![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
eu am precizat ca in cazul Sfantului Iuda nu a fost vorba de o inspiratie divina gen extaz sau vedenie, ci inspiratia divina in cazul epistolei sale face parte din ultima categorie metionata mai sus. Hristos a vazut pe "satana cazand ca un fulger din cer". Valaam are o vedenie in care vede efectiv pe Hristos " Îl văd, dar acum încă nu este; îl privesc, dar nu de aproape" Numeri 24,17. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Credinta ortodoxa marturiseste ca precum Moise a murit dar Dumnezeu a trimis pe Sfantul Arhanghel Mihail sa ia trupul sau si apoi l-a inviat si este viu in trup si se arata oamenilor atunci cand Dumnezeu doreste aceasta; intocmai si Maica Domnului, Fecioara Maria dupa ce a murit, Fiul ei, Hristos Domnul Dumnezeu nostru a luat si trupul ei si a inviat-o iar acum ea este vie alaturi de Hristos Iisus si se arata oamenilor (in anumite ocazii) spre slava lui Dumnezeu.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Cu permisiunea dumeavoastra as dori sa abordam un alt subiect sensibil, anume raiul si iadul, care sunt vesnice. Evident vom folosi argumente scripturistice.
"încă și trupul meu va sălășlui întru nădejde. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. " Psalmul 15,9-10. Este evident vorba de profetia mesianica despre moartea lui Iisus Hristos Domnul Dumnezeul nostru. Astfel, cand a murit pe cruce Hristos, sufletul Sau indumnezeit s-a pogorat in iad exact atunci in acel moment, iar trupul acestuia a ramas pe cruce si apoi a fost pus in mormant unde "s-a salasluit in nadejdea ca nu va vedea stricaciunea" adica descompunera fireasca a oricarui trup omenesc in pamantul din care a fost luat, intrucat trupul este indumnezeit. Mai este vorba bineinteles de nadejdea invierii din morti, evident cu trup si suflet. Ca sufletul omului are constiinta de sine, ratiune (independenta de trup), adica cand merge in rai sau in iad, o arata foarte clar urmatoarele pasaje din sfanta scriptura: "Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu știu; fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer. Și-l știu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe. Că a fost răpit în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască. " II corinteni 12,2-4 "Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui." Luca 16,22-23. "Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai" Luca 23,43 " Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare" I Petru 3,18-19. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Apostolul Pavel nu se referă la experiența lui imediat morții, ci la un eveniment petrecut în urmă cu 14 ani, așa cum spune pasajul. "Argumentul" acestui pasaj ați putea să-l omiteți (la fel ca și cel al parabolei), că vă bagă doar în încurcături doctrinare. Dacă admiteți că "sufletul omului are conștiință de sine, rațiune (independentă de trup)" în condițiile în care persoana respectivă nu este moartă, ajungeți foarte ușor la teoria reîncarnării, la avatarurile sufletului, la dedublări ale personalității, paradoxuri temporale și alte S.F.-uri... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Repet, am citat acel pasaj din Sfanta Scriputra in context pentru a arata ca Sfantul Pavel accepta posibilitatea ca el sa fii fost rapit in rai fara trup... doar cu sufletul (rational si constient). Este foarte clar. Va rog sa priviti toate pasajele ca un tot unitar si nu separat. Nu putem lua din Sfanta Scriptura doar ce ne place noua, ci trebuie sa acceptam totul, deci nu putem omite nici parabola cu saracul Lazar si bogatul nemilostiv si nici mesajul lui Hristos pe cruce adrsat talharului care se pocaieste... intrucat din ele reiese fara echivoc ca sufletul omului traieste in Hristos dupa moarte: "Si sufletul meu in EL viaza" Psalmul 21,35 Last edited by Eugen7; 07.07.2010 at 11:20:50. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Prin 1773 a aparut zvonul ca ar exista copii dupa Cartea lui Enoch iar acest zvon a fost suficient pt ca exploratorul scotian :) James Bruce sa renunte la un scotch intr-un pub intr-o zi ploioasa si sa o tuleasca in Etiopia in cautarea lor. Ca orice scotian perseverent :) nu s-a lasat pina nu a gasit ceva>a aflat ca biserica din Etiopia pastra nu unul ci trei exemplare ale cartii in discutie.Drept urmare le-a adus in Anglia unde,in 1821,dr.Richard Laurence,profesor la Oxford de ebriaca,a realizat prima traducere.Din pacate atat pt inimosul Bruce cat si pentru meticulosul Laurence, nici unul nu a observat ceva:conform cu Geneza(dpdv cronologic)Enoch a trait cu cateva sute de ani inaintea aparitiei primul fragment cunoscut din cartea atribuita lui asa ca sansele ca Enoch insusi sa fi scris cartea sunt 50-50% :) (in cazul fericit).
Last edited by Scotianul; 07.07.2010 at 11:33:31. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Sufletul care păcătuiește va muri." (Iezechiel 18,20 - versiunea ortodoxă!) Iată deci pe ce nou "argument" fragil se sprijină teoria dvs... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca ar fi fost de la oameni invatatura crestin ortodoxa ar fi disparut de mult... "Și acum zic vouă: Feriți-vă de oamenii aceștia și lăsați-i, căci dacă această hotărâre sau lucrul acesta este de la oameni, se va nimici;Iar dacă este de la Dumnezeu, nu veți putea să-i nimiciți, ca nu cumva să vă aflați și luptători împotriva lui Dumnezeu. " Faptele Apoltolilor 5,38-39 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
"încă și trupul meu va sălășlui întru nădejde. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. " Psalmul 15,9-10. Este evident vorba de profetia mesianica despre moartea lui Iisus Hristos Domnul Dumnezeul nostru. Astfel, cand a murit pe cruce Hristos, sufletul Sau indumnezeit s-a pogorat in iad exact atunci in acel moment, iar trupul acestuia a ramas pe cruce si apoi a fost pus in mormant unde "s-a salasluit in nadejdea ca nu va vedea stricaciunea" adica descompunera fireasca a oricarui trup omenesc in pamantul din care a fost luat, intrucat trupul Domnului este indumnezeit. Mai este vorba bineinteles de nadejdea invierii din morti, evident cu trup si suflet. " Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, ... omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare" I Petru 3,18-19. Doresc sa multumesc reprezentatilor culteror neoprotestante pentru indarjirea cu care stau impotriva invataturii crestin ortodoxe. "dacă au păzit cuvântul Meu, și pe al vostru îl vor păzi. " Ioan 15,20 Last edited by Eugen7; 07.07.2010 at 14:07:11. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
E clar ca nu e clar. Bineinteles ca nu e vorba de experienta de dupa moarte, iar apostolul in mod precaut se exprima in modul in care stim ca a facut-o, ca sa nu puna pe altii in incurcatura, spune clar "nu stiu"
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 20:51:45 |
| BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 22:07:28 |
| Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 22:35:34 |
| Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 23:03:42 |
|
|