Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.08.2010, 16:38:52
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Tricesimusquintus,

Nu am ce continua.
Constat că totuși insistați

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Mi-ati demonstrat ca desi invocati mereu Scriptura, avansati pareri personale pentru care nu aveti citate explicite din Scriptura. Ba mai mult, aveti indrazneala sa le avansati ca adevaruri de credinta "trebuie sa avem incredere...".
Și insistați pe ceea ce n-am spus, eludând ceea ce este mai important: p r i n c i p i u l.
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Pentru mine e clar.
Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ...

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Incercati sa vindeti drept adevaruri ale Scripturii ceea ce sunt doar teze personal
Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Insa ambele analogii au limitele lor. Sunt analogii, nu citate explicite. Faptul ca analogia are limitele ei e demonstrat de exemplul tilharului, care a intrat in rai fara sa fie botezat. Deci se poate deduce cu aceeasi necesitate ca si analogia cu cei care s-au botezat, ca adulti, in vremea Mintuitorului, are limita ei, si ca nu poate fi aplicata ca atare pruncilor, dupa cum si cerinta botezului nu s-a aplicat ca atare tilharului. Daca o analogie si-a dovedit macar o data limitarea si s-a gasit un caz care o infirma, inseamna ca aplicarea analogiei ca principiu demonstrativ in alte cazuri nu are forta necesitatii (cei de pe vremea Mintuitorului s-au botezat ca adulti, deci si copii trebuie sa devina adulti inainte de a se boteza, cum credeti Dvs).
Încerc să vă înțeleg și punctul dvs. de vedere (care e tot o opinie personală), însă analogia aceasta funcționează totuși pe o direcție: Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire. În cazul pruncilor ce mor la fel botezul nu e posibil, acesta presupunând credință, pocăință și dorință (cele trei principii enunțate explicit cu privire la botez).

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Insa Dvs sustineti ca Scriptura chiar interzice botezarea pruncilor. Asta nu mai aveti dreptul sa o sustineti.
Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
sustineti ca botezul pruncilor este interzis (ceea ce Scriptura nu spune explicit, dar Dvs sustineti).
Rămâne de demonstrat dacă am susținut așa ceva.



Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Dupa ce ati avansat o teza personala nesprijinta pe Scriptura, v-ati pierdut orice urma de credibilitate in problemele legate de botezul copiilor.
Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta. Uitați un lucru: indiferent dacă eu am dreptate sau nu, Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16).
Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit!

Last edited by tricesimusquintus; 18.08.2010 at 16:43:16.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.08.2010, 16:49:46
mirabela mirabela is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Locație: germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 487
Implicit

"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Constat că totuși insistați

Și insistați pe ceea ce n-am spus, eludând ceea ce este mai important: p r i n c i p i u l.
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului.

Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ...


Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Încerc să vă înțeleg și punctul dvs. de vedere (care e tot o opinie personală), însă analogia aceasta funcționează totuși pe o direcție: Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire. În cazul pruncilor ce mor la fel botezul nu e posibil, acesta presupunând credință, pocăință și dorință (cele trei principii enunțate explicit cu privire la botez).

Rămâne de demonstrat dacă am susținut așa ceva.



Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta. Uitați un lucru: indiferent dacă eu am dreptate sau nu, Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16).
Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.08.2010, 16:52:14
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirabela Vezi mesajul
"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)
Așa este, ai dreptate.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.08.2010, 17:25:53
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Mergand pe taramul logicii, de ce adultii au nevoie iar copiii nu au nevoie de botez? Botezul este pecetea crestinismului. Copiii nu au nevoie de ea? Sau sunt copiii mai prejos decat adultii in asa fel incat nu se pot invrednici de aceasta pecete? In cadrul ortodoxiei, daca stii randuiala, nasul marturiseste in numele copilului, lepadarile de satana si unirea cu Hristos.

Din umila mea experienta, nici fratii nostri intru Hristos din alte denominatiuni, nu respecta acel solla scriptura, ba chiar au pastori si carti care sa ii invete cum sa interpreteze. Ca daca ii lasau pastorii de izbeliste mai apareau ceva secte:))
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

Last edited by Rodica50; 18.08.2010 at 17:31:04.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.08.2010, 17:47:11
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
Mergand pe taramul logicii, de ce adultii au nevoie iar copiii nu au nevoie de botez? Botezul este pecetea crestinismului. Copiii nu au nevoie de ea? Sau sunt copiii mai prejos decat adultii in asa fel incat nu se pot invrednici de aceasta pecete?
Și copiii au nevoie de botez, nu sunt mai prejos. E vorba desigur de copiii care doresc să fie botezați, cred, și se pocăiesc. Lucru imposibil pentru un copil de câteva zile. În ciuda opiniei generale, la neoprotestanți se botează și copii, nu numai adulți. Copii de 12-13-15 ani, însă la dorința lor expresă, nu a părinților.

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
In cadrul ortodoxiei, daca stii randuiala, nasul marturiseste in numele copilului, lepadarile de satana si unirea cu Hristos.
Rânduiala aceasta este biblică? Ai vreun text explicit (accept chiar texte implicite) cu privire la delegarea nașilor? Nici măcar termenul de naș nu apare în Scriptură!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.08.2010, 18:20:58
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Rânduiala aceasta este biblică? Ai vreun text explicit (accept chiar texte implicite) cu privire la delegarea nașilor? Nici măcar termenul de naș nu apare în Scriptură!
Nu fi sofist de mina a 7-a: exista o droaie de pasaje in Scriptura in care un om marturiseste credinta lui personala, si Mintuitorul opereaza o minune pe o ruda sau un apropiat al celui care marturiseste credinta in El. Nu trebuie sa apara cuvintul de "nas" ca cel care marturiseste credinta in locul unei rude sa fie echivalentul nasului.

Exemplu: "Apoi i-a zis sutașului: Du-te, și după cum ai crezut, fie ție! Și s-a făcut sănătos sluga lui în ceasul acela (Matei 8, 7-13).

Sau: "Se sfințește bărbatul necredincios prin femeia credincioasă (I Corinteni 7, 14).

Sunt multe alte pasaje, dau doar astea doua.

Din iconomia divina, harul opereaza asupra oamenilor si prin credinta celor apropiati, draga Tricesimusquintus! Nu e nevoie intotdeauna si fara exceptie de credinta personala a individului, cum crezi tu. Tu nu crezi ca credinta unora poate furniza harului ocazia de a lucra asupra altora, desi Scriptura asta arata. Te-ai inchis intr-o intelegere pur subiectivista si mentalista a conceptului de credinta, centrata exclusiv si fara derogare pe individul vazut ca atom social singur in fata Domnului, neasteptind nimic de la rugaciunile celorlalti, intrucit fiecare e cu credinta lui.

Protestantismul plateste aici pretul datorat izvorului din care a aparut: individualismul si egocentrismul celor care au decis ca interpreteaza ei Scriptura mai bine decit altii.

Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 18:24:05.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.08.2010, 18:47:50
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

In privința botezului destinat exclusiv adulților pe care il practică grupările neoprotestante. Aceste secte (adventiste, baptiste, penticostale etc) care au apărut ca o ramură a anabaptismului se folosesc de următoarele versete (complet scoase din context) ca să susțină că botezul copiilor nu are valabilitate:
Fapte 16.31 “Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta.”
1 Petru 3.21 “Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos”
Marcu 16.16 “Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.”
Raționamentul lor este următorul:
Un copil sau un handicapat psihic grav, nu poate mărturisi credința în Domnul IIsus, ca atare nu poate fi botezat.

Să vedem ce spune Biblia:
Marcu 5. 22 “Și a venit unul din mai-marii sinagogilor, anume Iair, și văzându-L pe Iisus, a căzut la picioarele Lui, 23. Și L-a rugat mult, zicând: Fiica mea este pe moarte, ci, venind, pune mâinile tale peste ea, ca să scape și să trăiască…
36. Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. Crede numai.”
Asadar, Hristos nu o intreabă nimic pe fetiță, ci îl îndeamnă pe tatăl ei “crede numai” și o tămăduiește pe fetiță prin mijlocirea tatălui:
41. “Și apucând pe copilă de mână, i-a grăit: Talita kumi, care se tâlcuiește: Fiică, ție zic, scoală-te!”

Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul:
Marcu 16.4 “4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus credința lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îți sunt păcatele tale!”
Marcu 23.9. 17 ".Și I-a răspuns Lui unul din mulțime: Învățătorule, am adus la Tine pe fiul meu, care are duh mut.
Iar Iisus i-a zis: De poți crede, toate sunt cu putință celui ce crede.
24.Și îndată strigând tatăl copilului, a zis cu lacrimi: Cred, Doamne! Ajută necredinței mele. 25.Iar Iisus, văzând că mulțimea dă năvală, a certat duhul cel necurat, zicându-i: Duh mut și surd, Eu îți poruncesc: Ieși din el și să nu mai intri în el!"

L-a indemnat Hristos pe copilul posedat ? Evident că nu. Ci doar pe tatăl lui l-a indemnat să creadă!!
11. Și după aceea, S-a dus într-o cetate numită Nain și cu El împreună mergeau ucenicii Lui și multă mulțime. 12. Iar când S-a apropiat de poarta cetății, iată scoteau un mort, singurul copil al mamei sale, și ea era văduvă, și mulțime mare din cetate era cu ea. 13. Și, văzând-o Domnul, I s-a făcut milă de ea și i-a zis: Nu plânge! 14. Și apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit. Și a zis: Tinere, ție îți zic, scoală-te. 15. Și s-a ridicat mortul și a început să vorbească, și l-a dat mamei lui.
L-a întrebat ceva Hristos pe copil înainte de a-l vindeca? Nicidecum!
Ci doar mijlocirea mamei copilului a fost de ajuns. Nu stie părintele de ce anume are nevoie copilul său?
Asadar creștinii pot să mijlocească unul pentru altul in fața Domnului la fel ca in exemplele de mai sus, la fel cum o face nașul la botez pentru copilul mic.
Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.”
Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.”
In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii.
Unde scrie in cele două versete de mai sus că au fost excluși copiii de la botez? Nicăieri.
Să luăm ca exemplu și practica circumciziei din Vechiul Testament. Dumnezeu îi spune lui Avraam:
Fac. 17.10 „Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur...13 Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău”

Prin legământul pe care l-a făcut Avraam cu Dumnezeu toți urmașii săi duhovnicesti, oameni liberi sau robi adică milioane de evrei urmau să fie circumciși, inclusiv Iisus. I-a întrebat cineva vreodată dacă doresc lucrul acesta atunci când erau prunci? Evident că nu. Părinții și înaintașii lor au mijlociot pentru ei, din generație în generație.

Asta spune Biblia despre mijlocirea inaintea lui Dumnezeu si despre botez. Restul sunt abureli neoprotestante ale unor secte apărute recent.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.08.2010, 19:04:35
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Nu fi sofist de mina a 7-a: exista o droaie de pasaje in Scriptura in care un om marturiseste credinta lui personala, si Mintuitorul opereaza o minune pe o ruda sau un apropiat al celui care marturiseste credinta in El. Nu trebuie sa apara cuvintul de "nas" ca cel care marturiseste credinta in locul unei rude sa fie echivalentul nasului.

Exemplu: "Apoi i-a zis sutașului: Du-te, și după cum ai crezut, fie ție! Și s-a făcut sănătos sluga lui în ceasul acela (Matei 8, 7-13).

Sau: "Se sfințește bărbatul necredincios prin femeia credincioasă (I Corinteni 7, 14).

Sunt multe alte pasaje, dau doar astea doua.
Exemplele acestea și următoarele se referă cumva la botez? Nu? Mulțumesc frumos

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Din iconomia divina, harul opereaza asupra oamenilor si prin credinta celor apropiati, draga Tricesimusquintus! Nu e nevoie intotdeauna si fara exceptie de credinta personala a individului, cum crezi tu. Tu nu crezi ca credinta unora poate furniza harului ocazia de a lucra asupra altora, desi Scriptura asta arata. Te-ai inchis intr-o intelegere pur subiectivista si mentalista a conceptului de credinta, centrata exclusiv si fara derogare pe individul vazut ca atom social singur in fata Domnului, neasteptind nimic de la rugaciunile celorlalti, intrucit fiecare e cu credinta lui.

Protestantismul plateste aici pretul datorat izvorului din care a aparut: individualismul si egocentrismul celor care au decis ca interpreteaza ei Scriptura mai bine decit altii.
Dacă dumitale îți convine ideea de mântuire prin procură să fi sănătos! Mie nu-mi convine să fiu reprezentat în Rai prin nașul meu!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.08.2010, 17:10:07
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Tricesimusquintus,

1. Principiul pe care il afirmati DVS este asta: "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi". Insa tot Dvs ati adus exemplul tilharului. Tilharul nu era botezat si totusi s-a mintuit. Deci principiul suporta macar o exceptie. Prin urmare nu e principiu general, sau nu se aplica asa cum il aplicati Dvs (fara botezul facut dupa marturisirea credintei, nu te mintuiesti).

2. Nu discutati cu mine cazul Giulesti, puteti scrie Patriarhiei si parintilor copiilor o scrisoare, argumentind cu ajutorul Scripturii ca pruncii care mor nebotezati sunt in rai. Mentionati insa ca nu exista citate explicite in Scriptura care sa sustina asta.

3. "Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări și încă cu atâta insistență din partea mea..."

Ca sa se vada explicit ca nu aveti citate din Scriptura pentru unele pareri personale. Daca exista macar o situatie in care avansati o parere personala fara citate din Scriptura, se deduce ca puteti face asta la fiecare rind pe care il scrieti.

4. "Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Nu ati fost. La inistentele mele ati recunoscut ca nu aveti citate explicite pentru parerea personala despre copii nebotezati care merg in Rai. De la un protestant, e rar sa auzi: "Scriptura nu spune asta explicit, insa eu cred totusi ca teza mea e corecta". E un fel de derogare de la principiul "Sola Scriptura", rara avis pe un forum, si va felicit ca ati avut curajul sa o recunoasteti.

5. " Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire".

Speculatii fara fundament. Trebuie sa va tineti strict de litera Scripturii.


6. "Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta".

Nu eu va discreditez: "Caci din cuvintele tale vei fi scos fara vina, si din cuvintele tale vei fi osindit” (Mat. 12:36-37).

7. "Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:
"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi".

Asa este. Aveti grija sa nu mintiti cind spuneti ca pruncii nebotezati intra in Rai. Asupra acestui lucru Scriptura pastreaza tacerea. Inca nu ati ajuns la asemenea inaltime sa completati Scriptura in locurile unde ea tace.

Sanatate si ratiune nepervertita va doresc!

PS Ramine sa argumentati de ce cerintele care sunt valabile adultilor (sa creada intii si sa se boteze) sunt valabile si copiilor.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.08.2010, 17:39:50
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Tricesimusquintus,

1. Principiul pe care il afirmati DVS este asta: "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi". Insa tot Dvs ati adus exemplul tilharului. Tilharul nu era botezat si totusi s-a mintuit. Deci principiul suporta macar o exceptie. Prin urmare nu e principiu general, sau nu se aplica asa cum il aplicati Dvs (fara botezul facut dupa marturisirea credintei, nu te mintuiesti).
Excepția confirmă... principiul. Tâlharul nu s-a putut boteza, deși a crezut și [probabil] ar fi dorit să fie botezat. În cazul botezului infantil, principiul credinței, dorinței și pocăinței are sute de milioane de excepții ceea ce e anormal.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
2. Nu discutati cu mine cazul Giulesti, puteti scrie Patriarhiei si parintilor copiilor o scrisoare, argumentind cu ajutorul Scripturii ca pruncii care mor nebotezati sunt in rai. Mentionati insa ca nu exista citate explicite in Scriptura care sa sustina asta.
"Cazul Giulești" nu este acesta, ci (a ieșit hidos la iveală cu această ocazie) faptul că chipurile pruncii nevinovați ajung în Iad!

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
3. Ca sa se vada explicit ca nu aveti citate din Scriptura pentru unele pareri personale. Daca exista macar o situatie in care avansati o parere personala fara citate din Scriptura, se deduce ca puteti face asta la fiecare rind pe care il scrieti.
Deducția vă aparține în totalitate. Nu am spus că n-aș avea citate, doar că nu le-am prezentat, oricum erau fără nici un rost pentru dvs.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
La inistentele mele ati recunoscut ca nu aveti citate explicite pentru parerea personala despre copii nebotezati care merg in Rai. De la un protestant, e rar sa auzi: "Scriptura nu spune asta explicit, insa eu cred totusi ca teza mea e corecta". E un fel de derogare de la principiul "Sola Scriptura", rara avis pe un forum, si va felicit ca ati avut curajul sa o recunoasteti.
Multe din dogmele Bisericii dvs. sunt implicite, nu explicite în Biblie, și cu toate acestea le acceptați. Puteți prezenta de pildă un text explicit (nu implicit) cu privire la Trinitate?

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
5. " Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire".

Speculatii fara fundament. Trebuie sa va tineti strict de litera Scripturii.
Litera Scripturii spune că tâlharul a fost mântuit și nu a fost botezat (murind înaintea lui Hristos). Iată că botezul pruncilor "ca să nu moară nebotezați" e fără fundament.


Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Aveti grija sa nu mintiti cind spuneti ca pruncii nebotezati intra in Rai. Asupra acestui lucru Scriptura pastreaza tacerea. Inca nu ati ajuns la asemenea inaltime sa completati Scriptura in locurile unde ea tace.

Sanatate si ratiune nepervertita va doresc!
Aveți grijă cum îmi folosiți quote-le, mai ales cu privire la acuzația de minciună. Sănătate și citare nepervertită vă doresc!

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
PS Ramine sa argumentati de ce cerintele care sunt valabile adultilor (sa creada intii si sa se boteze) sunt valabile si copiilor.
Sunt valabile și copiilor, nu sunt valabile copiilor de câteva zile, deoarece ei nici nu cred, nici nu doresc botezul, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează (sunt botezați de alții printr-o procură inexistentă).
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34