![]() |
![]() |
|
#391
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masura timpului nostru si a momentelor care alcatuiesc timpul nu e compatibila cu atemporalitatea lui Dumnezeu. Dumnezeu e in afara timpului si mai presus de timp, iar a pune intrebarea CAND ANUME iarta Dumnezeu pacatele, mi se pare ca seamana cu o incercare de a-L inchide intre niste bariere. In Ortodoxie nu se gandeste fixist dar nici lax, ortodoxia nu inseamna nici habotnicie rigida dar nici zburdare pasunista pe coclaurile imaginatiei. Daca se intampla, avem randuieli si exista nuante. Repet, Dumnezeu e cel care acorda unora circumstante atenuante in timp ce altii isi acorda singuri circumstante agravante. Dumnezeu nu umbla cu rigla si cronometrul la El, cele duhovnicesti nu se masoara asa si nu putem sa punem la microscop harul sa vedem ce e si dupa aia sa credem in el. Stii doar, Duhul sufla unde vrea, si cand vrea. Sa incerc totusi sa-ti raspund asa cum inteleg eu ( fara sa am pretentia ca pricep tainele lui Dumnezeu). Iertarea, cred eu, e o lucrare in desfasurare, incepe cu constientizarea pacatelor, cu cainta mea, cu plansul meu launtric, cu nelinistea si nestarea ca am alungat harul din mine, cu rugaciunea in taina inimii. Apoi simt ca trebuie sa fac mai mult ca sa ma impac cu CEL pe care L-am ranit si alungat, adica sa Ii cer sa vina inapoi in sufletul meu, sa se salasluiasca harul din nou in mine, sa ma straduiesc sa nu mai repet . Si Hristos imi da de inteles ca vrea acelasi lucru, chiar mai mult decat mine si ma invita sa-L primesc prin Sfanta Euharistie. Si cum nu am acasa si nici la supermarket sfanta Euharistie, ma duc acolo unde se gaseste. La Biserica Ortodoxa. Nu ma intereseaza situatia particulara a preotului , daca e pacatos sau nu. Il respect pentru ca Dumnezeu l-a pus acolo cu o treaba. Ii spun preotului ce vreau, recunosc si in fata lui ca la doctor ce boala sufleteasca am, el ma cerceteaza daca imi pare rau, imi da o randuiala de rugaciune pe post de medicament de suflet iar la sfarsit imi confirma: "Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, cu harul si cu îndurările iubirii Sale de oameni, să te ierte pe tine, fiule/fiica ( numele) , si să-ti lase toate păcatele. Iar eu, nevrednicul preot si duhovnic, cu puterea ce-mi este dată, te iert si te dezleg de toate păcatele, în numele Tatălui si al Fiului si al Sfântului Duh. Amin". Pentru cazuri exceptionale, cand nu ai la indemana preoti – trebuie sa intreb si eu pe cineva Dar in rest, se respecta randuiala Bisericii. Cand ai avut la indemana preoti si totusi nu ai cautat dezlegare, cand nu ai facut nici un pas spre primirea harului Sf. Taine , asta-i altceva. Hristos nu intra cu bocancii in sufletul nimanui, e discretia intruchipata si respecta libertatea noastra. Ne tot trimite semne sa ne destupam la inima dar noi ne facem ca nu vedem. |
#392
|
||||
|
||||
![]() Citat:
@eclesiastul Petru i-a zis lui Simon Magul sa se caiasca pentru ca pocainta e o lucrare a inimii si e strict personala. Nu se putea cai Petru pentru pacatul lui Simon magul. Si daca in Scriptura nu apare scris si daca Petru s-a rugat sau nu pentru Simon Magul, eu nu trag concluzia ca nu a facut-o. si de unde reiese ca Petru nu primise puterea de a dezlega pacatele, la fel ca ceilalti cand li s-a zis "oricate veti lega pe pamant...?" daca te referi la Filip ca exemplu din scriptura care nu putea transmite harul, el era doar diacon. El avea doar puterea de a boteza dar nu si pe aceea de a transmite Duhul Sfant. Și în practica de astăzi a Bisericii, un diacon – sau chiar un simplu mirean – poate boteza în împrejurări excepționale, dar Taina Hirotoniei nu o poate savarsi decat un episcop de aceea Filip nu a putut transmite harul Duhului Sfant. |
#393
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tinand cont ca nevoia de iertare este cea mai mare nevoie pe care o are lumea la ora actuala, din cauza pacatelor care apasa atat de cumplit omenirea , este nevoie sa stim exact cum o dobandim si ce trebuie sa facem pentru a o dobandi. Prima conditie ar fi ca noi sa iertam mai intai: "Că de veți ierta oamenilor greșealele lor, ierta-va și vouă Tatăl vostru Cel ceresc;" Matei 6:14 Apoi trebuie sa ne marturisim pacatul si sa ne pocaim de el: "„Zis-am: Mărturisi-voi fărădelegea mea Domnului”; și Tu ai iertat nelegiuirea păcatului meu." Ps 31:6 "Dacă mărturisim păcatele noastre, El este credincios și drept, ca să ne ierte păcatele și să ne curățească pe noi de toată nedreptatea." 1 ioan 1:9 Iar daca avem aceasta promisiune din partea lui Dumnezeu, anume ca suntem iertati daca ne marturisim si daca iertam si noi, inseamna ca El va implini ceea ce a promis si ne putem baza pe cuvantul spus de El. Pacea pe care o avem in inima dupa fiecare marturisire este dovada ca pacatele noastre au fost sterse si in locul lor Dumnezeu a lasat pacea Sa.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#394
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ai citat din profetul david dar ai uitat sa citezi un lucru important zis Hristos cu gura Lui " oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer..." si " de nu veti manca Trupul Meu si nu veti bea Sangele Meu, nu veti avea viata in voi?" In ortodoxie, marturisirea pacatelor e legata strans de primirea Impartasaniei. Calea de la pacat la unirea cu Hristos e plina de capcane si inselatorii, e un drum neparcurs si daca nu avem un indrumator, ne mintim singuri, ne autoamagim. Sfintii parinti ne indeamna ca in cele duhovnicesti sa nu ne incredm in parerea de sine si in propria minte pana nu-i despatimita (aici nu e vorba de inteligenta, ci de acea parte rationala care poate fi intunecata de pacat ). Iar despatimirea tine toata viata. Tot ei ne zic sa ne ferim de autosuficienta si de a ne fi singuri propria masura, ca dreapta socotinta se dobandeste dupa multe incercari, dupa multe caderi si ridicari. De aceea, nu mintea mea imi limpezeste taina unirii cu Dumnezeu, ci taina imi limpezeste mintea. |
#395
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ce priveste " de nu veti manca Trupul Meu si nu veti bea Sangele Meu, nu veti avea viata in voi" aceasta nu se refera la iertare [cel putin eu nu vad unde ar scrie asta] ci la "viata in voi insiva" , adica partasia cu Hristos care este Calea, Adevarul si Viata. Citat:
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#396
|
||||
|
||||
![]() Citat:
draga doriana Taina Spovedaniei si Taina Preotiei au fost instituite ABIA dupa Inviere (detaliu important) de Insusi Hristos cand s-a intalnit cu apostolii: " Deci, fiind seară în acea zi de'ntâi a săptămânii, și ușile fiind încuiate acolo unde ucenicii erau adunați de frica Iudeilor, a venit Iisus și a stat în mijloc și le-a zis: „Pace vouă!“ Precum M-a trimis pe Mine Tatal si Eu va trimit pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: “Luati Duh Sfant ! Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan, 20, 19 -23).” poate imi dai o referinta de unde reiese ca acolo unde erau apostolii inchisi de frica iudeilor mai erau si altii si chiar copii? intr-adevar e specificata ideea asta si in evanghelia de la Matei pentru a anticipa ca dupa inviere le va da si harul, ceea ce a si facut cand " a suflat asupra lor si le-a zis luati Duh Sfant..." mai zic o data ca nu ma doare tastatura: nu putem primi trupul lui Hristos decat dupa ce ne spovedim, deci citatul " de nu veti manca Trupul Meu ..... " are foarte mare legatura cu iertarea special am indicat in paranteza ca a nu te increde in propria minte pana nu-i despatimita nu inseamna a nu gandi. |
#397
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
"unii altora" inseamna "unii altora", nimic despre preot pana aici.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#398
|
||||
|
||||
![]() Citat:
draga doriana in ortodoxie nu jucam ping-pong cu citate din scriptura, altii practica sportul asta. i-am scris intr-o postare anterioara penticolstalului mantuibil. nu mai reiau aici. |
#399
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu sunt interesat de cazurile exceptionale. Am dorit sa stiu cum se face in mod obisnuit. Am inteles ca, in general, pentru un ortodox iertarea pacatelor se face prin marturisire inaintea preotului. Am fost interesat de acest aspect pentru ca in neoprotestantism credinciosul crede ca se poate ruga pentru pacatele lui singur cu Dumnezeu. Se pocaieste de pacatele lui si crede ca Dumnezeu il iarta. Merge uneori si se marturiseste si pastorului sau unui membru matur al bisericii, dar numai in cazuri exceptionale. Inca o data multumiri. |
#400
|
|||
|
|||
![]()
Pai sigur ca nu conteaza daca si altii cred ca tine, protestantul este Centrul Universului, Papa cel Infailibil.
Daca el crede asa, nu poate fi decat asa, pentru ca el s-a rugat la Dumnezeu si de bun si spiritual ce este Dumnezeu in mod sigur l-a ascultat si i-a dat superputeri spirituale. Citat:
Problema este ca tu s-ar putea sa nu prea comunici cu El, desi ai impresia taman contrarie. De asta este necesar un judecator in plan uman, la care sa poti apela. E mult mai bine decat sa ramai singur cu propria minte sucita de pacate. Citat:
Vrei citate in care Scriptura spune ca pentru iertarea pacatelor e nevoie de marturisirea lor catre alti semeni? Nu cred ca e nevoie, le stii si tu. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Atitudine crestina fata de ceilalti | iustin10 | Generalitati | 35 | 18.02.2013 20:17:39 |
Haideti sa luam atitudine! | Crestin_Simona | Stiri, actualitati, anunturi | 256 | 13.12.2010 21:07:35 |
Să luam atitudine impotriva reclamei Red Bull ce huleste Nasterea Domnului | colaps | Generalitati | 16 | 10.12.2010 21:17:27 |
Sunt foarte deprimat.... | BaLLaNcE | Intrebari utilizatori | 41 | 09.10.2010 13:22:20 |
Sunt sectele foarte periculoase?Cum sa luam atitudine fata de ele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 5 | 03.05.2010 14:24:13 |
|