Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.07.2010, 17:32:53
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
In primul rand ca eu nu interpretez cuvintele Scripturii la modul propriu, iar in al doilea rand te-as ruga sa raspunzi la intrebarile pe care ti le-am adresat. Nu abate te rog discutia spre alte versete, pentru ca as vrea sa stiu parerea ta personala referitoare la versetul de la care am inceput.
Versetele acestea au același subiect: să bem din Iisus pentru a ne bucura de viață. Ambele nu se interpretează la modul propriu, ci în simbol. Cum tot în simbol interpretăm alte cuvinte ale Mântuitorului: că El este Calea, că El este Ușa, că El este Poarta Oilor, etc. Ți-ai imaginat vreodată că (Doamne iartă-Mă!) Iisus e din lemn ori din pietre și praf?
  #2  
Vechi 08.07.2010, 17:34:51
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Versetele acestea au același subiect: să bem din Iisus pentru a ne bucura de viață. Ambele nu se interpretează la modul propriu, ci în simbol. Cum tot în simbol interpretăm alte cuvinte ale Mântuitorului: că El este Calea, că El este Ușa, că El este Poarta Oilor, etc. Ți-ai imaginat vreodată că (Doamne iartă-Mă!) Iisus e din lemn ori din pietre și praf?
Atunci te rog spune-mi efectiv cum Il bei pe Iisus, cum bei sangele Domnului. Spune efectiv ce faci in momentul impartasirii cu sangele Domnului.
  #3  
Vechi 08.07.2010, 18:09:39
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Atunci te rog spune-mi efectiv cum Il bei pe Iisus, cum bei sangele Domnului. Spune efectiv ce faci in momentul impartasirii cu sangele Domnului.
Facem o rugăciune de consacrare, rugăciune pentru ca Domnul să binecuvânteze pâinea și vinul, actul propriuzis al Cinei Domnului, cântare, etc. Nu există diferențe mari față de slujba împărtășaniei ortodoxe.
  #4  
Vechi 08.07.2010, 18:42:24
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Facem o rugăciune de consacrare, rugăciune pentru ca Domnul să binecuvânteze pâinea și vinul, actul propriuzis al Cinei Domnului, cântare, etc. Nu există diferențe mari față de slujba împărtășaniei ortodoxe.
Cum sa nu existe diferente mari? Ba sunt extrem de mari, si hotaratoare. Diferenta este deplina si completa, adica intre slujba ortodoxa a sfintei liturghii si scena voastra sectara este o diferenta ca de la cer la pamant. Nu iti permit sa asociezi sfanta liturghie a Bisericii lui Hristos cu ritualurile voastre sectare; intre ele exista diferente capitale.

Ritualul vostru sectar lipsit de valoare reala sacramentala comite niste greseli fundamentale. Sangele Domnului este sfant; cine se impartaseste cu el, are, daca este vrednic, impartasire de sfintenie pentru ca insusi sangele Domnului este sfant. Ori daca vinul cu care va impartasiti voi nu este sangele Domnului, ceea ce de fapt nici nu este si noi stim de ce (caci gura pacatosului adevar graieste), atunci inseamna ca voi sectarii nu va impartasiti efectiv nici de viata Lui, de sfintenia Lui, de sfintenia dumnezeiasca a Trupului si Sangelui Domnului Hristos. Faptul ca vinul cu care te impartasesti este doar un simbol, dupa spusele voastre, iar in cazul sectarilor lucrurile chiar asa si stau adica vinul pe care il beti voi este efectiv vin si nimic mai mult decat atat, pe cand credinciosii ortodocsi se impartasesc cu Trupul si Sangele Domnului, deci acest fapt duce implicit la faptul ca vinul pe care il beti si painea pe care o luati nu sunt sfinte, pentru ca ele nu sunt Trupul si Sangele Domnului. Nefiind sfinte painea si vinul pe care le luati nu va impartasesc in nici un chip cu viata lui Hristos. Ori conform sfintei evanghelii cine mananca trupul Domnului si bea sangele Lui se impartaseste de viata vesnica. Si tocmai aici este eroarea fundamentala si anume ca painea si vinul sectarilor, doar niste simboluri fiind, ele raman la stadiul de lucruri naturale, ale lumii, ori este evident ca painea si vinul ca lucruri naturale nu au si nu pot avea sfintenie, pentru ca sfintenie are numai Dumnezeu prin natura si sfintii prin impartasire. Ramanand la stadiul de lucruri naturale, ele nu sunt sfinte, nu au viata Lui si atunci evident ca nici nu au ce sa impartaseasca.

Ori este evident ca painea si vinul care nu sunt sfinte, care nu sunt trupul si sangele Domnului, nici nu pot impartasi viata vesnica. Ori toate astea duc foarte clar ca voi nu aveti impartasire cu trupul si sangele Domnului, cu viata Lui si implicit contraziceti Sfanta Scriptura.

Last edited by kesarion_breb; 08.07.2010 at 18:44:17. Motiv: corectura
  #5  
Vechi 08.07.2010, 19:04:27
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

tricesimusquintus, daca invatatura adventista cu privire la viata de dupa moarte si inviere are acoperire scripturistica si nu este o fabula inventata cum explici urmatoarele versete?

Facerea 37:35 După aceea s-au adunat toți feciorii lui și toate fetele lui și au venit să-l mângâie; dar el nu voia să se mângâie, ci zicea: "Plângând, mă voi pogorî în locuința morților la fiul meu!" Și-l plângea astfel tatăl său.

7. Descoperi-vei tu care este firea lui Dumnezeu? Urca-vei tu până la desăvârșirea Celui Atotputernic?
8. Ea este mai înaltă decât cerurile. Și ce vei face tu? Ea este mai adâncă decât împărăția morții. Cum vei pătrunde-o tu? Iov 11

9. Șeolul (iadul) se mișcă în adâncurile sale, ca să iasă întru întâmpinarea ta. Pentru tine el deșteaptă umbrele, pe toți stăpânitorii pământului; el ridică de pe jilțurile lor pe toți împărații pământului. Isaia 14

13. Nu cruța pe feciorul tău de pedeapsă; chiar dacă îl lovești cu varga, nu moare.
14. Tu îl bați cu toiagul, dar scapi sufletul lui din împărăția morții. Pilde 23

2. Dacă se vor strecura în locuința morților, de acolo mâna Mea îi va apuca, și de se vor sui în cer, îi voi da jos de acolo; Amos 9:2
19. Precum seceta și arșița sorb apele zăpezilor topite, tot astfel soarbe locuința morților pe păcătoși. Iov 24

12. Să-i înghițim de vii ca locuința morților, și întregi, ca pe cei ce se coboară în mormânt. Pilde 1

14. Din stăpânirea locuinței morților îi voi izbăvi și de moarte îi voi mântui. Unde este, moarte, biruința ta? Unde-ți sunt chinurile tale? Mila stă ascunsă departe de ochii Mei!... Osea 13

14. De aceea și iadul și-a mărit de două ori lăcomia lui, căscat-a gura sa peste măsură; acolo se vor coborî mărirea Sionului și gloatele sale, chiotele de veselie... Isaia 5

11. "Cere un semn de la Domnul Dumnezeul tău, în adâncurile iadului sau în înălțimile cele de sus". Isaia 7

15. Și acum, tu te pogori în iad, în cele mai de jos ale adâncului! Isaia 14

24. Înțeleptul merge pe cărarea vieții ce duce în sus, ca să ocolească drumul iadului care merge în jos. Pilde 15

17. Să se întoarcă păcătoșii în iad; toate neamurile care uită pe Dumnezeu. Psalmi 9

10. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. Psalmi 15

15. Și-i vor stăpâni pe ei cei drepți și ajutorul ce-l nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad.

16. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. Psalmi 48

16. Să vină moartea peste ei și să se coboare în iad de vii, Psalmi 54

47. Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? Psalmi 88

David: De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Psalmi 138:8

Solomon: Iadul și adâncul sunt cunoscute Domnului, cu atât mai vârtos inimile fiilor oamenilor. Pilde 15:11
Iadul și adâncul nu se pot sătura, tot așa și inima omului e de nesăturat. Pilde 27:20
Locuința morților, pântecele sterp, pământul care nu e sătul de apă și focul care nu zice niciodată: "Destul!" Pilde 30:16
Și omul nu știe că acolo sunt numai umbre, iar cei pe care îi poftește nebunia se află de mult în adâncurile șeolului (locuința morților). Pilde 9:18

NT :Fapte 2:27,31 Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune.Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.

8. Pentru aceea zice: "Suindu-Se la înălțime, a robit robime și a dat daruri oamenilor".
9. Iar aceea că "S-a suit" - ce înseamnă decât că S-a pogorât în părțile cele mai de jos ale pământului? Efeseni 4

18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 1Petru 3

1Petru 4:
5. Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții.
6. Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul.

9. Și când a deschis pecetea a cincea, am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o.
10. Și strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ? Apocalipsa 6

19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube,
21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui.
22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat.
23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui.
24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești.
26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin.
29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. Luca 16

Solomon : Mai de preț este un nume bun decât untdelemnul cel binemirositor și ziua morții decât ziua nașterii. Eccl7:1

Pavel : Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig.Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; Filipeni 1:21,23.

Uite le-am pus din nou, poate te vei incumeta de data asta sa incerci sa le explici daca tot nu ai facut-o pana acum.. Sau nu cumva invatatura voastra nu are nici o legatura cu biblia?
  #6  
Vechi 08.07.2010, 20:19:41
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
tricesimusquintus, daca invatatura adventista cu privire la viata de dupa moarte si inviere are acoperire scripturistica si nu este o fabula inventata cum explici urmatoarele versete?

Facerea 37:35 După aceea s-au adunat toți feciorii lui și toate fetele lui și au venit să-l mângâie; dar el nu voia să se mângâie, ci zicea: "Plângând, mă voi pogorî în locuința morților la fiul meu!" Și-l plângea astfel tatăl său.

7. Descoperi-vei tu care este firea lui Dumnezeu? Urca-vei tu până la desăvârșirea Celui Atotputernic?
8. Ea este mai înaltă decât cerurile. Și ce vei face tu? Ea este mai adâncă decât împărăția morții. Cum vei pătrunde-o tu? Iov 11

9. Șeolul (iadul) se mișcă în adâncurile sale, ca să iasă întru întâmpinarea ta. Pentru tine el deșteaptă umbrele, pe toți stăpânitorii pământului; el ridică de pe jilțurile lor pe toți împărații pământului. Isaia 14

13. Nu cruța pe feciorul tău de pedeapsă; chiar dacă îl lovești cu varga, nu moare.
14. Tu îl bați cu toiagul, dar scapi sufletul lui din împărăția morții. Pilde 23

2. Dacă se vor strecura în locuința morților, de acolo mâna Mea îi va apuca, și de se vor sui în cer, îi voi da jos de acolo; Amos 9:2
19. Precum seceta și arșița sorb apele zăpezilor topite, tot astfel soarbe locuința morților pe păcătoși. Iov 24

12. Să-i înghițim de vii ca locuința morților, și întregi, ca pe cei ce se coboară în mormânt. Pilde 1

14. Din stăpânirea locuinței morților îi voi izbăvi și de moarte îi voi mântui. Unde este, moarte, biruința ta? Unde-ți sunt chinurile tale? Mila stă ascunsă departe de ochii Mei!... Osea 13

14. De aceea și iadul și-a mărit de două ori lăcomia lui, căscat-a gura sa peste măsură; acolo se vor coborî mărirea Sionului și gloatele sale, chiotele de veselie... Isaia 5

11. "Cere un semn de la Domnul Dumnezeul tău, în adâncurile iadului sau în înălțimile cele de sus". Isaia 7

15. Și acum, tu te pogori în iad, în cele mai de jos ale adâncului! Isaia 14

24. Înțeleptul merge pe cărarea vieții ce duce în sus, ca să ocolească drumul iadului care merge în jos. Pilde 15

17. Să se întoarcă păcătoșii în iad; toate neamurile care uită pe Dumnezeu. Psalmi 9

10. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. Psalmi 15

15. Și-i vor stăpâni pe ei cei drepți și ajutorul ce-l nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad.

16. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. Psalmi 48

16. Să vină moartea peste ei și să se coboare în iad de vii, Psalmi 54

47. Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? Psalmi 88

David: De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Psalmi 138:8

Solomon: Iadul și adâncul sunt cunoscute Domnului, cu atât mai vârtos inimile fiilor oamenilor. Pilde 15:11
Iadul și adâncul nu se pot sătura, tot așa și inima omului e de nesăturat. Pilde 27:20
Locuința morților, pântecele sterp, pământul care nu e sătul de apă și focul care nu zice niciodată: "Destul!" Pilde 30:16
Și omul nu știe că acolo sunt numai umbre, iar cei pe care îi poftește nebunia se află de mult în adâncurile șeolului (locuința morților). Pilde 9:18

NT :Fapte 2:27,31 Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune.Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.

8. Pentru aceea zice: "Suindu-Se la înălțime, a robit robime și a dat daruri oamenilor".
9. Iar aceea că "S-a suit" - ce înseamnă decât că S-a pogorât în părțile cele mai de jos ale pământului? Efeseni 4

18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 1Petru 3

1Petru 4:
5. Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții.
6. Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul.

9. Și când a deschis pecetea a cincea, am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o.
10. Și strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ? Apocalipsa 6

19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube,
21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui.
22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat.
23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui.
24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești.
26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin.
29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. Luca 16

Solomon : Mai de preț este un nume bun decât untdelemnul cel binemirositor și ziua morții decât ziua nașterii. Eccl7:1

Pavel : Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig.Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; Filipeni 1:21,23.

Uite le-am pus din nou, poate te vei incumeta de data asta sa incerci sa le explici daca tot nu ai facut-o pana acum.. Sau nu cumva invatatura voastra nu are nici o legatura cu biblia?
Sincer dupa atatea demonstratii impotriva sectarilor, ma mir ca unii, care inca mai pot intelege ceva din demonstratiile crestinilor ortodocsi, ma mir deci cum mai pot ramane in cadrul unor asemenea secte. Cand vezi ca invatatura iti este invalidata cu argumente imbatabile, ce oare te mai poate tine intr-o asemenea secta deraiata de la calea Adevarului?!
  #7  
Vechi 09.07.2010, 08:34:30
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Cum sa nu existe diferente mari? Ba sunt extrem de mari, si hotaratoare. Diferenta este deplina si completa, adica intre slujba ortodoxa a sfintei liturghii si scena voastra sectara este o diferenta ca de la cer la pamant. Nu iti permit sa asociezi sfanta liturghie a Bisericii lui Hristos cu ritualurile voastre sectare; intre ele exista diferente capitale.
Îmi pare rău că reacția dvs. de tip emoțional vă face să inversați lucrurile, uitând pentru moment că neoprotestanții nu au ritualuri, acestea găsindu-se sub acoperișul ortodoxiei
  #8  
Vechi 09.07.2010, 09:54:10
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Îmi pare rău că reacția dvs. de tip emoțional vă face să inversați lucrurile, uitând pentru moment că neoprotestanții nu au ritualuri, acestea găsindu-se sub acoperișul ortodoxiei
Cum sa nu existe diferente mari? Ba sunt extrem de mari, si hotaratoare. Diferenta este deplina si completa, adica intre slujba ortodoxa a sfintei liturghii si scena voastra sectara este o diferenta ca de la cer la pamant. Nu iti permit sa asociezi sfanta liturghie a Bisericii lui Hristos cu ritualurile voastre sectare; intre ele exista diferente capitale.

Ritualul vostru sectar lipsit de valoare reala sacramentala comite niste greseli fundamentale. Sangele Domnului este sfant; cine se impartaseste cu el, are, daca este vrednic, impartasire de sfintenie pentru ca insusi sangele Domnului este sfant. Ori daca vinul cu care va impartasiti voi nu este sangele Domnului, ceea ce de fapt nici nu este si noi stim de ce (caci gura pacatosului adevar graieste), atunci inseamna ca voi sectarii nu va impartasiti efectiv nici de viata Lui, de sfintenia Lui, de sfintenia dumnezeiasca a Trupului si Sangelui Domnului Hristos. Faptul ca vinul cu care te impartasesti este doar un simbol, dupa spusele voastre, iar in cazul sectarilor lucrurile chiar asa si stau adica vinul pe care il beti voi este efectiv vin si nimic mai mult decat atat, pe cand credinciosii ortodocsi se impartasesc cu Trupul si Sangele Domnului, deci acest fapt duce implicit la faptul ca vinul pe care il beti si painea pe care o luati nu sunt sfinte, pentru ca ele nu sunt Trupul si Sangele Domnului. Nefiind sfinte painea si vinul pe care le luati nu va impartasesc in nici un chip cu viata lui Hristos. Ori conform sfintei evanghelii cine mananca trupul Domnului si bea sangele Lui se impartaseste de viata vesnica. Si tocmai aici este eroarea fundamentala si anume ca painea si vinul sectarilor, doar niste simboluri fiind, ele raman la stadiul de lucruri naturale, ale lumii, ori este evident ca painea si vinul ca lucruri naturale nu au si nu pot avea sfintenie, pentru ca sfintenie are numai Dumnezeu prin natura si sfintii prin impartasire. Ramanand la stadiul de lucruri naturale, ele nu sunt sfinte, nu au viata Lui si atunci evident ca nici nu au ce sa impartaseasca.

Ori este evident ca painea si vinul care nu sunt sfinte, care nu sunt trupul si sangele Domnului, nici nu pot impartasi viata vesnica. Ori toate astea duc foarte clar ca voi nu aveti impartasire cu trupul si sangele Domnului, cu viata Lui si implicit contraziceti Sfanta Scriptura.
  #9  
Vechi 09.07.2010, 11:01:19
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Question

Nu stiu daca aici era locul potrivit(am zis sa nu deschid un alt topic in mod inutil) sa pun o intrebare dar daca tot se discuta pe diferite aspecte>am zis sa profit si sa-mi clarific si eu o nelamurire. Tot cautand prin diferite linkuri/carti,etc am vazut scris asa(cred ca se refera la ortodocsi): ,,Luna lui octombrie in 23 de zile: pomenirea Sfantului Apostol Iacov, fratele Domnului dupa trup." La final se spunea asa:,,Traditia Bisericii ne spune ca Sfantul Apostol Iacov a patimit moarte de mucenic, fiind aruncat de pe aripa templului din Ierusalim si ucis cu pietre, pentru credinta lui in Hristos, la anul 62, rugandu-se ca si Domnul, pentru ucigasii sai, ca nu stiu ce fac." Linkul unde am gasit informatia este acesta http://www.ortodoxism.ro/proloagele/...age23Oct.shtml
O sintagma mi-a atras atentia:,,aripa templului din Ierusalim".Intrebare scurta si la obiect:conform traditiei ortodoxe aceea locatie este una si aceiasi cu cea din Matei 4:5(Ispitirea Mantuitorului de catre diavol)?,,Atunci diavolul L-a dus în Sfânta Cetate și L-a pus pe aripa templului".Si mai clar>conform traditiei ortodoxe>Iacov a fost ucis exact in acelasi loc in care incercase si davolul sa-l ispiteasca pe Mantuitor sau este vorba de o alta locatie?

Multumesc anticipat pt clarificari.

Update:conform celor gasite in acest link http://www.ziarullumina.ro/articole;...te-moarta.html se spune asa: ,, „Rugămu-ne ție, dreptule, ca în ziua aceasta de praznic, în care s-a adunat de pretutindeni mulțime de popor, să faci o învățătură către toți, întorcându-i pe ei de la credința în Iisus, prin care s-au înșelat mulți, numindu-L pe Dânsul Fiul lui Dumnezeu, și să-i înveți pe ei să nu se rătăcească, căci noi toți te cinstim pe tine și cu tot poporul te ascultăm și mărturisim pentru tine cum că tu iubești adevărul și nu cauți în față; deci, să sfătuiești pe popor, ca să nu se înșele cu Iisus Cel răstignit. Rugămu-ne ție, ridică-te pe aripa cea înaltă a templului, ca toți să te poată vedea și auzi, căci precum vezi este multă lume, adunată din toate părțile“ (Viețile Sfinților pe Octombrie, p. 291)

Primul element>aripa cea inalta a templului.Apoi,in acelasi articol se spune: ,,În fața acestui vicleșug vădit, Sfântul Apostol Iacov nu a rostit nimic, ci s-a urcat pe aripa dreaptă a templului."

Deci ar fi vorba de aripa ceea inalta din dreapta templului.In Matei insa nu sunt multe detalii de ordin arhitectonic dar s-ar deduce ca diavolul l-a dus pe aripa ceea inalta la fel cum l-a dus :,, Diavolul L-a mai dus pe un munte foarte înalt și I-a arătat toate împărățiile lumii și slava lor"(Matei 4:8).Am mers pe logica unei continuitati in masurile folosite pt ca nu am detalii in acest sens.Din Matei rezulta ca ar fi o singura aripa(pozitionata in dreapta).Din ce am mai gasit ar fi vorba de>aripa templului era in colțul de sud-est(ar corespunde si cu pozitionarea din ,,dreapta").Mai este insa o ipoteza:aripa dreapta sa nu fie ,,dreapta"din punct de vedere al directiei ci ,,dreapta"ca forma.Era una singura(asa ar rezulta din Matei)inalta si era dreapta(evident vizibila).Altfel s-a fi spus ,,În fața acestui vicleșug vădit, Sfântul Apostol Iacov nu a rostit nimic, ci s-a urcat pe aripa (din)dreapta a templului" si nu ,,În fața acestui vicleșug vădit, Sfântul Apostol Iacov nu a rostit nimic, ci s-a urcat pe aripa dreaptă a templului"

Deci cred ca este vorba de o singura aripa a Templului,dreapta ca forma,inalta iar sintagma ,,aripa" s-ar explica asa din ce am verificat: ,,templului”(gr.tou hierou):este vorba de intregul complex arhitectural din jurul sanctuarului. ,,Sfanta cetate”: Ierusalim. ,,Aripa”: are aici dpdv arhitectonic sensul de ,,parapet”.Inclin sa cred ca in ambele situatii este vorba de aceiasi locatie.Daca stie cineva detalii mai multe mi-ar fi de mare folos.O sa mai caut si eu detalii de arhitectura a templului.Va multumesc anticipat.

Last edited by Scotianul; 09.07.2010 at 11:35:31.
  #10  
Vechi 09.07.2010, 11:50:13
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Înțeleg că ați rămas fără cuvinte și sunteți nevoit să repetați aceeași postare iar și iar. Tristă soarta ultimului decheneu dacă în ciuda atâtor aptitudini nu reușește să discearnă simbolul din real...

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Ori este evident ca painea si vinul care nu sunt sfinte, care nu sunt trupul si sangele Domnului, nici nu pot impartasi viata vesnica.
Pâinea și vinul sunt sfințite doar prin binecuvântarea Domnului invocată cu prilejul împărtășirii. Însă ele nu sunt trupul și sângele Domnului decât în simbol, de aceea semnele simbolice vizibile trebuie să exprime cât mai perfect realitatea invizibilă reprezentată de ele. Acest ritual al împărtășaniei nu conferă harul prin el însuși, ci el asistă lucrarea harului care este experimentat și primit de participant prin credință. Tot prin credință înțelegem și că Iisus nu este din lemn, cu canaturi și clanță; ci că El este Ușa simbolică (Ioan 10,9) doar prin care intrând noi avem asigurarea vieții veșnice.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 19:51:45
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" Decebal Biserica Ortodoxa Romana 4 10.09.2012 21:07:28
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? mihailt Generalitati 14 02.11.2010 21:35:34
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 22:03:42