![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#111
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#112
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cuvantul lui Dumnezeu nu este estimat in procente, dar daca o fi sa o luam asa, este 100% adevarat, numai in Biserica Ortodoxa (Dreptcredincioasa). Abia acum am inteles la ce se referea acel citat. Ei bine, se referea la voi, la eretici. Si stii de ce? pentru ca si voi tot "in Numele lui Dumnezeu" spuneti ca faceti toate, dar defapt minciuna este arma voastra ascunsa, pe care o credeti fara sa faceti diferenta intre ea (minciuna) si adevar. Si eu nu am spus ca preotii sau cei care se roaga pentru suflete hotarasc soarta celui decedat, dar ei mijlocesc cu rugaciunile lor la Dumnezeu, la fel cum si Maica Domnului si Sfintii o fac (in care voi nu credeti, si de aceea nu crezi ca mai este vreo nadejde.) <<Mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului>> (Iac.5,16) Sarmanii au murit chiar in ziua nasterii lor, dar am mai zis (si vad ca degeaba am zis) ca Dumnezeu are judecata Lui si cu acei copii, desi, daca s-ar fi putut, ar fi trebuit sa fie botezati. Ps: in postul precedent al meu, am pus Quote gresit si s-au amestecat spusele mele cu ale altui user, imi cer scuze.
__________________
"Gandurile Domnului nu sunt ca si gandurile omului" (Parintele Arsenie Boca) Last edited by georgiana.gabriela; 18.08.2010 at 14:34:18. |
#113
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#114
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Te-ai gandit ca talharul de pe Cruce era un evreu si a fost dus la templu a 8-a zi pentru a fi circumscris? Asa cum a fost dus si Mantuitorul Iisus Hristos ... Deci este botezat talharul de pe Cruce dupa Lege ... Sunt curios daca tot ai mentionat de talhar, Iisus ii raspunde ca va fi cu el in rai "azi". Cum explici sau cum explicati voi ca odata ce mori sufletul nu mai exista? Daca Iisus i-a zis ca va fi cu el in Rai "azi"? Daca Scriptura nu vorbeste de cei botezati unde merg, inseamna ca altceva pe langa ea vorbeste: o traditie. Oare cultul tau urmareste traditia apostolica? Ma indoiesc ... Despre botezul pruncilor: Dacă o luăm logic: prin Sinoade nu se introducea o idee, ci se pune capăt unor discuții, fiind anatemizați toți cei care nu recunosc botezul pruncilor. Dacă Sinodul I Ecumenic a pus capăt discuțiile despre faptul că Iisus Hristos este Dumnezeu adevărat, asta înseamnă că ideea abia atunci a fost introdusă? Mergi pe logica lui Dan Brown? Și dacă Sinodul II Ecumenic a spus că Duhul Sfânt este o persoană a Sfintei Treimi și Dumnezeu adevărat, asta înseamnă că până la 381 s-a crezut altfel? Voi dacă n-aveți idee despre Tradiția Bisericii, ce să vă spunem? Oricum nu veți înțelege, pt că aveți gândirea mult prea îngustă! Și mai adaug că aceste Sinoade (de la Cartagina 419) au fixat și Canonul biblic. Acea hotărâre o recunoașteți? Dar cele cu privire la succesiunea apostolică, de la aceleași Sinoade? 1. Dar pruncii / copiii care au venit la Hristos pt binecuvântare, aduși de părinți, au știu la ce vin? Și ce, Hristos i-a oprit? Nu, ci chiar le-a zis să vină și nu cumva să fie opriți! Botezul nu este o diplomă pt cei care au absolvit “cursurile de creștinism” (așa cum reiese din teza voastră), ci o împărtășire a harului, de care nu trebuie să fie privați copiii. 2. Pruncii evreiești erau conștienți la 8 zile că prin tăierea împrejur se fac membri ai religiei iudaice? Nu! Și iată că Dumnezeu anume așa a rânduit! Trebuie să înțelegem că aceste 27 de cărți ale Noului Testament au fost scrise pt maturi, mai ales că ele au avut un caracter ocazional, spre deosebire de capitolul 20 din Deuteronom, de exemplu. În Noul Testament scrie: “Cine nu lucrează, nici să nu mănânce!” (II Tes 3:10)). Copiii de ce mănâncă, dacă nu lucrează?! Încalcă Scriptura? Citez de la Origen care a fost anatemizat, un eretic. Daca un eretic sustine botezul copiilor … si nu condamna botezul pruncilor … sunteti mai prejos de Origen: Origene (185–254 e.n.) a scris: „Conform practicii bisericii, botezul se face chiar și copiilor nou-născuți“ (Selections From the Commentaries and Homilies of Origen, Madras, India; 1929, p. 211). Practica a fost confirmată de cel de-al treilea conciliu de la Cartagina (253 e.n.). In cartea Martirajul lui Policarp din 156 , Policarp a zis ca 86 de ani l-a servit pe Domnul si ca nu va huli pe Dumnezeu.Policarp a inceput sa-L serveasca pe Dumnezeu la botez, in vremea aceia Policarp avea 86 de ani(69-155).Policarp a fost discipol al lui Ioan(Evanghelistul) acelasi care a scris si Apocalipsa.Ireneu al Lionului spune ca Hristos a venit sa mantuiasca pe toti prin el, ca toti sa fie renascuti in Dumnezeu:sugari, copii,adulti … asta in (Impotriva Ereziilor 24 anul 189).In prima apologie a lui Iustin Martirul 15:6(110-165) el vorbeste despre discipoli de ai lui Hristos din copilarie.Ipolit al Romei a scris in 215 in Traditia Apostolica 21:16 in anul 215 ca sa se boteze copiii intai si daca pot sa vorbeasca pentru sine sa o faca , daca nu sa vorbeasca parintii sau rudele in locul lor.Origen la comentarii la Romani 5:9 in 248 spune ca Biserica a primit traditia asta de la apostoli ca sa boteze chiar si sugarii.Si asa mai departe lista poate continua.Dupa cum am vazut referinte ca se faceau si botezuri la prunci(sugari) avem inca de la primii parinti ai Bisericii.De asemenea acestia spun ca au primit aceasta datina direct de la Apostoli.Vedem in multe locuri in Biblie , cum credinta parintilor ii mantuieste pana si pe copii , ii vindeca pana si pe prunci , ii scapa de posedarile demonilor , s.a.m.d ; “din momentul in care ne botezam harul este ascuns in profunzimea intelectului ascunzandu-si prezenta , chiar si de perceptia intelectuala.Cand cineva incepe sa il iubeasca pe Dumnezeu cu tarie , atunci intr-un mod misterios prin intermediul perceptiei intelectuale harul comunica din bogatiile sale sufletului.Atunci daca cineva vrea sa staruie si sa ramana in descoperirea aceasta cu bucurie incepe sa nazuiasca si sa se descotoroseasca de toate bunurile temporare spre dobandirea mosiei in care a gasit comoara ascunsa a vietii(Mt 13:44).Asta pentru ca atunci cand cineva se elibereaza de toate bogatiile lumesti descopera locul unde este ascuns harul lui Dumnezeu.In masura in care suflentul avanseaza harul divin se descopera tot mai mult intelectului.”De la Sf Diadochos de Photiki (Filocalia Vol.. 1; Faber și pg. Faber. 279) Botezul ortodox nu face altceva decat sa deschida unei persoane calea ( posibilitatea ) spre a ajunge inapoi la desavarsirea si despatimirea pe care o avea Adam inainte de a cadea din rai. Botezul nici macar nu obliga pe persoana respectiva sa ajunga la acea despatimire pe care Adam o avea in rai. Deci botezul ortodox e foarte departe a putea fi acuzat de fortare la mantuire, sau ca nu tine cont de credinta pruncilor. Insa mai e ceva de spus, care e socant : cum sa poti spune ca un botez ortodox care nu forteaza la despatimire pe prunci ci doar le ofera sansa sa ajunga la despatimire daca ei insisi vor dori aceasta cand vor deveni maturi si capabili sa aleaga, deci cum poti sa spui ca un asemenea botez e intolerant fata de alegerea omului, cand Dumnezeu cand i-a creat pe primii oameni Adam si Eva nu i-a intrebat cum vor ei sa fie, curati de patimi sau plini de patimi, ci i-a creat despatimiti. Deci Dumnezeu nu a tinut cont de vointa lor, ci i-a creat fara de patimi, dar lasandu-le posibilitatea sa cada in pacat daca vor dori aceasta. Deci Dumnezeu cand i-a creat pe primii oameni nu i-a intrebat, inainte de a-i crea , cum vor ei sa fie creati, ci i-a creat dupa cum a vrut El, netinand cont deloc de voia celor ce inca nu existau, caci nici nu se putea. Deci iata ca Dumnezeu e intolerant atunci cand trebuie sa fie. Cu atata mai mult botezul ortodox nu poate fi numit gresit in cazul pruncilor, incapabili sa aleaga, asa dupa cum Adam nu putea sa aleaga inainte de a fi creat, cu atat mai mult cu cat acest botez nici macar nu face ce a facut Dumnezeu cu Adam : nu despatimeste fortat pe prunci ci doar le deschide calea spre despatimire. Dumnezeu a fost mult mai intolerant fata de Adam la creare decat suntem noi ortodocsii cu pruncii nostri, si nu e nici o greseala. De altfel, a deschide cuiva calea spre despatimire nu e un lucru rau, nu ii faci un rau, ci un mare bine. Insa prin botez noi ortodocsii, din nefericire, nu putem sa facem pruncilor un asa de mare bine precum i-a facut Dumnezeu lui Adam la creare : nu putem sa ii facem desavarsiti si fara de patimi precum era Adam, ci doar le oferim sansa ca sa se despatimeasca in cursul vietii lor. Botezul nu este nicaieri interzis copiilor. Multi asa zisi crestini sustin ca incapacitatea copiilor de a-L marturisi pe Hristos ar fi o piedica pentru ei in primirea botezului. Dar Biblia nu este de acord cu ei pentru ca: 1) Doua versete din Evanghelie arata ca copiii POT crede in Hristos; 42. Și cine va sminti pe unul din aceștia mici, care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui dacă și-ar lega de gât o piatră de moară și să fie aruncat în mare. Marcu 9,42 6. Iar cine va sminti pe unul dintr-aceștia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară și să fie afundat în adâncul mării. Matei 18,6 Alte pasaje din Evanghelie arata clar faptul ca copiii pot primi botezul pentru ca Il lauda pe Dumnezeu si pentru ca Dumnezeu li se face cunoscut pruncilor; 21. În acesta ceas, El S-a bucurat în Duhul Sfânt și a zis: Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului și al pământului, că ai ascuns acestea de cei înțelepți și de cei pricepuți și le-ai descoperit pruncilor. Așa, Părinte, căci așa a fost înaintea Ta, bunăvoința Ta. Luca 10,31 25. În vremea aceea, răspunzând, Iisus a zis: Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului și al pământului, căci ai ascuns acestea de cei înțelepți și pricepuți și le-ai descoperit pruncilor. Matei 11,25 15. Și văzând arhiereii și cărturarii minunile pe care le făcuse și pe copiii care strigau în templu și ziceau: Osana Fiului lui David, s-au mâniat, 16. Și I-au zis: Auzi ce zic aceștia? Iar Iisus le-a zis: Da. Au niciodată n-ați citit că din gura copiilor și a celor ce sug Ți-ai pregătit laudă? Matei 21 – 15,16 41. Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt, (nota mea: Ioan Botezatorul, prunc fiind inca in pantecele mamei lui, L-a simtit si s-a bucurat de prezenta lui Hristos.) Luca1,41 Mai multe despre botezul pruncilor cu argumente biblice la adresa: http://www.ortho-logia.com/Romanian/Botez.htm “Cine are ochi sa vada, cine are urechi sa auda.” Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii ! |
#115
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Textul din Iacov 5,16 se referă la rugăciunea pentru cei în viață (bolnavi), nu la rugăciunea pentru cei decedați. |
#116
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mantuitorul este Mijlocitor la Tatal pentru ca numai prin El (adica prin Cuvantul Sau si prin Sfanta Impartasanie) se ajunge la Tatal. Iar Maica Domnului si Sfintii sunt mijlocitori pentru ca prin RUGACIUNILE lor oamenii dobandesc ajutorul de la Dumnezeu. Asta e diferenta, dar voi ati inteles-o de capul vostru. Pai cum sa fie Mantuitorul mijlocitor prin rugaciuni? Cum poate El sa Se roage ca Dumnezeu (nu ca Om, cum S-a rugat pe pamant) tot la Dumnezeu, din moment ce El si Dumnezeu sunt de o Fiinta?
__________________
"Gandurile Domnului nu sunt ca si gandurile omului" (Parintele Arsenie Boca) |
#117
|
|||
|
|||
![]()
Viata sufletului continua si dupa moartea trupului. Omul mai are si suflet pe langa trup, iar sufletul este mult mai important decat trupul.
__________________
"Gandurile Domnului nu sunt ca si gandurile omului" (Parintele Arsenie Boca) |
#118
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Eu nu am afirmat ca pruncii care mor botezati merg in rai. Eu nu am nici o obligatie fata de DVS sa demonstrez o teza pe care nu am afirmat-o. Dar Dvs aveti obligatia sa va demonstrati tezele personale pe care le afirmati ca si cind ar fi cuvintele Scripturii. Ati avansat o teza si nu ati recunoscut ca era parerea personala. Ati avansat-o ca si cum era adevarul Scripturii: "trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul". Ati pus teza Dvs sub regimul credintei. Dumneavoastra, [nu noi, ceilalti: "trebuie sa avem..."] puteti avea ce incredere vreti in propriile pareri despre copiii nebotezati care merg in rai. Cita vreme nu sunt argumentate cu citate explicite din Scriptura, ele pot fi si halucinatii personale. E bine insa ca recunoasteti ca nu aveti citate explicite in problema copiilor morti nebotezati. E un pas mare pentru Dvs, desi l-ati facut abia dupa multe insistente din partea mea. Recunoasterea acestui adevar spune multe despre cum va construiti intelegerea Scripturii. 2. Mi-ati furnizat exemplul cu tilharul. Din exemplul cu tilharul se deduce ca pruncii care mor nebotezati intra in rai? Eu nu vad ca se deduce asa ceva. Eu vad doar ca se deduce ca Dumnezeu baga in rai pe cine vrea, chiar si fara botez. Deci in cazul asta principiul Dvs cade ("Unul din principiile acestea este că putem fi mântuiți când avem credință și ne botezăm"), caci avem un caz care il contrazice. Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 15:00:44. |
#119
|
|||
|
|||
![]() Citat:
unde scrie că maica Domnului mijlocește la Tatăl (chiar așa moartă cum e)? Cineva mijlocește și în rugăciunile noastre, probabil aici e confuzia: "De asemenea și Duhul vine în ajutor slăbiciunii noastre, căci noi nu știm să ne rugăm cum trebuie, ci Însuși Duhul Se roagă pentru noi cu suspine negrăite." (Romani 8,26). |
#120
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|