![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stiu ce zici, asa este, acesta este si motivul pentru care eu rar intru pe forumuri si scriu. Si aici m-am intrebat de o suta de ori , daca are vreun rost sa ma implic. Eu intotdeauna am spus ce am gandit, si intotdeauna a deranjat pe cineva , desi eu nu am vrut asta. Dar acum am raspuns la intrebarea mea: daca are rost implicarea. Stii care e? Da, are rost, pentru ca acum vorbesc cu tine. Daca un singur om intelege ce spun inseamna ca implicarea mea a avut rost. Mai am multe de invatat. Pe masura ce invat descopar ca stiu putin si ca mai am multe de descoperit. Mai am doar 5 minute timp acum. Dar dupa masa, sau maine dimineata am sa raspund si la intrebarea ta in legatura cu botezul. Am sa iti arat cum vad eu lucrurile, cum le inteleg eu. Si nu uita ca toate cate le citesti aici sunt pareri ale unor oameni ca tine, care au capacitatea mai mare sau mai mica de intelegere. Ortodoxia este cea mai profunda dintre toate. Daca ai sa citesti si despre celelalte religii ai sa poti face comparatia. Cel putin asa o vad eu. Multitudinea de secte care se invart in jurul crestinismului, sunt ca niste copii, mai proaste decat originalul. Originalul este desavarsit. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ms pt raspuns, astept sa-mi scrii cum vezi tu botezul dar ma intereseaza mult de tot sa faci referire la citatul acestui Sfant Parinte. Ma intereseaza mult cum crezi tu ca vedea EL botezul de s-a exprimat in acel mod. Daca ai si alte texte de ale lui, mai clare despre botez, cand o sa ai timp trimite-mi. multumesc, Violeta
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
In loc de multumire
De cate ori in casa ti-am venit, De cate ori cu zambet m-ai primit, Am auzit cuvintele divine: Strain am fost si m-ai primit la tine ! De cate ori la masa ta m-ai pus, Cu noi a stat si Mirele Iisus, Si El cu glasul bland a cuvantat: Flamand am fost si tu m-ai ospatat ! De cate ori vreo haina mi-ai cusut, Surioara, mie iarasi mi-a parut, C-aud cum zice-al nostru Imparat: Eu gol am fost si tu m-ai imbracat ! Si cand in boala mea ma ingrijesti, Cu mila si cu drag cand ma-ncalzesti, Aud acelasi glas printre suspine: Bolnav am fost si ai venit la Mine ! De aceea zelul tau e sfant si bun Surioara mea, si adevar iti spun: De cate ori cu dragoste-mi slujesti Pe dulcele Iisus Il odihnesti ! Zorica Latcu - Maica Teodosia
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Draga Rodica50, poeziile sunt foarte frumoase si imi da mult de meditat. Nu ar fi mai bine sa le postezi undeva unde sa le gasim pe toate la un loc? sunt f.f.f bune pt sufletele noastre, multumim. Violeta
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc, Violeta, erau cu dedicatie pentru toti cititorii!
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Rodica, ce zici de ideea mea? As vrea sa mai citesc din poezii si nu imi mai amintesc pe unde le-am vazut....
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Violeta, un copil nu leapada viata pacatoasa, el abia s-a nascut si nu are pacate facute de el ca sa le lepede. Din aceste cuvinte ``care au lepadat viata pacatoasa`` se intelege clar ca facea referire la cei care intra in calugarie. citeste aici predica Parintelui Cleopa la calugaria parintilor Damaschin si Vitalie http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou7.htm Crede-ma ca parintele Cleopa a fost un duhovnic exceptional. Sora mea l-a cunoscut, a stat de vorba cu el. Acum hai sa facem o incursiune in istorie si sa vedem. Dupa cum stim , incontestabil, istoria si traditia unui popor iti spune multe despre acel popor. Fara traditie si istorie poporul nu exista. Tu te-ai nascut in casa tatalui tau. Si fara voie anumite lucruri sunt facute de tine pentru ca asa ai invatat de la mama si tata ta. Iar mama si tata ta au invatat la randul lor de la parintii lor. Astea sunt traditiile. Sunt cele mai vii mosteniri, pentru ca sunt transmise de la o generatie la alta, multe raman neschimbate de veacuri si diferentiaza un popor de altul. Traiesti in Japonia. Imposibil sa nu fi vazut traditii japoneze, care ii face atat de diferiti de noi. Ai vazut cultura lor, mentalitatea lor, si toate au radacini adanci in traditie. Nu poti contesta istoria si traditia unui popor pentru ca prin asta exista personalitatea acelui popor. Asa este si in crestinism. Crestinismul dainuieste de 2010 ani de la Hristos incoace. Istoria dar si traditia ne spune multe despre crestinism. Amintesteti de lectiile de istorie unde obligatoriu aveai capitol referitor la traditii si obiceiuri. Primul prunc botezat, atestat in istorie, a fost in anul 200 dupa Hristos deci acum 1810 ani. Arheologia a descoperit , asa numitele Marturii de botez. Cruciulite diferite cu un snurulet care erau legate la manuta copiilor. Deci exista dovezi ca botezul pruncilor era facut imediat dupa Hristos. daca primul prunc botezat atestat istoric a fost in anul 200 asta nu inseamna ca fix in anul 200 a aparut obiceiul botezului la prunci. Cu siguranta ca asta sa intamplat cu ceva timp inainte imediat dupa Hristos. Acum sa vedem de ce oamenii inca de la Hristos acum 2000 ani au decis sa boteze pruncii. Daca probabil ai citit despre mai multe religii atunci ai vazut ca toate pecetluiesc apartenenta prin botez. Ba mai mult aceasta practica s-a extins si la grupuri de alta factura (francmasoneria de exemplu). Deci necesitatea botezului este recunoscuta de toata lumea. Dar sa vedem in crestinism ce inseamna. Omul cand se naste in trup, poarta in el doua pacate: pacatul stramosesc pe care unii il contesta si pacatul trupesc al parintilor sai. Sa vedem primul: pacatul stramosesc: este pacatul savarsit de Adam si Eva prin neascultare de Dumnezeu si gustarea din fructul oprit. Oricat l-ar contesta unii el exista in Biblie, si este un pacat. Pacat care i-a costat mult pe proto-parintii nostrii Adam si Eva. Al doilea pacat este cel al parintilor care au zamislit acel prunc. Caci zice psalmistul: intru faradelegi m-a zamislit si in pacate m-a facut maica mea. Deci cele doua pacate exista clar in trupul celui nou nascut. Este bine sa lasam copilul sa creasca cu cele doua pacate nesterse prin Botez? Daca se intampla ceva brusc cu copilul si moare , se mantuie el daca are aceste doua pacate? Oare el nu are dreptul la mantuire? Acestea au fost intrebarile pe care oamenii si le-au pus atunci cand au decis sa boteze copiii de prunci. Nu are nici o legatura cu invatarea credintei, asta o va face mai tarziu: va invata, va intelege, si va practica. Dar botezul este altceva: este stergerea celor doua pacate si intrarea in viata a copilului, crestin, curat si fara de pacat. Din aceasta cauza omenirea s-a grabit sa isi boteze pruncii, sa ii stie crestinati si intrati in viata fara de pacat. pentru ca le vrea binele si ii vrea ocrotiti. Apoi el incepe sa pacatuiasca incet incet. Nu are nici 6 luni cand apare notiunea de negatie, care este tot neascultare, la inceput de parinte. Tu ii dai cu lingurita mancare si el intoarce capul si nu vrea. La un an stie sa minta. Ai facut asta copile? si el spune nuuu. inconstient dar deja incepe sa pacatuiasca. Tu stii de la mama ta , de la bunica ta, de la cunostiinte si prieteni, din propria experienta ca laptele este bun copilului mic pentru a creste in primele luni de viata. Nu ii dai lapte ca nu stii daca el e constient ca e bun? astepti sa creasca sa constientizeze el ca laptele e bun? Contesti ce a invatat mama ta, bunica ta, oamenii dinaintea ta cand au spus laptele e bun? Asa si cu botezul. Oare sa contestam noi tot ce au invatat inaintasii nostrii? oare daca am face asa omenirea ar mai fi evoluat? Eu Violeta, am facut o analiza a botezului, am stat sa pun in balanta argumentele pro si contra botezarii pruncilor si am ajuns la concluzia ca nu mi-as lasa copiii nebotezati pana la varsta adulta pentru nimic in lume oricat de mult ar spune unul sau altul din nu stiu ce secta ca nu e bine. Nu pot sa dau la o parte experienta omenirii de 2000 de ani si sa iau de buna ce zice un om sau altul acum in ultima suta de ani. Nu stiu daca ai vazut cazul de la Maternitatea Giulesti de ieri. Acei copilasi , din vina omului, (si spun asta pentru ca am auzit ieri o replica a unei cunostiinte de a mele: ``asa a vrut Dumnezeu``, nu exista, din vina omului) deci din vina omului sufera. 4 au murit si 7 sunt in stare grava. Ce se intampla cu copilasii morti daca nu au fost botezati? se mantuie ei daca au murit cu cele doua pacate nesterse prin botez? Stii cine poarta pacatul mortii lor? Fals cand spunem asa a vrut Dumnezeu. NU. Cel care a facut greseala la maternitate, la reteaua electrica, la faptul ca nu a fost nimeni in salon cand a izbugnit incendiul, etc acela va raspunde in fata lui Dumnezeu. Si cu siguranta ca Dumnezeu stie cine. Deci dupa tine,pe cei 7 copilasi care se zbat sa traiasca acum, ar trebui sa ii boteze? sau nu? sa ii lasam cu cele doua pacate in ei? sa creasca pacatosi din start? Tu ce zici? Cum simti tu ca trebuie facut? Sfanta Scriptura a fost scrisa in vremurile acelea. Iarasi sa nu uitam contextul. Crestinismul era la inceput, normal ca se adresau in special adultilor, dar nu spune nicaieri ca e interzis botezarea pruncilor. Ba din contra in unele locuri specifica a fost botezat cutare si toata casa lui. Toata casa lui, se subantelege cine. Oare sa credem ca in casa lor nu erau copiii? Daca nu spune nimic, intelegem prin toata casa lui , toate sufletele de orice varsta ar fi ele. Existau atunci multe case fara copii? Sa nu uitam ca pe vremea aceea nu existau mijloacele contraceptive de astazi, atunci nu faceau copii doar cei cu probleme medicale. In rest in toate casele existau copii. Eu zic sa nu ne mai lasam amagatiti de interpretari voit gresite de unii sau altii ci sa analizam corect si impartial adevarul. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te rog, daca ai timp cauta "DUBII!!! botezul in Catehismul Crestin Ortodox", e intrebarea mea despre botez. Vei gasi clar acolo care sunt intrebarile mele despre aces subiect si care sunt textele biblice care m-au condus la aceasta idee ca botezul nu se practica la nou nascuti. O sa revin pe site imediat ce voi avea posibilitatea. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am sa caut ceea ce mi-ai zis si am sa revin cu ceea ce eu inteleg. Dar dupa mine, cele doua pacate , avute la nastere, ar trebui sterse prin botez atunci cand pruncul se naste, nu vad rostul de a tine copilul nebotezat, necrestinat, pana la varsta adulta, cand oricum se va boteza. Se stie ca un pacat atrage dupa sine altul. te nasti in pacat, cresti in pacat si mai adaugi si tu alte pacate de-a lungul vietii pana reusesti tu sa intelegi ceva ce e clar si de netagaduit. oare ce se va intampla cu sufletul acela? dar daca moare subit printr-un concurs de imprejurari? ce se intampla cu sufletul lui pacatos? Pacatos prin nastere, pacatos prin fapte? nefiind botezat? se va mantui el? Nu spune in Biblie sa fim pregatiti in orice ceas? Cum e pregatit copilul meu daca nu e botezat? si ce piatra grea de moara atarna de gatul meu, parintele, stiind ca eu de buna voie nu l-am botezat? Te-ai pus vreodata in sufletul unui om caruia i-a murit copilul? ce se intampla daca nu e botezat copilul ce moare? ce are pe suflet parintele stiind ca copilul lui nu se va mantui? ca doar zice in Biblie ca fara botez nu exista mantuire. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
minunat | Anna | Alte Religii | 14 | 07.11.2017 18:59:48 |
toti sfintii | florin112 | Sfinti Parinti (Patrologie) | 8 | 10.01.2013 18:47:12 |
Fără dragoste, viața nu are sens! - Un text minunat | laurastifter | Generalitati | 7 | 27.07.2011 22:09:55 |
Viața copilului pusă pe cântar: site-ul care lasă cititorii să voteze pentru o viață | colaps | Generalitati | 24 | 23.11.2010 22:27:05 |
COPIL SALVAT MINUNAT DE UN CALUGAR | Iustin44 | Intamplari adevarate | 5 | 13.04.2008 23:13:31 |
|