![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#131
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sunt valabile și copiilor, nu sunt valabile copiilor de câteva zile, deoarece ei nici nu cred, nici nu doresc botezul, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează (sunt botezați de alții printr-o procură inexistentă). |
#132
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rânduiala aceasta este biblică? Ai vreun text explicit (accept chiar texte implicite) cu privire la delegarea nașilor? Nici măcar termenul de naș nu apare în Scriptură! |
#133
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca insa considerati ca nu se poate intra in rai fara botez (copii nebotezati), desi trebuie nastere din apa si din Duh, dupa cum spune Mintuitorul, atunci inseamna ca: - se poate intra in rai si fara afirmarea credintei si fara botez (exemplul dat de Dvs cu copiii nebotezati care mor si sunt in Rai este exact in acest sens). Prin urmare, copiilor nu li se cere sa isi marturiseasca ei credinta si sa vina la botez. Deci principiul pe care il afirmati comporta o exceptie, pentru prunci - se poate intra in rai doar cu afirmarea credintei, fara botezul cu apa. Tilharul e exemplu. 2. Afirmatia "deși a crezut și [probabil] ar fi dorit să fie botezat" e un non-sens. Nimic nu autorizeaza aceasta interpretare. Faceti speculatii gratuite despre universurile biblice posibile. 3. "Deducția vă aparține în totalitate. Nu am spus că n-aș avea citate, doar că nu le-am prezentat, oricum erau fără nici un rost pentru dvs". Intii spuneti ca le aveti, apoi spuneti ca nu exista citate explicite, apoi spuneti ca le aveti dar nu le dati. Hotariti-va: exista citate explicite in Biblie in care se spune ca pruncii care mor nebotezati sunt in rai? 4. "Multe din dogmele Bisericii dvs. sunt implicite, nu explicite în Biblie, și cu toate acestea le acceptați". Eu nu am nici o problema cu intelesurile implicite ale Scripturii, Dvs aveti o problema cu tot ceea ce nu e explicit (ati amintit de lexemul Trinitate). Dvs insa ati dat dovada ca aveti macar o credinta care nu se sprijina pe nici un citat explicit despre copii nebotezati. Vad ca aplicati principiul Sola Scriptura dupa ureche si cind va convine. Pentru Dvs faceti derogari (in problema cu copii nebotezati care merg in rai), pe altii ii somati sa arate citate explicite. Manifestati o onestitate interpretativa pina in virful unghiilor, si o consecventa demna de invidiat. 5. "Aveți grijă cum îmi folosiți, mai ales cu privire la acuzația de minciună" Mintiti asupra Scripturii spunind ca trebuie sa credem ca pruncii nebotezati intra in Rai. Scriptura nu spune asta. Nu vad de ce am crede asta doar pentru ca asa deduceti Dvs. 6. "Sunt valabile și copiilor, nu sunt valabile copiilor de câteva zile, deoarece ei nici nu cred, nici nu doresc botezul, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează". Imi place: cerinta marturisirii si a pocaintei care sa premearga botezului nu se aplica si "copiilor de citeva zile" (cite? vreun citat din Scriptura ca argument?), dar se aplica "copiilor" care au mai mult de citeva zile. Deci exista doua categorii de copii: cei care mor, avind doar citeva zile, care merg in Rai si cei care mor avind "mai mult" de citeva zile, care, fiindca nu s-au pocait si nu au primit botezul, nu merg in rai, daca mor. Daca acestia din urma mureau mai devreme, mergeau in rai. Dupa ce am vazut mesajul catre Rodica, m-am lamurit: copilul care are "mai mult de citeva zile" are de fapt 12-13 ani. Daca moare un copil de 1 an, de 2 ani, de 4 ani sau de 12 ani, acesta, desi copil, nu va merge in Rai, desi e copil. Deci de fapt nu orice fel de copil merge in rai, ci doar cel care moare la "citeva" zile (1-2-3-40 de zile?). Daca moare la 1 an, de exemplu, merge in iad. Super cazuistica, extrem de biblica. Teologie dupa parerea personala si cu fortarea Scripturii. Deja imi pierd vremea cu astfel de teologumene contorsionate avansate pe baza deductiilor omenesti, acolo unde Scriptura nu spune nimic. Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 18:09:38. |
#134
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exemplu: "Apoi i-a zis sutașului: Du-te, și după cum ai crezut, fie ție! Și s-a făcut sănătos sluga lui în ceasul acela (Matei 8, 7-13). Sau: "Se sfințește bărbatul necredincios prin femeia credincioasă (I Corinteni 7, 14). Sunt multe alte pasaje, dau doar astea doua. Din iconomia divina, harul opereaza asupra oamenilor si prin credinta celor apropiati, draga Tricesimusquintus! Nu e nevoie intotdeauna si fara exceptie de credinta personala a individului, cum crezi tu. Tu nu crezi ca credinta unora poate furniza harului ocazia de a lucra asupra altora, desi Scriptura asta arata. Te-ai inchis intr-o intelegere pur subiectivista si mentalista a conceptului de credinta, centrata exclusiv si fara derogare pe individul vazut ca atom social singur in fata Domnului, neasteptind nimic de la rugaciunile celorlalti, intrucit fiecare e cu credinta lui. Protestantismul plateste aici pretul datorat izvorului din care a aparut: individualismul si egocentrismul celor care au decis ca interpreteaza ei Scriptura mai bine decit altii. Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 18:24:05. |
#135
|
|||
|
|||
![]() Citat:
in sensul in care,bisericile neoprotestante sunt prea "moderne " si le lipseste,incarcatura de solemnitate, si de sacru a celor traditionale, insa cele traditionale, sunt fixiste si neadaptate la nevoile omului modern,adica prea batranesti si conservatoare,fara sa tina cont ca gusturile muzicale ale omului s-au cam schimbat i8n ultimele sute de ani, nu ? omul modern are si probleme moderne,si necesita mai multa invatatura,facuta de preoti pregatiti la nivel retoric si psihologic ! iar biserica,ami ales cea de la oras, trebuie sa devina, o comunitate,nu o masa anonima care sta 2 ore duminca,si apoi iese afara pe strada si se imprastie pe la casele lor ! eu nu contestam fondul si forta sfintelor taine,, insa contestam forma ritualica a bisericilor traditionale,in conrapondere cu cele neoprotestante care au un mesaj foarte adaptat omului modern, si incearca sa apropie oamenii,facand intalniri intre membrii,excursii, scoli muzicale,etc... |
#136
|
||||
|
||||
![]()
In privința botezului destinat exclusiv adulților pe care il practică grupările neoprotestante. Aceste secte (adventiste, baptiste, penticostale etc) care au apărut ca o ramură a anabaptismului se folosesc de următoarele versete (complet scoase din context) ca să susțină că botezul copiilor nu are valabilitate:
Fapte 16.31 “Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta.” 1 Petru 3.21 “Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos” Marcu 16.16 “Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.” Raționamentul lor este următorul: Un copil sau un handicapat psihic grav, nu poate mărturisi credința în Domnul IIsus, ca atare nu poate fi botezat. Să vedem ce spune Biblia: Marcu 5. 22 “Și a venit unul din mai-marii sinagogilor, anume Iair, și văzându-L pe Iisus, a căzut la picioarele Lui, 23. Și L-a rugat mult, zicând: Fiica mea este pe moarte, ci, venind, pune mâinile tale peste ea, ca să scape și să trăiască… 36. Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. Crede numai.” Asadar, Hristos nu o intreabă nimic pe fetiță, ci îl îndeamnă pe tatăl ei “crede numai” și o tămăduiește pe fetiță prin mijlocirea tatălui: 41. “Și apucând pe copilă de mână, i-a grăit: Talita kumi, care se tâlcuiește: Fiică, ție zic, scoală-te!” Iată alt exemplu in care niște creștini mijlocesc pentru un altul: Marcu 16.4 “4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus credința lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îți sunt păcatele tale!” Marcu 23.9. 17 ".Și I-a răspuns Lui unul din mulțime: Învățătorule, am adus la Tine pe fiul meu, care are duh mut. Iar Iisus i-a zis: De poți crede, toate sunt cu putință celui ce crede. 24.Și îndată strigând tatăl copilului, a zis cu lacrimi: Cred, Doamne! Ajută necredinței mele. 25.Iar Iisus, văzând că mulțimea dă năvală, a certat duhul cel necurat, zicându-i: Duh mut și surd, Eu îți poruncesc: Ieși din el și să nu mai intri în el!" L-a indemnat Hristos pe copilul posedat ? Evident că nu. Ci doar pe tatăl lui l-a indemnat să creadă!! 11. Și după aceea, S-a dus într-o cetate numită Nain și cu El împreună mergeau ucenicii Lui și multă mulțime. 12. Iar când S-a apropiat de poarta cetății, iată scoteau un mort, singurul copil al mamei sale, și ea era văduvă, și mulțime mare din cetate era cu ea. 13. Și, văzând-o Domnul, I s-a făcut milă de ea și i-a zis: Nu plânge! 14. Și apropiindu-Se, S-a atins de sicriu, iar cei ce-l duceau s-au oprit. Și a zis: Tinere, ție îți zic, scoală-te. 15. Și s-a ridicat mortul și a început să vorbească, și l-a dat mamei lui. L-a întrebat ceva Hristos pe copil înainte de a-l vindeca? Nicidecum! Ci doar mijlocirea mamei copilului a fost de ajuns. Nu stie părintele de ce anume are nevoie copilul său? Asadar creștinii pot să mijlocească unul pentru altul in fața Domnului la fel ca in exemplele de mai sus, la fel cum o face nașul la botez pentru copilul mic. Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.” Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.” In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii. Unde scrie in cele două versete de mai sus că au fost excluși copiii de la botez? Nicăieri. Să luăm ca exemplu și practica circumciziei din Vechiul Testament. Dumnezeu îi spune lui Avraam: Fac. 17.10 „Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur...13 Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău” Prin legământul pe care l-a făcut Avraam cu Dumnezeu toți urmașii săi duhovnicesti, oameni liberi sau robi adică milioane de evrei urmau să fie circumciși, inclusiv Iisus. I-a întrebat cineva vreodată dacă doresc lucrul acesta atunci când erau prunci? Evident că nu. Părinții și înaintașii lor au mijlociot pentru ei, din generație în generație. Asta spune Biblia despre mijlocirea inaintea lui Dumnezeu si despre botez. Restul sunt abureli neoprotestante ale unor secte apărute recent.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#137
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Citat:
Citat:
-Faptul că ar fi dorit să facă tot ce poruncește Iisus (inclusiv botezul) reiese. Credeți că dacă era dat jos de pe cruce, ar mai fi dus o viață de tâlhar? Nu, Hristos știa că a rostit acele cuvinte din sinceritate, nu din oportunism. Citat:
2. N-am susținut că [toți] pruncii nebotezați vor fi în rai. 3. N-am susținut că există citate explicite în Biblie în care se spune că pruncii care mor nebotezați sunt în rai. 4. N-am susținut că Parisul e capitala Japoniei. etc. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#138
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#139
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Maica Domnului a fost instituita ca mama a Bisericii (Pentru ca Hristos este Capul Bisericii) si ca mama a crestinilor pe Cruce de catre Mantuitorul cand i-a dat-o pe ea de mama lui Ioan si pe Ioan ei de fiu. Si ce ai gasit tu acolo despre "Duhul care se roaga pentru noi" se referea la rugaciunea duhovniceasca (contemplativa) a sfintilor despre care te las sa te documentezi singur daca te intereseaza.
__________________
"Gandurile Domnului nu sunt ca si gandurile omului" (Parintele Arsenie Boca) |
#140
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nu, surioară. Este vorba de Duhul Sfânt că nu degeaba traducătorul ortodox a scris cu majuscule ("Duhul Se")! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|