![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||||
|
||||||
![]()
Constat că totuși insistați
Citat:
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului. Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ... Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16). Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit! Last edited by tricesimusquintus; 18.08.2010 at 16:43:16. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Așa este, ai dreptate.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mergand pe taramul logicii, de ce adultii au nevoie iar copiii nu au nevoie de botez? Botezul este pecetea crestinismului. Copiii nu au nevoie de ea? Sau sunt copiii mai prejos decat adultii in asa fel incat nu se pot invrednici de aceasta pecete? In cadrul ortodoxiei, daca stii randuiala, nasul marturiseste in numele copilului, lepadarile de satana si unirea cu Hristos.
Din umila mea experienta, nici fratii nostri intru Hristos din alte denominatiuni, nu respecta acel solla scriptura, ba chiar au pastori si carti care sa ii invete cum sa interpreteze. Ca daca ii lasau pastorii de izbeliste mai apareau ceva secte:))
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) Last edited by Rodica50; 18.08.2010 at 17:31:04. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rânduiala aceasta este biblică? Ai vreun text explicit (accept chiar texte implicite) cu privire la delegarea nașilor? Nici măcar termenul de naș nu apare în Scriptură! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exemplu: "Apoi i-a zis sutașului: Du-te, și după cum ai crezut, fie ție! Și s-a făcut sănătos sluga lui în ceasul acela (Matei 8, 7-13). Sau: "Se sfințește bărbatul necredincios prin femeia credincioasă (I Corinteni 7, 14). Sunt multe alte pasaje, dau doar astea doua. Din iconomia divina, harul opereaza asupra oamenilor si prin credinta celor apropiati, draga Tricesimusquintus! Nu e nevoie intotdeauna si fara exceptie de credinta personala a individului, cum crezi tu. Tu nu crezi ca credinta unora poate furniza harului ocazia de a lucra asupra altora, desi Scriptura asta arata. Te-ai inchis intr-o intelegere pur subiectivista si mentalista a conceptului de credinta, centrata exclusiv si fara derogare pe individul vazut ca atom social singur in fata Domnului, neasteptind nimic de la rugaciunile celorlalti, intrucit fiecare e cu credinta lui. Protestantismul plateste aici pretul datorat izvorului din care a aparut: individualismul si egocentrismul celor care au decis ca interpreteaza ei Scriptura mai bine decit altii. Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 18:24:05. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
In privința botezului destinat exclusiv adulților pe care il practică grupările neoprotestante. Aceste secte (adventiste, baptiste, penticostale etc) care au apărut ca o ramură a anabaptismului se folosesc de următoarele versete (complet scoase din context) ca să susțină că botezul copiilor nu are valabilitate:
Fapte 16.31 “Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta.” 1 Petru 3.21 “Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos” Marcu 16.16 “Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.” Raționamentul lor este următorul: Un copil sau un handicapat psihic grav, nu poate mărturisi credința în Domnul IIsus, ca atare nu poate fi botezat. Să vedem ce spune Biblia: Marcu 5. 22 “Și a venit unul din mai-marii sinagogilor, anume Iair, și văzându-L pe Iisus, a căzut la picioarele Lui, 23. Și L-a rugat mult, zicând: Fiica mea este pe moarte, ci, venind, pune mâinile tale peste ea, ca să scape și să trăiască… 36. Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. Crede numai.” Asadar, Hristos nu o intreabă nimic pe fetiță, ci îl îndeamnă pe tatăl ei “crede numai” și o tămăduiește pe fetiță prin mijlocirea tatălui: 41. “Și apucând pe copilă de mână, i-a grăit: Talita kumi, care se tâlcuiește: Fiică, ție zic, scoală-te!” Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul: Marcu 16.4 “4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus credința lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îți sunt păcatele tale!” Marcu 23.9. 17 ".Și I-a răspuns Lui unul din mulțime: Învățătorule, am adus la Tine pe fiul meu, care are duh mut. Iar Iisus i-a zis: De poți crede, toate sunt cu putință celui ce crede. 24.Și îndată strigând tatăl copilului, a zis cu lacrimi: Cred, Doamne! Ajută necredinței mele. 25.Iar Iisus, văzând că mulțimea dă năvală, a certat duhul cel necurat, zicându-i: Duh mut și surd, Eu îți poruncesc: Ieși din el și să nu mai intri în el!" L-a indemnat Hristos pe copilul posedat ? Evident că nu. Ci doar pe tatăl lui l-a indemnat să creadă!! 11. Și după aceea, S-a dus într-o cetate numită Nain și cu El împreună mergeau ucenicii Lui și multă mulțime. 12. Iar când S-a apropiat de poarta cetății, iată scoteau un mort, singurul copil al mamei sale, și ea era văduvă, și mulțime mare din cetate era cu ea. 13. Și, văzând-o Domnul, I s-a făcut milă de ea și i-a zis: Nu plânge! 14. Și apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit. Și a zis: Tinere, ție îți zic, scoală-te. 15. Și s-a ridicat mortul și a început să vorbească, și l-a dat mamei lui. L-a întrebat ceva Hristos pe copil înainte de a-l vindeca? Nicidecum! Ci doar mijlocirea mamei copilului a fost de ajuns. Nu stie părintele de ce anume are nevoie copilul său? Asadar creștinii pot să mijlocească unul pentru altul in fața Domnului la fel ca in exemplele de mai sus, la fel cum o face nașul la botez pentru copilul mic. Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.” Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.” In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii. Unde scrie in cele două versete de mai sus că au fost excluși copiii de la botez? Nicăieri. Să luăm ca exemplu și practica circumciziei din Vechiul Testament. Dumnezeu îi spune lui Avraam: Fac. 17.10 „Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur...13 Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău” Prin legământul pe care l-a făcut Avraam cu Dumnezeu toți urmașii săi duhovnicesti, oameni liberi sau robi adică milioane de evrei urmau să fie circumciși, inclusiv Iisus. I-a întrebat cineva vreodată dacă doresc lucrul acesta atunci când erau prunci? Evident că nu. Părinții și înaintașii lor au mijlociot pentru ei, din generație în generație. Asta spune Biblia despre mijlocirea inaintea lui Dumnezeu si despre botez. Restul sunt abureli neoprotestante ale unor secte apărute recent.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tricesimusquintus,
1. Principiul pe care il afirmati DVS este asta: "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi". Insa tot Dvs ati adus exemplul tilharului. Tilharul nu era botezat si totusi s-a mintuit. Deci principiul suporta macar o exceptie. Prin urmare nu e principiu general, sau nu se aplica asa cum il aplicati Dvs (fara botezul facut dupa marturisirea credintei, nu te mintuiesti). 2. Nu discutati cu mine cazul Giulesti, puteti scrie Patriarhiei si parintilor copiilor o scrisoare, argumentind cu ajutorul Scripturii ca pruncii care mor nebotezati sunt in rai. Mentionati insa ca nu exista citate explicite in Scriptura care sa sustina asta. 3. "Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări și încă cu atâta insistență din partea mea..." Ca sa se vada explicit ca nu aveti citate din Scriptura pentru unele pareri personale. Daca exista macar o situatie in care avansati o parere personala fara citate din Scriptura, se deduce ca puteti face asta la fiecare rind pe care il scrieti. 4. "Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit". Nu ati fost. La inistentele mele ati recunoscut ca nu aveti citate explicite pentru parerea personala despre copii nebotezati care merg in Rai. De la un protestant, e rar sa auzi: "Scriptura nu spune asta explicit, insa eu cred totusi ca teza mea e corecta". E un fel de derogare de la principiul "Sola Scriptura", rara avis pe un forum, si va felicit ca ati avut curajul sa o recunoasteti. 5. " Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire". Speculatii fara fundament. Trebuie sa va tineti strict de litera Scripturii. 6. "Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta". Nu eu va discreditez: "Caci din cuvintele tale vei fi scos fara vina, si din cuvintele tale vei fi osindit” (Mat. 12:36-37). 7. "Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură: "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi". Asa este. Aveti grija sa nu mintiti cind spuneti ca pruncii nebotezati intra in Rai. Asupra acestui lucru Scriptura pastreaza tacerea. Inca nu ati ajuns la asemenea inaltime sa completati Scriptura in locurile unde ea tace. Sanatate si ratiune nepervertita va doresc! PS Ramine sa argumentati de ce cerintele care sunt valabile adultilor (sa creada intii si sa se boteze) sunt valabile si copiilor. |
#10
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sunt valabile și copiilor, nu sunt valabile copiilor de câteva zile, deoarece ei nici nu cred, nici nu doresc botezul, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează (sunt botezați de alții printr-o procură inexistentă). |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|