Citat:
În prealabil postat de Traditie1
Revenind la topic
|
Chiar te-as ruga sa ramii la topic
Citat:
În prealabil postat de Traditie1
, Jertfa Mântuitorului are, asa cum spun si manualele de dogmatica, mai multe aspecte si functii.
Una din functii e cea de plata pentru pacatele omenirii, pacate care afecteaza onoarea lui Dumnezeu. Prin pacat omul nesocoteste pe Dumnezeu iar un Dumnezeu calcat în picioare nu mai este Dumnezeu. Maretia lui Dumnezeu trebuia restabilita si Jertfa lui Dumnezeu, a uneia din Persoanele Sfintei Treimi a facut acest lucru.
Alt aspect al Jertfei este cel rezultat din misiunea de învatator a Mântuitorului. Omenirea avea nevoie sa cunoasca caile de dobândire a mântuirii si Cel mai potrivit sa faca acest lucru era însusi Dumnezeu. Luându-si aceasta sarcina Domnul si-a asumat suferintele vietii de pamântean implicite.
Un alt aspect e cel al Jertfirii euharistice a Mântuitorului. Pentru a deveni una cu noi, oamenii, Dumnezeu a rânduit ca noi sa ne împartasim de Trupul si Sângele Lui, de aceea împartasirea se mai numeste si sfânta Jertfa, pentru ca Domnul se da noua.
|
Primul aspect tine de o viziune primitiva, anume ca plata pentru ceva se poate face prin jertfa altcuiva coroborat cu perceptia, la fel de primitiva, ca violenta si suferinta rezolva orice problema.
Misiunea de invatator nu se poate face avind ca baza o minciuna, chiar daca exemplul este miscator. Invatatorul mizeaza pe incapacitatea elevului de a discerne adevarul. Un zeu nu isi poate asuma suferintele de pamintean pentru ca atunci nu ar mai fi zeu (stii, pamintean<>zeu).
Al treilea aspect este dat de un ritual de aducere aminte, anume ca Hristos s-a jertfit pentru noi.
Repet: ce a pierdut Hristos prin jertfa sa?