Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.04.2010, 11:14:54
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Ce spune pastorasul nostru poate fi plin de greseli si trebuie verificat cu Sfanta Scriptura.

Ce spune Mantuitorul este Adevar Sfant si trebuie respectat. Daca El spune sa fie botezati cei care vor crede, asa trebuie sa facem (vezi, spre exemplu, Marcu 16:15,16).
Marcu 16:15-16 Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

Mantuitorul nu conditioneaza botezul de credinta, ci conditioneaza mantuirea de botez si credinta.De aceia cei ce s-au botezat si nu au ramas credinciosi sau nu vor crede vor fi osanditi.Mai inainte de asta insa le spune Apostolilor sa cheme la fagaduinta aceasta pe toata faptura.Ceea ce au si facut.

Fapte 2:38-39 Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.

Iar imediat dupa chemarea aceasta Petru a botezat 3000 de suflete.Oare toti au fost adulti?Nu.E singurul loc in care Apostolii au botezat mase mai mari de oameni?Nu.Sunt mai multe astfel de relatari in Fapte.Sunt relatari in care apostolii au botezat si anumite case, casa Lidiei, casa temnicierului , casa Stefanei.In vremurile acelea sotii erau stapanii casei, mai ales barbatul, de aceia in multe locuri vedem ca prin venirea la Hristos a stapanului casei intreaga sa casa s-a mantuit.Avem aici exemplul lui Zaheu vamesul despre care Iisus a zis ca s-a facut mantuire casei sale.Pentru ca el stapanul casei era cel care lua deciziile in familie si in casa.De aceia si Scriptura ne spune ca o sotie se sfinteste printr-un sot credincios si un sot printr-o femeie credincioasa si prin parintii credinciosi pruncii se sfintesc.Oare cum se sfintesc ei?Prin botez, prin crestinarea lor si aducerea impreuna a pruncului cu ei(parintii) la Hristos ca intreaga familie sa se mantuiasca.De aceia si spune in Fapte "s-a botezat el si toata casa lui" sau "s-a botezat ea si casa ei".


Cei care zic ca este absolut necesara credinta personala spre a fi botezat, dau exemplu famenului Egiptean.Ori acolo Filip s-a asigurat ca acel famen crede cu adevarat si are credinta adevarata, evitand astfel posibila nastere a unei secte.Filip l-a cercetat de credinta pe acela pentru ca el l-a inceput a citit si nu a inteles.Iar pe ceilalti adulti care s-au botezat a fost nevoie pentru aceia ca ei sa creada, pentru ca era cu neputinta ca aceia sa fie botezati cu forta, si un prim nucleu credincios trebuia consolidat, care sa raspandeasca mai departe Evanghelia si sa o faca sa infloreasca.Oricum sunt cazuri in Evanghelie cand oamenii au primit Duhul Sfant inainte de botez si cazuri in care l-au primit dupa botez.Si chiar daca au primit Duhul Sfant apostolii tot i-au botezat pentru iertarea pacatelor.Oare i-au botezat numai pentru iertarea anumitelor pacate?Nu.Ci pentru toate, mai ales pentru pacatul stramosesc.



Sinodul de la Carthage din 419

Canonul 110: „ Cei care afirma ca cei deabia nascuti si botezati nu iau nimic din pacatul lui Adam, de care trebuie spalati prin botez, sa fie blestemati: caci prin unul si moartea si pacatul a intrat in lumea intreaga.”

Canonul de la Cartagina din 256 despre unicitatea botezului :

Iubiților frați, fiind noi întruniți în sfat, am citit scrisorile
trimise de voi în privința celor care cred că sunt botezați de
eretici, ori de schismatici, si vin la catoliceasca biserică, care
una este, în care ne botezăm si ne re-naștem. In privința
cărora suntem încredințați că și voi înșivă procedând în același
chip păstrați tăria canonului Bisericii ecumenice. însă, fiindcă
sunteți în comuniune cu noi și voiți să cercetați aceasta din
dragoste obștească, nu vă punem înainte o socotință nouă,
acum formulată, ci pe cea din vechime, cercată cu toată
acuratețea și sârguința de înaintașii noștri și păstrată de noi, o
împărtășim vouă și adăugăm, hotărând și acum tot ceea ce cu
tărie și statornicie totdeauna ținem, că nimeni nu se poate
boteza afară de catoliceasca biserică; fiindcă botezul este unul
și se află numai în catoliceasca biserică. Că scris este: „Pe mine
m-a părăsit izvorul de apă vie și și-au săpat lor groape
găuroase, care nu pot ține apă" (Ici 2, 13). Și iarăși Sfânta
Scriptură, vestind înainte, zice: „Depărtați-vă de apă străină, și
să nu beți din izvor străin" (Pilde 5, 15-16). Și se cuvine cu mai
întâi apa să se curățească și să se sfințească de preot, pentru
ca cu însuși botezul să poată șterge păcatele omului celui care
se botează. Și prin proorocul Iezechiel zice Domnul: „Și vă voi
stropi pe voi cu apă curată și vă voi curați pe voi, și voi da vouă
inimă nouă, și duh vă voi da vouă. Deci nu poate curați și sfinți
apă cel ce însuși este necurat, și care nu este Duh Sfânt" (Iez.
36, 25), iar Ia Numerii zice Domnul: „Și de toate de care se va
atinge cel necurat, necurate vor fi" (Num. 19, 22). Deci cel ce
nu poale lepăda păcatele sale proprii, fiind afară de Biserică,
cum poate, botezând, să dea altuia iertare de păcate ? Căci
însăși întrebarea care se pune la botez este dovadă adevărului;
căci zicând celui ce se cercetează: „Crezi că primești iertare de
păcate și viață veșnică?", nu zice altceva decât că aceasta se
poate da în catoliceasca biserică. Dar Ia eretici, unde nu este
biserică, e cu neputință a primi iertarea păcatelor. Și prin
urmare apărătorii ereticilor sunt datori sau să schimbe
întrebarea, sau să apere adevărul, dacă nu cumva să le atribuie
și biserică acelora despre care susțin că au botez. Trebuie însă
ca cel ce se botează să se și ungă cu Sfântul Mir, pentru ca,
primind ungerea, să se facă părtaș lui Hristos; deci ereticul,
care nu are nici jertfelnic, nici biserică, nu poate sfinți
untdelemnul; prin urmare, nicidecum nu poate fi ungere la
eretici. Căci ne este lămurit că la aceia cu nici un chip nu se
poate sfinți untdelemn spre lucrarea harului. Fiindcă suntem
datori a ști și a nu ignora că s-a scris: „Untdelemnul
păcătosului să nu ungă capul meu" (Ps. 140, 5), ceea ce chiar
de demult a vestit Duhul Sfânt în psalmi. Ca nu cumva,
abătându-se vreunul, și rătăcîndu-se de la calea cea dreaptă,
să se ungă de eretici, dușmanii lui Hristos. Căci cum se va ruga
pentru cel ce s-a botezat, cel ce nu este preot, ci sacrileg și
păcătos, deoarece Scriptura zice că „Dumnezeu pe cei păcătoși
nu ascultă, ci de este cineva cinstitor de Dumnezeu și voia Lui o
face, pe acela îl ascultă" (Ioan 9, 31); prin Sfânta Biserică
înțelegem că se dă iertare păcatelor; dar cine poate să dea
ceea ce el însuși nu are? Sau cum poate săvârși cele
duhovnicești cel ce leapădă pe Duhul Sfânt? Pentru aceasta,
cel ce vine către Biserică este dator a se reînnoi, ca să se
sfințească înlăuntru prin sfinți; căci scris este: „Fiți sfinți,
precum sfânt sunt Eu", zice Domnul (Lev. II, 44; 19, 2; 20, 7),
pentru ca cel prins de rătăcire să se dezbrace și el însuși de
aceasta prin Botezul adevărat și bisericesc, fiindcă oricare om
venind către Dumneze, și căutând un preot, aflându-se în
rătăcire, a căzut în sacrilegiu. Căci admiterea botezului
ereticilor și schismasticilor cuprinde în sine și consimțirea din
partea celor botezați de dânșii. Fiindcă nu poate fi valid în
parte: dacă a putut să boteze, a putut să dea și pe Duhul Sfânt;
de n-a putut, din cauză că este în afară de Biserică, n-are pe
Duhul Sfânt și nu poate boteza pe cel ce vine, deoarece
botezul este unul, si unul este Duhul Sfânt si una Biserica
întemeiată de Hristos Domnul nostru, fiindcă dintru început a
zis Apostolul Petru că ea este întemeiată pe unitate; prin
urmare, cele ce se săvârșesc de dânșii, mincinoase și deșarte
fiind, toate sunt fără valoare. Că nimic nu poate fi primit și ales
de Dumnezeu dintre cele ce se fac de aceia, pe care Domnul în
Evanghelii îi numește vrăjmași, potrivnici ai Săi: „( cel ce nu
este cu Mine, împotriva mea este, și cel ce nu adună cu Mine
risipește" (Matei 12, 30). Și fericitul Apostol Ioan, păzind
poruncile Domnului, a scris mai înainte în epistolă: „Ați auzit
că vine Antihrist, și acum încă s-au făcut mulți antihriști" (I
loan 2, 18); drept aceea, știm că este vremea cea de pe urmă.
Dintre noi au ieșit, dar n-au fost dintre noi. Drept aceea și noi
datori suntem a pricepe și a înțelege că vrăjmașii Domnului, și
cei ce se numesc antihriști, nu sunt în stare a da harul
Domnului. Și pentru aceasta noi, cei ce suntem cu Domnul, și
păstrăm unirea cu Domnul, și suntem înzestrați după voința
Lui, administrând preoția Lui în Biserică, suntem datori a
lepăda și a înlătura și a disprețui și a socoti ca spurcate pe
toate ce le săvârșesc potrivnicii lui, adică vrăjmașii și
antihriștii. Și celor care vin de la rătăcire si răzvrătire la
cunoașterea credinței adevărate si bisericești să le dăm
îndeobște taina puterii dumnezeiești, și a unirii, și a credinței și
a adevărului.


Last edited by Danut7; 17.04.2010 at 11:41:55.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.04.2010, 21:37:44
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Marcu 16:15-16 Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

Mantuitorul nu conditioneaza botezul de credinta,
De ce nu au inteles la fel ca tine si Sfintii Apostoli. Spre exemplu, Apostolul Filip conditioneaza botezul famenului de credinta acestuia:

si famenul a zis: "Uite apã, ce mã împiedicã sã fiu botezat?" Filip a zis: "Dacã crezi din toatã inima, se poate." (Faptele Apostolilor 8:36,37)



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Sunt relatari in care apostolii au botezat si anumite case, casa Lidiei, casa temnicierului , casa Stefanei.
Danut, sunt cunoscute cele 5 cazuri, relatate in Sfanta Scriptura, in care se spune ca a fost botezat cineva si casa lui. De aceste cazuri se agata cei care vor sa demonstreze botezul nebiblic al bebelusilor (care nu pot asculta Evanghelia si nu pot crede). S-au dat explicatii de multe ori referitor la acele situatii (in care nu este vorba deloc de botezul pruncilor).

Eu reexplic doar un singur caz (amintit de tine), ca sa nu umplu spatiul degeaba. Ma refer la cazul temnicerului din Filipi:

3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34).
"Tuturor celor din casa lui" li s-a vestit Cuvantul Domnului. Vezi vre-un bebelus pe aici? Apoi celor carora li s-a vestit Cuvantul au fost botezati.

In mod asemanator se prezinta si celelalte patru cazuri.

Daca vrei sa demonstrezi botezul pruncilor, cauta dovezi prin marturiile din secolul 4. In Sfanta Scriptura nu ai sa gasesti.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Cei care zic ca este absolut necesara credinta personala spre a fi botezat, dau exemplu famenului Egiptean.Ori acolo Filip s-a asigurat ca acel famen crede cu adevarat si are credinta adevarata, evitand astfel posibila nastere a unei secte.
Originala interpretare. Felicitari.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.04.2010, 22:37:50
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Originala interpretare. Felicitari.
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.


Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez:
În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos.
Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți.


Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură.
Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?

Dar mai avem o prefigurare a Sfântului Botez în Vechiul Testament. Este trecerea Mării Roșii de către cei care ascultau de Moise. Același apostol ne deslușește asta în 1 Corinteni. Și atunci vă întreb: cei care vroiau să se smulgă din robia lui Faraon, prefigurare a robiei păcatului, oare nu au trecut cu toții Marea Roșie, adulți și copii ? Oare nu a avut această trecere minunată prin Mare loc chiar la începutul pelerinajului prin deșert, care este prefigurare a pelerinajului vieții noastre ? Pentru ce veniți să plasați atunci semnul ruperii de robie și începătura marșului către Țara Făgăduită la mijloc ori, eventual, la sfârșitul vieții ?

Dar, rupți cum sunteți de adevărurile Dumnezeieștii Scripturi, pe care ați ciopârțit-o și partea rămasă ați sucit-o după cum v-au învățat înșelătorii voștri și profetesele voastre, voi nu puteți pricepe URGENȚA Sfântului Botez atâta vreme cât nu pricepeți importanța acestei Taine pentru salvare. Opaci la Spiritul Sfânt, ați nenorocit poate mii și mii de suflete de copii și tineri, privându-i de viziunea beatifică prin neadministrarea Botezului. Voi nu puteți pricepe că fără Botez nu există salvare, iar acest lucru nu îl știm de la papa de la Roma, nici chiar de la Apostolul Neamurilor, ci de la Însuși Capul Cristos. El, și nu altul ne spune nouă și vă spune și vouă, celor care nu vreți să Îl ascultați :
Isus a răspuns (lui Nicodemus): Amin, amin zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Spirit, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.

Doamne, Tu, care ai pus acestor săraci fii și fiice ale tale Sfânta Ta Carte în mâini, deschide-le lor inima și învață-i, Învățătorule, să o citească !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 17.04.2010 at 22:40:06.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.04.2010, 22:57:07
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.
"Comunitatea noastra" interpreteaza anumite versete din Biblie punandu-le alaturi de celelalte versete care trateaza aceeasi tema. Daca vreti sa interpretati un verset referitor la botez, ajutati-va de toate celelalte versete care vorbesc despre acelasi lucru.

Si, pana la urma ce vreti sa demostrati? Dvs.intelegeti ca este vorba despre botezul pruncilor din verstele de mai sus?

Ca sa fim mai exacti, spune-ti, pentru dvs. (si cei asemena) mai conteaza ce au spus, in mod limpede, Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli?


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez:
În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos.
Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți.


Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură.
Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?
Prea multa vorbareala. Sfantul Apostol Pavel explica foarte limpede cum trebuie sa ne raportam la "taierea imprejur".

"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19)

Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin (sau, pentru dvs. si botezul crestin este nimic. Ati inventat alt gen de botez).

P.S. Ca tot s-a amintit (din ceea ce spunea Apostolul Pavel) despre pazirea poruncilor, am o intrebare.

Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.04.2010, 23:02:09
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?
Parca totusi nu zice ca n-ar fi nimic ci foloseste fix cuvantul botez, hmmm
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.04.2010, 23:15:54
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Parca totusi nu zice ca n-ar fi nimic ci foloseste fix cuvantul botez, hmmm
Cine foloseste cuvantul botez? Poate "Apostolul Mihnea". Ca Sfantul Apostol Pavel spune ca "taierea imprejur este nimic".

In plus, acea taiere imprejur era facuta copiilor de evrei. Acesti copii erau evrei vrand-nevrand si nu era nevoie de nici o propovaduire si credinta a acestora (pentru a fi considerati evrei).

Botezul crestin necesita unele conditii expuse clar de Domnul Iisus Hristos si respectate de Sfintii Apostoli.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.04.2010, 23:16:21
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

[quote=vasalie;236411]

Citat:
"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19)
În acest pasaj, Sf Apostol Pavel arată că nu mai este necesară circumcizia pentru neamuri. El este Apostolul Neamurilor și se adresează neamurilor (cosmopolitul Corint nu face parte din lumea iudaică și se pune problema dacă cei care cred în Zeus și se convertesc trebuie să se mai taie împrejur). Circumcizia nu mai este necesară, fiindcă a fost înlocuită de Botez. Un nou legământ a apărut prin Încarnare, iar cel vechi nu mai este actual și nici nu mai are putere mântuitoare. NU este vorba de botez aici, Apostolul nu spune "Botezul nu este nimic și nebotezul nu este nimic".

Citat:
Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin
Dacă Apostolul exact asta face, compară circumizia cu Botezul creștin, cum îndrăzniți să spuneți că nu trebuie comparate ?


Citat:
Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)?
Fugiți de dezbatere sau pentru ce încercați să deschideți un nou front de discuție ? Noi vorbim aici despre necesitatea biblică a botezării copiilor. La vremea respectivă, voi demonta și această altă minciună a "creștinilor" adventiști. Pe rând, pe rând, până iese untdelemnul la suprafață, pentru ce vă grăbiți ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.04.2010, 23:20:31
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea
Dacă Apostolul exact asta face, compară circumizia cu Botezul creștin, cum îndrăzniți să spuneți că nu trebuie comparate ?
Da, si eu am constatat o mare indrazneala si as zice opacitate la NP din punctul asta de vedere. Adica scrie negru pe alb si ei zic ca nu nu nu nu. Asta fiind una, mai e faza cu Lazar si sanul lui Avram si probabil ca si cea cu talharul care desi murea pe cruce, urma sa fie cu Mantuitorul in rai. Adica stiu ei mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.04.2010, 00:03:35
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Da, si eu am constatat o mare indrazneala si as zice opacitate la NP din punctul asta de vedere. Adica scrie negru pe alb si ei zic ca nu nu nu nu.
Ce scrie alb pe negru?

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Asta fiind una, mai e faza cu Lazar si sanul lui Avram
Ce este cu "Lazar si sanul lui Avram"? Explica. Dar, sa nu incerci sa demonstrezi "teoria sufletului nemuritor in timpul mortii". In acea parabola nu era vorba de suflete. Bogatul si Lazar aveau parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti.

Astept sa ne luminezi cu ceea ce ai inteles din acea parabola (se gaseste in Luca la cap. 16).


Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
si probabil ca si cea cu talharul care desi murea pe cruce, urma sa fie cu Mantuitorul in rai.
Ce vrei sa intelegem din pasajul cu talharul de pe cruce? Explica-ne. Dar tine cont si de faptul ca Domnul Iisus Hristos marturiseste, dupa Inviere, ca "inca nu S-a suit la Tatal", deci nu fusese in rai nici macar dupa doua zile de la rastignire (cand vorbise cu talharul). Pasajul se gaseste in Luca la cap. 23.


Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Adica stiu ei mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi.
Ce stim noi mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi? Da exemple de invataturi date de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli, pe care le-am respins.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.04.2010, 23:47:11
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[quote=Mihnea Dragomir;236416]
Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
În acest pasaj, Sf Apostol Pavel arată că nu mai este necesară circumcizia pentru neamuri. El este Apostolul Neamurilor și se adresează neamurilor (cosmopolitul Corint nu face parte din lumea iudaică și se pune problema dacă cei care cred în Zeus și se convertesc trebuie să se mai taie împrejur). Circumcizia nu mai este necesară, fiindcă a fost înlocuită de Botez. Un nou legământ a apărut prin Încarnare, iar cel vechi nu mai este actual și nici nu mai are putere mântuitoare. NU este vorba de botez aici, Apostolul nu spune "Botezul nu este nimic și nebotezul nu este nimic".
Aceeasi vorbareala goala. Va intreb: ce va impiedica sa respectati botezul lui Hristos (adica, dupa exemplul lasat de Mantuitorul si dupa invatatura lasata de El)?


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă Apostolul exact asta face, compară circumizia cu Botezul creștin, cum îndrăzniți să spuneți că nu trebuie comparate ?
Si, daca totusi le comparam (circumcizia si botezul) inseamna ca trebuie ca botezul sa fie facut precum circumcizia (la 8 zile de la nastere) sau trebuie facut asa cum a poruncit Domnul Iisus Hristos (in urma propovaduirii si a credintei)?


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fugiți de dezbatere sau pentru ce încercați să deschideți un nou front de discuție ? Noi vorbim aici despre necesitatea biblică a botezării copiilor. La vremea respectivă, voi demonta și această altă minciună a "creștinilor" adventiști. Pe rând, pe rând, până iese untdelemnul la suprafață, pentru ce vă grăbiți ?
Sa vedem cine minte. Eu (adventistul) sustin ca din biblia catolica a fost stearsa porunca a 2-a. Porunca a 10-a a fost impartita in doua ca sa iasa numarul de 10 porunci. Demonstrati-mi ca mint. Sau, se adevereste ceea ce a profetit Daniel, cand a spus, despre acel corn, ca "se va incumeta sa schimbe vremile si legea" (Daniel 7:25)?

P.S. Ramanem la subiectul botezului.Falsificarea Sfintei Scripturi (prin stergerea unei porunci dumnezeiesti) ramane o tema de meditatie pentru dvs. Puteti deschide o discutie pe aceasta tema, cand doriti (daca uitati, o sa va mai amintesc eu).
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Atentie la sectanti Bogdan N Generalitati 21 02.06.2011 20:22:05
o sa fim considerati teroristi? knight2u Generalitati 3 28.10.2009 11:52:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05