![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar as vrea sa stiu despre ce lepadare este vorba, care ar fi dus la un privilegiu, Maria. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Singura lepadare pe care o stiu, este a Sf. Apostol Petru, pe care frica l-a facut sa se lepede de trei ori pana cand a cantat cocosul. Dar aceasta lepadare nu are nimic cu privilegiul - care privilegiu? - al barbatului. Daca citim Facerea 3, acolo vedem ce spune Dumnezeu: barbatul sa-si castige paina cu osteneala, iar femeia sa fie stapanita de barbat. De atunci putine s-au schimbat... (poate cu exceptia jocurilor de noroc, care dau unora ocazia sa se imbogateasca, lipsindu-i astfel de sudoarea cu care isi castiga painea). Nu vad ce schimbare a produs lepadarea Sf. Apostol Petru. Oare ce schimbare in bine poate aduce indepartarea de Dumnezeu? Nici una. ... dealtfel, Adam nu a plecat din Rai, ci a fost gonit. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ceilalti barbati s-au lepadat de Domnul, parasindu-l, fara sa o exprime in cuvinte dar femeile, nu femeile au fost mereu langa Domnul si sunt in biserici... barbatii, mai rar! (aceasta era tema topicului)
__________________
catolica |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sunt vesnic surprinsa de raspunsurile, care nu spun nimic, desi cuvinte se folosesc destule... Diplomatia asta pe mine ma ucide, caci ocoleste adevarul.
E cineva care cunoaste atatia barbati, incat poate generaliza motivul absentei barbatilor din biserici?!? Eu la ortodocsi am vazut venind tot satul, cu barbati, femei si copii. Intr-adevar sunt mai multe femei batrane, dar este stiut, ca unele sunt vaduve, asa cum si unii barbati sunt vaduvi. Drumurile ma poarta prin diverse locuri din Romania si peste tot am vazut biserici pline, cu femei si barbati. La catolici nu vin barbatii la biserica? De ce? Puteti afirma ca toti s-au lepadat de Domnul? Cel putin aici pe forum sunt la fel de multe femei catolice, cati barbati catolici. Si apoi sa nu Il judecam pe Dumnezeu, ca pe unii ii asteapta sa vina la credinta pana in ceasul al 12-lea... barbati si femei. Prin cele de mai sus nu infirm existenta apostaziei care din pacate este in crestere, in special in vest. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cistig la jocurile de noroc?:))) asta-i cea mai buna gluma Vezi ca si Iuda vinzindu-l, s-a lepadat de Hristos, insa si-a pierdut mintile si s-a spinzurat |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca la fel de interesant ar fi sa discutam despre mersul la biserica din perspectiva tineri/mai putin tineri. Mie cel putin mi s-a intamplat de destule ori sa fiu cea mai tanara din biserica, in afara de copiii adusi de bunici sau parinti. Poate nu chiar acum, dar da cand aveam 16-17-18 ani. De ce atat de putini tineri merg regulat (in fiecare duminica) la Sf. Biserica?
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ceea ce observ eu, în bisericile de rit latin din Ro, este o mai slabă reprezentare a generației de mijloc. Tinerii, ca și vârstnicii, sunt bine reprezentați. Dar prototipul de enoriaș care vine mai rar la biserică este: bărbat între 40-50 de ani.
În bisericile de rit răsăritean din Ro, tinerii sunt foarte puțini, fiindcă se duc în bisericile de rit apusean. Sau au trecut la ortodocși, sau nu se mai duc la nici o biserică. Ăsta, din câte am înțeles, e un fenomen specific Bucureștiului, în leagănul ardelenesc nu este așa. La agapele frățești la care merg, și unde mă simt un junior, subiectul principal de conversație este viața ardeleneasă interbelică. Cei ca mine, nevând nici cea mai mică legătură nici cu Ardealul, nici cu viața interbelică, probabil că nu rezonează și reacționează cu picioarele, mergând la slujbă la frații latini. Ar mai fi o cauză: trebuie să mergem la liturghie nu numai duminica, ci și în cele 10 (?) zile de poruncă ce nu cad duminica. Slujbele greco-catolice încep la orele 10 sau 11, exact când lumea e la serviciu (sau la școală ori facultate). Un vechi canon răsăritean, rămas neabrogat, interzice două liturghii în aceeași zi la aceeași biserică. Deci, ca să îți îndeplinești obligația pentru zile feriale non-duminicale, singura posibilitate este să mergi în bisericile de rit latin, unde au loc liturghii de după-amiază și de seară. Un memoriu adresat Sf Sinod, prin care se cerea abrogarea acelui canon făcut în vremea când oamenii își făceau programul ei înșiși, a rămas, deocamdată, fără răspuns. Sau, se poate menține canonul, dar muta liturghia de la 10 dimineața la 6 după amiaza, nimic nu interzice. Să sperăm că, în timp, acest aspect se va rezolva. Un alt lucru care îi ține pe mulți tineri departe de bisericile răsăritene este recentul curent hiper-bizantinist. Reintroducerea unor cântări specific bizantine, în manieră cântată pe nas, psalmodiată și înalt repetitivă este o idee foarte discutabilă, cu bune și rele. Din punct de vedere strict pastoral, cele rele îmi par a prevala. Sunt muzici făcute în vremuri în care viața avea alt ritm decât cel de azi, în care oamenii, mai ales cei tineri cu nerăbdarea vârstei, nu se pot regăsi. Însă, cauza cea mai importantă a scăderii procentului de practicanți este relaxarea omileticii, fenomen care probabil că e și mai evident în vest decât la noi. Timp de secole, lucrurile erau foarte limpezi: ca și catolic, aveai obligațiile A, B și C, "C" fiind participarea la viața de credință, ceea ce presupune minimum liturghia în zile feriale, postul, o spovadă și o cuminecare pe an. Nu era mult, dar nici puțin și, respectând condițiile A, B și C, puteai fi sigur că te vei mântui. Acuma, mai rar aud despre obligații ecleziale la predică. Ceea ce aud este că ar fi foarte frumos să dăruiesc unor copii săraci ciorăpei, că atunci înseamnă că Îl încalț pe Cristos. Să Îl ascult pe Cristos duminica și să stau la masă cu El nu mai aud că ar fi necesar.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 12.08.2010 at 21:33:09. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am auzit o singura omilie despre Sf. Euharistie, sau despre Sacramentul Reconcilierii. In ceea ce priveste participarea tinerilor la Liturghi duminicala, pot sa spun ca la biserica mea intra destul de multi, ba chiar si cu copilasi mai mici sau mai mari. Sunt destule cazuri in care parintii trebuie sa intre sau sa iasa sau sa se plimbe prin navele laterale pt. a-si potoli din plans copii de 1 sau 2 ani. Sunt si grupe de tineri, cu varii activitati, iar muzica de duminica o asigura tot tinerii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Marturisirea credintei | antoniap | Biserica Ortodoxa Romana | 72 | 27.12.2013 19:30:21 |
Libertatea credintei | Daniel_7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 14.09.2011 09:28:24 |
Inceputul credintei... | Man Teo | Generalitati | 143 | 10.09.2011 09:52:42 |
Nevoia credintei | Kronos | Generalitati | 16 | 26.06.2011 17:17:25 |
Universul Credintei TVR | C-tin | Biserica Ortodoxa Romana | 2 | 27.03.2008 23:56:48 |
|