![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu as avea o intrebare referitoare la imparatul Constantin:
Daca a prmit botezul, in numele Preasfintei Treimi, de la un eretic arian, parca Eusebiu din Cezareea, si acel eretic nu credea ca Fiul este "homousios", adica de-o-fiinta cu Tatal, oare botezul acela poate fi considerat valid? Astazi si catolicii ce admit validitatea Sfantului Botez primit in alte confesiuni decat in BC, nu considera valid Botezul dat de, spre exemplu, Martorii lui IHWH, pentru ca ei, pe langa altele, au cam aceiasi credinta ariana, ce a fost condamnata la Niceea in 325. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Constantin a fost botezat de catre Eusebiu de Nicomidia, un semi-arian sau arian moderat, participant la sinodul I ecumenic unul dintre cei care semnasera marturisirea de credinta niceeana, deci cel putin in acte el era ortodox, iar botezul el l-a savarsit in in numele Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, care daca avea el neclaritati cu privire la relatia dintre ele, el tot credea in Treime
__________________
valentin_top_bizant |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca Sfintii Parinti de la Niceea au condamnat arianismul, de buna seama nu erau multumiti nici ca cineva sa fie semi-arian. Daca a botezat in numele Treimii, dar...nu credea ca Fiul este Dumnezeu, oare la ce fel de Treime se gandea Eusebiu din Cezareea? In realitate, daca nu crezi ca Fiul este Dumnezeu, de-o-fiinta cu Tatal, inseamna ca nu crezi in nici in nici o Treime, sau, cel mult, crezi intr-o inchipuire ce nu are de-a face cu crestinismul definit atat de bine si limpede la Niceea. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
-materia (apa, în mod absolut excepțional altă materie abundentă ca cenușa sau nisipul) -formula, care trebuie să menționeze că Botezul se face în numele Tatălui, al Fiului și al Sf Duh (Spirit). -intenția proprie (dorința de a boteza) Botezul poate fi făcut de oricine, laic sau preot, în baza preoției împărătești sau de obște. Păcatele celui care administrează Sf Botez nu interferă cu validitatea Botezului, după cum au clarificat înaintașii noștri în cadrul controversei donatiste. Dacă păcatele nu invalidează Botezul, păcatul ereziei sau semi-ereziei nu face excepție. Prin urmare, nu există "botez catolic" și "botez eretic", ci există un singur botez: cel valid. În cazul Martorilor lui Iehova, din câte am înțeles, Botezul nu are loc (este invalid) din cauza formulei folosite, care nu este formula treimică. Motivul principal pentru care există unele rezerve referitoare la sfințenia împăratului Constantin nu este că a primit botezul din partea unui administrator de ortodoxie dubioasă, ci acela că dovezile istorice că acest botez a existat nu sunt certe.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biserica Sfanta Sofia din Niceea transformata in moschee | costel | Stiri, actualitati, anunturi | 5 | 27.07.2012 06:37:44 |
Duminica Sfintilor Parinti de la Sinodul I Ecumenic | ciprian69 | Intrebari utilizatori | 0 | 17.05.2010 01:05:49 |
Crezul de la Niceea | Ducutu | Teologie si Stiinta | 1 | 19.04.2010 21:21:58 |
Sinodul Mitropolitan al Clujului,Albei,Crișanei și Maramureșului spune NU Pasapoartor | tot-Laurentiu | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 19.02.2009 21:10:32 |
sinodul al 3-lea de la Efes | TFL | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 27.06.2008 17:45:27 |
|