![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asa vom continua la infinit. Un verset dumneavoastra un verset noi. Cred ca trebuie sa avem in minte indemnul Mantuitorului- Ce este scris? Cum citesti? Eu inclin spre o interpretare a Sfintilor Parinti- care au trecut de litera Scripturii si au interpretat-o in Duh. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa analizam ce scrie in Coloseni cap. 2 incepand cu versetul 14 pana la 17. Trebuie sa facem diferenta intre legile care erau date pentru a simboliza pe Domnul Iisus Hristos (legea jertfei, legea preotiei, etc) si legile care reflectau caracterul lui Dumnezeu (cele zece porunci). Primele au fost scrise, pe zapis, de Moise si au fost puse langa chivot. Celelalte, au fost scrise de Insusi Dumnezeu, pe piatra si au fost puse in chivot. In Coloseni 2:14-17 se vorbeste despre acele legi, care erau scrise pe zapis, il simbolizau pe Domnul Iisus Hristos, si "au fost pironite pe cruce"(vezi vers. 14). "A STERS ZAPISUL CU PORUNCILE LUI, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, PIRONINDU-L PE CRUCE. A sters domniile si stapanirile, si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce. Nimeni dar sa nu va judece cu privire la o mancare sau bautura, sau cu privire la o zi de sarbatoare, cu privirea la o luna noua sau cu privire la o zi de sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, DAR TRUPUL ESTE A LUI HRISTOS"(Coloseni 2:14-17). Se vorbeste despre niste porunci scrise pe zapis, si care stateau impotriva noastra. "Luati cartea (ZAPISUL) aceasta a legii, si puneti-o langa chivotul legamantului Domnului, Dumnezeului vostru, ca sa fie acolo MARTORA IMPOTRIVA TA"(Deuteronom 31:26) In acea carte (zapis) erau scrise legi privitoare la sarbatori si ceremonii (care cuprindeau, printre altele, reguli cu privire la mancare sau bautura). Existau sabate ceremoniale, 7 sau 8 la numar. Ex: "Ziua Ispasirii",sarbatorita o data pe an,era considerata ca o zi de sabat (vezi Levitic 16:31) A nu se confunda cu sabatul zilei a saptea scris pe piatra de Insusi Dumnezeu. Nu se face nici o referire la CELE ZECE PORUNCI, scrise pe piatra si puse in chivot. Acestea nu simbolizau trupul lui Hristos. CELE ZECE PORUNCI, sunt legi vesnice, care reflecta caracterul lui Dumnezeu. Citat:
Citez dintr-o lucrare ortodoxa: "Acesti Sfinti si Părinti ai Bisericii au formulat uneori păreri personale care nu au coincis cu învătătura Bisericii, însă nu au făcut din ele dogme si nici nu le-au răspândit ca fiind neapărat adevărate. Există unele învătături gresite formulate de unii Părinti ai Bisericii, însă Biserica le-a trecut cu vederea întrucât autorii lor le-au prezentat doar ca păreri personale." Am copiat de aici: http://www.odaiadesus.ro/dezacorduri.html Acum, astept o interpretare a Sfintilor Parinti.Selecteza una care-ti convine, sa o verificam cu Sfanta Scriptura. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cat despre Coloseni 2 este clar ca Apostolul subliniaza trecerea de la legea veche- in care inca ati ramas- la cea noua. Mai intai, inainte de a contesta unitatea de invatura a Sfintilor Parinti ar fi bine sa va ocupati de parerile subiective si divergente ale unora din cultul dumneavoastra. Si pornesc de la aceelasi text- oare mai sunt in Duh, ca doar Duhul uneste nu dezbina. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apropo, de cate ori apare Dumnezeu ca scriind ceva cu mana Sa in Scriptura? Ia vedeti ca mai sunt cazuri si nu s-a gasit nimeni sa vina cu interpretari in "duh". |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Restul povestilor inventate de adventisti pentru care ar trebui sa credem ca de fapt n-au fost desfiintate, nu se regasesc in Biblie. De altfel si la Gal 4:10 zice la fel: "Țineți zile și luni și timpuri și ani?" Crestinii nu au mai tinut nici un fel de Sabat. Duminica nu este un "sabat alternativ" ci o sarbatoare in cinstea Domnului. Pana cand Constantin cel Mare n-a dat libertate crestinismului, nici macar nu se punea problema sa nu se lucreze in acea zi. Acum duminica este zi de odihna dar din porunca bisericeasca, asa cum sunt si alte sarbatori in care omul ar trebui sa lase preocuparea pentru cele materiale si sa se ocupe mai mult de cele spirituale. Majoritatea crestinilor din acea perioada erau oameni simpli care trebuiau sa-si castige existenta in fiecare zi, iar crestinismul nu inregistreaza din acele timpuri nici macar un singur "martir pentru sabath" asa cum se dau unii adventisti in ziua de azi pentru ca vezi Doamne sunt persecutati ca "tin sabatul" pentru ca sefu' nu le-a permis sa stea sambata acasa. Ba chiar au inventat o asa zisa "vreme duminicala" care exista doar in imaginatia lor si o asteapta si mai si ca venirea Domnului, in care toate visele si ambitiile lor sabathale ar fi confirmate - ziua in care se va interzice tinerea sabatului si va fi obligatorie ziua de odihna "duminicala" iar ei vor deveni gloriosi martiri ai sabatului. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Spui ca vei citi Biblia cand vei avea timp si astfel iti vei lamuri problema.Ma gandesc ca nu este o ratiune buna in asta.
Multi vor sa citeasca Biblia ca sa se lamureasca in diferite aspecte,si mai rau se incurca. Biblia nu este o carte ca oricare alta,nu este atat de accesibila pe cat se poate crede.Nu ca ar avea secrete,insa multe lucruri au interpretari duhovnicesti,ale caror talcuiri le putem afla doar de la Sfintii Parinti. Daca stii cumva,chiar evreii s-au incurcat in citirea Bibliei,care era scrisa de prorocii lor,si a venit Iisus sa le-o desluseasca,insa ei nu au inteles-si urmarea presupun ca o stii. Deci,Biserica are grija ca prin Traditia pe care o pastreaza de 2000 de ani,si prin Sfintii Parinti,sa le talcuiasca celor care vor sa stie ,fragmente din Biblie. Iar daca Biserica stie ca Duminica este ziua cinstirii Domnului,ziua Invierii,si daca Duminica se face liturghia pentru toata lumea,de ce am vrea noi sa ne imaginam altceva,sa scotocim acolo unde nu este de scotocit,si sa ne facem socoteli dupa mintea noastra? Ascultarea de Biserica inseamna totul,de asta depinde mantuirea noastra.De ce sa incercam sa facem noi propriile reguli? Nu asta au facut deja sectele,si fiecare are adevarul ei? Daca vrei sambata in locul duminicii,o gasesti la evrei,la martorii lui Iehova,insa acolo nu este mantuire. Tu alegi! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
nu am spus ca aleg sambata in locul duminicii.
ideea este cana pana acum mi se spunea de toata lumea (indiferent de religie) ca Biblia este scrisa de Dumnezeu si ca cel care modifica Cuvantul lui Dumnezeu (adica Biblia sau Sf. Scriptura) o sa fie aspru pedepsit. daca in Biblie scrie ca e duminica e prima zi a saptamanii, de ce mai sarbatorim Duminica? aici e nedumerirea si cu Biblia in fata ar trebui sa explice. Constantin cel Mare a decis, dar pe baza a ce? ca unii sarbatoreau sambata si altii duminica sau reiese undeva din Biblie chestia asta? am mai vorbit astazi cu cineva care stie mult mai multe decat mine despre religie si este batran, dar nu cred ca asta conteaza. si mi-a spus cateva lucruri, desi a zis ca o sa citeasca si el dintr-o Biblie ortodoxa mai veche (ca din cate am inteles, inainte Vechiul Testament avea un volum cum ar veni si Noul Testament era un alt volum; deci e o Biblie mai veche spre deosebire de ce-a aparut acum) si o sa-mi explice pe intelesul meu. alin, m-am uitat pe site-uri si am de gand sa citesc ala. Urmeaza sa-mi fac comanda de pe internet cat de curand. multumesc mult inca odata. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poti consulta si cartea parintelui Cleopa despre aceasta chestiune are doua capitole separate pentru chestiunea asta, uita-te la cuprins. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Angel, si cartile din Sf. Scriptura, asa cum le avem noi acum, au fost supuse unei selectii si unui canon, in vremea Sfintilor Parinti. Pana atunci, mai circulau ceea ce numim noi astazi apocrife. ne place, nu ne place, atunci, in vremurile Sf. Parinti, s-a dezvoltat pe deplin ortodoxia. De aceea noi, ortodocsii, tinem atat de mult la Sfanta Traditie, pe care o punem pe picior de egalitate cu Sfanta Scriptura, conform Catehismului Ortodox.
Canonul Vechiului Testament din Scriptură urmat de Biserica Ortodoxă este cel al Septuagintei, care era Biblia cunoscută de Apostoli. De-a lungul anilor, alte comunități creștine s-au abătut întrucâtva de la acest canon al Scripturii. Canonul Noului Testament s-a structurat în primele secole ale Bisericii. Prima listă definitivă a cărților Noului Testament o găsim în Scrisoarea pascală a Sf. Atanasie al Alexandriei în anul 367. Canonul Sfintei Scripturi, adică lista cărților sfinte acceptate de Biserică ca fiind scrise sub inspirația Duhului Sfânt și cuprinzând revelația dumnezeiască. Dacă inspirația cărților canonice este o învățătură descoperită chiar în Sfânta Scriptură (II Tim. 3, 16), introducerea și menținerea acestor cărți în canon, precum și numărul lor, au fost stabilite de Biserică prin Tradiție (v. BIBLIE). Canonul Vechiului Testament s-a format definitiv la sfârșitul secolului I, în cadrul sinagogii iudaice, de unde l-a preluat Biserica Creștină. Biserica primară a ales canonul alexandrin sau Septuaginta, care cuprinde 39 de cărți împărțite, după cuprinsul lor. Cărțile istorice : Facerea, Ieșirea, Leviticul, Numerii, Deuteronomul, Iosua Navi, Judecători, Rut, I Regi, II Regi, III Regi, IV Regi, I Cronici, II Cronici, Ezdra I, Neemia i(Ezdra II), Estera ; cărțile didactice : Psalmii, Iov, Proverbele lui Solomon, Ecleziastul, Cîntarea Cîntărilor; cărțile profetice : Isaia, Ieremia, Iezechiel, Daniel, Plângerile lui Ieremia (profeții mari) ; și Avdie, Ioil, Iona, Amos, Osea, Miheea, Naum, Sofonie, Avacum, Agheu, Zaharia și Maleahi (profeții mici). In afară de aceste cărți inspirate și canonice, Biserica Ortodoxă consideră ca bune de citit și folositoare de suflet pentru credincioși alte zece cărți care s-au păstrat în Sfânta Scriptură împreună cu cele canonice și care sunt folosite în cult : Iudita, Ezdra III, I Macabei, II Macabei, III Macabei, Tobit, înțelepciunea lui Isus Sirah, înțelepciunea lui Solomon, Epistola lui Ieremia, Baruh. La un moment dat, către anul 150, Biserica a fixat, pe baza Tradiției, un canon al scrierilor care cuprind descoperirea dumnezeiască a lui Iisus Hristos, propovăduită de apostoli, și care formează Noul Testament. într-o scrisoare de Paști, din "anul 367, a sfântului Atanasie, apare pentru prima oară și lista cu cele 27 de cărți pe care Biserica creștină le acceptă și le recunoaște ca inspirate și canonice : cele patru Evanghelii : după Matei, după Marcu, după Luca și după Ioan ; epistolele pauline : Romani, I și II Corinteni, Galateni, Efeseni, Filipeni, Coloseni, I și II Tesaloniceni, I și II Timotei, Tit, Filimon, Epistola către Evrei; epistolele sobornicești : Iacov, I și II Petru I, II și III Ioan ; Iuda ; Apocalipsa. P.S. Mesajul meu este pentru Angel, pe care o rog si eu, asemeni lui AlinB, sa citeasca de urgenta acele carti recomandate.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|