zic sa va calmati in primul rand!respirati adanc,mai cititi o data ce ati scris si reganditi....in primul rand va certati ca la usa cortului si nu e politicos; preotul in Biserica si Biblia spun sa iti vezi de treaba ta,sa nu judeci,sa respecti poruncile, sa iubesti si sa arati bunatate oricui...ortodox,catolic,ateu,pagan...orice fiinta trebuie iubita si respectata.Dumnezeu e unul in Sfanta Treime.atata conteaza!restul sunt discutii inutile care duc la o cearta inutila care in final...duce la ceva care nu e tocmai pe placul Lui
![]() sa aveti o seara buna! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ce e vechi, e bun, pentru ca are "garantia" durabilitatii si statorniciei, ce e nou, ramane de vazut...
__________________
Intunericul este doar absenta Luminii... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Lasand gluma la o parte, ceea ce vreau sa spun aici, ceea ce nu am reusit sa exprim mai clar in celelalte postari - lucru pentru care mi-am facut o groaza de "prieteni"! - este ca nu am intentionat sa "pun la zid" pe nimeni, ca persoana. Ceea ce am respins a fost falsa idee a mantuirii de-a valma! falsa idee ca nu conteaza carei biserici apartii, ca ortodoxie=catolicism si ca toti suntem frati si bla-bla! Nu suntem frati cu catolicii, cu protestantii sau neo-protestantii, nu exista biserici surori! Nu este adevarata "fratia" asta, si nu pentru ca o spun eu! Nu eu am inventat diferentele (care, orice ar spune oricine, EXISTA si nu sunt nici minore, nici nesemnificative!), nu eu am spus ca trebuie caterisiti episcopii ortodocsi care se impartasesc la catolici etc. Personal, nu intorc spatele nimanui - poate s-ar mira tigerAvalo sa afle ca printre apropiatii mei se afla si catolici si protestanti - si comunicam si ne respectam. Dar nu putem, din politete, din dorinta de a nu leza sensibilitatea celui din fata noastra, nu putem sa lepadam invatatura si adevarul, nu putem sa ne targuim ca la piata: mai las eu, mai dai tu, ne-om intelege! Abia asa am fi ipocriti! Da, ii putem iubi pe toti, si chiar suntem datori sa o facem! Dar sa-i iubim cu acea iubire care ii va duce la Hristos: sa-i iubim in rugaciune! Nu sa ne facem ca-i iubim, mintindu-i ca se vor mantui oricum, orice ar face si orice ar crede! Deci, sa revin la ideea principala: nu sar in gatul nimanui, dar asta nu inseamna sa spun: catolicismul nu este erezie! Ba da, este! Pentru ca asa am gasit la Sfintii Parinti! Iar ei au fost inspirati, la Sinoadele Ecumenice, de Sfantul Duh! Iar invatatura Aceluia nu se schimba nici in doua mii de ani, nici in vesnicie! @tigerAvalo9 (Apropo, tigerAvalo: inca mai astept trimiterile acelea, cu care te-ai laudat - daca nu cumva au fost doar niste gaselnite de moment - nume si scrieri ale Sfintilor Parinti care sa afirme ca nu doar Ortodoxia mantuieste!)
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
In unele facultati de teologie ortodoxa din Romania, studentii sunt invatati in mod gresit ca Parintele Dumitru Staniloae a fost ecumenist. Se foloseste autoritatea dogmatica a Parintelui Staniloae pentru a se justifica ecumenismul.
Este adevarat ca Parintele Staniloae a fost trimis de sinod la cateva intalniri ecumeniste, dar intentia Parintelui a fost de a expune corect Invatatura Ortodoxa, pentru a-i ajuta pe heterodocsi sa vina la Ortodoxie. Participand la acele intalniri, a constatat principiile false ale ecumenismului. Erezia ecumenista se bazeaza pe urmatoarele principii false: - exista mai multe Biserici adevarate (cu har) care trebuie sa se uneasca; (varianta papistasilor: Bisericile trebuie sa se uneasca cu Biserica Romano-Catolica); - comuniunea euharistica intre Biserici (intercomuniunea) este mai importanta decat diferentele dogmatice; - concilierea ecumenista se poate face pe cale diplomatica. Parintele Staniloae a scris impotriva acestor principii gresite. Impotriva primului principiu ecumenist. Harul mantuirii nu se poate primi decat in Biserica Ortodoxa, pentru ca este lucrarea lui Hristos ramas, ieri si astazi, Acelasi cu ea[1]. Impotriva celui de al doilea principiu ecumenist. In realitate, nu din Euharistie rezulta dreapta credinta, ci din dreapta credinta rezulta Euharistia adevarata, sau intalnirea cu adevaratul Hristos. Deci si comuniunea in adevarata Euharistie se bazeaza pe unitatea in dreapta credinta. […] De aceea Liturghia nu incepe cu Euharistia, ca sa continue (si la ce-ar mai continua?) cu marturisirea comuna a dreptei credinte, ci inainte de a se produce in Liturghie prefacerea painii si vinului in Trupul si Sangele Domnului si impartasirea de ele, comunitatea se lumineaza in dreapta credinta (prin marturisirea Crezului Ortodox, n. n.) si se intareste in unitatea ei, sub indrumarea preotului, iar acesta isi marturiseste aceeasi credinta prin rugaciunile sale[2]. Ca si la Botez, ca si la Euharistie, penitentul (cel care se spovedeste, n. n.) este intrebat si el de credinta sa, caci nu poate fi primit nici la Euharistie, nici la Pocainta necesara in prealabil, cineva din afara de Biserica. In lumina acestui fapt se intelege de ce Biserica Ortodoxa nu poate accepta intercomuniunea[3]. O intentie a Vaticanului de a deplasa accentul pe practica comuniunii si deci de a crea intre ortodocsi o dispozitie de indiferentism dogmatic, se manifesta prin propuneri de realizare a unei comuniuni in Taine, cu aceeasi ocolire a elucidarii prealabile a deosebirilor doctrinare[4]. Impotriva celui de al treilea principiu ecumenist. Din cauza marii dorinte pentru unire, se creeaza adeseori un entuziasm conciliant care crede ca prin caldura sa sentimentalista poate «sa lichefieze realitatea» si apoi sa o remodeleze fara greutate. De asemenea, se creeaza si o mentalitate diplomatica concilianta care crede ca poate impaca, prin concesii reciproce, pozitii dogmatice sau stari de fapt mai generale care tin bisericile despartite. […] Insa aceste compromisuri constituie o mare primejdie pentru Bisericile Ortodoxe, care dau o importanta vitala articolelor de credinta in cauza[5]. In concluzie, Parintele Staniloae nu a fost ecumenist! [1] cf. Arhim. Ioanichie Balan, Convorbiri duhovnicești, vol. I, editata de Episcopia Romanului și Hușilor, 1993, p. 183. [2] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Spiritualitate și comuniune in Liturghia ortodoxa, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 1986, p. 397-399. [3] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Teologia Dogmatica Ortodoxa, vol III, Ed. IBMBOR, București, 1997, p. 92. [4] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Coordonatele ecumenismului din punct de vedere ortodox, Ortodoxia, anul XIX, 1967, nr, 4. [5] Dumitru Staniloae, Pentru un Ecumenism Ortodox, Ed, Athos, Pireu, 1976, p. 19-20, citat de Arhim. Gheorghe Kapsanis, in Ortodoxia: nadejdea popoarelor Europei, Ed. Evanghelismos, București, 2006, p. 12. articol de Ioan Vladuca, aparut in revista ATITUDINI, nr. 10
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) Last edited by mishi55; 23.04.2010 at 14:57:38. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oamenii NU erau ALTFEL decit sunt in ziua de astazi! Politica era politica. Banii erau bani. Paminturile erau paminturi! ..si toti tineau cu dintii de ele asa cum tin si astazi si se bat prin tribunale. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Da, da daca nu era, numai sporovaiam p'aici...(un argument ca "tot rau'i spre bine")
Nota: evident deraiez...
__________________
Intunericul este doar absenta Luminii... |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie | ioanna | Morala Crestina | 76 | 14.06.2015 09:40:05 |
| Despre iubire cu iubire | dobrin7m | Nunta | 27 | 18.10.2011 15:22:52 |
| Ce diferente sunt intre catolicism si ortodoxie? | Bast-et | Generalitati | 18 | 17.10.2010 00:56:19 |
| Puncte comune intre catolicism si ortodoxie | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 17 | 12.04.2008 02:35:49 |
|
|