Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1941  
Vechi 14.05.2010, 14:31:45
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (II)

208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (II)

În concepția ei protocronistă, Mihaela speră și crede că toți rromânii verzi vor trebui să lepede “hainele nemțești” și să se întoarcă la ițari și la opinci, la fotă și la ie, la cușmă și la broboadă, pentru a dovedi (cui?) prin aceste manevre vestimentare că sunt români cu adevărat, demni de strămoșii lor. Dar, mai ales pentru a dovedi că Rromânii sunt neamul care se află pe poziția întâi pe pământ, înaintea tuturor neamurilor, în fața lui Dumnezeu, iar neamurile trebuie să i se închine ca și lui Dumnezeu. În acest demers halucinant, păcatul mândriei de a purta haine frumoase și scumpe este valorizat la aberanta sintagmă “mândrie sfântă”. Adepții Mihaelei vor trebui să arate de acum împodobiți ca sorcovele sau ca bradul de Crăciun:

“Stau în sfat cu voi, fii români, și vă rog pe voi să deschideți cartea istoriei și să stați o clipă față în față cu străbunii acestui neam și întrebați-vă apoi dacă arătați ca ei, ca fii ai lor, ca urmași ai lor. O, frumos și creștinesc și iubit de Dumnezeu a fost portul românului! De ce, de ce, tată, l-ați părăsit și n-ați iubit să fiți frumoșii Mei? Iată cum vă luați după străini! Ați pierdut mândria aceea sfântă de a fi frumoși ca sfinții, ca străbunii, o, fiilor. Eu, Domnul, v-aș vrea pe toți împodobiți cu strai plăcut lui Dumnezeu, v-aș vrea prinți și prințese după port și n-ar mai fi nici un neam mai frumos pe pământ ca și neamul Meu român, pe care Tatăl l-a hărăzit al Meu acum, la sfârșit de timp, și iată, Eu vin în mijlocul lui cuvânt și îl povățuiesc pe el spre iubirea Mea cea de sus pentru el. O, trezește-te, tată, și arată-te întru toate neam al lui Dumnezeu, căci Eu sunt Împăratul făpturii și te vreau întâiul pe pământ înaintea Mea, ca să se închine Mie și ție neamurile, tată, dar ascultă-Mă și nu te teme de sărăcie și de lipsuri dacă Mă asculți!” (citat după Cuvântul Pucios din 9-05-2010)

Dar pentru că i se părea că “poporul” pucios nu are suficientă “vizibilitate”, Mihaela a conceput o manevră de proporții care să-i sporească publicitatea. A imaginat mai multe spectacole la scenă deschisă, în care adepții ei să interpreteze piese de teatru cu subiecte “creștinești”. A obținut îngăduința să folosească teatrele în aer liber și parcurile din Târgoviște și Pucioasa, în care a improvizat piese de teatru. Curioșii veneau, priveau și plecau mai departe, clătinând din cap. Adică, “la tinerii ăștia le lipsește o doagă”. Când avea ocazia, Mihaela îi încolona îmbrăcați în straie populare și îi punea să mărșăluiască cu flori în mâini, ca să-i vadă lumea și să se mire. Așa a fost la așa-zisa sărbătoare pucioșească “Dezlegarea Blestemului Sfântului Nifon” ( desfășurată pe străzile Târgoviștei și pe ruinele turnului Chindiei), dar și la Pucioasa în mai multe rânduri.

Însă cele mai elaborate spectacole rămân, negreșit, cele organizate la așa-zisele Festivale Pucioșești ale Creștinătății Românești. Aceste Festivale nu aveau mai nimic creștinesc în ele, fiind mai degrabă niște manifestări cultural artistice, în care invitați de marcă (poeți, artiști plastici, toboșari, scripcari, flautiști, naiști și guriști) își exersau talentele în fața câtorva zeci de creștini pucioși, așezați pe băncuțele spectatorilor, printre care se mai amestecau și câțiva gură-cască veniți de prin sat. Ca să salveze aparențele de “manifestare creștinească” festivalul se încheia invariabil cu câte o “piesă de teatru creștin”. Aceste piese erau concepute de cele mai multe ori de Tataia, care era cel mai talentat dintre toți și mai avea și idei, apoi erau validate de Mihaela. Când erau presați de timp, pucioșii îi prezentau Mihaelei spre aprobare o piesă prelucrată după un basm sau o snoavă clasică.

Preceptele Verginicăi, ca niciun copil de creștin să nu urce pe scenă, fuseseră aruncate la gunoi de Mihaela. “Copiii” ei interpretau cu atâta sârg rolurile, încât Mihaela a trebuit să intervină adesea, mustrându-i aspru pe cei care intrau prea entuziaști în pielea personajelor negative. Ar fi putut să sesizeze atunci că probabil Verginica intuia acest lucru, atunci când le interzicea copiilor de creștini să urce pe scenă, ca să nu se identifice, fie și pasager, cu rolurile negative pe care le interpretau. Dar Mihaela n-a fost în stare sau n-a vrut să se ridice la înțelepciunea țărănească a Verginicăi, ci a mers pe principiul “scopul scuză mijloacele”. Tinerii și tinerele pucioase își interpretau cu atâta convingere și bucurie rolurile, chiar și cele negative, încât Mihaelei i se părea că trăiau adevărate clipe de desfrânare duhovnicească. Dar, în loc să renunțe cu curaj la aceste spectacole de cabotini, ea prefera să le impună cu forța tinerilor actori să adopte o interpretare seacă, în care să-și reprime orice simțire interioară de bucurie sau de satisfacție.

Apogeul “desfrânării duhovnivești” pe scena deschisă l-a constituit o piesă în care două echipe de fotbal, una fiind alcătuită din draci (F.C. Iadul), iar alta din îngeri (F.C.Raiul) au jucat fotbal pe arena improvizată sub Cortul Alb din Grădina Întâlnirii de la Glodeni-Pucioasa. Bineînțeles că actorii costumați cu mult talent în draci (în combinezoane negre cu roșu, având și coarne, și coadă , dar și ciorapi în dungi multicolore până la genunchi, “jambiere de fotbalist”) s-au străduit din răsputeri să facă pe imbecilii, așa încât actorii-îngeri (îmbrăcați în echipament alb și ținând lujere de crin în mână) să-i poată bate la scor, deși nu le-a fost deloc ușor: în timp ce “dracii” erau jucați de actori-băieți, “îngerii” erau jucați de actori-fete, care cu greu nimereau cu piciorul în minge. Dar până la urmă, cu chiu cu vai, F.C. Raiul i-a învins pe draci cu 1-0, în aplauzele și chiotele de satisfacție ale publicului spectator. Morala piesei: binele învinge totdeauna răul, deși pare mai neputincios și mai slab.

“Desfrânarea duhovnicească” a continuat să fie un subiect aprins se dezbatere în conclavurile pucioșilor. Mihaela a reușit să le impună cu cinism un sentiment de vinovăție acută tuturor celor care mai simțeau în inima lor o bucurie cât de mică, pe motiv că aceasta este un semn sigur al alunecării spre “desfrânarea duhovnicească”.

Astăzi, pucioșii nu mai știu să zâmbească, iar a râde și a te veseli este un delict sancționat sever prin interdicție totală de către Legea cea Nouă a pucioșilor, căci liderii lor au uitat că, doar cu câțiva ani în urmă, tot ei îi puneau să urce pe scenă pe unii, ca să-i distreze pe alții:

“Nici unul din cei ce au fost și sunt cu acest popor, din cuvântul Domnului născut, nici unul să nu-l facă pe fratele său să râdă! O, nu mai glumiți, nu mai nașteți râs pe fețele voastre unul de la altul,[...]” (citat după Cuvântul Pucios din 2-08-2009)

Încet, încet, fețele tuturor pucioșilor au trecut de la registrul grav la cel tragic, fețele lor crispate exprimând limpede tragedia spirituală în care au fost târâți de către liderii lor.

Vremea când F.C. Raiul învingea F.C.Iadul, în ropotele de aplauze ale spectatorilor pucioși, a rămas o dulce amintire...
  #1942  
Vechi 14.05.2010, 17:08:26
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-luisa Vezi mesajul
de ce Il prigonesti prin vorbele tale cele multe care judeca ?
Lasa-l pe Dumnezeu sa judece. Cei care-L rastignesc sunt tocmai cei care judeca nedrept. Crezi ca stii mai bine ca Dumnezeu ce va fi pentru acest popor?
Lasa-l pe Dumnezeu sa judece. Cei care-L rastignesc sunt tocmai cei care judeca nedrept. Crezi ca stii mai bine ca Dumnezeu ce va fi pentru acest popor?

Deci pentru ce judeci pe cei ce judecă? Și de ce judeci pe cei care judecă pe cei ce judecă? Și de ce de ce judeci pe cei care judecă pe cei ce judecă pe cei care judecă? Și ...............

Dar nu ți-am spus că Îl las pe Dumnezeu să judece? Pentru că eu cred și știu că e drept! Nu-mi fac probleme, fiecare își va lua răsplata după faptele sale.

Dar Tatăl nu judecă pe nimeni! Iar Fiul a primit toată puterea în Cer și pe pământ, și nici El nu caută să judece pe cineva, iar chiar dacă judecă, atunci când judecă El caută să facă voia Tatălui, Carele L-a trimis și nu vrea să facă voia Sa, deci nu vrea să piardă pe nimeni. Astfel că nouă datu-ni-sa Cuvântul lui Dumnezeu ca să ne judecăm numai pe noi înșine pentru ca să ne pocăim aici și dincolo să fim în fericire... căutând să facem fapte vrednice de pocăință și nu vrednice de mândrie și nici roade vrednice de faptele legii ci de Credință căci Pocăința înseamnă Credință, Smerenie, Dragoste, Sfințenie, Pace.

Deci pentru ce tot ceri să nu judece unul sau altul? Nu cumva pentru faptul că ție ți se pare că judecă? Dar cel ce judecă nu face alteceva decât să se îndreptățească din faptele legii ... pe când creștinii se îndreptățesc prin Credința în Iisus Hristos...

Deci ieși din cerucul vicios ca să fi și dumneata așa de voioasă cum sunt și eu atât de voios.

Deci nu mai insinua cu întrebăruile tale acuyatoare?

Căci nu întrebările aste trebuie să le pui sau să ți le pui ci o singură întrebare ni se va pune de Către Cuvântul lui Dumnezeu:

''-De ce sau pentru ce n-ai crezut? ''

Last edited by vsovivi; 14.05.2010 at 17:16:01.
  #1943  
Vechi 14.05.2010, 17:34:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 209. Pucioșii răstălmăcesc Scripturile

Inconsecvența pucioșilor față de vin este proverbială. Dacă prin 1965 ei făceau eforturi și raționamente halucinante pentru a-și răstălmăci propriile lor spuse, ca să dovedească “prin pilde multe” faptul că “vinul este lăsat să se bea” și că “băutul vinului trebuie pus în practică”, treizeci de ani mai târziu, când excesele lor de puritanism atingeau apogeul, ei exprimau regrete uriașe că n-au blestemat vinul odată cu țuica:

“…căci dacă un credincios a primit poruncă să nu bea vin, nu acesta este cuvântul, că a spus Domnul să nu bea vin, ci cuvântul “să nu bei” este în pilde multe, și pune-l în lucru, căci vinul este lăsat să se bea, dar pune în practică ce este cuvântul acesta.” (citat după Cuvântul Pucios din 17/30 aprilie 1965)

De la niște excepții de conduită privind folosirea vinului, se ajunge rapid la o generalizare: Oricine bea vin (sau mănâncă carne) nu are nici înțelepciune, nici sfințenie:

Sunt plin de durere, că vinul a rămas neblestemat, și omul se îmbată de vin, și se îmbată și cei ce cred în cuvântul Meu, și se îmbată de vin slujitorii bisericii, nu numai de alte băuturi. Fiilor, e plagă mare peste oameni carnea și vinul, dar Eu, Domnul, voi lua acestea de la oameni, căci acestea trag pe om la despărțirea de Dumnezeu. Omul care mănâncă carne și bea vin, acela nu are înțelepciune din cer și nu are sfințenie în cuget și în trup și în inimă.” (citat după Cuvântul Pucios din 16-08-1998)

Obsesia liderilor pucioși că vinul trebuia blestemat, împreună cu țuica, îi împinge la jocuri de cuvinte caraghioase și ieftine, cu puerile reflexe dadaiste care vin să-i gâdile la ureche: „vin când vin, plin de dor vin, plin de dor de vin”:

Eu sunt la ușă, și sunt ușa, și vin când nimeni nu se așteaptă să vin, și Mă doare că nu Mă așteaptă nimeni să vin când vin, și Mă doare de-Mi vine să strig în lung și în lat cu glas de durere că nu Mă așteaptă nimeni când vin, și iată, Eu mereu vin, și cu greu vin, căci nu sunt așteptat.
V-am spus vouă să vă îmbătați de dor, că Eu plin de dor vin. Omul se îmbată de vin și îi este dor de vin, dar dorul de vin este șarpe în sufletul omului, fiindcă vinul este șarpe, și voi știți această taină, căci v-am spus-o. Și acum, iarăși îi spun omului că omul a făcut din vin, șarpe și dă vina pe Mine când face așa, și zice că e binecuvântat de Mine vinul. Eu însă spun: Nu! Și iarăși, și iarăși spun: Nu! Nu! Eu știu ce am binecuvântat. Eu am binecuvântat paharul Meu, nu paharul omului, iar în paharul Meu este Trupul și Sângele Meu, Care a stat pe cruce.
L-am întrebat pe omul care spune că Eu am binecuvântat vinul, și i-am spus: "Poți tu, omule, să faci din vin, Sângele Meu?". Și dacă nu poți, taci și nu mai vorbi prostii; taci și nu mai fă păcate vorbind despre tainele Fiului lui Dumnezeu, care nu sunt de pe pământ, ci sunt din cer așa cum apa care s-a făcut vin pentru minunea de la nunta din Cana Galileii, era taină din cer, vin din minune și nu cum dai tu să-ți bați joc de tainele cerului, căci vinul este desfrânare, așa cum a fost la Noe când a făcut vin, de l-a făcut vinul să-l blesteme pe fiul său. Nu mai vorbi prostii să spui că vinul este sfânt când în Scripturi scrie că vinul este desfrânare.” (citat după Cuvântul Pucios din 19 -12-2003)

Concluzia pucioșilor? “Vinul este desfrânare”. Cică așa scrie în Scripturi.

Dar, oare, așa scrie?

Citatul pucioșilor este de două ori răstălmăcit, ca să ajungă ei acolo unde vor: la blamarea severă a vinului. În Biblie nu scrie nicăieri că vinul este desfrânare, dar iată ce scrie:

“Și nu vă îmbătați de vin, în care este pierzare, ci vă umpleți de Duhul.” (Efes.5,18)

Prima răstălmăcire este schimbarea cuvântului “pierzare” cu “desfrânare”. Pentru aceasta, pucioșii își iau ca sprijin tălmăcirea neoprotestantă a Bibliei, care sună asemănător cu traducerea BOR, dar substanțial diferit:

“Nu vă îmbătați de vin, aceasta este destrăbălare. Dimpotrivă, fiți plini de Duh.” (Efes.5,18)

Care versiune este cea corectă? Să le raportăm pe amândouă la traducerea corespondentă din Biblia Ecumenică (TOB- Traduction Œcumenique de la Bible), cunoscut fiind faptul că această traducere este apreciată de cei mai mulți ca fiind cea mai apropiată de original:

Ne vous enivrez pas de vin, il mene a la perdition, mais soyez remplis de l’Esprit” (Éphés.5,18)

Adică: “Nu vă îmbătați cu vin, el duce la pierzare; ci fiți plini de Duh.” (Efes.5,18)

Deci, traducerea BOR este mai apropiată de TOB, în ceea ce privește urmările îmbătării cu vin. Pucioșii au preferat însă versiunea neoprotestantă pentru că ei aveau un scop precis: diabolizarea vinului.
Pentru aceasta, ei speculează simultan o a doua răstălmăcire, pe care o găsesc tot în versiunea neoprotestantă a Bibliei: sensul original “...în care este...”, sau “...el duce la...” a fost modificat în mod fraudulos, devenind “...aceasta este...”. Vinul trece deci de la cazul instrumental la cazul nominativ, devenind chiar autorul răului. Desfrânarea nu se mai află deci în vin, ci este însuși vinul. Deci, vinul este desfrânare – ceea ce trebuia demonstrat de pucioși!

Dar în Scripturi nu scrie așa. În Scripturi scrie că vinul băut peste măsură poate duce la pierzare, și desigur, și la desfrânare. Nu vinul este rău în sine, așa cum reclamă pucioșii, pentru ca apoi să-l poată eventual blestema, ci proasta și nesăbuita folosire a lui de către cei care îl beau.

După ce au blestemat nunta, scoțând-o din rândul celor Șapte Taine, pucioșii vor acum să blesteme și vinul. Ei au uitat că Domnul a sfințit nunta și a binecuvântat vinul în Cana Galileii, deci nunta rămâne pe veci sfințită, iar vinul rămâne pe veci binecuvântat. După ce nuntașii din Cana au terminat vinul, Domnul nu le-a spus: “Gata! Ați băut destul! Vă ajunge, ca să nu vă îmbătați!”, ci le-a mai sfințit încă, discret și prin minune dumnezeiască, alte șase vedre de vin, ca veselia lor să se întețească.

Greșita folosire a vinului nu-i poate retrage binecuvântarea și nici nu-i poate aduce căderea sub blestem, dar poate cădea ca un blestem peste cei care sunt nechibzuiți.
  #1944  
Vechi 14.05.2010, 18:53:01
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-luisa Vezi mesajul
Pentru cei interesati sa nu mai vada "paiul din ochiul altora" , va recomand sa cititi mai intai si sa nu mai judecati pe nedrept inainte de a cunoaste:
http://www.librariabucuresti.com/Car...eilor-4337.htm
Păi nu ești dumneata simpatică? Mă tot întrebi pe mine de ce judec, cu toate că ți-am zis că nu judec ci eu aici mi-am mărturisit liber Credința, și anume am și afirmat altora că Domnul nostru Iisus Hristos nu este altcineva decât Cuvântul lui Dumnezeu, recomandându-le să nu se ia ei după hulele lui MM ca să se distreze și ei cu proorocițele astea lingviste aristocrate care fac miștouri după miștouri și ironii după ironii ca să se piardă ele prin bălării, ci le+am recomandat să citească mereu de pe site ca să aplice în viața lor. Iar dumneata cu toate că mi-ai recomandat să nu judec, faci reclamă la Talmud ca să ajung judecător?

Păi tot Cuvântul lui Dumnezeu nu este spre a face noi judecată ci ascultare de maimare căci îndreptățirea nu vine din faptele legii ci din faptele credinței smerite și ale pocăinței care rodesc dragoste sfântă, dar nu înaintea oamenilor ca să placi gLumii, deci este dat pentru ca să ne judecăm pe noi înșine spre pocăință și mântuire și nu spre distrugere și pierzare, și este dat să nu judecăm și să nu bârfim cu niciunchip pe Dumnezeu sau pe aproape și mai ales să nu ispitim căci este scris: ''Vai de cel prin care vine ispispita''.

Deci Talmudul nu folosește la nimic ci doar descoperirea Credinței și trăirea în Credință... Fiindă Hristos n-a zis niciodată se se facă ție după talmud ci facă-se ție după credința ta în Dumnezeu și credința că El te poate Mântui și vindeca și ajuta și iubi și ferici căci mereu a zis: ''Credința ta te-a mântuit'' ori ''Facă-se ție după Credința ta''. Deci după credința în Cuvântul lui Dumnezeu. Iar criteriul de judecată va fi iubirea iar dacă ai avut iubire aristocratică cu privilegii și fărădelegi și răutăți și răzbunări mergi în jos pecând dacă ai avut o iubire care nu judecă pe nimeni sau măcar nu judecă după fața sau haina scumpă a omului atunci mergi sus și dacă ai iubit pe Dumnezeu până acolo încât să ai o iubire frățească și umilită de aproape atunci mergi sus pentru că dacă ai avut o iubire frățească iubind pe toți frații chiar dacă unii se arătau mereu ca dușmani cei mai temuți și ai răbdat pentru ea toate greutățile atunci mergi sus, dacă nu, atunci mergi jos... deci se va socoti și se va căuta dacă ai avut o dragoste fățarnică și minteresată funcție de ierarhiile trecătoare ale gLumii sau ai iubit până și pe vrăjmași tăi, adică pe casnicii tăi, pe apropiați dar urând desăvârșit și alungând din tine și din casa ta toate duhurile răutății ca nu cumva să faci faptele rele și să nu mai iubești, căci nu se poate ca să faci și binele și răul ci numai binele trebuie să-l împlinești, răul oricum și-l face omul cu mâna lui.

Deci un singur lucru folosește: să ne iubim unii pe alții! Și să avem Credință în Dumnezeu ca să biruim tot păcatul și toată patima și cu siguranță vor apare și fapte vrednice de dragoste și de pocăință; căci a face fapte imitând oamenii ce se laudă cu faptele legii înseamnă să faci faptele mândriei, crezându-te vrednic și drept asemenea gLumii... și gLumea nu se vede cât e de ''vrednică'' și ''sfîntă'' și ''dreaptă''? Vai și cât te ''iubește'' gLumea... cu Talmud cu tot. Și aia e etica și echitatea ei, o scorneală complexă cu miros de Talmud, de smoală... bună de tot, ca să-ți dai acoperișul cu ea și să fi și tu bun de tot că nu te plouă la tine în senatoriul desfrânărilor făcut exact după senatoriul gLumii, cu bar, cu burdel, cu frigider mare, cu mașină de spălat mare, cu budoar plin de toate spoileile cu care se sulimenizează omul ca să placă gLumii și să avanseze... Știe el oare unde o să ajungă?

Dar nu am zis că s-a desfințat legea sau proorocii ci am zis că Legea este Domnul nostru Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu căci prima poruncă începe cu: Eu sunt...

Last edited by vsovivi; 14.05.2010 at 19:52:56.
  #1945  
Vechi 14.05.2010, 20:18:07
maria-luisa maria-luisa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2009
Mesaje: 1.073
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovivi Vezi mesajul
Păi nu ești dumneata simpatică? Mă tot întrebi pe mine de ce judec, cu toate că ți-am zis că nu judec ci eu aici mi-am mărturisit liber Credința, și anume am și afirmat altora că Domnul nostru Iisus Hristos nu este altcineva decât Cuvântul lui Dumnezeu, recomandându-le să nu se ia ei după hulele lui MM ca să se distreze și ei cu proorocițele astea lingviste aristocrate care fac miștouri după miștouri și ironii după ironii ca să se piardă ele prin bălării, ci le+am recomandat să citească mereu de pe site ca să aplice în viața lor. Iar dumneata cu toate că mi-ai recomandat să nu judec, faci reclamă la Talmud ca să ajung judecător?

Păi tot Cuvântul lui Dumnezeu nu este spre a face noi judecată ci ascultare de maimare căci îndreptățirea nu vine din faptele legii ci din faptele credinței smerite și ale pocăinței care rodesc dragoste sfântă, dar nu înaintea oamenilor ca să placi gLumii, deci este dat pentru ca să ne judecăm pe noi înșine spre pocăință și mântuire și nu spre distrugere și pierzare, și este dat să nu judecăm și să nu bârfim cu niciunchip pe Dumnezeu sau pe aproape și mai ales să nu ispitim căci este scris: ''Vai de cel prin care vine ispispita''.

Deci Talmudul nu folosește la nimic ci doar descoperirea Credinței și trăirea în Credință... Fiindă Hristos n-a zis niciodată se se facă ție după talmud ci facă-se ție după credința ta în Dumnezeu și credința că El te poate Mântui și vindeca și ajuta și iubi și ferici căci mereu a zis: ''Credința ta te-a mântuit'' ori ''Facă-se ție după Credința ta''. Deci după credința în Cuvântul lui Dumnezeu. Iar criteriul de judecată va fi iubirea iar dacă ai avut iubire aristocratică cu privilegii și fărădelegi și răutăți și răzbunări mergi în jos pecând dacă ai avut o iubire care nu judecă pe nimeni sau măcar nu judecă după fața sau haina scumpă a omului atunci mergi sus și dacă ai iubit pe Dumnezeu până acolo încât să ai o iubire frățească și umilită de aproape atunci mergi sus pentru că dacă ai avut o iubire frățească iubind pe toți frații chiar dacă unii se arătau mereu ca dușmani cei mai temuți și ai răbdat pentru ea toate greutățile atunci mergi sus, dacă nu, atunci mergi jos... deci se va socoti și se va căuta dacă ai avut o dragoste fățarnică și minteresată funcție de ierarhiile trecătoare ale gLumii sau ai iubit până și pe vrăjmași tăi, adică pe casnicii tăi, pe apropiați dar urând desăvârșit și alungând din tine și din casa ta toate duhurile răutății ca nu cumva să faci faptele rele și să nu mai iubești, căci nu se poate ca să faci și binele și răul ci numai binele trebuie să-l împlinești, răul oricum și-l face omul cu mâna lui.

Deci un singur lucru folosește: să ne iubim unii pe alții! Și să avem Credință în Dumnezeu ca să biruim tot păcatul și toată patima și cu siguranță vor apare și fapte vrednice de dragoste și de pocăință; căci a face fapte imitând oamenii ce se laudă cu faptele legii înseamnă să faci faptele mândriei, crezându-te vrednic și drept asemenea gLumii... și gLumea nu se vede cât e de ''vrednică'' și ''sfîntă'' și ''dreaptă''? Vai și cât te ''iubește'' gLumea... cu Talmud cu tot. Și aia e etica și echitatea ei, o scorneală complexă cu miros de Talmud, de smoală... bună de tot, ca să-ți dai acoperișul cu ea și să fi și tu bun de tot că nu te plouă la tine în senatoriul desfrânărilor făcut exact după senatoriul gLumii, cu bar, cu burdel, cu frigider mare, cu mașină de spălat mare, cu budoar plin de toate spoileile cu care se sulimenizează omul ca să placă gLumii și să avanseze... Știe el oare unde o să ajungă?

Dar nu am zis că s-a desfințat legea sau proorocii ci am zis că Legea este Domnul nostru Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu căci prima poruncă începe cu: Eu sunt...
Incepusei frumos , caci asta trebuie sa facem cu totii, sa ne iubim unul pe altul si sa-L iubim pe Dumnezeu, iar ceea ce nu cunoastem sa facem efortul sa nu judecam, dar ai sfarsit, din pacate, tot in judecata. De ce ti-e greu sa intelegi ca precum tu ai credinta in Hristos si altii au acelasi drept: de a fi neclintiti in credinta lor? Iar daca aceasta inseamna Legea lui Dumnezeu, sa incerci, daca nu poti sa intelegi si sa-i respecti, macar sa taci, cu aceiasi credinta ca Dumnezeu stie mai bine decat noi toti ...Sa ai respect pentru credinta celor care nu cred la fel ca tine, e oare atat de greu?
Tu crezi ca Talmudul e rau, e treaba ta! Dar intelege ca precum sufletul tau a fost modelat de credinta ta la care nu vrei sa renunti si al altora a fost la fel, modelat de credinta lor, iar sufletul e al lui Dumnezeu, doar El are dreptul sa-l judece.

La sugestia ta ca si eu judec, poate ca fac si eu asta, desi nu-mi place, dar iubesc acest popor si nu pot privi indiferenta la judecata altora. In general, nu pot privi indiferenta nicio judecata care mi se pare nedreapta si daca pe unul sar mai multi si mi se pare nevinovat, nu pot sa ma fac ca nu vad.
E poate ecoul unei Judecati nedrepte, care m-a durut... Ar trebui sa fiu mai altfel, "mai in acord cu lumea" sau mai in acord cu Dumnezeul meu, in care cred si care mi-a daruit acest suflet?

Last edited by maria-luisa; 14.05.2010 at 21:00:29.
  #1946  
Vechi 14.05.2010, 22:38:55
gibilan
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

poate cineva sa explice altceva sau dilaii sau dilii de la pucioasa sunt niste nebuni care au nevoie urgenta sa fue dus la un spital de psihiatrie tratati intens cu ce au mai puternic pa acolo.
  #1947  
Vechi 14.05.2010, 23:48:13
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gibilan Vezi mesajul
poate cineva sa explice altceva sau dilaii sau dilii de la pucioasa sunt niste nebuni care au nevoie urgenta sa fue dus la un spital de psihiatrie tratati intens cu ce au mai puternic pa acolo.
Ar fi si o pierdere sa-l tratezi pe vsovivi, e fascinant asa.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
  #1948  
Vechi 14.05.2010, 23:53:34
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 210.Prea Sfințitul Episcop IRINEU BISTRIȚEANUL se desolidarizează de "Noul Ierusalim"

210. Prea Sfințitul Episcop IRINEU BISTRIȚEANUL se desolidarizează de fenomenul religios de la Pucioasa

În legătură cu fenomenul religios de la Pucioasa, înregistrăm ca moment deosebit de important aducerea la cunoștința opiniei publice a mărturisirii scrise a Prea Sfințitului Irineu Bistrițeanul, prin care acesta se desolidarizează de fenomenul mai sus amintit. Dată fiind importanța acestei atitudini, reproducem mai jos integral acest document.

Prea Fericite Părinte Patriarh,
Prea Sfințit Sinod


Cu adâncă durere sufletească îmi exprim părerea de rău că m-am implicat în fenomenul religios de la Pucioasa, intrând în altă eparhie și punând temelia unui așezământ cu un hrisov ce nu corespunde întru totul cu rânduielile canonice ale Bisericii dreptmăritoare.
Sînt conștient că faptul acesta a scandalizat pe mulți creștini din țară și a mâhnit clerul bisericesc, mai ales după ce presa a prezentat cazul într-o manieră dramatică, ca fiind sursă de dezbinare în sînul Bisericii.
Declar sincer că nu mă mai amestec în acest fenomen, nu mai fac act de prezență acolo și mă desolidarizez de el.
Îmi cer iertare pentru tulburarea pe care am pricinuit-o și făgăduiesc să fiu credincios comuniunii sinodale și învățăturii noastre de credință, așa cum am jurat la hirotonia mea întru arhiereu”.

București, 21 ianuarie 1993

  #1949  
Vechi 14.05.2010, 23:57:45
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 211. Comunicat al B.P.C. al Patriarhiei Române despre fenomenul religios "Pucioasa"

211. Comunicat al Biroului de Presă și Comunicații al Patriarhiei Române în legătură cu fenomenul religios de la Pucioasa

În legătură cu fenomenul religios de la Pucioasa, reamintim ca moment deosebit de important atitudinea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, făcută publică printr-un comunicat al Biroului de Presă și Comunicații al Patriarhiei Române. Dată fiind importanța acestuia, reproducem mai jos integral acest comunicat.

Comunicat

Deoarece, în ultima perioadă, în mass-media au fost făcute publice opinii contradictorii, incitante și adesea nefundamentate îndeajuns, referitoare, pe de o parte la ceea ce ar putea fi denumit “fenomenul religios de la Pucioasa-Glodeni” și pe de altă parte la implicarea Prea Sfințitului Irineu Bistrițeanul în această problemă, Biroul de Presă și Comunicații al Patriarhiei Române face următoarele precizări:
Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în ședința sa de lucru din 22 ianuarie 1993, pe baza datelor pe care le deține în prezent, a analizat fenomenul Pucioasa-Glodeni și consideră că acesta nu se înscrie în tradiția Bisericii Ortodoxe, în ceea ce privește învățătura de credință și formele de manifestare ale vieții religioase.
Pentru studierea în continuare a fenomenului, s-a hotărât formarea unei comisii speciale, care urmează să cerceteze acest caz și să tragă concluziile ce se impun.
În aceeași ședință, Sfântul Sinod a luat act de mărturisirea scrisă a Prea Sfințitului Irineu Bistrițeanul, potrivit căreia Prea Sfinția Sa regretă implicarea personală în fenomenul religios de la Pucioasa și se desolidarizează de el. Prin aceeași mărturisire, Prea Sfinția Sa afirmă: “Îmi cer iertare pentru tulburarea pe care am pricinuit-o și făgăduiesc să fiu credincios comuniunii sinodale și învățăturii noastre de credință, așa cum am jurat la hirotonia mea întru arhiereu”.

Biroul de Presă și Comunicații al Patriarhiei Române
(ianuarie 1993)
  #1950  
Vechi 15.05.2010, 00:13:29
AngelicaKroner AngelicaKroner is offline
Member
 
Data înregistrării: 11.05.2010
Mesaje: 57
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariamargareta Vezi mesajul
Nu mai vorbi prostii să spui că vinul este sfânt când în Scripturi scrie că vinul este desfrânare.” (citat după Cuvântul Pucios din 19 -12-2003)[/font]

Concluzia pucioșilor? “Vinul este desfrânare”. Cică așa scrie în Scripturi.

Dar, oare, așa scrie?
...
Prima răstălmăcire este schimbarea cuvântului “pierzare” cu “desfrânare”. Pentru aceasta, pucioșii își iau ca sprijin tălmăcirea neoprotestantă a Bibliei, care sună asemănător cu traducerea BOR, dar substanțial diferit:
“Nu vă îmbătați de vin, aceasta este destrăbălare. Dimpotrivă, fiți plini de Duh.” (Efes.5,18)
...

...Pentru aceasta, ei speculează simultan o a doua răstălmăcire, pe care o găsesc tot în versiunea neoprotestantă a Bibliei: sensul original “...în care este...”, sau “...el duce la...” a fost modificat în mod fraudulos, devenind “...aceasta este...”. Vinul trece deci de la cazul instrumental la cazul nominativ, devenind chiar autorul răului. Desfrânarea nu se mai află deci în vin, ci este însuși vinul. Deci, vinul este desfrânare – ceea ce trebuia demonstrat de pucioși!


...
Nici măcar sensul din Biblia protestantă nu l-au păstrat acești pucioși. Acolo scrie "aceasta este destrăbălare (desfrânare) ". Nu scrie "acesta" ci "aceasta", deci nu vinul ("acesta") este desfrânare, așa cum concluzionează pucioșii, ci fapta ("aceasta") de a bea peste măsură este desfrânare (destrăbălare).
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Fenomenul Posaga poster Exorcismul 13 13.01.2015 14:22:59
Cetatea Noul Ierusalim idealist Calugarul 12 18.01.2013 11:13:01
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti geo.nektarios Secte si culte 3 01.04.2011 17:38:21
mesaj de la noul ierusalim anaana71 Secte si culte 417 31.01.2011 15:31:40