![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#101
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#102
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
SFANTA BISERICA ORTODOXA PRIN SFINTELE SLUJBE II POT AJUTA.UN OM CE APUCA PE CALEA CEA DREAPTA ADICA ORTODOXIA (BOTEZ, SPOVEDANIE, IMPARTASIRE, FAPTA BUNA, ASCULTARE ETC) VA SCOTE SUTE SI MII DE SUFLETE DIN FUNDUL IADULUI[/quote] Nu mai dați speranțe false celor căzuți în păcat. Singura Persoană ce poate produce pocăința și "scoaterea din Iad" este Dumnezeu! Omul trebuie să accepte pocăința în viața aceasta, nu în cea viitoare. |
#103
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimusquintus,
Eu nu pornesc de la nici o premisa (aceea că Scriptura cere botezul infantil). Nu am scris asa ceva. Aratati-mi unde am scris. Daca "deduceti" ca asta ar fi premisa mea, va inselati. Nu am aparat nici o cauza pierduta (cu premise false), am intrat pe forum sa va pun o simpla intrebare, intrucit am vazut ca avansati pareri personala, neargumentate cu citate din Sf. Scriptura. Nu stiu ca cauza "pierduta" ati dedus ca apar. Pentru a treia oara va intreb: aveti vreun citat din Scriptura care sa va intareasca teza ""Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați"? DA sau NU. Exemplul cu tilharul e o analogie, nu un citat. Tilharul nu e prunc. Dvs ati spus ca PRUNCII care mor nebotezati intra in rai. Cam de cite ori trebuie sa va rog sa imi faceti favoarea sa citati acel citat care va sprijina opinia asta? Daca aveti citatul, spuneti-l, daca nu, recunoasteti deschis. E asa de greu sa intelegeti ce doresc de la Dvs? Cer prea mult, un citat din Sfinta Scriptura, care sa se refere la pruncii care mor nebotezati si care intra in Rai? |
#104
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Serios? Cine te-a [dez]informat și pe matale? Deranjați, speriați? Hai să fim serioși! |
#105
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Am impresia că mă interpretați greșit. Am căutat postarea mea de la pagina 3, nu am găsit-o. Sunteți bun să mi-o indicați pentru a putea discuta pe concret? |
#106
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#107
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimusquintus,
1. iata pagina cu teza Dvs: "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați" http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=10384&page=4 Este pagina 4, nu 3. Imi cer scuze pentru eroare. Este postarea de la ora 12.17. 2. Ati spus ca aveti citatul care sa intareasca pe care ati avansat-o. Aratati-l. Sper sa se refere explicit la PRUNCI. Analogiile si comparatiile au limitele lor (cum are analogia cu tilharul, din care ati dedus ca si pruncii pot intra in rai nebotezati). 3. Felul in care insist nu da de gol nimic, pur si simplu vreau sa cunosc citatul care se refera explicit la prunci, ca sa stiu daca teza avansata de dvs (cum ca pruncii care mor nebotezati intra in Rai) este din Scriptura, sau este doar simpla dumnoavoasra parare personala, intemeiata pe analogia cu tilharul. Nu aveti a va cere scuze cu nimic, orice as crede eu nu are relevanta, important este cum va intemeiati interpretarile facind apel doar la Scriptura. In cazul de fata, vad ca intirziati sa livrati citatul acela care se refera explicit la pruncii care mor nebotezati si intra in rai. Deocamdata ati livrat doar exemplul cu tilharul si ati postulat ca el se aplica si pruncilor. Eu vroiam un citat explicit din Scriptura referitor la puncii nebotezati care merg in rai, nu o deductie a DVS, bazata pe o analogie. |
#108
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceasta nu acționează reatroactiv, e vorba de neamurile din viitor. Și oricum făgăduința aceea nu se referă la "scoaterea din Iad". |
#109
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Era vorba de încredere și neîncredere în Dumnezeu. Condiția mântuirii nu este doar botezul, ci credința și botezul. Dacă credința nu poate fi exercitată la ce să solicite pruncul botezul (de fapt nici nu-l solicită). Citat:
Btw, Scriptura nu vorbește nici măcar de cei botezați că ar merge în rai imediat după moarte. E o chestiune mai complexă ce nu poate fi rezolvată prin citate "explicite", ori răspunsuri de genul DA/NU. |
#110
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimusquintus, rezum.
1. Ati avansat teza ca "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Teza Dvs era simpla: trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul. 2. Am cerut un citat din Scriptura care sa se refere explicit la prunci si care sa va sprijine teza. Nu m-a multumit analogia cu tilharul, pentru ca era ilegitima si incorecta logic. Dvs nu ati afirmat ca "Dumnezeu mintuieste TILHARII si fara a fi botezati", ci ca "Dumnezeu mintuieste PRUNCII si fara a fi botezati". A furniza un exemplu (tilharul mintuit fara botez) cu scopul de a-l aplica altui caz (pruncul mort fara botez) era o frauda, iar nu un argument. Nu ati explicat de ce e legitima folosirea exemplului cu tilharul mort nebotezat si in cazul pruncului mort nebotezat si de ce putem deduce ca, la fel cu tilharul mort nebotezat si intrat in Rai, si pruncii morti nebotezati intra in Rai. 3. Mi-ati raspuns insa ca NU aveti un citat explicit referitor la pruncii care mor nebotezati. Citat:
4. Insa ca sa va mascati precaritatea parerii personala, iarasi contraatacati fara rost : Citat:
Concluzie: 1. Ati avansat o parere personala despre un starea pruncilor crestinilor care mor nebotezati. 2. Ati avansat pararea asta personala fara a spune explicit EU CRED CA Dumnezeu mintuieste pruncii care mor nebotezati. 3. Ati spus insa ca "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim [NOI, nota mea] neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!". 4. Nu aveti dreptul de a cere altora sa creada ce credeti DVS (cum ca pruncii care mor netotezati merg in Rai), mai ales cind NU aveti citate explicite care sa va confirme parerea. 5. Aveti dreptul sa credeti ce vreti despre pruncii care mor netotezati, insa NU AVETI DREPTUL SA LIVRATI PROPRIA PARARE CA SI CIND AR FI SFINTA SCRIPTURA. 6. Pentru a va masca propria parare personala si lipsa de citate, avansati teza: "E o chestiune mai complexă ce nu poate fi rezolvată prin citate "explicite", ori răspunsuri de genul DA/NU". 7. Deci recunoasteti ca unele opinii in materie de credinta nu pot fi rezolvate prin citate explicite, intrucit Scriptura nu le ofera. 8. Nu va spun ce se deduce din teza 7, ca e clar. PS Invatati, totusi, sa fiti onest si sa nu violentati Scriptura, punind-o sa va sprijine teze personale subiectiviste. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|