Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 17.04.2010, 11:14:54
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Ce spune pastorasul nostru poate fi plin de greseli si trebuie verificat cu Sfanta Scriptura.

Ce spune Mantuitorul este Adevar Sfant si trebuie respectat. Daca El spune sa fie botezati cei care vor crede, asa trebuie sa facem (vezi, spre exemplu, Marcu 16:15,16).
Marcu 16:15-16 Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

Mantuitorul nu conditioneaza botezul de credinta, ci conditioneaza mantuirea de botez si credinta.De aceia cei ce s-au botezat si nu au ramas credinciosi sau nu vor crede vor fi osanditi.Mai inainte de asta insa le spune Apostolilor sa cheme la fagaduinta aceasta pe toata faptura.Ceea ce au si facut.

Fapte 2:38-39 Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.

Iar imediat dupa chemarea aceasta Petru a botezat 3000 de suflete.Oare toti au fost adulti?Nu.E singurul loc in care Apostolii au botezat mase mai mari de oameni?Nu.Sunt mai multe astfel de relatari in Fapte.Sunt relatari in care apostolii au botezat si anumite case, casa Lidiei, casa temnicierului , casa Stefanei.In vremurile acelea sotii erau stapanii casei, mai ales barbatul, de aceia in multe locuri vedem ca prin venirea la Hristos a stapanului casei intreaga sa casa s-a mantuit.Avem aici exemplul lui Zaheu vamesul despre care Iisus a zis ca s-a facut mantuire casei sale.Pentru ca el stapanul casei era cel care lua deciziile in familie si in casa.De aceia si Scriptura ne spune ca o sotie se sfinteste printr-un sot credincios si un sot printr-o femeie credincioasa si prin parintii credinciosi pruncii se sfintesc.Oare cum se sfintesc ei?Prin botez, prin crestinarea lor si aducerea impreuna a pruncului cu ei(parintii) la Hristos ca intreaga familie sa se mantuiasca.De aceia si spune in Fapte "s-a botezat el si toata casa lui" sau "s-a botezat ea si casa ei".


Cei care zic ca este absolut necesara credinta personala spre a fi botezat, dau exemplu famenului Egiptean.Ori acolo Filip s-a asigurat ca acel famen crede cu adevarat si are credinta adevarata, evitand astfel posibila nastere a unei secte.Filip l-a cercetat de credinta pe acela pentru ca el l-a inceput a citit si nu a inteles.Iar pe ceilalti adulti care s-au botezat a fost nevoie pentru aceia ca ei sa creada, pentru ca era cu neputinta ca aceia sa fie botezati cu forta, si un prim nucleu credincios trebuia consolidat, care sa raspandeasca mai departe Evanghelia si sa o faca sa infloreasca.Oricum sunt cazuri in Evanghelie cand oamenii au primit Duhul Sfant inainte de botez si cazuri in care l-au primit dupa botez.Si chiar daca au primit Duhul Sfant apostolii tot i-au botezat pentru iertarea pacatelor.Oare i-au botezat numai pentru iertarea anumitelor pacate?Nu.Ci pentru toate, mai ales pentru pacatul stramosesc.



Sinodul de la Carthage din 419

Canonul 110: „ Cei care afirma ca cei deabia nascuti si botezati nu iau nimic din pacatul lui Adam, de care trebuie spalati prin botez, sa fie blestemati: caci prin unul si moartea si pacatul a intrat in lumea intreaga.”

Canonul de la Cartagina din 256 despre unicitatea botezului :

Iubiților frați, fiind noi întruniți în sfat, am citit scrisorile
trimise de voi în privința celor care cred că sunt botezați de
eretici, ori de schismatici, si vin la catoliceasca biserică, care
una este, în care ne botezăm si ne re-naștem. In privința
cărora suntem încredințați că și voi înșivă procedând în același
chip păstrați tăria canonului Bisericii ecumenice. însă, fiindcă
sunteți în comuniune cu noi și voiți să cercetați aceasta din
dragoste obștească, nu vă punem înainte o socotință nouă,
acum formulată, ci pe cea din vechime, cercată cu toată
acuratețea și sârguința de înaintașii noștri și păstrată de noi, o
împărtășim vouă și adăugăm, hotărând și acum tot ceea ce cu
tărie și statornicie totdeauna ținem, că nimeni nu se poate
boteza afară de catoliceasca biserică; fiindcă botezul este unul
și se află numai în catoliceasca biserică. Că scris este: „Pe mine
m-a părăsit izvorul de apă vie și și-au săpat lor groape
găuroase, care nu pot ține apă" (Ici 2, 13). Și iarăși Sfânta
Scriptură, vestind înainte, zice: „Depărtați-vă de apă străină, și
să nu beți din izvor străin" (Pilde 5, 15-16). Și se cuvine cu mai
întâi apa să se curățească și să se sfințească de preot, pentru
ca cu însuși botezul să poată șterge păcatele omului celui care
se botează. Și prin proorocul Iezechiel zice Domnul: „Și vă voi
stropi pe voi cu apă curată și vă voi curați pe voi, și voi da vouă
inimă nouă, și duh vă voi da vouă. Deci nu poate curați și sfinți
apă cel ce însuși este necurat, și care nu este Duh Sfânt" (Iez.
36, 25), iar Ia Numerii zice Domnul: „Și de toate de care se va
atinge cel necurat, necurate vor fi" (Num. 19, 22). Deci cel ce
nu poale lepăda păcatele sale proprii, fiind afară de Biserică,
cum poate, botezând, să dea altuia iertare de păcate ? Căci
însăși întrebarea care se pune la botez este dovadă adevărului;
căci zicând celui ce se cercetează: „Crezi că primești iertare de
păcate și viață veșnică?", nu zice altceva decât că aceasta se
poate da în catoliceasca biserică. Dar Ia eretici, unde nu este
biserică, e cu neputință a primi iertarea păcatelor. Și prin
urmare apărătorii ereticilor sunt datori sau să schimbe
întrebarea, sau să apere adevărul, dacă nu cumva să le atribuie
și biserică acelora despre care susțin că au botez. Trebuie însă
ca cel ce se botează să se și ungă cu Sfântul Mir, pentru ca,
primind ungerea, să se facă părtaș lui Hristos; deci ereticul,
care nu are nici jertfelnic, nici biserică, nu poate sfinți
untdelemnul; prin urmare, nicidecum nu poate fi ungere la
eretici. Căci ne este lămurit că la aceia cu nici un chip nu se
poate sfinți untdelemn spre lucrarea harului. Fiindcă suntem
datori a ști și a nu ignora că s-a scris: „Untdelemnul
păcătosului să nu ungă capul meu" (Ps. 140, 5), ceea ce chiar
de demult a vestit Duhul Sfânt în psalmi. Ca nu cumva,
abătându-se vreunul, și rătăcîndu-se de la calea cea dreaptă,
să se ungă de eretici, dușmanii lui Hristos. Căci cum se va ruga
pentru cel ce s-a botezat, cel ce nu este preot, ci sacrileg și
păcătos, deoarece Scriptura zice că „Dumnezeu pe cei păcătoși
nu ascultă, ci de este cineva cinstitor de Dumnezeu și voia Lui o
face, pe acela îl ascultă" (Ioan 9, 31); prin Sfânta Biserică
înțelegem că se dă iertare păcatelor; dar cine poate să dea
ceea ce el însuși nu are? Sau cum poate săvârși cele
duhovnicești cel ce leapădă pe Duhul Sfânt? Pentru aceasta,
cel ce vine către Biserică este dator a se reînnoi, ca să se
sfințească înlăuntru prin sfinți; căci scris este: „Fiți sfinți,
precum sfânt sunt Eu", zice Domnul (Lev. II, 44; 19, 2; 20, 7),
pentru ca cel prins de rătăcire să se dezbrace și el însuși de
aceasta prin Botezul adevărat și bisericesc, fiindcă oricare om
venind către Dumneze, și căutând un preot, aflându-se în
rătăcire, a căzut în sacrilegiu. Căci admiterea botezului
ereticilor și schismasticilor cuprinde în sine și consimțirea din
partea celor botezați de dânșii. Fiindcă nu poate fi valid în
parte: dacă a putut să boteze, a putut să dea și pe Duhul Sfânt;
de n-a putut, din cauză că este în afară de Biserică, n-are pe
Duhul Sfânt și nu poate boteza pe cel ce vine, deoarece
botezul este unul, si unul este Duhul Sfânt si una Biserica
întemeiată de Hristos Domnul nostru, fiindcă dintru început a
zis Apostolul Petru că ea este întemeiată pe unitate; prin
urmare, cele ce se săvârșesc de dânșii, mincinoase și deșarte
fiind, toate sunt fără valoare. Că nimic nu poate fi primit și ales
de Dumnezeu dintre cele ce se fac de aceia, pe care Domnul în
Evanghelii îi numește vrăjmași, potrivnici ai Săi: „( cel ce nu
este cu Mine, împotriva mea este, și cel ce nu adună cu Mine
risipește" (Matei 12, 30). Și fericitul Apostol Ioan, păzind
poruncile Domnului, a scris mai înainte în epistolă: „Ați auzit
că vine Antihrist, și acum încă s-au făcut mulți antihriști" (I
loan 2, 18); drept aceea, știm că este vremea cea de pe urmă.
Dintre noi au ieșit, dar n-au fost dintre noi. Drept aceea și noi
datori suntem a pricepe și a înțelege că vrăjmașii Domnului, și
cei ce se numesc antihriști, nu sunt în stare a da harul
Domnului. Și pentru aceasta noi, cei ce suntem cu Domnul, și
păstrăm unirea cu Domnul, și suntem înzestrați după voința
Lui, administrând preoția Lui în Biserică, suntem datori a
lepăda și a înlătura și a disprețui și a socoti ca spurcate pe
toate ce le săvârșesc potrivnicii lui, adică vrăjmașii și
antihriștii. Și celor care vin de la rătăcire si răzvrătire la
cunoașterea credinței adevărate si bisericești să le dăm
îndeobște taina puterii dumnezeiești, și a unirii, și a credinței și
a adevărului.


Last edited by Danut7; 17.04.2010 at 11:41:55.
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Atentie la sectanti Bogdan N Generalitati 21 02.06.2011 20:22:05
o sa fim considerati teroristi? knight2u Generalitati 3 28.10.2009 11:52:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05